Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haak en brei topic ;)

+42
Aardbei
Blue flower
Océane
snowflakes
Elsje
Chocolate Cookie
Theeleut
Amber-
Lejow
Highway
Caroow
Happinaz
SDL
sokpop
Niekske
Phileine
Lady Starstruck
Aimee
Theezakje13
Ibbeltje
Rose
Vino
Pompoen
Stitch
Rizzo
Minx
Tania
Summerlovin
Bimbam
Petteflet
applestar
dodo
NoName88
Marcellah89
luenca
VeryCherry
Rush
Serena
SarahKey
Angela_1986
MamaDaan
Cheesegirl
46 plaatsers

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Marcellah89 vr 16 nov 2012 - 7:51

Oke thanks! Ga ik morgen borduurgaren halen smile
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Angela_1986 vr 16 nov 2012 - 7:55

Marcellah89 schreef:Oke thanks! Ga ik morgen borduurgaren halen smile

smile

Bij de Action hebben ze van die pakketjes met klosjes en spoeltjes, die heb ik vorig jaar ofzo gekocht en al veel plezier van gehad.

Ik gebruik trouwens meestal een dubbele draad, dus ik neem een lange draad, die 'vouw' ik dubbel en doe ik dan door de naald zodat je als het ware met twee draden naait.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Rush vr 16 nov 2012 - 9:02

Ik zet het vast met het garen waarmee ik het gehaakt heb, anders vind ik het niet mooi.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Marcellah89 vr 16 nov 2012 - 9:47

Haha allebei proberen dus en kijken wat het mooiste valt smile
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  NoName88 vr 16 nov 2012 - 10:00

Maple schreef:Ik wil een meisjesbaby :nopompom:

Ik ook! En dat dat mutsje en gehaakte slofjes van Rush!

Vind al dat haakwerk zo leuk! Kijk ook elke x weer in dit topic. Zelf heb ik er de handigheid en tijd niet voor.
Heb inmiddels (bijna) 2 kussens van zpaghetti af. Dat is wel gelukt, maar heb ik ook meer dan een jaar over gedaan. Met grote vakanties tussendoor Wink

Ben nog wel steeds van plan straks, als de kleine er is, en ik eerst verlof heb en daarna wat minder ga werken wat meer proberen te haken en/of breien.... Of ik ooit zo ver kom is natuurlijk de vraag Rolling Eyes
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Vino vr 16 nov 2012 - 22:09

Rush schreef:Ik zet het vast met het garen waarmee ik het gehaakt heb, anders vind ik het niet mooi.

Zo doe ik het ook. Vind ik ook mooier Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 561177

Ik ga straks knoopjes halen voor oogjes Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 281626781

Ik wil ooit ook een meisjesbaby haha, maar voorlopig nog niet hoor!
Vino
Vino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 445
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  applestar za 17 nov 2012 - 0:39

Mijn kat ( moosje ) gaat eindelijk een beetje vorm krijgen. Het lijfje en de 2 voorpoten zijn af, ben nu bezig met de achterpoten en dan nog de staart en oren.

Hoop dat ik vandaag weer een stuk verder kom!

De sprei gaat ook de goede kant op, tis nog best een werk alles aan elkaar zettenHaak en brei topic  ;) - Pagina 3 2474380249
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  MamaDaan za 17 nov 2012 - 2:24

Heb je al je granny's al af voor je sprei?! Dat heb je snel gedaan, hoeveel heb je er nu in totaal gemaakt?

Ik heb mijn opdracht zebra af, wil nu een aantal gelukspoppetjes/kleine knuffels haken voor sinterklaas. We doen bij beide families kadospel en vind het altijd zonde om cadeautjes te kopen omdat je vaak niet echt met iets leuks thuis komt, dus wilde dit jaar zelfgemaakte kadootjes doen. Denk dat daar ook wel echt om gevochten wordt! Oh en een collega is zwanger, wil voor haar een babygelukspoppetje maken, heb alleen dat boekje niet maar denk dat ik met een basispatroon al een heel eindje kom!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Angela_1986 za 17 nov 2012 - 3:45

Dat wil ik geloven Applestar, dat dat nog een heel werk is om al die lapjes aan elkaar te zetten. Succes! Ook met Moosje natuurlijk maar dat schiet wel op zo te horen smile

Is dat die zebra van Christel Krukkert, die Rush ook al heeft gemaakt, MamaDaan? Die is echt zo leuk! Heb 'm nu ook in een boekje en wil 'm graag een keertje maken.
Wat een leuk idee voor Sinterklaas! thumbup En als je ook iets anders wilt doen dan alleen haken, in het creatief-topic heb ik gisteren een link gezet die ik in weer een ander topic had gezien. Soort Pinterest in het NL, staan héle leuke dingetjes op om zelf te maken!

Als je het basispatroon voor het gelukspoppetje hebt dan kom je inderdaad al een héél eind! Volgens mij hebben de baby-gelukspoppetjes uit het boekje niet zo'n sierrandje, ze zijn in wit, lichtroze en/of lichtblauw gehaakt maar dat kun je aanpassen naar je eigen smaak en ze hebben een hoedje op. Dat is ook niet zo moeilijk; rondje haken zo groot dat het leuk op het hoofdje past en dan nog een schulprandje, dat werkt op dezelfde manier als die 'rokjes'/sierrandjes die aan het poppetje zitten.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  dodo za 17 nov 2012 - 3:53

Jippie 1 voorpoot af. Nu door met de tweede voorpoot van mijn hondje.
dodo
dodo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 26
Registratiedatum : 15-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Rush za 17 nov 2012 - 3:54

Gaat lekker dodo! Ik zit tot over m`n oren in de oren van de olifant van Shygirl voor het forum haha. Even doorhaken en dan heb ik die af!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Angela_1986 za 17 nov 2012 - 4:02

Goed bezig Dodo!

Ooooh ik had Rudolf van de zomer moeten maken óf 'm niet op FB moeten zetten... Ik heb al van meerdere mensen de vraag gekregen of ik 'm voor kerst nog kan maken maar dat gaat me écht niet lukken Embarassed
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Rush za 17 nov 2012 - 4:03

Angela_1986 schreef:Goed bezig Dodo!

Ooooh ik had Rudolf van de zomer moeten maken óf 'm niet op FB moeten zetten... Ik heb al van meerdere mensen de vraag gekregen of ik 'm voor kerst nog kan maken maar dat gaat me écht niet lukken Embarassed
Hahahaha, zuur is dat he!

Ik heb ook even 'knuffel-stop'. Die slofjes neem ik nog wel aan, maar de knuffels pas weer voor volgend jaar. :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Angela_1986 za 17 nov 2012 - 4:31

Rush schreef:
Angela_1986 schreef:Goed bezig Dodo!

Ooooh ik had Rudolf van de zomer moeten maken óf 'm niet op FB moeten zetten... Ik heb al van meerdere mensen de vraag gekregen of ik 'm voor kerst nog kan maken maar dat gaat me écht niet lukken Embarassed
Hahahaha, zuur is dat he!

Ik heb ook even 'knuffel-stop'. Die slofjes neem ik nog wel aan, maar de knuffels pas weer voor volgend jaar. :O

Ja... :nopompom: Vind het echt wel leuk om voor iemand iets te haken maar dit gaat me écht niet lukken en die ik al gehaakt heb wil ik graag zelf houden, was al zo blij dat 't me gelukt was om 'm voor kerst af te hebben. Een knuffel kun je nog uitstellen maar dit is écht seizoensgebonden dus ja... als ze 'm willen dan wordt ie voor kerst '13 haha!

Pas weer volgend jaar zeg je? Het is al bijna 2013 hoor Wink Heb je iets te veel aanvragen gehad?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Rush za 17 nov 2012 - 4:43

Klopt, het is al bijna volgend jaar, haha Wink. Knuffels neem ik pas weer aan in februari ofzo. Heb niet te veel aanvragen, maar wil het leuk houden en wil in december dingen voor mezelf haken.

Ik heb nog wat knuffel opdrachten waar ik veel zin in heb en daarna wil ik het iets rustiger aan gaan doen. Ik heb nu geen tijdsdruk, maar voor jezelf voelt het wel als 'moeten' soms. laughcry

Willen die mensen Rudolf niet voor kerst 2013? Razz
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Angela_1986 za 17 nov 2012 - 5:02

Ja dat heb ik dus ook, dat het voor mezelf voelt als 'moeten' en dan kom ik er dus ook niet toe om te haken of als ik er wel toe kom dan lukt het niet... Rolling Eyes

Ik wil inderdaad ook nog wat dingen voor mezelf haken en aan de ene kant denk ik dan 'Laat maar, dat komt nog wel' maar aan de andere kant, het moet inderdaad wel leuk blijven en vooral hobby!

Jawel eentje wil 'm voor '13, de anderen weet ik nog niet. Kreeg net een berichtje; hoeveel dat ik er heb... Nou, uh, eentje voor onder m'n kerstboom Laughing
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Rush za 17 nov 2012 - 5:10

Weet je wat ik nog het ergste vind;

Mensen die heel hard roepen 'maakt niet uit wanneer je klaar bent' en vervolgens om de 2 dagen vragen of het al bijna klaar is. En dan zeg ik; Nou nee nog niet.

En dan zeggen ze; Maakt niet uit hoor, neem lekker de tijd. Om vervolgens 2 dagen later weer te vragen haha.

Gelukkig doen forumsters dat niet! thumbup
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Angela_1986 za 17 nov 2012 - 5:28

Ah nee, doen mensen dat ja? Irritant! Mad Dat heb ik, gelukkig, nog niet gehad want daar zou ik me wel opgejaagd door voelen!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  MamaDaan za 17 nov 2012 - 5:43

Angela, ja dat is dezelfde zebra, hij is zo leuk!!! Moet alleen wel zeggen dat ik de manen nu gebreid heb, want de vorige keer vond ik dat garen echt niet te haken en heb ik maar her en der ingestoken om steken te krijgen! Breien gaat veel beter!

Ik zal eens kijken in het creatief topic, vind het zo leuk om cadeautjes zelf te maken! Thanks voor de tip!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Vino za 17 nov 2012 - 7:45

Angela: Ik heb je foto gemist, maar ik ben nu wel erg benieuwd! Zou de foto nog een x willen plaatsen?

Ik ben bezig met ze zebra. Hoofd en lijf is af. Ik ben nu bezig met een voorpootje, maar ik snap weer eens iets niet. Toer 11 heb ik af, maar daarna staat dit:

Haal voor de hoefjes een zwarte draad door het gaatje aan de onderkant en tussen de 6e en de 7e toer, zorg ervoor dat het begin van de toer midden achter zit, trek stevig aan en leg er een knoop in.

Wat bedoelen ze hiermee? Op de foto's die in het boekje staan wordt ik niet veel wijzer van.

Rush: Wat irritant dat je wel je tijd mag nemen, maar dat mensen na 2 dagen al vragen of dat het af is.. Ik ben benieuwd naar de olifant! Is dat ook een patroon van Christel Krukkert?
Vino
Vino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 445
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  dodo za 17 nov 2012 - 7:59

Angela je maakt mij ook wel nieuwsgierig naar Rudolf!!
Rush al bijna klaar met de flappers? Het lijkt me wel erg leuk om te haken die olifant. Want dat is toch de olifant van de foto die ergens in je topic staat? Die is echt schattig!
En de zebra is een project wat ik ook oooooit een keer wil gaan doen.
dodo
dodo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 26
Registratiedatum : 15-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  MamaDaan za 17 nov 2012 - 8:04

Vino, dan haal je een zwarte draad (gewoon een losse draad die je knipt) door het gaatje aan de onderkant en dan tussen de 6de en de 7de toer door. Die draad maakt de hoefjes duidelijker zeg maar. Je moet zorgen dat het begin van je toer aan de achterkant zit, omdat je anders als je hebt afgehecht het hoefje niet mooi aan de voorkant hebt zitten, snap je?

Zie hier, mijn eerste zebra, je ziet het bijna niet maar bij de achterpoot zie je het het beste, snap je dan wat ze bedoelen?
(ik heb er bij de volgende zebra over gedacht het weg te laten, omdat je het toch zowat niet ziet)

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 GroteFoto-JZEI33UL
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Vino za 17 nov 2012 - 8:19

MamaDaan: Je krijgt dan een 'deukje' in het pootje? Ik snap het nog niet helemaal.. Als je het toch bijna niet ziet, dan laat ik het wel achterwege Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 2474380249
Vino
Vino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 445
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  SarahKey za 17 nov 2012 - 8:45

Angela_1986 schreef:
SarahKey, die Rudolf heb ik zelf gemaakt.
Keren betekent gewoon keren Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 827601 Omdraaien dus! Je haakt die steken gewoon zoals het patroon aangeeft en als je daarmee klaar bent dan draai (keer) je je werk om. De kant die je in deze toer dus voor had, gaat dan naar de achterkant.


Leuk gemaakt!
Bedankt voor je uitleg, was vergeten om eerst een losse te maken Embarassed En toen lukte het keren.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  MamaDaan za 17 nov 2012 - 8:57

Vino schreef:MamaDaan: Je krijgt dan een 'deukje' in het pootje? Ik snap het nog niet helemaal.. Als je het toch bijna niet ziet, dan laat ik het wel achterwege Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 2474380249

Je krijgt dan inderdaad een deukje, maar dan moet je hem zo strak aantrekken, dat is ook niet mooi vind ik. Als ik jou was zou ik het idd achterwege laten.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Haak en brei topic  ;) - Pagina 3 Empty Re: Haak en brei topic ;)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum