Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schiphol; hoe zat het ook al weer?

+6
iloverocknroll1984
Bacio
TukTuk
Zininzon
Marin
Tinus
10 plaatsers

Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Tinus wo 15 aug 2012 - 6:41

Volgende week maandag vliegen mijn vriendin en ik naar Tenerife. Het is niet lang vliegen, maar toch zou ik graag wat eten en drinken willen tijdens de vlucht.(we vliegen rond het middageten)
Wat mag je nu wel en niet meenemen in het vliegtuig? Vloeistoffen boven de 100ml mag niet, weet ik. Maar mag je bijvoorbeeld wel pakjes drinken meenemen? En weet iemand of je bijvoorbeeld een leeg flesje mee kan nemen en die voor je het vliegtuig in gaat, nog kan vullen?
Etenswaren mag wel gewoon toch?
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Marin wo 15 aug 2012 - 6:47

Pakjes weet ik niet, hangt er vanaf hoeveel ml die zijn.
Leeg flesje mag wel gewoon. Wel opletten dat je niet pas bij de gate door de security gaat, dat is tegenwoordig vaak. Dan heb je daarna vaak geen wc meer. Maar bij sommige plekken ga je door de security en heb je nog ruim de tijd om naar de wc te gaan en je flesje te vullen. Je kunt ook na de douane gewoon drinken kopen, even goed vragen of je 't mee mag nemen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Zininzon wo 15 aug 2012 - 6:54

Pakjes en flesjes drinken mogen niet. Je kunt toch ook een blikje kopen in het vliegtuig?

Ik had ook de security vlak voor de gate, maar er waren nog wel toiletten na (per 3 gates een toilet geloof ik), dus zou je je flesje nog wel kunnen vullen. Een broodje/fruit/liga mag wel.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Zininzon wo 15 aug 2012 - 6:56

5. Kan ik nog winkelen na de paspoortcontrole / taxfree shoppen?
Ja, na de ticket- en/of paspoortcontrole kunt u op een EU-luchthaven en in het vliegtuig van een Europese luchtvaartmaatschappij nog steeds uw (taxfree) aankopen doen. Vloeistoffen en gels die u ná de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig heeft gekocht, worden door de verkoper - wanneer nodig - voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgend vliegveld moet overstappen mag u het zegel niet verbreken tot na de laatste keer overstappen.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Tinus wo 15 aug 2012 - 7:09

Bedankt voor de info meiden! Ik neem gewoon een leeg flesje mee en dan even goed opletten of ik nog een toilet tegenkom! En anders even kijken of ik nog wat kan kopen.

Kun je trouwens ook grote flessen drinken meenemen in je koffer, of gaan ze dan moeilijk doen? Wij komen pas 's avonds later op de avond aan in het hotel, en dan hebben we niks te drinken. Ik zat te denken om een of twee flessen(van 1.5 liter) mee te nemen in m'n koffer. Of staat dit heel raar? Schiphol; hoe zat het ook al weer? 827601
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 7:49

Drink je dan zo veel op 1 avond? Ik zou het zelf niet doen eigenlijk maar meer met het idee dat zo'n fles kan klappen/ kapot kan gaan in mijn koffer...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Marin wo 15 aug 2012 - 7:55

Ja dat zou ik niet doen met die druk in 't vliegtuig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  TukTuk wo 15 aug 2012 - 8:11

Volgens mij worden lege flesjes ook niet altijd geaccepteerd. Maar je kan het altijd proberen en anders na de security wat kopen.
Pakjes mogen inderdaad niet want die zijn meer dan 100ml.

Ik zou ook geen drinken mee nemen in je koffer,sowieso zonde van het gewicht en ik zou de gok er ook niet op wagen.. Kan je niet gewoon op het vliegveld als je aankomt wat te drinken kopen voor in het hotel 's avonds?


Laatst aangepast door AngelNyn op wo 15 aug 2012 - 8:15; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Marin wo 15 aug 2012 - 8:12

AngelNyn schreef:Volgens mij worden lege flesjes ook niet altijd geaccepteerd. Maar je kan het altijd proberen en anders na de security wat kopen.

Op Schiphol heb ik er nog nooit problemen mee gehad, buitenlandse luchthavens wel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  TukTuk wo 15 aug 2012 - 8:14

Marin schreef:
AngelNyn schreef:Volgens mij worden lege flesjes ook niet altijd geaccepteerd. Maar je kan het altijd proberen en anders na de security wat kopen.

Op Schiphol heb ik er nog nooit problemen mee gehad, buitenlandse luchthavens wel.

Ik weet dat mijn ouders toen het net ingevoerd was, wel hun lege flesjes weg moesten gooien, maar wel fijn dat dat nu tegenwoordig wel geaccepteerd wordt! Kan ik dat aan ze doorgeven, volgens mij hebben ze daarna nooit meer geprobeerd een leeg flesje mee te nemen Very Happy
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Zininzon wo 15 aug 2012 - 8:30

In het buitenland (zeker in toeristische dorpen/steden) zijn winkels vaak echt tot 's avonds laat of zelfs 's nachts open hoor!
Anders duik je toch een barretje in? En als je echt dorst hebt, kun je daar volgens mij het kraanwater wel drinken.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Tinus do 16 aug 2012 - 7:55

Bedankt voor jullie tips! Dan toch maar geen fles mee. We komen rond 22.00 in het hotel aan(gok ik), waarschijnlijk is er dan niets meer open. Maar dan is het even kijken dus. Misschien via het hotel of op het vliegveld. Kraanwater is overigens niet drinkbaar.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Bacio do 16 aug 2012 - 8:14

Kun je toch gewoon uit de minibar pakken?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  iloverocknroll1984 vr 17 aug 2012 - 7:51

Anders neem je voor de zekerheid een 0,5 liter flesje water mee in je koffer? Dat weegt niet zoveel en dan heb je in ieder geval iets voor 's avonds mocht je daar echt niks kunnen vinden. Ik heb vaker flessen drinken meegenomen in de koffer, ook van 1,5 liter, en tot nu toe is het altijd goedgegaan met de druk.

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Joyce vr 17 aug 2012 - 8:04

Wij hebben in Tenerife om 11uur in de avond zelfs nog bij een pizzeria gegeten. Neem aan dat je vast nog ergens drinken kunt halen en misschien zelfs wel bij de hotel of accommodatie. Fijne vakantie in ieder geval.

Joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 58
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  FireButterfly vr 17 aug 2012 - 8:17

iloverocknroll1984 schreef:Anders neem je voor de zekerheid een 0,5 liter flesje water mee in je koffer? Dat weegt niet zoveel en dan heb je in ieder geval iets voor 's avonds mocht je daar echt niks kunnen vinden. Ik heb vaker flessen drinken meegenomen in de koffer, ook van 1,5 liter, en tot nu toe is het altijd goedgegaan met de druk.

Ik zou geen flesje water meenemen in mijn koffer. Gewoon in je handbagage een leeg flesje doen of er in ieder geval voor zorgen dat het leeg is voordat ik door de douane ga.

Hoe heb je dat gefixt? Dat past er bij mij nooit in, al zou ik het willen.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Zininzon vr 17 aug 2012 - 8:53

Vaak zijn de winkels wel tot middernacht open hoor en er zijn er ook wel wat die 24/7 open zijn. Neem tenminste aan dat je in toeristisch gebied zit..
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Jilke vr 17 aug 2012 - 19:04

Inderdaad in touristische stukken heb je ook vaak desnoods nog wel de grote gele M zitten of andere tentjes waar wat te eten of te drinken in. Of in het hotel staat een automaat met flesjes drinken, dat zie je ook vaak. En anders bel je de roomservice/plunder je de minibar. Er is altijd wel iets te krijgen hoor!
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Tinus za 18 aug 2012 - 3:49

Nou, ik ga er gewoon van uit dat het wel los zal lopen en ik wel wat drinken zou kunnen vinden. Het was ook meer gewoon het idee dat alles al dicht zat omdat ik las dat de winkels sluiten ruim voordat wij komen. Wij zitten wel in toeristisch gebied, dus dat moet wel goed komen dan! Bedankt voor jullie reacties!
Nu nog hopen dat het allemaal goed mag gaan, want ik hoorde dat begin van deze week de bosbranden nog niet onder controle zijn. Niet in het gebied waar wij zitten, maar toch...
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Caribbeanlover za 18 aug 2012 - 12:56

AngelNyn schreef:Volgens mij worden lege flesjes ook niet altijd geaccepteerd. Maar je kan het altijd proberen en anders na de security wat kopen.
Pakjes mogen inderdaad niet want die zijn meer dan 100ml.

Ik zou ook geen drinken mee nemen in je koffer,sowieso zonde van het gewicht en ik zou de gok er ook niet op wagen.. Kan je niet gewoon op het vliegveld als je aankomt wat te drinken kopen voor in het hotel 's avonds?

Pakjes kunnen ook klein zijn dus dat het in het afgemeten zakje kan.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  iloverocknroll1984 za 18 aug 2012 - 23:20

Ze zullen er misschien wel inpassen, maar mogen niet meer dan 100ml zijn en die heb je geloof ik niet.

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Caribbeanlover zo 19 aug 2012 - 9:45

Zolang ze in die zakjes passen wat een bepaalde afmeting heeft mag het gewoon mee.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  iloverocknroll1984 zo 19 aug 2012 - 9:54

Caribbeanlover schreef:Zolang ze in die zakjes passen wat een bepaalde afmeting heeft mag het gewoon mee.

Nee het mag toch echt maar maximaal 100ml per stuk zijn (en maximaal 1 liter totaal), zie http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/luchtvaart/vraag-en-antwoord/wat-mag-ik-meenemen-in-mijn-handbagage-in-het-vliegtuig.html

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 20:01

Als je naar Tenerife vliegt, blijf je binnen het Schengen-gebied en ga je niet pas bij de gate door de controle. Dat houdt in dat als je door de controle bent, je daarna nog gewoon frisdrank of water kunt kopen en die in je handbagage mee kunt nemen. En dat hoeft dan niet max 100 ml te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Tinus ma 20 aug 2012 - 6:21

Break Of Day schreef:Als je naar Tenerife vliegt, blijf je binnen het Schengen-gebied en ga je niet pas bij de gate door de controle. Dat houdt in dat als je door de controle bent, je daarna nog gewoon frisdrank of water kunt kopen en die in je handbagage mee kunt nemen. En dat hoeft dan niet max 100 ml te zijn.

Kijk, dit is fijne info, bedankt! Hoef me nu dus helemaal niet druk meer te maken, top!
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schiphol; hoe zat het ook al weer? Empty Re: Schiphol; hoe zat het ook al weer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum