Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

+2
Snoes
Susan
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 6:06

Mijn vriend en ik hebben ons oog laten vallen op een mooi huis wat nog gebouwd moet worden en over 1,5 jaar klaar is. Het huis komt in een hele nieuwe wijk te staan vandaar dat het nog zo lang duurt voor dat het klaar is. Als je nu zegt dat je dat huis wil zit je er ook echt al aan vast zeg maar en je kan er niet meer onderuit komen behalve door het daarna weer te verkopen natuurlijk.

Maar we hebben nu al een koop appartement (nieuwbouw) en in onze buurt staan er nog meer nieuwbouw appartementen waarvan er ook enkele te koop zijn. Ook in ons complex en die staat al een half jaar te koop. We willen dit huis echt heel erg graag maar ik krijg echt last van slapeloze nachten als ik maar ook denk aan een dubbele hypotheek als ons appartement niet wordt verkocht. En dit complex is ook nog een erg duur. De vraagprijs ligt hier tussen de 220.000 en de 350.000 euro (verschillende grootte) ons appartement ligt ongeveer in het midden. En er worden nog 2 nieuwe appartementen gebouwd.

Mijn vriend houdt wel van een gok maar ik totaal niet. Hij wil eigenlijk het huis over 2-3 maanden te koop zetten en dan zien we wel zegt hij. En als het eerder wordt verkocht kijken we wel waar we gaan wonen of we huren iets tijdelijk. Maar omdat ik zoiets gewoon niet aan durf twijfelt hij nu ook.

Wat een dilemma bah ! Wat zouden jullie doen? En heeft er iemand in een soort gelijke situatie gezeten? Hoe is het bij jullie afgelopen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Susan do 27 jan 2011 - 6:09

Als je het nu te koop zet kan het natuurlijk ook dat je het wel heel snel verkoopt, wat doe je dan in de tussentijd als je nieuwe huis pas na anderhalf jaar wordt opgeleverd? Als jullie huidige huis pas over anderhalf jaar beschikbaar komt is dat natuurlijk wel een flink minpunt voor potentiële geïnteresseerden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 6:13

Poeh, ik weet niet of ik het risico op een dubbel hypotheek zou durven nemen hoor.. Zou je het huis ook niet nu al te koop kunnen zetten en tijdelijk in een vakantiewoning gaan wonen bijvoorbeeld als jullie huis snel verkocht wordt?

Hier in de straat staat overigens al een huis 4.5 jaar te koop, een woning die precies hetzelfde was kwam ook te koop, maar was binnen 2 maanden verkocht, ze hadden een relatief lage vraagprijs. Ik weet niet wat jullie daarmee kunnen doen, maar wellicht iets over na te denken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 6:13

Het gaat er eigenlijk meer om of dat we de gok moeten nemen. Als we er voor gaan willen we echt dat ons appartement binnen 3 maanden echt te koop staat. Stel dat het appartement snel wordt verkocht hebben kunnen we bij familie terecht of we huren tijdelijk iets op een camping oid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Snoes do 27 jan 2011 - 6:33

Ik ben normaal ook iemand die zekerheid wil voordat ik een beslissing neem.
Maar in dit geval zou het denk ik net iets anders zijn. Als dat mijn droomhuis zou zijn, zou ik daar gerust een appartement voor opzeggen. Zeker als je aangeeft dat je in tussentijd sowieso wel bij familie terechtkan of idd een vakantiehuisje oid kan huren.

Ik zou die gok wel durven nemen, als jullie huis over een half jaar verkocht is, prima, dan kunnen jullie bij familie of ine en vakantiehuisje. En als het pas binnen anderhalf jaar verkocht wordt, is het nog beter natuurlijk.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Rupsie do 27 jan 2011 - 6:42

Wij hebben zoiets soortgelijks gehad. Wij kregen de kans om een bouwkavel te kopen, 2 jaar geleden. Was een super kans omdat mijn man zelf timmerman is en dit (zelf een eigen huis bouwen) altijd een grote droom voor hem geweest is.

Het huis van de buren stond die tijd ongeveer al 2 jaar te koop, zonder echt veel kijkers gehad te hebben. Tja wat doe je dan.
Wij hebben toen toch de kans genomen en ons huis in de verkoop gedaan en de bouwkavel gekocht. Ik vond het ook doodeng, zeker ook door het huis van de buren wat maar niet verkocht werd, en ook de crisis die toen net bezig was.
Uiteindelijk hebben we enorm veel geluk gehad. 4 maanden heeft ons huis te koop gestaan, we hadden 1 kijker gehad en die heeft het dus gekocht.

Nu wonen we sinds het huis verkocht is in een woonunit bij de bouwkavel.
We waren de eerste die in het plan kwamen te wonen, Ook een compleet nieuwbouwplan. Dus de eerste periode was super saai. De ruwbouw is inmiddels klaar, ze zijn nu aan de binnenkant bezig. Veel geduld moeten hebben, zeker omdat m'n man de ruwbouw zoveel mogelijk alleen gedaan heeft, in de avonduren en in de weekenden. Maar nooit geen spijt gehad.
Hopelijk is het over een half jaar helemaal klaar en dan hebben we een super mooi resultaat.

Ik zeg dus: doen !! Zeker als het huis je zo aanstaat, anders heb je er straks misschien spijt van.
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 6:45

Ik zou die gok dus niet durven nemen, ik denk echt net zo als jij, stel dat je het niet verkoopt en aan 2 huizen vastzit.

De huizen die nu nog gebouwd moeten worden, die vliegen zeker weg?
Anders zou ik zeggen zet je huidige huis nu te koop, en wie weet kun je alsnog 1 van de nieuwbouwhuizen kopen, al zal die kans vast heel klein zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  rapa nui do 27 jan 2011 - 7:22

Hoe snel denk je dat de verkoop van die woningen gaat? Is het in een erg gewilde wijk? Er zijn tegenwoordig zo veel bouwplannen waar de verkoop van stagneert en die maanden tot jaar uitgesteld worden dus ik kan me haast niet voorstellen dat alles hiervan meteen verkocht zal worden. Of het moeten echte starterswoningen oid zijn maar aan de verkoopprijs van je appartement te zien zal het dat wel niet zijn. Ik zou mijn huis nu te koop gaan zetten en me nog niet binden aan die nieuwe woningen. En dan kijken of er belangstelling voor je appartement is. Stel dat het op korte termijn verkocht wordt dan zeg je zelf dat je wel bij familie of in een vakantiewoning kunt. Dan lijkt en is een jaar natuurlijk lang maar op zich ook wel te overzien. Ik zou het momenteel niet aandurven om een nieuw huis te kopen terwijl mijn oude nog niet verkocht is vooral als er al meerdere gelijke woningen in de buurt al langere tijd te koop staan.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Ella do 27 jan 2011 - 7:53

Ik zou ook zeggen doen! Je hebt nu best lang de tijd om je huis te verkopen. Dus best ideaal. Alleen loop je wel het risico dat mensen er eerder in willen en moet je dus tijdelijk huren of iets anders. Wij hebben dat ook gedaan. Maar ik nam liever dat risico dan dat je ermee blijft zitten. Tuurlijk is de huizenmarkt niet geweldig nu. Maar goed je kan nu beter het risico nemen als je nieuwe huis nog 1.5 jaar duurt dan dat je dalijk iets andres koopt en je minder lang de tijd hebt.

Mocht je in het ergste geval met je huis blijven zitten als het andere al klaar is kan je het altijd verhuren zodat je niet met dubbele lasten blijf zitten
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 8:12

Dat zou helemaal aan de financiele mogelijkheden liggen, welke er nog zijn bij het moeten betalen van 2 hypotheken. Als je nog normaal kunt leven en leuke dingen kunt doen, terwijl je 2 hypotheken betalen moet, dan zou ik het wel doen als het jullie droomhuis betreft.

Maar als je echt op een houtje moet gaan bijten en net de boodschappen kunt betalen, dan zou ik het niet doen. Zeker omdat een appartement in die prijsklasse voor veel mensen ook niet zo aantrekkelijk is. Voor dat geld kun je ook een leuke gezinswoning kopen.

Wat ik persoonlijk echt nooit zou doen is als gezin bij familie gaan wonen, ook al is het maar tijdelijk. Dat lijkt mij echt een ware nachtmerrie, hoe goed je het ook met elkaar kunt vinden. Het huuraanbod in de omgeving zou dus wel dusdanig groot moeten zijn dat een huurwoning vinden geen probleem zal zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Susan do 27 jan 2011 - 8:34

Een vakantiewoning huren, daar zitten ook vaak weer veel haken en ogen aan. Mijn ouders hebben een eigen vakantiewoning, maar daar mag je dus niet het hele jaar zijn, alleen in het hoogseizoen, in de schoolvakanties en in de weekends, buiten die periodes kun je ook met je auto het terrein niet op en is het daar ook echt uitgestorven, dat is een woonsituatie die echt verre van ideaal is zeker als je een klein kind hebt. Ook kun je je niet officieel inschrijven en heb je geen postadres, je ontvangt je post op de receptie.

Het zal natuurlijk niet op alle recreatieparken hetzelfde zijn, maar het is wel iets waar je heel goed over na moet denken, en de regel dat je niet permanent een vakantiewoning mag bewonen geldt volgens mij overal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 8:50

Susan schreef:
Het zal natuurlijk niet op alle recreatieparken hetzelfde zijn, maar het is wel iets waar je heel goed over na moet denken, en de regel dat je niet permanent een vakantiewoning mag bewonen geldt volgens mij overal.

Dat was wel, maar is niet meer volgens mij. Sinds een paar jaar. Vrienden van mijn zus wonen echt al jaren permanent op een vakantiepark, met kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Susan do 27 jan 2011 - 8:55

Coco schreef:

Dat was wel, maar is niet meer volgens mij. Sinds een paar jaar. Vrienden van mijn zus wonen echt al jaren permanent op een vakantiepark, met kinderen.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/recreatiewoningen
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 9:01

Zij woonden er al voor 2003 dus meende dat zij wel (verplichte)toestemming hebben gekregen vorig jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Susan do 27 jan 2011 - 9:02

Ja, dan is het wat anders, maar dat gaat natuurlijk niet op voor Razz. Overigens weet ik niet of er vanuit de overheid uitzonderingen worden gemaakt voor tijdelijke bewoning omdat je tussen twee huizen in zit, maar dan nog moet je wel kijken hoe dat is op zo'n park, bij ons is het echt enorm stil buiten het seizoen en voor zover ik me kan herinneren werkt de vriend van Razz heel erg veel, ik weet niet of het fijn is om de hele week alleen met je met je kind op zo'n stil afgelegen park te zitten waar je misschien buiten het weekend niet eens met de auto op kan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 9:07

Lijkt mij idd niets. Maar er zijn wel parken die wel veel bewoond zijn, zoals die bij de vrienden van mijn zus, daar leeft het wel.
Maar ik zou persoonlijk liever gaan voor een normale huurwoning, dichtbij winkels etc. zodat je ook wandelend de boodschappen kunt doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Pien do 27 jan 2011 - 9:28

jeetje wat een lastige keuze... ik zou inderdaad zoals hier al geopperd is kijken wat je lasten dan zijn, met 2 hypotheken. of dat per maand op te brengen is en dan niet voor een maand, maar gewoon voor langere termijn.
ik zou het zelf niet doen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 20:09

Nou als we 2 hypotheken moeten gaan betalen moeten we echt op een houtje gaan bijten. We hebben nu best een hoge hypotheek en dan gaat 3/4 van ons inkomen als we 2 hypotheken hebben naar de huizen. Dus dat gaat gewoon echt niet. Vandaar dat we zo twijfelen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 22:01

Hebben jullie al geinformeerd bij de makelaar waar het nieuwbouwproject van is?
Tegenover ons zijn ze ook aan het bouwen, het wekt onze interesse, maar ook daar kun je er niet onderuit als je nu instemt.
Tja, ik wil het graag eerst eventjes zien als het klaar is, want dan valt het misschien wel ontzettend tegen. En wij weten nog niet of we wel in deze stad willen blijven wonen.
Ik heb geinformeerd en er is pas 33% verkocht. Dus er zal vast nog wel een woning vrij zijn wanneer het klaar is (half jaar-jaar).

Tegenwoordig gaat het vaak niet zo hard, tenzij het prijzen betreft die onder de 2 ton liggen, met de verkoop van nieuwbouwwoningen. Als dat bij het project met jullie interesse ook zo is, zou je jullie appartement nu te koop kunnen zetten om te kijken of je het kwijt kunt raken.
Ik zou echt het risico niet nemen om met 2 hypotheken te moeten leven. Jullie appartement valt binnen een vrij hoge prijsklasse voor appartementen en mensen gaan toch vaak liever voor een gezinswoning.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen) Empty Re: Wat zouden jullie doen? (ander huis kopen)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum