Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hulp bij ovulatietesten

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hulp bij ovulatietesten Empty Hulp bij ovulatietesten

Bericht  blondje1313 di 7 aug 2012 - 22:33

Ik ben begonnen met ovulatietesten, ze werden eerst netjes donkerder, en vanmorgen was er geen noemenswaardig streepje meer te zien.
Ik durf niet te zeggen of die van gisteren of die van eergisteren het donkerst wat, lijkt veel op elkaar. Allebei waren van ongeveer 11 uur 's morgens.
Wanneer is mijn eisprong nu waarschijnlijk geweest?


Laatst aangepast door blondje1313 op wo 8 aug 2012 - 18:55; in totaal 1 keer bewerkt

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp bij ovulatietesten Empty Re: Hulp bij ovulatietesten

Bericht  Schism di 7 aug 2012 - 23:46

Wanneer hij dan precies is geweest weet je nooit zeker met ovulatietesten, ergens tussen eergisteren en vanochtend dus. Als ik het goed heb ben je tot 24 uur na je eisprong nog vruchtbaar, en zaad kan een paar dagen in leven blijven. Dus als je een paar dagen geleden ook nog seks hebt gehad zit je goed smile

Als je echt duidelijk wilt weten wanneer je eisprong is geweest kun je beter gaan tempen, dat was voor mij veel duidelijker dan die ovulatietesten.

Mag ik vragen hoe lang jullie al bezig zijn?
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp bij ovulatietesten Empty Re: Hulp bij ovulatietesten

Bericht  blondje1313 di 7 aug 2012 - 23:58

Officieus gebruiken we sinds februari geen anticonceptie meer, maar heb pas weer een cyclus sinds april, dus zijn nu 4 maanden 'bezig'.
Ik weet dat temperaturen beter werkt, maar dat vraagt ook weer iets meer van je, dus daar willen we nog even mee wachten.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp bij ovulatietesten Empty Re: Hulp bij ovulatietesten

Bericht  Schism wo 8 aug 2012 - 0:16

Ik wil me er niet mee bemoeien en hoop ook niet dat het zo op je overkomt, maar ik wil je adviseren om er nog niet zo mee bezig te zijn als jullie pas net begonnen zijn. Probeer het eerst een jaar op de leuke manier, zonder het verplichte 'geklus' op bepaalde dagen, want vaak ben je dan veel eerder zwanger dan als je te hard probeert.
En het blijft ook een stuk leuker als het nu allemaal nog niet zo verplicht is smile
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp bij ovulatietesten Empty Re: Hulp bij ovulatietesten

Bericht  blondje1313 wo 8 aug 2012 - 0:24

Als ik er echt zo mee bezig was geweest dan was er ook wel 'verplicht' wat gebeurd afgelopen weekend hoor.
Maar omdat ik weet dat mijn ovulatie niet precies na 14 dagen is (met een cyclus van 28 dagen) wilde ik toch graag ovulatietesten gebruiken.
Ben er voor mijn gevoel niet zo heel erg mee bezig (al kan ik me voorstellen dat het anders overkomt).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp bij ovulatietesten Empty Re: Hulp bij ovulatietesten

Bericht  Twellie wo 8 aug 2012 - 1:28

Stel dat die eergisterochtend positief was: dan komt er 12-24 uur later toch een eisprong (na de LH-piek die je dan eigenlijk meet). Een eicel leeft 12-24 uur, redelijke kans dus dat zelfs bij een positieve test een dag eerder je nog op tijd was.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp bij ovulatietesten Empty Re: Hulp bij ovulatietesten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum