Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ovulatietesten

5 plaatsers

Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Ovulatietesten

Bericht  joyce0606 vr 17 dec 2010 - 8:07

Hai dames,

even een vraag.

Welke ovulatietesten zijn goedkoop en goed?!
het liefts heb ik de midstreams. ik heb het idee dat deze beter zijn...of iemand moet mij het tegendeel bewijzen?!

thanks!

joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 8:09

Joyce, zou je daar wel aan gaan beginnen, aangezien je de vorige keer zo snel bent aangeteld? Is die extra moeite/stress het wel waard? Zou je niet beter regelmatig kunnen seksen? (Dit is niet verkeerd bedoeld hoor, ik wil je alleen helpen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 8:09

Ik ben zwanger geworden met behulp van een dipstick, telt dat als bewijs Wink ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  snoezel vr 17 dec 2010 - 8:21

Ik had hier ook dipsticks (van sensitest). Ik vond ze wel prettig werken en overzichtelijk. Ook de eerste maand zwanger geraakt, maar misschien was dat ook wel gewoon gelukt zonder Wink

snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  snoezel vr 17 dec 2010 - 8:24

O ja, trouwens- het is wel zo dat je dan heeelll intensief met het gedoe zwanger worden bezig gaat. Ik heb het 1 maand gedaan, dacht toen dat ik niet zwanger was (zag innesteling voor ongesteldheid aan) en de maand erop ook geen gebruik gemaakt van die testen. En ik zou het bij een volgende ook niet meer doen...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  joyce0606 vr 17 dec 2010 - 9:09

Kruumel schreef:Joyce, zou je daar wel aan gaan beginnen, aangezien je de vorige keer zo snel bent aangeteld? Is die extra moeite/stress het wel waard? Zou je niet beter regelmatig kunnen seksen? (Dit is niet verkeerd bedoeld hoor, ik wil je alleen helpen).

ik weet dat je het niet slecht bedoelt hoor. maar afgelopen heb ik dat ook gedaan, en niet ech resultaat gehad, en dat was nog wel een lange cyclus ook, dus nog extra lang/vaak gedaan ook!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 9:10

Ik zou eerlijk gezegd ook nog niet beginnen met ovulatietesten. Ik zou lekker regelmatig seksen en dan wordt je vanzelf wel weer zwanger. Ovulatietesten zorgen ervoor dat je er nog meer mee bezig bent. En dan is het helemaal niet meer leuk om te proberen zwanger te worden. Je lichaam heeft al 1 keer laten zien dat je zwanger kunt worden, dus ik zou het gewoon op eigen kracht proberen zonder hulp van ovulatietesten.
En als je dan toch graag wilt gaan beginnen met ovulatietesten, ik heb die van kruidvat gehad maar die vond ik niet duidelijk ivm het streepje. Ben een beetje blond af en toe dus ik heb die van clear blue gebruikt, dat is een duur grapje maar er verschijnt wel een duidelijke smiley als je eisprong eraan zit te komen. En omdat ik mijn eisprong altijd voel wist ik precies wanneer ik moest testen. Ik heb de ovulatietesten dan ook alleen als bevestiging gebruikt om te weten dat de buikpijn die ik elke maand zo hevig heb bij een eisprong hoort. En helaas heeft het me geen zwangerschap opgeleverd. Een ovulatietest wil dus niet zeggen dat je dan zwanger wordt. Succes meid!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 10:23

Ik zou ook nog niet met ovulatietesten beginnen, je bent dan inderdaad wel heel intensief bezig met zwanger raken. Ik zeg dit echt niet om je te kwetsen, maar ik merk uit de topics waar je meeschrijft dat je nog behoorlijk bezig bent met je miskraam en heel erg met zwanger worden. Ik denk niet dat het in jouw geval verstandig is om die dingen te gaan gebruiken, omdat je er nog veel meer op gefocust raakt.

Ik herken mij wel een beetje in jou. Ik ben de eerste keer ook heel snel zwanger geraakt, wat geeindigd is in een miskraam, daarna was ik behoorlijk obsessief bezig met zwanger raken, baby's en alles daar omheen, tot op het ongezonde. Ik heb toen een tijdje getemperatuurd en ovulatietesten (wel dipsticks, dat dan weer wel Very Happy ) gebruikt, maar dit heeft me geen goed gedaan. Pas toen ik daarmee stopte kon ik het een beetje los laten, er wat minder mee bezig zijn en daarmee wat relaxter zijn. Ik ben daarna na een half jaar zwanger geraakt. Mensen op het forum hebben dat toen ook wel tegen mij gezegd, maar op dat moment wilde ik het niet horen, pas later zag ik in dat ze gelijk hadden.

De kans op bevruchting is maar 20% per keer, ook als je regelmatig sex hebt en het zaadcelletje dus op het goede moment in de baarmoeder zit. Jij weet dat je een eisprong hebt, als je zorgt dat je regelmatig sex hebt, wordt je echt wel weer zwanger hoor!

Ik hoop niet dat je dit bericht als aanvallend beschouwd, zo is het namelijk echt niet bedoeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 11:50

Ik denk eerlijk gezegd dat het na een miskraam sowieso heel moeilijk is om je niet teveel op zwanger worden te focussen. Je hebt dan nou eenmaal gevoeld hoe het is om een kindje te dragen en dat gemis blijft, al is het soms heel moeilijk en andere keren wat beter te verdragen. Ik vraag me af of ovulatietesten dit nou erger maken. Je test een aantal dagen per maand, op die dagen was je anders ook wel bezig geweest met je eisprong. Overigens is dit ook niet aanvallend bedoeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  moepie vr 17 dec 2010 - 12:15

Ik heb ook de dipsticks gebruikt van sensitest. Ik vond ze heel duidelijk.
Heb ze ook gebruikt de maand dat ik zwanger werd
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  PapillonRose vr 17 dec 2010 - 12:37

Ik heb ook dipsticks van Sensitest gebruikt. Vond ze duidelijk en makkelijk in gebruik en het was in ronde 2 al raak (wist niet wanneer ik mijn eisprong had en de testen hebben mij dus goed geholpen dit te ontdekken).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 22:04

Hee Joyce!

Toen ik dinsdag bij de gynaecoloog was, vertelde hij mij tijdens het invullen van wat vragen of ik een regelmatige menstruatie had, ik zei ja en ik zei ook: ik heb een regelmatige cyclus en een eisprong want dat zie ik op de ovulatietesten. Hij zei: die ovulatietesten, moet je niet aan beginnen.. het is een waist of money.. want vaak als ie postitief gaan aangeven, is je ei al geweest.. terwijl ik altijd dacht.. he.. mijn eisprong komt eraan.. Hij zei dus daarna, dat we dat niet moesten doen. Vrouwen zijn dan zo gefoccused op hun eisprong dat ze direct sex hebben en teleurgesteld zijn als ze einde van de cyclus geen positieve test in handen hebben.. Dus onbewust leg je er druk op..

De kans is klein dat je zwanger wordt elke maand en een ei hebben is maar een klein deel van het proces van zwanger worden..

Nu ik mijn miskraam heb gehad dacht ik juist dat ik als een malle idioot weer aan de slag zou gaan.. maar toen dacht ik, pff vanwaar nou mijn haast?! Jaaa.. de wens is groot, maar net zoals alle wensen hoeven ze toch niet meteen vervuld te worden? Het leven is zoveel meer dan een baby krijgen.. Kijk hoe jong je nog bent, een heel leven voor je.. als ik naar mezelf kijk ben ik 26 en ik zal nooit voor mijn 27ste moeder kunnen worden.. maar is dat nou zo erg? Nee! Daarom hebben mijn man en ik besloten.. we willen een kind maar niet als dat tenkoste gaan van alles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  Creabea_28 zo 19 dec 2010 - 3:35

CKC schreef:Hee Joyce!

Toen ik dinsdag bij de gynaecoloog was, vertelde hij mij tijdens het invullen van wat vragen of ik een regelmatige menstruatie had, ik zei ja en ik zei ook: ik heb een regelmatige cyclus en een eisprong want dat zie ik op de ovulatietesten. Hij zei: die ovulatietesten, moet je niet aan beginnen.. het is een waist of money.. want vaak als ie postitief gaan aangeven, is je ei al geweest.. terwijl ik altijd dacht.. he.. mijn eisprong komt eraan.. Hij zei dus daarna, dat we dat niet moesten doen. Vrouwen zijn dan zo gefoccused op hun eisprong dat ze direct sex hebben en teleurgesteld zijn als ze einde van de cyclus geen positieve test in handen hebben.. Dus onbewust leg je er druk op..

De kans is klein dat je zwanger wordt elke maand en een ei hebben is maar een klein deel van het proces van zwanger worden..

Nu ik mijn miskraam heb gehad dacht ik juist dat ik als een malle idioot weer aan de slag zou gaan.. maar toen dacht ik, pff vanwaar nou mijn haast?! Jaaa.. de wens is groot, maar net zoals alle wensen hoeven ze toch niet meteen vervuld te worden? Het leven is zoveel meer dan een baby krijgen.. Kijk hoe jong je nog bent, een heel leven voor je.. als ik naar mezelf kijk ben ik 26 en ik zal nooit voor mijn 27ste moeder kunnen worden.. maar is dat nou zo erg? Nee! Daarom hebben mijn man en ik besloten.. we willen een kind maar niet als dat tenkoste gaan van alles.

Wat heb je dat goed geschreven. Was een beetje depri toen ik erachter kwam dat ik weer ongesteld was geworden, maar na het lezen van jouw stukje was het al een stuk minder! Je hebt ook eigenlijk hartstikke gelijk! Dus dank je wel! Very Happy
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  joyce0606 zo 19 dec 2010 - 6:13

thanks ladies! voor alle berichtjes, en ik vat ze ook niet aanvallend op hoor! het is wel lief.

ik twijfel dus ook wel met die testen....en vooral nu wat ckc zegt erover, laat me meer twijfelen...

het klopt dat ik nog jong ben, en dat het allemaal niet nu moet, maar het is zo moeilijk om tegen dat gevoel te vechten...nou ja laat ik zeggen, ik verlies...ik kan niet tegen het gevoel op dat ik heel graag een kindje wil...dit is 5 jaar geleden al begonnen, en wordt elke keer maar sterker, en nu het eindelijk mogelijk is....

daarbij is het ook moeilijk om er niet aan te denken, aangezien ik in een ziekenhuis werk, en ik elke dag zwangere en babies zie. daarbij is ook mijn collega 23 weken zwanger! zij weet van mij wat er gebeurt is...maar soms kan ze een onbedoelde opmerking geven, die bij mij heel erg hard aankomt....

Goh, 20% kans op een zwangerschap is inderdaad niet zo heel veel...dat geeft me enige houvast.

wat betreft dat ik snel zwanger ben geworden, klopt ja, maar dat geeft Geen garantie dat ik weer snel zwanger wordt, of uberhaubt weer zwanger kan raken, ik heb geen oorkonde gekregen na mijn miskraam, dat het weer (snel) gaat lukken. en daarbij kan het wel, maar wie geeft de garantie dat het blijft....

...dat is mijn onzekerheid...

maar goed over 2 weken ga ik verhuizen, dat geeft me hooft even wat anders om over na te denken! dat isook wel goed. ik hoop dat het wat rust geeft.

thnx ladies voor de lieve berichten hug
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 6:36

Voor de meiden die het moeilijk hebben, even hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  joyce0606 zo 19 dec 2010 - 6:45

Beauty Addict schreef:Voor de meiden die het moeilijk hebben, even hug

sorry ik voel me aangesproken smile thnx BA
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ovulatietesten Empty Re: Ovulatietesten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum