Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vriendschap verbreken. Hoe?

+3
snoezel
LDJ
Susan
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 7:00

Hoe verbreek je een vriendschap die heel innig en diepgaand is geweest?
Ik vind dit lastig. Jaren waren we heel close, ze weet veel persoonlijke dingen van mij. Sinds ruim een jaar is ze heel erg anders. Het is een egoist, wil continu gelijk hebben en anders zeurt ze net zolang door. Daarnaast stelt ze zich zo vervelend op naar andere vrienden van mij dat die nu hebben gezegd niet meer op mijn feestjes te willen komen en daarin geef ik ze gelijk.
Ik weet waarom ze zo is geworden en ze geeft zelf ook toe dat ze anders is geworden maar echt leuker is ze er niet op geworden.

Heeft iemand tips? Doodbloeden lukt niet en dat is ook geen optie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 7:02

Als doodbloeden geen optie is, dan heb je denk ik nog één optie... En dat is toch wel om eerlijk te zijn. Of in ieder geval zo veel mogelijk eerlijk zijn. Aangeven dat sommige gedragseigenschappen niet de eigenschappen zijn die jij graag ziet in een vreindschap. Wellicht heeft ze het niet door? Wellicht wil ze er wel iets aan veranderen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 7:06

Maura schreef:Als doodbloeden geen optie is, dan heb je denk ik nog één optie... En dat is toch wel om eerlijk te zijn. Of in ieder geval zo veel mogelijk eerlijk zijn. Aangeven dat sommige gedragseigenschappen niet de eigenschappen zijn die jij graag ziet in een vreindschap. Wellicht heeft ze het niet door? Wellicht wil ze er wel iets aan veranderen?
Ik wil ook eerlijk zijn maar in hoeverre want ik wil haar geen schop nageven. En hoe wil je het dan horen? Mail, telefoontje, face to face?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 7:08

Als ik het zo lees zit er weinig anders op dan eerlijk zijn. Niet om haar een trap na te geven, maar omdat ze het anders óf niet zal begrijpen, óf niet zal willen begrijpen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 7:11

Klinkt bíjna hetzelfde als mijn ex-beste vriendin.

Ik heb destijds via de mail mijn frustraties geuit, haar nog een kans gegeven en daarna telefonisch de hele boel beëindigd.
Iemand die je alleen maar dingen misgunt, jaloers op je is en vrienden tegen je opzet, is je verdere energie niet waard.

Bij doodbloeden blijft er een verwachting van één kant en om misverstanden te voorkomen kun je het best even goed hard zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 7:14

Maar hou ik het dan bij mij gevoel in de trant van wat ik voel (niet meer op 1 lijn) of benoem ik waar ik me waarom aan stoor. Ze is namelijk wel heel onzeker en heeft verder geen vrienden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 7:14

Als je doodbloeden niet zitten, dan gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je heel anders over haar bent gaan denken. Zoiets hoef echt niet lomp of met ruzie te gebeuren. Of ze het kan waarderen is een ander verhaal, maar op je tenen lopen in een vriendschap hoeft zeker niet, van iritatie komt dan misschien erger..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 7:15

Francaise schreef:
Maura schreef:Als doodbloeden geen optie is, dan heb je denk ik nog één optie... En dat is toch wel om eerlijk te zijn. Of in ieder geval zo veel mogelijk eerlijk zijn. Aangeven dat sommige gedragseigenschappen niet de eigenschappen zijn die jij graag ziet in een vreindschap. Wellicht heeft ze het niet door? Wellicht wil ze er wel iets aan veranderen?
Ik wil ook eerlijk zijn maar in hoeverre want ik wil haar geen schop nageven. En hoe wil je het dan horen? Mail, telefoontje, face to face?

Mijn beste vriend heeft mij vorig jaar verteld waarom hij liever niet meer met mij om wilde gaan. En ik had het niet verwacht, maar het opende wel mijn ogen. Want hij wist mij op een rustige manier en face to face uit te leggen, dat hij gewoon niet met mijn houding kon omgaan. Ik ging overal tegenin, wist alles beter, luisterde niet etc. Pijnlijk, dat wel. Maar als hij het niet had gezegd, dan was de vriendschap verbroken om iets dat nog pijnlijker zou zijn. Want hoelang kan iemand zich stilhouden, als degene zich constant irriteert aan andermans gedrag? Want het lijkt me dat het er dan uitkomt met een stukje woede. En dan misschien wel met de schop na.

Wij zijn trouwens nog steeds vrienden. Het is niet helemaal te vergelijken. Maar hij wilde me nog een kans geven. En sindsdien gaat het goed tussen ons.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  LDJ ma 18 jun 2012 - 7:15

Er zit dan denk ik niks anders op dan eerlijk zijn.
En juist om haar geen trap na te geven zou ik dit face to face doen.
Je hoeft (vanaf jouw kant) toch ook geen ruzie te maken om deze beslissing te maken?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 7:16

Het is op zich wel fijn om de reden te weten als een vriendschap wordt verbroken. Mijn toenmalige beste vriend verbrak onze vriendschap een aantal jaar geleden en ik snap na al die jaren nog steeds niet waarom wij elkaar niet meer zien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 7:17

Francaise schreef:Maar hou ik het dan bij mij gevoel in de trant van wat ik voel (niet meer op 1 lijn) of benoem ik waar ik me waarom aan stoor. Ze is namelijk wel heel onzeker en heeft verder geen vrienden.

Ik zou het vanuit jouw gevoelens en jouw definitie van een vriendschap neerzetten. Details (waar je je aan stoort) zou ik pas gaan vertellen wanneer zij doorvraagt en een preciezere verklaring vraagt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 7:19

Susan schreef:Het is op zich wel fijn om de reden te weten als een vriendschap wordt verbroken. Mijn toenmalige beste vriend verbrak onze vriendschap een aantal jaar geleden en ik snap na al die jaren nog steeds niet waarom wij elkaar niet meer zien.

Dat heb ik dus ook gehad. Van de één op de andere dag was het over. En waarom? Ik kan daarover enkel gissen en dat is toch echt niet fijn. Dan heb ik toch echt liever eerlijkheid. Ook al kan deze pijnlijk zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 7:21

Maura schreef:
Susan schreef:Het is op zich wel fijn om de reden te weten als een vriendschap wordt verbroken. Mijn toenmalige beste vriend verbrak onze vriendschap een aantal jaar geleden en ik snap na al die jaren nog steeds niet waarom wij elkaar niet meer zien.

Dat heb ik dus ook gehad. Van de één op de andere dag was het over. En waarom? Ik kan daarover enkel gissen en dat is toch echt niet fijn. Dan heb ik toch echt liever eerlijkheid. Ook al kan deze pijnlijk zijn.

Er zijn tussen mij en die vriend nog een aantal brieven over en weer gegaan, maar echt snappen doe ik het nog steeds niet, en we hebben het nu over de periode 2005/2006, dus dat is een lange periode om iets niet te snappen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 7:27

Susan schreef:
Maura schreef:
Susan schreef:Het is op zich wel fijn om de reden te weten als een vriendschap wordt verbroken. Mijn toenmalige beste vriend verbrak onze vriendschap een aantal jaar geleden en ik snap na al die jaren nog steeds niet waarom wij elkaar niet meer zien.

Dat heb ik dus ook gehad. Van de één op de andere dag was het over. En waarom? Ik kan daarover enkel gissen en dat is toch echt niet fijn. Dan heb ik toch echt liever eerlijkheid. Ook al kan deze pijnlijk zijn.

Er zijn tussen mij en die vriend nog een aantal brieven over en weer gegaan, maar echt snappen doe ik het nog steeds niet, en we hebben het nu over de periode 2005/2006, dus dat is een lange periode om iets niet te snappen.

Onze vriendschap liep in 2004 ten einde. We hadden een gezellige dag gehad en nadat ik hem thuis had afgezet (Hij was net begonnen aan een studie aan het HBO), zei hij dat hij me snel weer zou bellen. Dat telefoontje moet nog komen....

Het enige wat ik weet is dat we de laatste week, soms, wat irritaties aan elkaar hadden. Zo was hij net begonnen met een studie en liet openlijk blijken dat hij beter was, dan mij met mijn mbo diploma. Of althans, die had ik toen nog helemaal niet. En ik wilde graag naar het hbo en wilde die zomer een toelatingstest doen. En dat vond hij een achterlijk plan. Hij was niet jaren naar school geweest, om mij te laten toelaten d.m.v. een toelatingstest. Waar was hij dan al die jaren voor naar school gegaan. Ik moest eerst mijn mbo afmaken en dan moest ik nog maar eens kijken. Maar dan was ik vast te oud. Vriendschap verbreken. Hoe? 1270000679

Maar dat kan toch niet de reden zijn om een vriendschap op te zeggen? Tja, kennelijk wel... scratch Maar echt weten doe ik het nog steeds niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 7:44

Ik kan ook wel momenten aanwijzen waarop ik niet handig op hem heb gereageerd en ik kan me ook voorstellen dat hij daar kwaad over was, maar ik kan me ook niet voorstellen dat je daar een hele vriendschap om verbreekt, vooral omdat we ooit echt heel goede vrienden waren, we waren zo close. Misschien heeft het voor hem meegespeeld dat ik op een gegeven moment Dion leerde kennen, misschien dat hij zich daardoor opzij geschoven voelde, maar ik kan oprecht zeggen dat ik óók toen die relatie nog heel pril was, ook toen ik net verliefd was op Dion, heel veel waarde hechtte aan mijn vriendschap met die jongen en nog net zo graag met hem afsprak als daarvoor. Ik heb nooit het idee gehad dat ik hem heb laten vallen, maar misschien zag hij dat toch anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 7:48

Als je het maar niet 'uitmaakt' zoals mijn 'vriendinnen' gedaan hebben via de whatsapp. Ik snap het ook nog steeds niet, maar dat van mij is pas een maand oud. Ik heb me er wel bij neergelegd. Edit: en vind inmiddels dat ik mensen verdien die wèl om mij geven. Dus ik steek mijn energie nu liever is mensen die er toe doen, dan mijn energie te verspillen aan het gissen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 8:20

Jip83 schreef:Als je het maar niet 'uitmaakt' zoals mijn 'vriendinnen' gedaan hebben via de whatsapp. Ik snap het ook nog steeds niet, maar dat van mij is pas een maand oud. Ik heb me er wel bij neergelegd. Edit: en vind inmiddels dat ik mensen verdien die wèl om mij geven. Dus ik steek mijn energie nu liever is mensen die er toe doen, dan mijn energie te verspillen aan het gissen.
Dat nooit. Ik denk dat ik haar ga smsen dat ik telefonisch iets met haar wil bespreken en of ze op een bepaald moment alleen is. Ik ben het nu op papier aan het zetten maar het is zo moeilijk want ik wil haar niet kwetsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 8:23

Hoe je het draait of keert, het zal hard aankomen. Als het maar duidelijk is waaraan het ligt. Misschien met wat rust dat jullie wel weer nader tot elkaar kunnen komen en dat zij verandert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  snoezel ma 18 jun 2012 - 8:25

Gewoon rustig in een face-to-face gesprek. Gewoon eerlijk zeggen dat die dingen die zij op dit moment doet jou pijn doen. Geen ruzie zoeken, haar niet aanvallen, het bij jezelf houden. Vertellen wat het JOU doet.

Helaas zelf ook ooit moeten doen.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 8:28

Jip83 schreef:Hoe je het draait of keert, het zal hard aankomen. Als het maar duidelijk is waaraan het ligt. Misschien met wat rust dat jullie wel weer nader tot elkaar kunnen komen en dat zij verandert.
Maar zij voelt zich wel fijn met haar nieuwe ik want dat hebben we al eens besproken. Ik heb toen ook wel aangegeven dat ik haar zo hard vond en te veroordelend naar mensen toe (niet naar mij maar mee over andere mensen) en dat begreep ze totaal niet. Vroeger was ze een deurmat, zeg maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 8:31

Ja, en nu is ze blijkbaar te ver doorgeschoten naar de andere kant, in elk geval in jouw ogen. Zij voelt zich lekkerder in haar vel nu ze harder is geworden, maar de consequentie kan zijn dat het dan niet meer klikt met mensen met wie het voorheen wel klikte.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Blond ma 18 jun 2012 - 8:36

Ik heb ook een vriendschap beëindigd een aantal weken geleden. Deze vriendin liet me keer op keer zitten vanwege haar nieuwe vriend, en ik was daar helemaal klaar mee. Het was niet mijn bedoeling om het via de telefoon te doen, maar uiteindelijk is het wel zo gebeurd. Zij eiste eigenlijk van mij dat ik zou kiezen tussen mijn beste vriendin en haar. Toen ik koos voor m'n beste vriendin was ze woedend. Ze snapte ook werkelijk waar niet waarom ik niet voor haar koos.

Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 8:52

Chance schreef:Ik heb ook een vriendschap beëindigd een aantal weken geleden. Deze vriendin liet me keer op keer zitten vanwege haar nieuwe vriend, en ik was daar helemaal klaar mee. Het was niet mijn bedoeling om het via de telefoon te doen, maar uiteindelijk is het wel zo gebeurd. Zij eiste eigenlijk van mij dat ik zou kiezen tussen mijn beste vriendin en haar. Toen ik koos voor m'n beste vriendin was ze woedend. Ze snapte ook werkelijk waar niet waarom ik niet voor haar koos.

Oeh, dat was ook een K-gesprek. Jij zal dr dus ook niet meer normaal spreken en dat wil ik dus voorkomen voor als ik haar nog eens in de stad zie. Ach, dat is misschien ook niet realistisch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 8:57

Ik zie nu pas dat je, je oude naam weer terug hebt. Veel leuker! Vriendschap verbreken. Hoe? 281626781

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Blond ma 18 jun 2012 - 9:08

Francaise schreef:
Chance schreef:Ik heb ook een vriendschap beëindigd een aantal weken geleden. Deze vriendin liet me keer op keer zitten vanwege haar nieuwe vriend, en ik was daar helemaal klaar mee. Het was niet mijn bedoeling om het via de telefoon te doen, maar uiteindelijk is het wel zo gebeurd. Zij eiste eigenlijk van mij dat ik zou kiezen tussen mijn beste vriendin en haar. Toen ik koos voor m'n beste vriendin was ze woedend. Ze snapte ook werkelijk waar niet waarom ik niet voor haar koos.

Oeh, dat was ook een K-gesprek. Jij zal dr dus ook niet meer normaal spreken en dat wil ik dus voorkomen voor als ik haar nog eens in de stad zie. Ach, dat is misschien ook niet realistisch.

Ja behoorlijk. Het ging erom of ze met ons meeging met 5 mei. Mijn beste vriendin had daar geen absoluut geen behoefte aan, en de andere twee meiden met wie ik ging ook niet. Toen ik zei dat ik die dag liever ging met mijn beste vriendin en andere meiden was ze woedend.
En ik ben blij dat we haar die dag niet tegen zijn gekomen.

En nu ben ik vooral Bang dat ik haar moeder tegenkom. Dat is zo'n eng mens, die dan midden in de AH met je de discussie aangaat (want haar lieve dochter heeft niets verkeerds gedaan).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendschap verbreken. Hoe? Empty Re: Vriendschap verbreken. Hoe?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum