Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Contact verbreken met een ouder, hoe?

+5
Catwoman79
lieke89
SnowWhite
Fearie
Tiara
9 plaatsers

Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  Tiara ma 27 jun 2011 - 21:20

Na al een hele tijd hier over na zitten denken, heb ik besloten dat het beter voor mij is om het contact te verbreken met mijn vader. Ik wil hier niet te diep op in gaan, maar het feit is wel dat ik iedere keer opnieuw teleurgesteld word en het mij iedere keer zo veel stress, verdriet en boosheid oplevert wat ik niet meer wil.

Zijn er hier meiden die deze stap genomen hebben en op welke manier? Hoe reageerde je vader of moeder en hebben ze daarna nog veel geprobeerd contact te zoeken?

Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  Fearie ma 27 jun 2011 - 21:40

Allereerst vervelend om te lezen dat je besloten hebt die stap te nemen en dat het blijkbaar nodig is.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten, ik heb in november 2009 het contact met mijn vader verbroken en in april dit jaar met mijn moeder.
Het contact met beide ouders bezorgde mij zoveel stress en legde zo'n druk op mijn relatie dat ik het allemaal niet meer wou.

Ik kreeg vanuit mijn vader altijd de verwijten dat ik geen interesse in hem toonde en nooit langskwam (terwijl hij hetzelfde deed, dus de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet). Ook kreeg ik altijd last van een benauwd en stressig gevoel als hij belde of langskwam, ik liep op mijn tenen en alles moest thuis tiptop in orde zijn. Alles om te voorkomen dat hij me kon afkraken en zeggen dat ik mijn leven niet op orde had. Bij mijn vader kwam het dus eigenlijk van zijn en mijn kant tegelijkertijd.

Met mijn moeder was het iets anders, zij liep na de scheiding van mijn vader continue te verkondigen dat het een hel was geweest en dat ze blij was bevrijdt te zijn van mijn vader. Dat terwijl ze zelf het grootste aandeel had gehad, ook kon/kan ze mijn vriend niet uitstaan en heeft ze kwetsende dingen gezet over mijn zwangerschap (en dus het feit dat mijn vriend de vader van ons kind is). Ik heb haar hiermee geconfronteerd en aangegeven dat ik zo niet verder wou, met als gevolg dat ze stampvoetend wegliep en we ons gesprek niet eens af hebben gemaakt. Mijn moeder was verbaasd dat ik deze stap nam (en is er wss van overtuigd dat mijn vriend mij opgestookt heeft) en had voor al haar acties een goede reden (die ze niet met me deelt).

Mijn moeder heb ik na april nog 1x gezien op een verjaardag van een vriendin van ons beide. Mijn vader heb ik ook een paar keer gezien, hij vroeg wel naar me (maar heeft me bijv. op mijn B-day gezien en toen niet eens gefeliciteerd). Het contact met beide zal de komende jaren niet meer goed komen, althans niet vanuit mijn kant.


Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  SnowWhite ma 27 jun 2011 - 21:41

*


Laatst aangepast door SnowWhite op za 26 nov 2011 - 6:25; in totaal 1 keer bewerkt
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 22:11

Fearie schreef:Allereerst vervelend om te lezen dat je besloten hebt die stap te nemen en dat het blijkbaar nodig is.

Ik kreeg vanuit mijn vader altijd de verwijten dat ik geen interesse in hem toonde en nooit langskwam (terwijl hij hetzelfde deed, dus de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet). Ook kreeg ik altijd last van een benauwd en stressig gevoel als hij belde of langskwam, ik liep op mijn tenen en alles moest thuis tiptop in orde zijn. Alles om te voorkomen dat hij me kon afkraken en zeggen dat ik mijn leven niet op orde had. Bij mijn vader kwam het dus eigenlijk van zijn en mijn kant tegelijkertijd.

Mijn vader heb ik ook een paar keer gezien, hij vroeg wel naar me (maar heeft me bijv. op mijn B-day gezien en toen niet eens gefeliciteerd). Het contact met beide zal de komende jaren niet meer goed komen, althans niet vanuit mijn kant.


Ik heb pre-cies hetzelfde!
Met mijn moeder heb ik nog wel goed contact, dat is eigenlijk alleen maar sterker geworden, maar goed mijn ouders zijn dan ook al 20 jaar gescheiden, en mijn moeder is al 20 jaar samen met een andere man die mij eigenlijk heeft opgevoed, en voor mij ook (al dan niet biologisch) mijn vader is.

Ik had mijn vader uitgenodigd voor mijn verjaardag, en hij zei dat hij daar over na moest denken en dat ik altijd voor problemen zorgde (ik vind zijn nieuwe vrouw en kinderen niet zo aardig, maar in plaats van extra aandacht aan mij te geven hebben ze hem opgestookt dan maar contact met mij te verbreken), toen heb ik gezegd dat als het zo moest, ik het helemaal niet meer wilde. En sindsdien zie ik hem op verjaardagen bij mijn zus, waar hij altijd via mijn vriend naar ons vraagt, maar ik ben er gewoon klaar mee. En mijn vader ook hoor, heb over mijn zwangerschap (heb hem wel gebeld om het hem niet viavia te laten horen en het voor mijn zus minder ongemakkelijk te maken) niks gehoord, en ook niet over ons nieuwe huis. Volkomen desinteresse van zijn kant, en dus ook van mijn kant nu.

Moet eerlijk zeggen dat het contract verbreken me zoveel rust heeft gegeven, geen druk meer op mijn schouders, leef mijn eigen leven, en voel me voor het eerst echt fijn, relaxt en tevreden. Jarenlang ben ik ongelukkig, gehaast en gestresst geweest en nu is dat allemaal verdwenen, het is echt een bevrijding geweest!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  Fearie ma 27 jun 2011 - 22:34

Parels schreef:
Moet eerlijk zeggen dat het contract verbreken me zoveel rust heeft gegeven, geen druk meer op mijn schouders, leef mijn eigen leven, en voel me voor het eerst echt fijn, relaxt en tevreden. Jarenlang ben ik ongelukkig, gehaast en gestresst geweest en nu is dat allemaal verdwenen, het is echt een bevrijding geweest![/i]

Dit kan ik dus weer geschreven hebben, ik heb sinds ik geen contact meer heb met mijn vader echt rust. En nu ook geen contact meer met mijn moeder nog meer rust, ik hoef me nergens zorgen over te maken. Tevens gooide mijn moeder allerlei verwijten op hyves en facebook, waardoor iedereen kon meegenieten van onze familiesores.

Ik heb mijn vader wel gemaild dat ik zwanger ben, wou dat hij het van mij hoorde. Ik zal hem ook mailen als ik ben bevallen, heb geen idee waar hij woont, maar zal geen geboortekaartje sturen. Ben alleen nog erg in dubio of ik mijn moeder het wel wil melden, ze heeft me heel erg gekwetst en wil het niet inzien wat haar gedrag voor een gevolgen voor een ander heeft.


Laatst aangepast door Fearie op ma 27 jun 2011 - 22:47; in totaal 1 keer bewerkt

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  lieke89 ma 27 jun 2011 - 22:45

Ook ik zit erover na te denken om het contact met mijn vader te verbreken. Mijn vader behandelt zijn kinderen niet gelijk en gunt mij werkelijk niets terwijl mijn zus alles krijgt en zijn prinsesje is. iedere keer als ik iets wil, en dan heb ik het niet eens over materiele dingen, krijg ik een nee of in het beste geval een 'ik zal er over na denken' waarna ik een half uur later van mijn moeder hoor dat hij het niet ziet zitten. Ik ben het gewoon zo zat dat hij mij niets gunt. Mijn vader is het niet eens met mijn relatie en sindsdien is het eigenlijk helemaal erg omdat ik nu al helemaal niets meer van mijn vader hoef te verwachten. Daarnaast zijn er nog een boel andere dingen gebeurt die mij erg pijn hebben gedaan en waar ik veel stress van heb gehad. Ik ben dan ook vanuit mijn ouderlijk huis bij mijn vriend ingetrokken omdat ik mijn vader niet meer wilde zien. Maar steeds vaker merk ik nog dat dit nog niet genoeg is. Ik wil gewoon rust in mijn leven en heb het idee dat ik daarom nog meer afstand van mijn vader moet nemen.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 23:07

Heel veel sterkte TO, het is gewoon naar dat het zo moet.

Ik heb een paar maand geleden het contact weer verbroken met mijn moeder. En het geeft me echt veel rust. Ik merk ook dat ik totaal geen behoefte meer heb in haar aanwezigheid. Ik ga in september trouwen en de gedachte dat mijn moeder de bruiloft niet kan verpesten is zo'n opluchting! Sterkte met je keuze!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  Catwoman79 ma 27 jun 2011 - 23:13

Ik heb sinds 4 jaar geen contact meer met mijn moeder. En een beter besluit had ik toen niet kunnen nemen.
Het contact tussen ons is nog nooit goed geweest, met als hoogtepunt dat ik van mijn 15de tot mijn 18 vrijwillig in een pleeggezin heb gewoond omdat het thuis niet te houden was.
Na mijn 18de weer thuis komen wonen (het leek weer goed te gaan) en al snel ging het weer mis.
Mijn vriend (nu mijn man) kan ze niet uitstaan op de een of andere manier. En op alle slakken legde ze zout.
Ook is ze borderliner, wat het er ook niet makkelijker op maakte.

Na de zoveelste ruzie/woordenwisseling ben ik weggegaan en niet meer terug gekomen. Ze heeft nog wel een paar keer contact proberen te zoeken, helemaal na de geboorte van mijn zoontje. Maar voor mij is het afgedaan.
Ik heb haar na het zoveelste telefoontje en bezoekje die ik niet meer wilde en zeer boze maar duidelijke brief geschreven waarin ik haar toch dringend maar vriendelijk verzocht geen contact meer te zoeken.
Het is nu weer bijna een jaar rustig. Laatste keer dat ze het lef had langs te komen was op mijn zoontje zijn eerste verjaardag.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  Tiara ma 27 jun 2011 - 23:19

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb ook het idee dat het me zo'n stuk rust zal geven. Mijn ouders zijn ook al jaren uit elkaar en het contact is helaas nooit echt goed geweest. Iedere keer zijn er dingen waar ik zo ontzettend verdrietig van word, mijn vader geeft alleen maar anderen de schuld van dingen maar kijkt nooit verder. Ik heb dit laatst ook aangekaart in een gesprek, maar helaas gaat alles gewoon door. Momenteel ben ik ook zwanger en ik merk gewoon dat ik er zo ontzettend veel stress van krijg, ik krijg het gewoon niet uit mijn hoofd, slaap slecht en ik weet niet zo goed wat ik er nou mee aan moet.
Hebben jullie dit door een telefoongesprek aangegeven of door een brief? Ik ben niet van plan om er heen te gaan, mede omdat alles dan weer verdraaid word en ik daar niet op zit te wachten.
Met mijn moeder heb ik overigens ontzettend goed contact, dat is wel echt fijn.

Fearie, die verwijten via internet herken ik maar al te goed en dat vind ik ook zo gemeen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  Atelier Madame ma 27 jun 2011 - 23:22

SnowWhite schreef:Tot op de dag van vandaag heb ik mijn moeder vader niet meer gezien en ik heb daar ook helemaal geen behoefte aan. Voor mijn gevoel heb ik geen moeder vader meer, hoe hard dit ook mag klinken, maar hij heeft mij echt heel veel pijn gedaan.

Dit is echt precies hetzelfde bij mij! Ik heb sinds 15 jaar al geen contact meer met mn vader. Destijds heeft hij de hele boel belazerd en mij ook, ik heb geen behoefte meer aan er is simpelweg te veel gebeurd. Inmiddels speelt hij al zo lang geen rol meer in mijn leven dat ik niet eens meer kan voorstellen dat hij er nog wel zou zijn.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  PluDan ma 27 jun 2011 - 23:36

Fearie schreef:Allereerst vervelend om te lezen dat je besloten hebt die stap te nemen en dat het blijkbaar nodig is.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten, ik heb in november 2009 het contact met mijn vader verbroken en in april dit jaar met mijn moeder.
Het contact met beide ouders bezorgde mij zoveel stress en legde zo'n druk op mijn relatie dat ik het allemaal niet meer wou.

Ik kreeg vanuit mijn vader altijd de verwijten dat ik geen interesse in hem toonde en nooit langskwam (terwijl hij hetzelfde deed, dus de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet). Ook kreeg ik altijd last van een benauwd en stressig gevoel als hij belde of langskwam, ik liep op mijn tenen en alles moest thuis tiptop in orde zijn. Alles om te voorkomen dat hij me kon afkraken en zeggen dat ik mijn leven niet op orde had. Bij mijn vader kwam het dus eigenlijk van zijn en mijn kant tegelijkertijd.

Met mijn moeder was het iets anders, zij liep na de scheiding van mijn vader continue te verkondigen dat het een hel was geweest en dat ze blij was bevrijdt te zijn van mijn vader. Dat terwijl ze zelf het grootste aandeel had gehad, ook kon/kan ze mijn vriend niet uitstaan en heeft ze kwetsende dingen gezet over mijn zwangerschap (en dus het feit dat mijn vriend de vader van ons kind is). Ik heb haar hiermee geconfronteerd en aangegeven dat ik zo niet verder wou, met als gevolg dat ze stampvoetend wegliep en we ons gesprek niet eens af hebben gemaakt. Mijn moeder was verbaasd dat ik deze stap nam (en is er wss van overtuigd dat mijn vriend mij opgestookt heeft) en had voor al haar acties een goede reden (die ze niet met me deelt).

Mijn moeder heb ik na april nog 1x gezien op een verjaardag van een vriendin van ons beide. Mijn vader heb ik ook een paar keer gezien, hij vroeg wel naar me (maar heeft me bijv. op mijn B-day gezien en toen niet eens gefeliciteerd). Het contact met beide zal de komende jaren niet meer goed komen, althans niet vanuit mijn kant.


Jeetje, wat komen deze dingen mij ontzettend bekend voor zeg!
Mijn ouders zijn niet gescheiden, maar hebben oa van dit, beiden een handje van.
Dit is niet het enige wat speelt tussen mij en mijn ouders. Bij mijn ouders moet alles volgens hun straatje, ze begrijpen niet dat ik nu mijn eigen leven leef en mijn eigen keuzes maak voor die dingen die MIJ gelukkig maken. Als het niet is wat hun willen, tonen ze er 0,0 interesse in. Vorige week bijv was mijn moeder jarig en ik ging er maar heen omdat het moest en wel zo netjes is, maar echt niet omdat ik er zelf zin in had. Mijn ouders vragen niks aan mij, niet hoe het met me gaat, of ik mezelf wel red (ik woon sinds kort op mijzelf) en binnenkort krijg ik een kat, tonen ze 0,0 interesse in want dat vinden hun maar niks, mijn vader heeft gezegd van als jij een kat neemt, komen wij niet meer langs.
Ze vragen bijv ook nooit naar mijn relatie, terwijl ik daar zooooow ontzettend gelukkig in en mee ben. Het ligt niet perse aan mijn vriend, want ik weet zeker als ik een andere jongen had gehad hadden ze ook zo gedaan, terwijl mijn broertje en zijn vriendin alles zijn.

Dit zijn oa kleine dingen (er speelt nog wel meer) waar ik zelf ontzettend veel moeite mee heb en het maakt mij diep ongelukkig en weet niet meer hoe ik ermee om moet gaan.
Bij mij is het al zover dat ik niet fatsoenlijk met hun in gesprek kan omdat ik mijzelf dan volledig kwijt raak door de stress, ik loop op mijn tenen om het hun naar de zin te houden, word hysterisch en onrustig word omdat ik bang ben dat ik het allemaal niet goed genoeg doe in hun ogen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Dit soort dingen heb ik proberen aan te geven bij mijn ouders, maar het word altijd zo gedraaid dat het aan mijzelf ligt en dat het mijn gevoel is. Ik heb er ook wel eens aan gedacht om het contact te verbreken, maar dat doe je niet zomaar, ook al zou me dat wel heel veel rust geven.

Sorry dat ik even inbreek in dit topic, maar ik wilde hier graag even op reageren omdat het me heel erg bekend voorkomt.


Laatst aangepast door PluDan op ma 27 jun 2011 - 23:44; in totaal 1 keer bewerkt
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  Fearie ma 27 jun 2011 - 23:39

@ Aanitaa, ik heb er voor gekozen om het per brief te doen, juist omdat je daar alles in kunt zeggen zonder in de rede te worden gevallen (wat tijdens een telefoongesprek wel kan gebeuren). Ik ben heel snel van de leg door mijn ouders (die kunnen lullen als brugman) en dan weet ik dus niet meer wat ik wil zeggen. Ik heb in de brief naar mijn moeder heel openhartig verteld hoe ik er over dacht met als gevolg dat het een erg beladen brief is geworden maar ik heb wel kunnen zeggen wat ik wou zeggen. Jammer genoeg kwam er niet de respons op waar ik op gehoopt had.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  Fearie ma 27 jun 2011 - 23:52

@ PluDan, dat wat jij omschrijft komt mij dus ook erg bekend voor.

Ik heb altijd het gevoel gehad (althans de laatste jaren) dat mijn ouders niet achter mijn keuzes stonden. Ik ben uit huis gezet door mijn moeder, vervolgens samen gaan wonen (noodgedwongen) met mijn vriend, maar ze mochten mijn vriend niet omdat hij hen de waarheid zei en mij de ogen opende. Ik kreeg vervolgens een brief met verwijten over dat er van mijn hele leven niets terecht zou komen.
Na bijna 4 jaar kan ik er redelijk mee omgaan en heb ik er dus ook bewust voor gekozen om ze beide uit mijn leven te bannen.

Echter is mijn vader bij mijn zusje nog steeds bezig. Ze vind nu een jongen leuk en zijn moeder heeft met een oude vriend van onze familie (waar mijn vader een conflict mee heeft). Hij verbiedt haar dus die jongen te zien (terwijl ze 21 is en op zichzelf woont) want die vriend van zijn moeder deugt niet. Mijn vader zegt dan doodleuk dat ze niet met hem op bezoek hoeft te komen, ik zie het nu gebeuren dat mijn zusje geen relatie met hem zal aangaan en dus zwicht voor de druk van mijn vader. Ik kan daar zo woest over worden Evil or Very Mad

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  Lindsya di 28 jun 2011 - 0:04

Heel veel sterkte. Het is altijd een moeilijke beslissing.

Ik heb sinds 10 jaar het contact met mijn vader verbroken. Ik ging rond die periode ook het huis uit en hij vond mijn vriend (nu man) geen goede keuze en dat is nog zachtjes uitgedrukt. Hij wilde ook totaal niet dat ik het huis uit ging omdat ik altijd voor hem zorgde omdat mijn moeder ziekelijk is. Mijn vader leef ook helemaal in zijn eigen wereld en alls moet om hem draaien. Het was heel moeilijk voor mij omdat we altijd een hele goede band hadden dus dat maakte het nog extra moeilijk. Maar ik moet zeggen dat het de beste beslising ooit is geweest. Hij heeft ook nooit geen moeite gedaan om contact te zoeken en is me ook totaal vergeten en als mensen vragen of die kinderen heb zeg die altijd dat die kinderloos is.
Mijn ouders zijn 5 jaar geleden gescheiden en ik heb wel weer goed contact met mijn moeder. Ik raakte ook rond die tijd in verwachting en toen heeft die zelf nog geprobeerd om mijn kindje uit mijn buik te trappen wat bijna gelukt was omdat ik een jongetje kreeg dat was de eerste reden en de tweede reden was dat het van de man was waar ik voor het huis was uit gegaan.
Er zijn nog meer erge dingen gebeurd die ik hier niet allemaal wil neer zetten maar ik sta voor 100 % achter mijn beslissing en ik zou er ook niet snel op terug gekomen en zijn kleinkind heeft die nog nooit ontmoet en dat wil ik ook graag zo houden. We wonen helaas dicht bij ekaar in de buurt dus we zien elkaar regelmatig dat is balen maar hopelijk gaat die binnenkort verhuizen daar hopen we maar op.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  SnowWhite di 28 jun 2011 - 0:09

Atelier Madame schreef:
SnowWhite schreef:Tot op de dag van vandaag heb ik mijn moeder vader niet meer gezien en ik heb daar ook helemaal geen behoefte aan. Voor mijn gevoel heb ik geen moeder vader meer, hoe hard dit ook mag klinken, maar hij heeft mij echt heel veel pijn gedaan.

Dit is echt precies hetzelfde bij mij! Ik heb sinds 15 jaar al geen contact meer met mn vader. Destijds heeft hij de hele boel belazerd en mij ook, ik heb geen behoefte meer aan er is simpelweg te veel gebeurd. Inmiddels speelt hij al zo lang geen rol meer in mijn leven dat ik niet eens meer kan voorstellen dat hij er nog wel zou zijn.

Precies, ze heeft geen idee wat ik momenteel allemaal aan het doen ben, wat ik de afgelopen jaren heb gedaan. Nee, zij zou echt een indringer in mijn leven zijn.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  luenca za 2 jul 2011 - 1:30

Lindsya schreef:Heel veel sterkte. Het is altijd een moeilijke beslissing.

Ik heb sinds 10 jaar het contact met mijn vader verbroken. Ik ging rond die periode ook het huis uit en hij vond mijn vriend (nu man) geen goede keuze en dat is nog zachtjes uitgedrukt. Hij wilde ook totaal niet dat ik het huis uit ging omdat ik altijd voor hem zorgde omdat mijn moeder ziekelijk is. Mijn vader leef ook helemaal in zijn eigen wereld en alls moet om hem draaien. Het was heel moeilijk voor mij omdat we altijd een hele goede band hadden dus dat maakte het nog extra moeilijk. Maar ik moet zeggen dat het de beste beslising ooit is geweest. Hij heeft ook nooit geen moeite gedaan om contact te zoeken en is me ook totaal vergeten en als mensen vragen of die kinderen heb zeg die altijd dat die kinderloos is.
Mijn ouders zijn 5 jaar geleden gescheiden en ik heb wel weer goed contact met mijn moeder. Ik raakte ook rond die tijd in verwachting en toen heeft die zelf nog geprobeerd om mijn kindje uit mijn buik te trappen wat bijna gelukt was omdat ik een jongetje kreeg dat was de eerste reden en de tweede reden was dat het van de man was waar ik voor het huis was uit gegaan.
Er zijn nog meer erge dingen gebeurd die ik hier niet allemaal wil neer zetten maar ik sta voor 100 % achter mijn beslissing en ik zou er ook niet snel op terug gekomen en zijn kleinkind heeft die nog nooit ontmoet en dat wil ik ook graag zo houden. We wonen helaas dicht bij ekaar in de buurt dus we zien elkaar regelmatig dat is balen maar hopelijk gaat die binnenkort verhuizen daar hopen we maar op.

wat verschrikkelijk! ik heb ook ergere ervaringen met zowel mijn vader (gehad gelukkig) als mijn moeder, met wie contact ook verbroken is, maar dit tekent echt je leven.( niet dat het bij andere mensen die hun ouders niet meer zien het niet doet dan he)
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  luenca za 2 jul 2011 - 1:36

dubbel**


Laatst aangepast door shygirl87 op za 2 jul 2011 - 1:39; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : dubbele reactie)
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  luenca za 2 jul 2011 - 1:38

PluDan schreef:
Fearie schreef:Allereerst vervelend om te lezen dat je besloten hebt die stap te nemen en dat het blijkbaar nodig is.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten, ik heb in november 2009 het contact met mijn vader verbroken en in april dit jaar met mijn moeder.
Het contact met beide ouders bezorgde mij zoveel stress en legde zo'n druk op mijn relatie dat ik het allemaal niet meer wou.

Ik kreeg vanuit mijn vader altijd de verwijten dat ik geen interesse in hem toonde en nooit langskwam (terwijl hij hetzelfde deed, dus de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet). Ook kreeg ik altijd last van een benauwd en stressig gevoel als hij belde of langskwam, ik liep op mijn tenen en alles moest thuis tiptop in orde zijn. Alles om te voorkomen dat hij me kon afkraken en zeggen dat ik mijn leven niet op orde had. Bij mijn vader kwam het dus eigenlijk van zijn en mijn kant tegelijkertijd.

Met mijn moeder was het iets anders, zij liep na de scheiding van mijn vader continue te verkondigen dat het een hel was geweest en dat ze blij was bevrijdt te zijn van mijn vader. Dat terwijl ze zelf het grootste aandeel had gehad, ook kon/kan ze mijn vriend niet uitstaan en heeft ze kwetsende dingen gezet over mijn zwangerschap (en dus het feit dat mijn vriend de vader van ons kind is). Ik heb haar hiermee geconfronteerd en aangegeven dat ik zo niet verder wou, met als gevolg dat ze stampvoetend wegliep en we ons gesprek niet eens af hebben gemaakt. Mijn moeder was verbaasd dat ik deze stap nam (en is er wss van overtuigd dat mijn vriend mij opgestookt heeft) en had voor al haar acties een goede reden (die ze niet met me deelt).

Mijn moeder heb ik na april nog 1x gezien op een verjaardag van een vriendin van ons beide. Mijn vader heb ik ook een paar keer gezien, hij vroeg wel naar me (maar heeft me bijv. op mijn B-day gezien en toen niet eens gefeliciteerd). Het contact met beide zal de komende jaren niet meer goed komen, althans niet vanuit mijn kant.


Jeetje, wat komen deze dingen mij ontzettend bekend voor zeg!
Mijn ouders zijn niet gescheiden, maar hebben oa van dit, beiden een handje van.
Dit is niet het enige wat speelt tussen mij en mijn ouders. Bij mijn ouders moet alles volgens hun straatje, ze begrijpen niet dat ik nu mijn eigen leven leef en mijn eigen keuzes maak voor die dingen die MIJ gelukkig maken. Als het niet is wat hun willen, tonen ze er 0,0 interesse in. Vorige week bijv was mijn moeder jarig en ik ging er maar heen omdat het moest en wel zo netjes is, maar echt niet omdat ik er zelf zin in had. Mijn ouders vragen niks aan mij, niet hoe het met me gaat, of ik mezelf wel red (ik woon sinds kort op mijzelf) en binnenkort krijg ik een kat, tonen ze 0,0 interesse in want dat vinden hun maar niks, mijn vader heeft gezegd van als jij een kat neemt, komen wij niet meer langs.
Ze vragen bijv ook nooit naar mijn relatie, terwijl ik daar zooooow ontzettend gelukkig in en mee ben. Het ligt niet perse aan mijn vriend, want ik weet zeker als ik een andere jongen had gehad hadden ze ook zo gedaan, terwijl mijn broertje en zijn vriendin alles zijn.

Dit zijn oa kleine dingen (er speelt nog wel meer) waar ik zelf ontzettend veel moeite mee heb en het maakt mij diep ongelukkig en weet niet meer hoe ik ermee om moet gaan.
Bij mij is het al zover dat ik niet fatsoenlijk met hun in gesprek kan omdat ik mijzelf dan volledig kwijt raak door de stress, ik loop op mijn tenen om het hun naar de zin te houden, word hysterisch en onrustig word omdat ik bang ben dat ik het allemaal niet goed genoeg doe in hun ogen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Dit soort dingen heb ik proberen aan te geven bij mijn ouders, maar het word altijd zo gedraaid dat het aan mijzelf ligt en dat het mijn gevoel is. Ik heb er ook wel eens aan gedacht om het contact te verbreken, maar dat doe je niet zomaar, ook al zou me dat wel heel veel rust geven.

Sorry dat ik even inbreek in dit topic, maar ik wilde hier graag even op reageren omdat het me heel erg bekend voorkomt.


desinteresse is echt erg pijnlijk, ik begrijp heel goed dat je er ongelukkig en depressief van word! bij mij is het niet zo extreem, maar sta wel heel me leven al in de schaduw van me zusje, we hebben allebei onze beperkingen maar omdat zij beschermt woont (en ik zelfstandig) valt het blijkbaar meer op....
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  Lindsya ma 4 jul 2011 - 4:11

Skygirl, het teken inderdaad je leven maar hoe die mijn moeder behandelde toen ik nog thuis woonde was ook niet fijn. We leefde naar zijn wensen en grillen. Soms zie ik hem nog weleens en dan wil die altijd vechten of hij schreeuw alleen.
Ik ben echt heel blij dat ik van hem af ben maar soms mis ik wel een vaderfiguur. Gelukkig heb ik wel een lieve schoonvader, waar ik altijd bij terecht kan.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Contact verbreken met een ouder, hoe? Empty Re: Contact verbreken met een ouder, hoe?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum