Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ryanair stoelkeuze/priority boarding

+6
Travelgurly
Lenthe
TukTuk
Marin
Atelier Madame
Barbabella
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Barbabella ma 11 jun 2012 - 20:47

Ik heb 4 tickets geboekt via ryanair. Nu hoorde mijn vriend van meerdere mensen dat hij een probleem gaat krijgen om zijn benen kwijt te kunnen in een ryanair vliegtuig ( hij is 1,96) en dat hij zeker extra beenruimte moet hebben.
Ik zag dat ze priority boarding hebben zodat je als eerste een plek kan kiezen, maar hoorde ook dat je stoelen kunt reserveren en dus met priority boarding niet altijd een exit stoel hebt omdat die gereserveerd kan zijn.
Ook zie ik dat als ik mijn boeking wijzig, het voor alle passagiers geldt ( dat begrijp ik er uit in ieder geval) maar we hebben onze zoon bij en die mag niet bij een exit. Op de site zie ik verder niets over een stoel reserveren. Kortom ik weet even niet wat ik het beste kan doen. Heeft iemand hier ervaring mee of verstand van ? En aangezien mijn engels telefonisch niet heel goed is, vraag ik het eerst maar even hier voordat ik de klantenservice bel Ryanair stoelkeuze/priority boarding 1270000679 .
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Atelier Madame ma 11 jun 2012 - 20:51

Naar mijn weten kun je bij Ryanair helemaal geen stoelen reserveren. Ze werken niet met stoelreservering.

Je kunt priority boarding bij boeken, dan mag je, samen met alle mensen die dit hebben geboekt, als eerste het vliegtuig in en een vrije stoelkeuze hebben. Het is vaak afhankelijk hoeveel mensen dit zijn of je dan een plek bij de exit of voorin het vliegtuig hebt. Het klinkt heel lullig maar soms zijn er bij Ryanair air priority boarders die echt keihard op die goede plekken afrennen en de mensen die het ook geboekt hebben dus alsnog een 'slechtere' plek hebben. Je bent iig als gezin wel verzekerd dat je bij elkaar kunt zitten.

Oh en het klopt inderdaad dat je nooit los kunt boeken dus alleen voor je vriend, het geld namelijk over de hele boeking dan die priority.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Marin ma 11 jun 2012 - 20:57

Je kunt inderdaad geen stoelen reserveren. Je moet gewoon een plekje zoeken als je het vliegtuig in komt.
Je kunt die priority boarding boeken en daar gebruik van maken, maar als je met je zoon niet bij de nooduitgang mag zitten, heeft dat ook weinig nut. Het enige is dat je inderdaad sneller aan de beurt bent met boarden, dus meer kans maakt dat je samen kunt zitten. Als je vriend wel perse meer beenruimte wil hebben, moet hij maar wel bij een nooduitgang zitten, maar dan kan je dus niet samen zitten. Let er wel goed op dat wanneer je die priority boarding optie gebruikt, je ook beetje op tijd in de rij bij de gate gaat staan. Het wordt wel omgeroepen dat je mag priority boarden, maar het blijft je eigen verantwoordelijkheid dat je daar ook op let en gebruik van maakt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Barbabella ma 11 jun 2012 - 20:59

Ik lees dit over stoelkeuze op de site van ryanair.

STOELRESERVERING


De mogelijkheid om een stoel te reserveren is beschikbaar op alle Ryanair vluchten

Een gereserveerde stoel in rij 2 en (nooduitgang) rijen 1, 16 en 17 kan van tevoren online of via een callcenter/luchthaven aangeschaft worden voor £10/€10 per enkele vlucht. De instappen met prioriteit service is inbegrepen in het tarief van de stoelreservering.

Om een stoel te reserveren in een nooduitgangrij( rij 1, 16 of 17) zult u:


  • 16 jaar of ouder zijn
  • Bereid en in staat zijn te helpen in het geval van een noodsituatie
  • Niet reizen met een baby
  • Geen gebruik maken van een verlengstuk voor een veiligheidsgordel (deze zou verstrikt kunnen raken in een noodsituatie)

Maar dit kan ik dus nergens anders terug vinden.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Barbabella ma 11 jun 2012 - 21:00

Als hij meer ruimte kan krijgen hoeven we niet persee bij elkaar te zitten. Het is maar 2,5 uur vliegen, dat overleef ik wel als we apart zitten. Beter dan 2,5 naar geklaag luisteren dat zijn benen er niet tussen passen Ryanair stoelkeuze/priority boarding 394967
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Marin ma 11 jun 2012 - 21:02

Oh typisch, ik heb daar ook echt nog nooit van gehoord. Dan zou ik even bellen om dat aan te vragen. Maar dat geldt dan alleen voor je vriend, die daar wil zitten, want jij mag niet met de baby. Maar omdat jullie reservering onder 1 naam valt, zal je misschien wel voor allebei moeten betalen (want geld willen ze). Dus dan zou ik er gewoon niks mee doen en dat je vriend dan maar even wat krapper zit. Ryanair vliegt toch alleen binnen Europa, dus zo lang zal 't niet zijn (weet niet waar je heen gaat). Ik vind het zelf nog wel mee vallen met de ruimte, maar ik ben zelf een klein propje.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Atelier Madame ma 11 jun 2012 - 21:04

Ik vind overigens Ryanair in verhouding met sommige andere maatschappijen wel meevallen idd! Arke, Vueling, Transavia zijn allemaal veel krapper!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 21:06

Ik reis regelmatig met Ryan Air en vaak samen met iemand van vrijwel dezelfde lengte als jouw vriend (1.98) en hij redt zich prima. Gaat als het mogelijk is wel aan het gangpad zitten maar heeft nog nooit geklaagd over ruimte. Kijk, superdeluxe ruim is het gewoon niet, maar omdat het niet echt lang is is het best te doen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Barbabella ma 11 jun 2012 - 21:07

We hebben nooit met ryanair gevlogen dus ik heb echt geen idee qua ruimte. Maar hij werd er door verschillende mensen op gewezen dus hij was gelijk in paniek.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Marin ma 11 jun 2012 - 21:08

Ja, laat hem anders aan het gangpad zitten en jij aan het raam.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 21:09

Er bestaat iets van een website.. Beenruimte.nl ofzo (dat is het niet hoor. Maar er bestaat een website waar wereldwijd van alle maatschappijen de beenruimte opstaat). En Ryanair heeft meer beenruimte dan transavia en evenveel als arkefly (normale klasse).

Als je vriend gewoon aan het gangpad gaat zitten is het probleem volgens mij ook wel voor een groot gedeelte opgelost Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  TukTuk ma 11 jun 2012 - 21:56

Priority boarding heeft alleen zin als je ook écht heel ruim van te voren bij de gate al gaat zitten. Er wordt namelijk een aparte rij gevormd met de mensen die priority boarding hebben, en ik heb wel eens mee gemaakt dat 75% van de mensen priority boarding hadden geboekt, dus als je dan niet op tijd komt, sta je alsnog achteraan in die rij..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Lenthe ma 11 jun 2012 - 22:02

De laatste keer dat ik met Ryanair vloog, kon ik bij het inchecken aangeven waar ik wilde zitten. Je krijgt 100 schermen waar je extra's kunt kiezen, zoals een hotel, een huurauto, koffers, etc etc, maar ook bepaalde stoelplaatsen reserveren. Daar moest dan wel extra voor betaald worden.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Travelgurly zo 17 jun 2012 - 22:53

klopt stoelreservering kan sinds kort bij ryanair. Ik zou dan met je zoon lekker vooraan gaan zitten bij de 1e of 2e rij, daar heb je vaak ook meer beenruimte. En anders eerder aan boord gaan zodat je aan het gangpad kan zitten.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Blond ma 18 jun 2012 - 0:20

Gewoon zorgen dat je vooraan de rij staat (dus op tijd aanwezig zijn), en je vriend bij het gangpad laten zitten. Dan kan hij zijn benen uitstrekken. Hoeft hij alleen een beetje krapper te zitten als ze langskomen met de duty-free producten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  xxDila ma 18 jun 2012 - 1:25

Wij zijn vorig jaar naar italië gevlogen met RA. Nou nooit meer. Mijn vriend kon alleen aan het gangpad zitten en dan nog zat hij klem. Hij is 1.90 lang.we hadden het geluk dat we met zijn tweetjes op 1 rij zaten, dus hij gebruikte het gangpad en de middelste plek voor zijn benen. Terugweg hadden we dit niet en zat hij er klem tussen.. Als je dan kans hebt op en betere.zitplaats doen!!!
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 1:51

Als Transavia krapper is dan Ryan Air moet het geen probleem zijn.

Mijn man is 1.96 en heeft prima gezeten in Transavia. Hij zat wel aan het gangpad en het vliegtuig op de heenreis was wel iets ruimer dan het vliegtuig op de terugweg. (dat was een nieuwer toestel)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Atelier Madame ma 18 jun 2012 - 2:02

Ik snap het probleem dus nooit zo erg he, als je maar 2 uurtjes hoeft te vliegen, wat boeit het dan waar je zit? :P Bedoel je zit toch wel opgevouwen in een vliegtuig, maar in de sprinters van de NS zit je niet ruimer. Als je dan voor een leuke prijs ergens heen kan vliegen is het toch niet zo erg om eventjes je benen niet te kunnen strekken? Embarassed
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  TukTuk ma 18 jun 2012 - 2:10

Atelier Madame schreef:Ik snap het probleem dus nooit zo erg he, als je maar 2 uurtjes hoeft te vliegen, wat boeit het dan waar je zit? Ryanair stoelkeuze/priority boarding 253468018 Bedoel je zit toch wel opgevouwen in een vliegtuig, maar in de sprinters van de NS zit je niet ruimer. Als je dan voor een leuke prijs ergens heen kan vliegen is het toch niet zo erg om eventjes je benen niet te kunnen strekken? Embarassed

Dacht precies hetzelfde Laughing
Als je nou 10 uur in een vliegtuig zit, ok.. Maar 2 of 3 uurtjes.. Voordat het vliegtuig goed en wel opgestegen is, is hij alweer aan het dalen.. Dan ga je gewoon ieder half uur even naar het toilet ofzo..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Marin ma 18 jun 2012 - 2:11

Ik zou het in dit geval inderdaad ook belangrijker vinden om samen te zitten dan om ruim te zitten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Atelier Madame ma 18 jun 2012 - 2:22

AngelNyn schreef:
Atelier Madame schreef:Ik snap het probleem dus nooit zo erg he, als je maar 2 uurtjes hoeft te vliegen, wat boeit het dan waar je zit? Ryanair stoelkeuze/priority boarding 253468018 Bedoel je zit toch wel opgevouwen in een vliegtuig, maar in de sprinters van de NS zit je niet ruimer. Als je dan voor een leuke prijs ergens heen kan vliegen is het toch niet zo erg om eventjes je benen niet te kunnen strekken? Embarassed

Dacht precies hetzelfde Laughing
Als je nou 10 uur in een vliegtuig zit, ok.. Maar 2 of 3 uurtjes.. Voordat het vliegtuig goed en wel opgestegen is, is hij alweer aan het dalen.. Dan ga je gewoon ieder half uur even naar het toilet ofzo..

Inderdaad! Kijk ik ben best wel bang met vliegen, dus ik vind het wel super fijn om naast mijn vriend te kunnen zitten. Maar voor de rest interesseert het me geen zak of ik voorin, achterin of in het midden zit. Na 36 uur opgevouwen zitten naar Nieuw Zeeland is elke vlucht inmiddels een minivluchtje geworden :P.

Wat ik overigens wel kut vind aan Ryan Air is dat je zo belachelijk veel betaald om een koffer in te checken, 50 euro en dan mag je nog maar 15 kilo meenemen. Mijn koffer weegt dat al van zichzelf Ryanair stoelkeuze/priority boarding 1270000679 .
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Marin ma 18 jun 2012 - 2:35

Daarom vlieg ik niet meer met Ryanair, heb 't helemaal gehad er mee.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Atelier Madame ma 18 jun 2012 - 2:42

Ja ik vind het grote voordeel dat ze ook op bestemmingen vliegen die niet zo super toeristisch zijn in Spanje / Italie etc en wel voor een leuke prijs. Zit voor van de zomer nu te kijken naar Almeria, voor 120 euro pp kunnen we dan heen en weer. Maar ja ik neem gewoon alleen handbagage mee en koop voor die 100 euro die we dan uitsparen aan kofferkosten ter plaatse wel zonnebrand en een handdoek voor op het strand.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  TukTuk ma 18 jun 2012 - 2:47

Atelier Madame schreef:
AngelNyn schreef:
Atelier Madame schreef:Ik snap het probleem dus nooit zo erg he, als je maar 2 uurtjes hoeft te vliegen, wat boeit het dan waar je zit? Ryanair stoelkeuze/priority boarding 253468018 Bedoel je zit toch wel opgevouwen in een vliegtuig, maar in de sprinters van de NS zit je niet ruimer. Als je dan voor een leuke prijs ergens heen kan vliegen is het toch niet zo erg om eventjes je benen niet te kunnen strekken? Embarassed

Dacht precies hetzelfde Laughing
Als je nou 10 uur in een vliegtuig zit, ok.. Maar 2 of 3 uurtjes.. Voordat het vliegtuig goed en wel opgestegen is, is hij alweer aan het dalen.. Dan ga je gewoon ieder half uur even naar het toilet ofzo..

Inderdaad! Kijk ik ben best wel bang met vliegen, dus ik vind het wel super fijn om naast mijn vriend te kunnen zitten. Maar voor de rest interesseert het me geen zak of ik voorin, achterin of in het midden zit. Na 36 uur opgevouwen zitten naar Nieuw Zeeland is elke vlucht inmiddels een minivluchtje geworden Ryanair stoelkeuze/priority boarding 253468018.

Wat ik overigens wel kut vind aan Ryan Air is dat je zo belachelijk veel betaald om een koffer in te checken, 50 euro en dan mag je nog maar 15 kilo meenemen. Mijn koffer weegt dat al van zichzelf Ryanair stoelkeuze/priority boarding 1270000679 .

Is dat tegenwoordig 50 euro?!?! Neutral Paar jaar geleden was dat toch 20 euro ofzo?

36 uur lijkt me trouwens wel echt killing! Had je veel overstappen? Mijn langste vluchten waren 12 á 13 uur, en langste busreis in een crappy bus (lees, een stuk metaal op 4 wielen), in laos was 14 uur. Nouja daarna klaag je inderdaad ook niet meer over een vluchtje van 3 uur :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Atelier Madame ma 18 jun 2012 - 2:56

AngelNyn schreef:Is dat tegenwoordig 50 euro?!?! Neutral Paar jaar geleden was dat toch 20 euro ofzo?

36 uur lijkt me trouwens wel echt killing! Had je veel overstappen? Mijn langste vluchten waren 12 á 13 uur, en langste busreis in een crappy bus (lees, een stuk metaal op 4 wielen), in laos was 14 uur. Nouja daarna klaag je inderdaad ook niet meer over een vluchtje van 3 uur Ryanair stoelkeuze/priority boarding 253468018

Ja volgens mij *eventjes gecheckt* jup 25 euro per enkele reis. Beetje jammer, dan neem ik wel lekker weinig mee :p.

36 uur vliegen is verschrikkelijk ja, we hadden 2 overstappen en ook nog eens 6 uur wachten. Heenreis was iets van 26 uur maar daarvan wel echt 24 uur gevlogen.. tsja op den duur ben je zo moe dat je alleen maar suf voor je uit kunt kijken.. maar goed het scheelt dat je drankjes krijgt en eten en films kunt kijken. Zon busreis lijkt me veel erger.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair stoelkeuze/priority boarding Empty Re: Ryanair stoelkeuze/priority boarding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum