Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ryanair + handbagage

+2
luisa
xxDila
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Ryanair + handbagage

Bericht  xxDila vr 8 jul 2011 - 3:33

Hallo dames,

Was ik weer met nog een vraag over Ryanair..
Ik heb de bij de leenbakker deze koffer gekocht:
edit: de kleinste dus!

Ryanair + handbagage Leenb001112n0000108

Alleen nu is deze 50 X 36 X 23
van Ryanair mag het 55 X 40 X 20 zijn!

Zullen ze hier echt moeilijk over gaan doen? Ik hoor namelijk verhalend at ze heel streng zijn hierop!

Alvast bedankt!
xxDila
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  luisa vr 8 jul 2011 - 3:36

Het moet in zo'n bak passen. Die zijn meestal wel iets groter dan de aangegeven maten denk ik want ik had laatst ook qua afmetingen te grote handbagage (iets van 30 ipv 20 cm), maar pastte wel in de bank. Ik zou het gewoon proberen, maar met ryanair weet je het nooit.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 3:37

Ze hebben een bak staan die dient als mal, als ze twijfelen stoppen ze hem daar in. Als hij erin past is het goed. Als hij er niet in past moet hij in het bagageruim mee en betaal je flinke kosten.

Waarschijnlijk zullen ze er niet moeilijk over doen, maar mochten ze inderdaad het formaat checken, dan kan dat een duur grapje worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 8:02

Ik neem bij Ryanair geen risico's. Ze staan erom bekend veel geld te verdienen met boetes / extra toeslagen wanneer passagiers foutjes maken. Zoals bijvoorbeeld 150 euro voor de correctie van één letter in de naam van een passagier bij een schrijffoutje en dus ook hoge toeslagen bij bagage die eigenlijk te groot is. Het is maar drie centimeter, maar persoonlijk zou ik het er niet op gokken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  xxDila vr 8 jul 2011 - 8:47

Hmm lastig! Ik ben er inderdaad ook bang voor. Dat het dan extra geld gaat kosten etc.. Misschien moet ik ze toch maar terug brengen! :o
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 9:11

Ryanair verkoopt trouwens een koffer die precies aan hun eisen voldoet qua formaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  xxDila vr 8 jul 2011 - 9:12

Oh..? Waar kan ik die vinden dan?
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  Aziraphale vr 8 jul 2011 - 9:17

Ik wil mijn trolley wel even voor je opmeten zo. Want die is best groot en paste net in de mal van Ryanair terwijl -ie volgestouwd was smile

Edit: die is 50x32x23 cm en van zacht materiaal dus zette nog flink wat uit qua diepte. Ik denk dat het met jouw koffertje dus prima lukt!

Ryanair + handbagage Eastpak-transfer-s-black
Deze heb ik!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 9:20

xxDila schreef:Oh..? Waar kan ik die vinden dan?

Gewoon op de site, normaal als je je ticket boekt, bieden ze hem vanzelf aan. Is vast ook wel los van het ticket te bestellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  xxDila vr 8 jul 2011 - 9:34

Aziraphale schreef:Ik wil mijn trolley wel even voor je opmeten zo. Want die is best groot en paste net in de mal van Ryanair terwijl -ie volgestouwd was smile

Edit: die is 50x32x23 cm en van zacht materiaal dus zette nog flink wat uit qua diepte. Ik denk dat het met jouw koffertje dus prima lukt!

Ryanair + handbagage Eastpak-transfer-s-black
Deze heb ik!

Maar checken ze iedere koffer? Of kijken ze en als ze het niet vertrouwen dan wordt hij gemeten of in zo'n mal gedaan?
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  TukTuk vr 8 jul 2011 - 9:38

xxDila schreef:
Aziraphale schreef:Ik wil mijn trolley wel even voor je opmeten zo. Want die is best groot en paste net in de mal van Ryanair terwijl -ie volgestouwd was smile

Edit: die is 50x32x23 cm en van zacht materiaal dus zette nog flink wat uit qua diepte. Ik denk dat het met jouw koffertje dus prima lukt!

Ryanair + handbagage Eastpak-transfer-s-black
Deze heb ik!

Maar checken ze iedere koffer? Of kijken ze en als ze het niet vertrouwen dan wordt hij gemeten of in zo'n mal gedaan?

Op Londen Stansted controleerden ze vorige keer iedereen, ook kwa gewicht, je kon er eigenlijk niet onder uit maar wij zijn er uiteindelijk langs gerend Embarassed Want er werd al op de borden "final call" aangegeven, en gate was veel verder dan gedacht.. uiteindelijk bleek de gate nog niet eens open te zijn Mad
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  Aziraphale vr 8 jul 2011 - 9:42

Bij ons (terugvlucht vanaf Rhodos naar Weeze) checkten ze elke koffer in de mal. Omdat de vlucht vertraagd was en ze op deze manier lekker tijd konden rekken smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  xxDila vr 8 jul 2011 - 9:55

Hmm.. ik ben nog in twijfel haha!

Kijk het nadeel is dat ik overal lees dat het duurder is als ze je er bij de controle uithalen, dan wanneer je het van te voren incheckt.

Zit er nu over te denken ( als dit mogelijk is) eerst zelf te testen. En zo niet dan prop ik alleen de noodzakelijke dingen wel in een sporttas ofzo!
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 10:04

Ik weet niet precies hoeveel duurder het dan is, maar ik gok heel erg veel duurder. Ryanair heeft gewoon supergoedkope tickets, ze verdienen alleen wel erg veel geld aan foutjes van passagiers. Overigens niks ten nadele van Ryanair, ik reis er binnen Europa (bijna) altijd mee, maar dat is de manier waarop ze geld verdienen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  xxDila vr 8 jul 2011 - 10:08

Twellie schreef:Ik weet niet precies hoeveel duurder het dan is, maar ik gok heel erg veel duurder. Ryanair heeft gewoon supergoedkope tickets, ze verdienen alleen wel erg veel geld aan foutjes van passagiers. Overigens niks ten nadele van Ryanair, ik reis er binnen Europa (bijna) altijd mee, maar dat is de manier waarop ze geld verdienen.

Ja ik geloof iets van 35 a 40 euro alleen heen!

Maar kun je het van te voren zelf ook proberen?
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  Aziraphale vr 8 jul 2011 - 10:11

xxDila schreef:
Twellie schreef:Ik weet niet precies hoeveel duurder het dan is, maar ik gok heel erg veel duurder. Ryanair heeft gewoon supergoedkope tickets, ze verdienen alleen wel erg veel geld aan foutjes van passagiers. Overigens niks ten nadele van Ryanair, ik reis er binnen Europa (bijna) altijd mee, maar dat is de manier waarop ze geld verdienen.

Ja ik geloof iets van 35 a 40 euro alleen heen!

Maar kun je het van te voren zelf ook proberen?
Jep. Maar ik weet echt zeker dat het past aangezien mijne ook 23 diep is en zelfs nog dikker werd door de vulling. Jouwe is 'hard' zeg maar, dus zal amper uitzetten.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  xxDila vr 8 jul 2011 - 10:22

Aziraphale schreef:
xxDila schreef:
Twellie schreef:Ik weet niet precies hoeveel duurder het dan is, maar ik gok heel erg veel duurder. Ryanair heeft gewoon supergoedkope tickets, ze verdienen alleen wel erg veel geld aan foutjes van passagiers. Overigens niks ten nadele van Ryanair, ik reis er binnen Europa (bijna) altijd mee, maar dat is de manier waarop ze geld verdienen.

Ja ik geloof iets van 35 a 40 euro alleen heen!

Maar kun je het van te voren zelf ook proberen?
Jep. Maar ik weet echt zeker dat het past aangezien mijne ook 23 diep is en zelfs nog dikker werd door de vulling. Jouwe is 'hard' zeg maar, dus zal amper uitzetten.

Klopt.. en het stukje wat het 23 cm maakt is die bolling halverwege de koffer begint en na onder loopt. Als ik daar met mijn hand op druk, dan deukt het in. (net even geprobeerd Laughing ) Dan komt ie op plusminus 20 uit. Het is namelijk geen keiharde koffer. Hoewel dat wel zo lijkt!
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  Lady4 vr 8 jul 2011 - 12:05

Ik denk dat die drie centimeter geen problemen zal opleveren hoor. Maar RA is inderdaad behoorlijk streng. Voor elke kilo extra gewicht betaal je 20 euro, dus houd daar rekening mee.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 22:36

Mijn tas was nog veel dikker dan 23 cm en ik heb zeker 15x met ryanair gevlogen. Mijne is alleen wel een 'schouder' tas dus misschien wordt hij daarom niet gecontroleerd haha. Hij is namelijk wel een stuk korter dan een koffer.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  Atelier Madame vr 8 jul 2011 - 23:44

Denk je er ook aan dat je maar 10 kilo mee mag nemen? Zon harde koffer is toch al snel een stukje zwaarder dan een stoffen koffer of een weekendtas (ik denk dat het zo een kilo kan schelen). En dan ook nog het risico dat het niet past, ik zou gewoon eentje kopen die precies binnen de maten past of zelf iets kleiner.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  xxDila za 9 jul 2011 - 20:45

Ohjaa! Goeie, Atelier Madame! Dat zou ik zo vergeten & dan die hele koffer volproppen! laughcry Misschien kan ik dan beter sowieso een iets kleinere koffer kopen!
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ryanair + handbagage Empty Re: Ryanair + handbagage

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum