Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanstellerig of niet?

+33
Aggi
LDJ
Teddyaapje
Sophiee
PiP
Steep
blondje1313
Mizzie
liesje
-Ieniemienie-
Kruidkoek
SarahKey
Jilke
CCC
Puggle
Slakje
Twellie
*Lookie*
Tiara
mickey
Sanne
chipa
Wennes
Liadan
kwak
Susan
loesje
Tania
Caresses
Annemoontje
Schism
Lejow
studiebol
37 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Teddyaapje do 24 mei 2012 - 0:36

Groot gelijk Laurientje, ik zou ook niet gaan.

@ Cimic; Je kunt mensen idd niet verbieden in hun eigen huis niet te roken, maar je kunt wel voor jezelf en je kind de keuze maken dan niet te gaan. Dat je het voorlegt aan de rokende personen; of er word niet gerookt en ik en de kinderen komen, of jullie roken, maar dan kies ik voor de gezondheid van mij en mijn (ongeboren) kinderen en dan slaan wij een keertje over. De keuze is dan aan hun. Ik vind dus ook niet dat je dan je (schoon)familie je kind ontneemt, maar dat ze dat zelf doen. Zíj maken de keuze om de roken, met het gevolg dat jullie er niet bij zullen zijn.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 0:57

Teddyaapje schreef:Groot gelijk Laurientje, ik zou ook niet gaan.

@ Cimic; Je kunt mensen idd niet verbieden in hun eigen huis niet te roken, maar je kunt wel voor jezelf en je kind de keuze maken dan niet te gaan. Dat je het voorlegt aan de rokende personen; of er word niet gerookt en ik en de kinderen komen, of jullie roken, maar dan kies ik voor de gezondheid van mij en mijn (ongeboren) kinderen en dan slaan wij een keertje over. De keuze is dan aan hun. Ik vind dus ook niet dat je dan je (schoon)familie je kind ontneemt, maar dat ze dat zelf doen. Zíj maken de keuze om de roken, met het gevolg dat jullie er niet bij zullen zijn.

Ik begrijp je en ben het ook met je eens. Maar nu ik erover nadenk dat ons toekomstig kind wel af en toe in de rook zit vind ik nu al heel erg moeilijk omdat ik ook weet hoe bepaalde familieleden van mijn vriend erover denken. Zij roken waar de kinderen bij zijn en hebben zelf gerookt tijdens de zwangerschap. Durf mijn hand in het vuur te steken dat ik reacties ga krijgen dat IK mij maar moet aanpassen omdat het HUN huis is. Vooral bij schoondraak uhm zus zal dat gebeuren want haar wil is wet, zij heeft ook overal een mening op en is niet makkelijk te overtuigen. Dan kan ik zeggen prima ik kom niet meer maar zij zullen ook niet naar ons komen vanwege de afstand, A omdat het te ver is en B ze niet graag 2 uur in een auto zitten met 2 of 3 kinderen. Ik zal daar lak aan moeten hebben maar vind het wel moeilijk omdat het toch familie blijft. In mijn geval is het best dubbel helemaal omdat de zus en broer van mijn vriend in 5 jaar dat wij samenwonen 2x bij ons op visite zijn geweest, de rest van de familie van mijn vriend woont in Belgie en zien we ook niet vaak en als we familiebezoek willen gaan wij altijd naar Belgie. Omdat ook de neven en nichten van Bjorn kinderen hebben en de afstand te groot vinden. Wij zijn het enige koppel wat nog geen kinderen heeft. Heb ook al vaak dicussies gehad met mijn vriend dat het altijd van onze kant moet komen, helemaal bij de broer en zus van Bjorn. Ik weet al bijna hoe dat gaat, of ik moet me aanpassen want dan zal ons kindje de ooms en tantes helemaal niet leren kennen. Ik baal van hun gedachtegang maar ik zal denk ik ook water bij de wijn moeten doen hoe vervelend ik het ook ga vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Susan do 24 mei 2012 - 1:10

Je moet echt helemaal niks, hoor. Sowieso, zij willen niet naar jullie komen omdat ze niet zolang in de auto willen zitten met kinderen, maar als jullie een kleintje hebben dan moeten jullie dat toch óók? Voor een klein baby'tje is auto rijden nog veel belastender, en dan zou je óók nog eens in de rook moeten gaan zitten terwijl je dat niet wil voor je kind. Ik zou toch iets assertiever worden naar die mensen toe. Je hebt het over water bij de wijn doen, maar als ik het zo lees geven die mensen geen duimbreed toe en moeten jullie maar naar hun pijpen dansen. Ik zou dan toch echt voor mijn kind kiezen.

Ik snap ook niet waarom jullie het gedaan zouden hebben als jullie daar niet heen gaan. Zij komen niet puur omdat ze geen zin hebben.

Sowieso, mensen die bewust hebben gerookt tijdens de zwangerschap en waar hun kinderen bij zijn en vinden dat mensen die daar problemen mee hebben zich aanstellen, daar zou ik me echt niet door op mijn nummer laten zetten als het hierom gaat, daar zou ik ver boven staan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 1:31

Ik moet zeker niks, heb ook wel mijn mondje klaar staan en ik sta zeker boven de gedachtes, vooral van mijn schoonzusje maar ik besef ook goed dat ik dit gevecht niet ga winnen dus ik weet bijna zeker waar het gaat eindigen. Mijn vriend is sowieso een familieman en wil koste wat het kost de band behouden, maar om in de toekomst ruzie te gaan maken omwille de familie vind ik erg pijnlijk. Ons kindje heeft ook recht om zijn familie te zien. Gezien de situatie vind ik het ontzettend lastig en kan nu wel roepen, prima of er wordt niet gerookt of wij komen niet meer langs, denk dat ze er lak aan hebben en dat het contact een heel stuk minder gaat worden. Dat is het nu al z'n beetje vooral bij zijn broer en zus. Soms krijg ik zelf het gevoel dat ze mij erop aankijken omdat mijn vriend voor mij naar Limburg is verhuist. Want Bjorn had bij zijn vorige vriendin veel beter en meer contact met zijn broer en zus en ook met zijn neven en nichten. Soms kan ik me daar echt druk om maken dat deze mensen wel continue iets van ons verwachten maar zelf amper iets terug doen. Ik baal daar echt van en dat gaat serieus erger worden als wij straks een kindje hebben. Helmaal over het rookgedrag, want ik zie het sowieso niet zitten om met een kind in een rookkamer te zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Teddyaapje do 24 mei 2012 - 1:52

Cimic is snap wat je bedoelt, je wilt natuurlijk geen ruzie met je (schoon)familie. Toch zou ik wat dit betreft voet bij stuk houden. Is het dan zo veel gevraagd van hun om die ene keer dat jullie erbij zullen zijn niet binnen/ in de buurt van de kleine te roken? Ik dacht dat mijn ouders hier ook niet in mee zouden gaan. Ze hebben altijd gerookt, ook toen wij baby waren en toen mijn moeder zwanger was, en wij hebben er toch ook niks aan over gehouden?! Toch vond mn moeder het heel logisch om niet binnen te roken in bijzijn van T. of voordat wij naar hun zouden komen. Ik heb me er ook heel druk over gemaakt van te voren en wist niet zo goed hoe ik dit moest gaan brengen, maar dat kwam dus allemaal goed!

Wat leuk trouwens, een Limburger! Waar woon je als ik vragen mag?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Susan do 24 mei 2012 - 1:53

Maar ja, je kunt er wel voor kiezen om niet je baby mee te nemen als hij of zij nog heel klein is. Als je kind groter is kun je ervoor kiezen om niet bij die mensen thuis langs te gaan, maar om af te spreken dat je met de kinderen naar een pretpark, (indoor)speeltuin of dierentuin gaat. Om hen tegemoet te komen kun je dat bij hun in de buurt doen. Je moet dat dan niet brengen als 'we willen niet naar jullie huis, want daar wordt gerookt' maar 'goh, het lijkt me zo leuk om een keer met z'n allen dit of dat te gaan doen, is er bij jullie in de buurt misschien iets leuks?' Desnoods ga je in de zomer een keer met z'n allen een weekendje weg en nemen jullie je eigen huisje/caravan/tent, voor de rest zit je dan toch buiten of ben je allerlei dingen aan het doen. Er zijn heus wel manieren om de tegenpartij gunstig te stemmen, maar toch vast te houden aan je eigen principes, en gewoon de hele discussie te mijden. Als je kind nog te klein is om al die dingen te doen zeg je gewoon: 'Hij/zij kan nog niet goed tegen lang autorijden, daar wordt hij/zij heel huilerig van, maar kijk, ik heb wel een heleboel leuke foto's meegenomen, willen jullie ze zien?' Of nodig ze gewoon uit om bij jullie te komen, ze nemen dan misschien zelf niet het initiatief, maar als je het op een leuke manier inkleedt zullen ze het toch heus niet botweg weigeren?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 2:06

Een heel goed punt Susan, kan ik zeker bespreekbaar maken. Maar ik baal alleen dat als wij een keer vragen om maar ons te komen dat ze nu nog de smoes verzinnen ja maar met een kind van anderhalf is het niet te doen, helemaal als we al onze kindjes meenemen, maar vervolgens wel naar de Weertse bergen kunnen gaan voor een weekend weg. Ik word er moe van, ze tonen amper interesse en alle info komt van onze kant af. Je idee klinkt goed maar ik twijfel ook een beetje of het gaat werken. Sowieso staat lang auto rijden mij een beetje tegen omdat het vaak een uurtje blijven is en 2 uur terug rijden is. Het is afwachten hoe het gaat in de toekomst, misschien gaat het juist beter en groeien we naar elkaar toe maar kan ook erg verdrietig worden om het idee dat het niet gaat werken ondanks onze beste bedoeling. @ Teddyaapje, ik woon in B.runssum smile en de rest van de van de familie woont in B.ergen op Z.oom en Belgie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Slakje do 24 mei 2012 - 6:48

Oh, ik vind het trouwens héél erg, maar echt ontzettend erg respectloos van je schoonmoeder.

Ik snap het echt niet dat je het zelfs al moet vragen om niet binnen te roken...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  LDJ do 24 mei 2012 - 6:53

Nee, ik begrijp het ook niet. Mijn schoonouders roken ook en ook binnen.
Maar als mijn schoonzus met haar kinderen komt of ik dan houden ze daar echt rekening mee en roken ze niet binnen.
Ik hoef er niet om te vragen, ze doen het gewoon.
Ik vind dat je schoonmoeder raar reageert en ik geef je groot gelijk dat je op deze manier niet gaat of een andere keer wilt gaan.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 6:57

Alleen jouw eerste post gelezen om me niet te laten beïnvloeden. Ik vind dat jij moet doen wat goed voelt. Voelt het niet goed om je kind mee te nemen naar een verjaardag waar iedereen binnen rookt ( baaaah! ), dan ga je gewoon niet. En voel je zeker niet schuldig meis. Het gaat om de gezondheid van je kinderen. En die van jou. Sinds ik ( bijna 2 jaar ) gestopt ben met roken vind ik het ook echt smerig. Bij kinderen en niet-rokers vind ik het sowieso al ongepast.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Aggi do 24 mei 2012 - 7:07

Mijn schoonmoeder rookt ook en ook binnen, maar zodra wij op visite komen met onze zoon rookt ze buiten...

Vind dit wel zo netjes om dan buiten te gaan roken toch...
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 7:12

Ik snap niet dat ze met deze hitte evt nog binnen zouden gaan zitten, maar doen ze dat wel dan zou ik er niet heen gaan, en ik vind dat helemaal geen aanstellerig gedrag. Het is gewoon vies.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Makamba do 24 mei 2012 - 7:14

Los van het feit of je schoonmoeder het aanstellerig vindt of niet, jij beslist nog altijd zelf of je het wel of niet wilt en wat het beste is voor je kinderen.

Om antwoord te geven op je vraag, ik vind niet dat je je aanstelt en geef je groot gelijk dat je dan niet wilt gaan.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  sheila123 do 24 mei 2012 - 8:06

Helemaal met je eens! Zijn ze gek of zo? Ik heb ook een famile die daar een handje van heeft alleen mijn moeder rookt niet waar wij en de kids bij zijn (zij rookt ook in huis) maar ik zou gewoon niet gaan als ik jou was,wel raar idd dat je schoonmoeder dit niet begrijpt. Is toch meer als logisch??
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 17:33

Bedankt voor alle reacties!! Mijn schoonmoeder is een beetje een aparte vrouw. laughcry

De verjaardag is overigens bij mijn schoonzus thuis maar s.moeder vroeg of we ook kwamen vandaar dat ik t er met haar over had.

We hebben besloten dat manlief alleen gaat, ik blijf thuis met de kindjes, daarbij is vooral de jongste erg verkouden en vind ik onze gezondheid vele malen belangrijker dan de verjaardag, laat ze maar kletsen want dat gebeurd hoe dan ook toch wel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Minx do 24 mei 2012 - 20:02

Weet je wat ik zo raar vind. Kinderen moeten maar wel in de rook zitten maar als je die mensen die roken voorstelde om dan ook maar bier in de fles te doen beginnen ze wel te steigeren terwijl het net zo slecht is.

Vind je absoluut geen aansteller dus
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Parisienne do 24 mei 2012 - 20:34

Ik vind het ook jammer dat anderen vinden dat je je aanstelt als je je kind niet meeneemt naar een huis dat blauw staat van de rook. Ik vind dus ook dat je je niet aanstelt. Lekker laten kletsen die mensen!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 3 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum