Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanstellerig of niet?

+33
Aggi
LDJ
Teddyaapje
Sophiee
PiP
Steep
blondje1313
Mizzie
liesje
-Ieniemienie-
Kruidkoek
SarahKey
Jilke
CCC
Puggle
Slakje
Twellie
*Lookie*
Tiara
mickey
Sanne
chipa
Wennes
Liadan
kwak
Susan
loesje
Tania
Caresses
Annemoontje
Schism
Lejow
studiebol
37 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  CCC wo 23 mei 2012 - 9:47

Zeker niet aanstellerig... Ik vind het zelf ook niet prettig om in een rokerige ruimte te zitten... Dat is hun keuze, maar niet de mijne omd aarin te zitten. Overigens had ik dit ook al voor mijn zwangerschap hoor...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Jilke wo 23 mei 2012 - 17:49

Ik zou het absoluut niet fijn vinden, je doet je best om het beste voor je kind te geven en dan zou je ze de hele middag/avond daar in zetten?

Ik zou hopen op mooi weer, zodat ze buiten zitten, of dat de kinderen lekker buiten kunnen spelen. Maar met de jongste kan dat natuurlijk nog niet Wink

Als blijkt dat ze niet buiten zitten als je aan komt, dan zou ik gewoon even een half uurtje blijven, of vragen of ze er rekening mee willen houden en even buiten willen roken.

Hier doen ze dat zoiezo, er wordt hier nergens binnen gerookt gelukkig. Vind het altijd zo vies, alles gaat ervan meuren. Dus niet alleen met mijn kleine zou ik het vervelend vinden, ook gewoon voor mezelf.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  SarahKey wo 23 mei 2012 - 18:00

Ik ben het met je eens en zou het zelfde doen. Ik zou ook niet gaan met de kinderen. Al zou hier mijn man dan alleen gaan zodat er toch iemand is geweest van ons gezin.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Kruidkoek wo 23 mei 2012 - 18:02

Ik geef je ook gelijk! Mijn schoonmoeder rookt ook behoorlijk en we moeten nog een subtiele manier verzinnen om haar te vertellen dat we daar liever niet komen als de baby geboren is als ze dan nog zo veel in huis rookt ....

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  -Ieniemienie- wo 23 mei 2012 - 18:05

De schoonfamilie rookt ook binnen. Als ze weten dat we komen, word er rekening mee gehouden. En de hele dag gelucht, en niet gerookt tot dat wij weg zijn. Maar anders komen we niet. En soms word er geen rekening mee gehouden.
Mijn schoonmoeder had vorige keer een feestje van hara zus bij haar thuis georganisseerd. En ze vond dat ze niet kon maken om ze niet te laten roken. Toen zijn wij niet geweest.

Ik vind de gezondheid van mijn kinderen veel belangrijker dan een feestje.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 18:25

Ik geef je groot gelijk, ik zou ook niet gegaan zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 18:34

Ik zou denk ik wel gaan, maar de kinderen niet mee nemen. Of de jongste in ieder geval thuis laten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 18:35

chipa schreef:Ik zou ook niet gaan. Vind het ook eigenlijk asociaal om binnen te roken in het bijzijn van niet rokers en dan ook nog eens kindjes. Was laatst op een verjaardag waarbij we in de tuin zaten en daar werd ook gerookt. Ben Toen ook ergens anders gaan zitten.

Ik vind het mensen hun goed recht om buiten te roken in hun eigen tuin hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 19:15

Ik vind je geen aansteller en het is je goed recht om dit te weigeren maar of ik ben heel naief maar aan de andere kant vind ik het ook een klein beetje overdreven, sorry. Het is heel goed om de kindjes zo veel mogelijk uit de rook te houden maar kan een keer echt zo heel veel kwaad? Ben ik nu zo naief om dit te denken? Zoals ik het zie kun je niet altijd je kindjes beschermen voor gevaarlijke dingen, oke je kan veel dingen voorkomen maar buiten roken lijkt mij minder belastend dan een blauwe rokerige kamer. Hoe ga je dit dan doen als je bv met de kindjes op een terras zit en mensen roken naast jullie?

Ik vraag mij ook gelijk af hoe dit zal gaan bij mijn schoonfamilie als ik in de toekomst een kindje heb. Als ik dan bv op bezoek ben bij mijn schoonzussen en zwagers die allemaal roken ook waar de kinderen bij zin, zowel binnen al buiten, kan ik dan zeggen dat ik het niet wil hebben? Hmmm ik weet hoe ze zijn dus weet ook al wat voor een antwoord ik kan verwachten, en die zal niet positief zijn. Kan slechts nooit meer komen omdat zij roken waar de kinderen bij zijn. Van mijn moeder en zus weet ik dat ze netjes buiten zullen roken, in ons huis wordt ook echt niet gerookt en daar passen zij zich netjes aan, maar kan ook goed begrijpen dat niet ieder persoon zich zal aanpassen helemaal als het om hun huis gaat. Ik vind het dan lastig om bij iemand anders te zeggen dat zij zich maar moeten aanpassen omwille het kind. Vind het zo dubbel. Is het mijn recht of die van hun? Moet ik dan wel komen of niet. Persoonlijk zou ik er voor een keer er geen problemen mee hebben maar kan mij goed voorstellen dat ik het ook vervelend ga vinden zoals ik jouw situatie. Maar ik besef ook goed dat het niet altijd te verkomen is, dus ben ik dan gelijk slecht als ik wel naar een verjaardag toe ga waar er binnen gerookt wordt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 19:23

Als de kamer blauw staat van de rook, zou ik ook niet gaan, of alleen even aan het begin van de dag als er nog niet veel mensen zijn. Als het buiten is, wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  liesje wo 23 mei 2012 - 19:24

laurientje,



het is je goed recht en ik zou ook niet gaan. als de kamer blauw staat van de rook. het is volgens mij bewezen dat meerken shadelijker is dan zelf roken en vooral voor kleine kindjes. ik heb toen ik al zwanger was van mijn dochter bij mijn schoonfamilie aangegeven dat ik niet wil dat er gerookt word bij mijn kindjes.

zoiezo hier in ons huis word er buiten gerookt wat het weer ook is. ik heb evt een schuur waar ze van mij en man mogen roken. en als ik naar hun ga roken ze ook in hun serre en niet in huis als we er zijn. dat scheelt iig. en als ze niet snappen en dus boos worden omdat jij niet wilt komen zou ik denken zak door de s****t.





cimic kindjes kunnen dus door meeroken sterven aan wiegendood. ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat ik mijn kinderen aan andermans verslaving dit kan gebeuren.



en over het terras ik zou in een rookvrij gedeelte gaan zitten of iig dat mijn kinderen niet de rook binnen krijgen. maar dat is mijn mening.
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 19:35

liesje schreef:laurientje,



het is je goed recht en ik zou ook niet gaan. als de kamer blauw staat van de rook. het is volgens mij bewezen dat meerken shadelijker is dan zelf roken en vooral voor kleine kindjes. ik heb toen ik al zwanger was van mijn dochter bij mijn schoonfamilie aangegeven dat ik niet wil dat er gerookt word bij mijn kindjes.

zoiezo hier in ons huis word er buiten gerookt wat het weer ook is. ik heb evt een schuur waar ze van mij en man mogen roken. en als ik naar hun ga roken ze ook in hun serre en niet in huis als we er zijn. dat scheelt iig. en als ze niet snappen en dus boos worden omdat jij niet wilt komen zou ik denken zak door de s****t.





cimic kindjes kunnen dus door meeroken sterven aan wiegendood. ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat ik mijn kinderen aan andermans verslaving dit kan gebeuren. Natuurlijk ik wil het liever niet dan wel. Maar mijn vraag is, kun je het altijd voorkomen? Moet ik dan maar niet meer langs mijn schoonfamilie gaan omdat ze roken. Hoe groot is de kans dat kindjes wiegendood krijgen? Want wiegendood kan ook voorkomen zonder roken? Waar ligt de grens? Moet ik mijn schoonfamilie ons kinds nooit laten zien? Ik kan mij goed voortstellen dat ze zeggen, jij pas je maar aan, ook al zou ik het er niet eens mee zijn. Dan blijf ik maar een uurtje ipv een hele avond. Ik kan wel aan mensen vragen of ze in mijn huis niet willen roken of desnoods buiten gaan roken, maar ik zal toch ook moeten accepteren dat mijn schoonzus er op staat dat in haar huis gerookt wordt, bij de kinderen. Ik vind zoiets altijd erg lastig. Ik besef goed dat dat roken bij kinderen niet altijd te voorkomen is hoe graag ik ook zou willen. Natuurlijk proberen mijn vriend en ik ons toekomstige kind zo veel mogelijk te beschermen, maar kan het altijd??



en over het terras ik zou in een rookvrij gedeelte gaan zitten of iig dat mijn kinderen niet de rook binnen krijgen. maar dat is mijn mening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Mizzie wo 23 mei 2012 - 19:37

kwak schreef:ik geef jou gelijk alleen zou ik persoonlijk het niet tegen mijn schoonmoeder zeggen maar ik zou een smoes verzinnen dat ik of D. ziek zou zijn en dan kon mijn man wel alleen Wink

Dan blijf je bezig, toch? Iedere verjaardag een andere smoes?


Wij hebben hetzelfde probleem. Schoonmoeder rookt enorm veel en wil wel op de dag dat we komen in een andere kamer roken. Vinden wij niet genoeg, je ademt daar echt rook en we stinken als we weg gaan. Hierdoor en natuurlijk een lijst andere dingen is het contact nu verbroken.
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  blondje1313 wo 23 mei 2012 - 19:57

Mizzie, ik ga er vanuit dat die andere redenen de zwaarst wegende zijn. Want wat verwacht je nog meer dan, behalve in een andere kamer gaan zitten?

Mijn schoonzus heeft ook een heel eisenpakket voor haar moeder (douchen en schone kleren aan voordat ze naar hen toekomt, jas mag niet mee naar binnen) als die bij haar op bezoek komt. Laat staan wat er eigenlijk moet gebeuren als ze een keer naar haar moeder gaat.

Ik geloof wel dat meeroken schadelijk is, zeker met zo'n kleine baby er bij snap ik niet dat mensen binnen roken. Als ik Laurientje was zou ik vragen of er rekening mee gehouden kan worden als zij er is, zo niet, dan inderdaad niet gaan.
(Maar is het feest nu bij je schoonmoeder in huis, anders begrijp ik niet zo goed wat zij hiermee te maken heeft).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Susan wo 23 mei 2012 - 20:00

Cimic schreef:Ik vind je geen aansteller en het is je goed recht om dit te weigeren maar of ik ben heel naief maar aan de andere kant vind ik het ook een klein beetje overdreven, sorry. Het is heel goed om de kindjes zo veel mogelijk uit de rook te houden maar kan een keer echt zo heel veel kwaad? Ben ik nu zo naief om dit te denken? Zoals ik het zie kun je niet altijd je kindjes beschermen voor gevaarlijke dingen, oke je kan veel dingen voorkomen maar buiten roken lijkt mij minder belastend dan een blauwe rokerige kamer. Hoe ga je dit dan doen als je bv met de kindjes op een terras zit en mensen roken naast jullie?

Ik vraag mij ook gelijk af hoe dit zal gaan bij mijn schoonfamilie als ik in de toekomst een kindje heb. Als ik dan bv op bezoek ben bij mijn schoonzussen en zwagers die allemaal roken ook waar de kinderen bij zin, zowel binnen al buiten, kan ik dan zeggen dat ik het niet wil hebben? Hmmm ik weet hoe ze zijn dus weet ook al wat voor een antwoord ik kan verwachten, en die zal niet positief zijn. Kan slechts nooit meer komen omdat zij roken waar de kinderen bij zijn. Van mijn moeder en zus weet ik dat ze netjes buiten zullen roken, in ons huis wordt ook echt niet gerookt en daar passen zij zich netjes aan, maar kan ook goed begrijpen dat niet ieder persoon zich zal aanpassen helemaal als het om hun huis gaat. Ik vind het dan lastig om bij iemand anders te zeggen dat zij zich maar moeten aanpassen omwille het kind. Vind het zo dubbel. Is het mijn recht of die van hun? Moet ik dan wel komen of niet. Persoonlijk zou ik er voor een keer er geen problemen mee hebben maar kan mij goed voorstellen dat ik het ook vervelend ga vinden zoals ik jouw situatie. Maar ik besef ook goed dat het niet altijd te verkomen is, dus ben ik dan gelijk slecht als ik wel naar een verjaardag toe ga waar er binnen gerookt wordt?

Het gaat hier sowieso in eerste instantie om binnen roken, niet om buiten roken. En ja, naar mijn mening kun je wel degelijk altijd of tenminste in 99% van de gevallen voorkomen dat zulke kleine kinderen binnen meeroken, juist door dit soort feestjes over te slaan. Dat vind ik dus haar goed recht. Buiten kun je het inderdaad niet helemaal voorkomen, maar je kunt het wel voor een groot deel uit de weg gaan, als het om een piepkleine tuin gaat waar bijna iedereen zit te roken dan vind ik dat iets anders dan een terras waar mensen aan een ander tafeltje zitten te roken.

Bij mij in de familie is er gelukkig volop begrip voor dit standpunt, ook aan mijn moeders kant, waar toch veel mensen roken, maar als dat er niet is zul je iets meer op je strepen moeten gaan staan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 20:11

Susan schreef:
Cimic schreef:Ik vind je geen aansteller en het is je goed recht om dit te weigeren maar of ik ben heel naief maar aan de andere kant vind ik het ook een klein beetje overdreven, sorry. Het is heel goed om de kindjes zo veel mogelijk uit de rook te houden maar kan een keer echt zo heel veel kwaad? Ben ik nu zo naief om dit te denken? Zoals ik het zie kun je niet altijd je kindjes beschermen voor gevaarlijke dingen, oke je kan veel dingen voorkomen maar buiten roken lijkt mij minder belastend dan een blauwe rokerige kamer. Hoe ga je dit dan doen als je bv met de kindjes op een terras zit en mensen roken naast jullie?

Ik vraag mij ook gelijk af hoe dit zal gaan bij mijn schoonfamilie als ik in de toekomst een kindje heb. Als ik dan bv op bezoek ben bij mijn schoonzussen en zwagers die allemaal roken ook waar de kinderen bij zin, zowel binnen al buiten, kan ik dan zeggen dat ik het niet wil hebben? Hmmm ik weet hoe ze zijn dus weet ook al wat voor een antwoord ik kan verwachten, en die zal niet positief zijn. Kan slechts nooit meer komen omdat zij roken waar de kinderen bij zijn. Van mijn moeder en zus weet ik dat ze netjes buiten zullen roken, in ons huis wordt ook echt niet gerookt en daar passen zij zich netjes aan, maar kan ook goed begrijpen dat niet ieder persoon zich zal aanpassen helemaal als het om hun huis gaat. Ik vind het dan lastig om bij iemand anders te zeggen dat zij zich maar moeten aanpassen omwille het kind. Vind het zo dubbel. Is het mijn recht of die van hun? Moet ik dan wel komen of niet. Persoonlijk zou ik er voor een keer er geen problemen mee hebben maar kan mij goed voorstellen dat ik het ook vervelend ga vinden zoals ik jouw situatie. Maar ik besef ook goed dat het niet altijd te verkomen is, dus ben ik dan gelijk slecht als ik wel naar een verjaardag toe ga waar er binnen gerookt wordt?

Het gaat hier sowieso in eerste instantie om binnen roken, niet om buiten roken. En ja, naar mijn mening kun je wel degelijk altijd of tenminste in 99% van de gevallen voorkomen dat zulke kleine kinderen binnen meeroken, juist door dit soort feestjes over te slaan. Dat vind ik dus haar goed recht. Buiten kun je het inderdaad niet helemaal voorkomen, maar je kunt het wel voor een groot deel uit de weg gaan, als het om een piepkleine tuin gaat waar bijna iedereen zit te roken dan vind ik dat iets anders dan een terras waar mensen aan een ander tafeltje zitten te roken.

Bij mij in de familie is er gelukkig volop begrip voor dit standpunt, ook aan mijn moeders kant, waar toch veel mensen roken, maar als dat er niet is zul je iets meer op je strepen moeten gaan staan.

Mijn familie rookt ook niet behalve mijn moeder en zusje, weet van hun dat ze er rekening mee houden. Maar ik begrijp ook heel goed dat het recht van die mensen is om in hun huis te roken, moet je dan maar iedere verjaardag overslaan of nooit meer op visite komen omdat er gerookt wordt. Moet ik dan altijd op mijn strepen staan en bv mijn schoonfamilie het kind te ontnemen. Ik begrijp je punt wel goed maar ik heb ook ziets van het is niet altijd te verkomen. Als ik het recht heb om te zeggen dat dat in mijn huis niet gerookt word dan zullen mensen dat ook moeten accepteren andersom is het toch ook zo, al vind ik het erg vervelend. Je kan best zeggen nee dat sla ik over maar ga je dit altijd doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Susan wo 23 mei 2012 - 20:16

Het heeft niks te maken met op je strepen staan, het heeft te maken met de gezondheid van je kind die je zo goed mogelijk in acht probeert te nemen. Een ruimte die blauw staat van de rook is gewoon heel ongezond. Je bent als ouder primair verantwoordelijk voor het welzijn van je kind, niet voor je schoonfamilie die eventueel teleurgesteld zou kunnen zijn. Ik vind het niet meer dan logisch dat de gezondheid van je kind dan voorgaat.

Daarbij vind ik het ook wel erg overdreven om te stellen dat je je schoonfamilie dan je kind ontzegt, ik neem aan dat je ook nog wel met die mensen kunt afspreken buiten die drukke verjaardagen om. Je kunt ook op een rustiger moment even op verjaardagsvisite gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Mizzie wo 23 mei 2012 - 20:25

blondje1313 schreef:Mizzie, ik ga er vanuit dat die andere redenen de zwaarst wegende zijn. Want wat verwacht je nog meer dan, behalve in een andere kamer gaan zitten?

Mijn schoonzus heeft ook een heel eisenpakket voor haar moeder (douchen en schone kleren aan voordat ze naar hen toekomt, jas mag niet mee naar binnen) als die bij haar op bezoek komt. Laat staan wat er eigenlijk moet gebeuren als ze een keer naar haar moeder gaat.

Ik geloof wel dat meeroken schadelijk is, zeker met zo'n kleine baby er bij snap ik niet dat mensen binnen roken. Als ik Laurientje was zou ik vragen of er rekening mee gehouden kan worden als zij er is, zo niet, dan inderdaad niet gaan.
(Maar is het feest nu bij je schoonmoeder in huis, anders begrijp ik niet zo goed wat zij hiermee te maken heeft).



Buiten op het balkon zou al een stuk beter zijn. Dan komt er in iedergeval geen rooklucht in het huis bij. Het niet roken als wij komen was idd de druppel, maar ik vind dat ik het best kan vragen aan mijn ouders/ schoonouders om niet meer binnen te roken. Vind het eerder jammer dat ze ( mijn vader ook) het geen reden vonden om te stoppen, maar dat is een heel ander verhaal.
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Steep wo 23 mei 2012 - 20:28

Mizzie schreef:
blondje1313 schreef:Mizzie, ik ga er vanuit dat die andere redenen de zwaarst wegende zijn. Want wat verwacht je nog meer dan, behalve in een andere kamer gaan zitten?

Mijn schoonzus heeft ook een heel eisenpakket voor haar moeder (douchen en schone kleren aan voordat ze naar hen toekomt, jas mag niet mee naar binnen) als die bij haar op bezoek komt. Laat staan wat er eigenlijk moet gebeuren als ze een keer naar haar moeder gaat.

Ik geloof wel dat meeroken schadelijk is, zeker met zo'n kleine baby er bij snap ik niet dat mensen binnen roken. Als ik Laurientje was zou ik vragen of er rekening mee gehouden kan worden als zij er is, zo niet, dan inderdaad niet gaan.
(Maar is het feest nu bij je schoonmoeder in huis, anders begrijp ik niet zo goed wat zij hiermee te maken heeft).



Buiten op het balkon zou al een stuk beter zijn. Dan komt er in iedergeval geen rooklucht in het huis bij. Het niet roken als wij komen was idd de druppel, maar ik vind dat ik het best kan vragen aan mijn ouders/ schoonouders om niet meer binnen te roken. Vind het eerder jammer dat ze ( mijn vader ook) het geen reden vonden om te stoppen, maar dat is een heel ander verhaal.

Persoonlijk vind ik het heel wat om te vragen aan je ouders of ze helemaal niet meer willen roken in huis. Dat ze er rekening mee houden als jullie komen lijkt me niet meer dan normaal. Maar dat zij niet meer mogen doen en laten in hun eigen huis vind ik wat vreemd..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Mizzie wo 23 mei 2012 - 20:43

Dan zijn wij het niet eens. Vind het ook veel gevraagd, maar niet teveel eigenlijk. Ze heeft gekozen om gewoon binnen door te roken, dus namen wij onze dochter niet mee naar de verjaardag.
Zoals ik al eerder zei in een post is er veeeeel meer gebeurd, dus zal ik hierin ook niet helemaal "eerlijk" kijken. En nu stop ik over dit onderwerp want krijg weer schoonmoederkriebels!
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  PiP wo 23 mei 2012 - 20:59

ik had een poos terug ook zoiets, de jaren ervoor regelde ik oppas voor f. Nu ben ik zelf ook niet gegaan omdat ik zwanger ben.
Kreeg gelukkig geen rare reacties, alleen dat ze niet wou zeggen tegen iedereen dat ze buiten moesten roken en dat ze de afzuiging op zijn hoogst zouden zetten (zaaltje).

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 23:47

Ik vind het niet overdreven en ben het helemaal eens met Susan. Nu was mijn schoonmoeder toevallig net gestopt voordat ik zwanger raakte, maar als dat niet het geval was geweest, waren mijn man en ik het er al over eens dat wij dan dus nooit naar oma toe zouden gaan. Zelfs als ze net niet rookte binnen, was het een smerig rookhol en dat wil ik mijn kind niet aandoen. Ze had dan altijd nog hierheen gekund als ze hem wilde zien of we zouden ergens anders afspreken. In mijn ogen ontzeg ik mijn schoonmoeder dan niets, ik waak over de gezondheid van mijn kind, klaar. Ben blij dat ze is gestopt (ze wist van onze kinderwens, dus ik vermoed dat dat er ook wel iets mee te maken heeft gehad), nu kunnen we gewoon ook lekker naar haar toe met onze zoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Sophiee do 24 mei 2012 - 0:21

freakielief schreef:Ik vind het niet overdreven en ben het helemaal eens met Susan. Nu was mijn schoonmoeder toevallig net gestopt voordat ik zwanger raakte, maar als dat niet het geval was geweest, waren mijn man en ik het er al over eens dat wij dan dus nooit naar oma toe zouden gaan. Zelfs als ze net niet rookte binnen, was het een smerig rookhol en dat wil ik mijn kind niet aandoen. Ze had dan altijd nog hierheen gekund als ze hem wilde zien of we zouden ergens anders afspreken. In mijn ogen ontzeg ik mijn schoonmoeder dan niets, ik waak over de gezondheid van mijn kind, klaar. Ben blij dat ze is gestopt (ze wist van onze kinderwens, dus ik vermoed dat dat er ook wel iets mee te maken heeft gehad), nu kunnen we gewoon ook lekker naar haar toe met onze zoon.

Heel erg mee eens! Bij mijn schoonouders wordt er binnen ook ontzettend veel gerookt. Onze dochter zal daar niet heengaan zolang er binnen zoveel wordt gerookt. Uiteraard kunnen ze altijd naar ons toe als ze haar willen zien. Ze wonen ook erg dichtbij. Uiteindelijk zal dat wel betekenen dat ze meer contact heeft met haar opa en oma van mijn kant, daar wordt namelijk niet gerookt en kunnen we wel op bezoek. Die consequentie is voor hun eigen rekening, helaas.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 0:28

Ik begrijp zeker het punt van Susan en Freakie, Natuurlijk ligt de verantwoordelijk van het kind bij de ouders en ja je hoort een kinds goed te beschermen van rook etc. Maar wat ik dan niet begrijp is dat veel mensen wel het bezoek kunnen verbieden in huis te roken en ook eventueel buitenshuis maar dat het anders om is en familie of vrienden die perse in huis willen roken omdat het hun huis is dat je dan maar weg moet blijven. Mensen verwachten dus wel iets van jou (niet binnen roken) maar andersom is het onacceptabel en moeten die mensen ook maar buiten roken of ik kom helemaal niet of nooit meer daar op visitie? Denk ik nu te makkelijk als ik zeg dat ik dat ook egoistisch puntje vind? Of ben ik te soft dat ik daar niet tegen in ga. Bedoel wat als je een familiefeest heb waar de hele familie bij elkaar komt in een huis waar binnen gerookt mag worden, is het dan echt acceptabel om te zeggen "jongen ga maar allemaal buiten roken want ik wil niet dat mijn kind rook inademt, ook al is de persoon die in zijn huis rookt het wel of niet mee eens is. Ik vind het gewoon een lastig iets want ik ben wel van mening dat ik in een huis van iemand anders niet zomaar iets kan verbieden en om nu elke verjaardag/feest op een ander tijstip te komen vind ik nu ook weer zoiets. Nogmaals ik snap jullie punt en de TO heeft het recht om niet te gaan maar het lijkt mij dat het niet altijd te voorkomen valt.

Misschien is dit ook erg zwart/wit van mij maar ik probeer het ook even anders in te zien. Want ik kan mij goed voorstellen dan mensen jou verzoek weigeren en mag je in een huis van iemand anders iets weigeren, daar gaat het mij een beetje om.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 0:34

Je gezondheid gaat voor Laurientje en dat van je kindjes ook. Als ze het niet kunnen opbrengen om dan buiten te gaan roken (wat ik eigenlijk ook heel normaal vind bij kleine kinderen) zou ik gewoon thuis blijven !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanstellerig of niet? - Pagina 2 Empty Re: Aanstellerig of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum