Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

+18
Ugly Betty
ButterflyEffect
Oasis
Dakota
smooch
Jeanette
Makamba
loura
Caroow
Minx
Bliss
Suus
Flinder
Rovine
Serena
Inge
Japie
VeryCherry
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 22:53

Naar aanleiding van de topics 'waar ben je geboren' en 'waar woon je' even de volgende vraag:
Ben je ook verknocht aan de plaats waar je woont of waar je bent opgegroeid?
Ik woon bijvoorbeeld mijn hele leven al in dezelfde gemeente en als ik er over nadenk hou ik best wel van de gemeente waar ik woon. Ten eerste woont veel familie er, bijna al onze vrienden wonen er, de omgeving is mooi (meren, bossen, heide, weilanden, IJsselmeer), de plaats waar ik nu woon vind ik erg leuk en gezellig om in te wonen. Als ik terugga naar mijn geboortedorp en plaatsen zie waar ik veel heb gespeeld, krijg ik een nostalgisch gevoel.
Wie heeft dit ook? (of wie helemaal niet?)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 22:53

Ik woon in de plaats waar ik geboren ben en geen haar op m`n hoofd die erover denkt om deze plaats ooit te verlaten.. Ik hou er teveel van! :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  VeryCherry zo 16 jan 2011 - 22:56

Nee, ik woon niet in mijn geboorteplaats, maar mijn ouders wonen er nog wel. Iedere keer als ik in de buurt kom heb ik toch wel zo'n gevoel van 'dit is mijn stad.' Wie weet verhuizen we ooit weer terug smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Japie zo 16 jan 2011 - 22:58

Ik woon ook nog in het dorp waar ik bijna mijn hele leven al woon. Ik zou hier ook niet snel weg gaan, want al mijn familie en vrienden wonen in de buurt. Als ik ooit zou moeten/gaan verhuizen dan wil ik in Amsterdam wonen. Dat lijkt miij heel leuk.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Inge zo 16 jan 2011 - 22:59

Ik ben 2 jaar geleden voor de liefde verhuist naar een andere woonplaats. Nooit gedacht dat ik mijn oude woonplaats zou verlaten maar helaas. Nu voelt mij nieuwe woonplaats ook wel meer vertrouwd ondertussen, maar dat heeft een tijd geduurd
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:00

Ik woon nog steeds in mijn geboorteplaats maar heb niet het gevoel dat ik hier de rest van mijn leven blijf wonen.
Als ik samen ga wonen gaan we ook meer mijn vriend zijn kant op!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:02

Het dorp waar ik opgegroeid ben, voelt echt heel erg vertrouwd en als thuis. Daar ben ik wel gek op. M'n moeder woont er nog steeds.

De andere (vele) plekken waar ik gewoond heb, zijn of helemaal geweldig en voel ik grote nostalgische waarde voor (beetje te veel zeg maar) of ik verafschuw ze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Serena zo 16 jan 2011 - 23:05

Ik heb niet de behoefte om te gaan wonen waar ik ben opgegroeid. Wel heb ik, als ik daar in de buurt ben, iets nostalgisch idd. Maar waar ik nu woon voel ik me helemaal thuis, alleen zou mn vriend liever dichter bij zijn familie/vrienden wonen.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Rovine zo 16 jan 2011 - 23:06

Kom uit een heel klein dorp (400 inwoners), ouders wonen er nog. Als ik erdoorheen rijd heb ik bij elk huis wel een herinnering en vind het ook een erg mooi dorp. Toch zou ik er niet meer willen wonen, het is erg klein en daardoor vind ik die sociale controle ook erg benauwend. Wel zijn die huizen daar geweldig. Bijna allemaal vrijstaand, veel ruimte. Ben ik erg jaloers op.

Toen ik 18 was wilde ik er vooral weg omdat het zo afgesloten was. Bus reed er niet, dus alles moest op de fiets. Nu ik een auto heb is dat niet zo'n bezwaar meer.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Flinder zo 16 jan 2011 - 23:09

Ja, ik heb hele goeie herinneringen aan de stad waar ik ben geboren en getogen. Op heel veel plekjes denk ik: 'oh ja toen was ik met die of dat gebeurde er toen'. Ik vind dat een heel fijn gevoel en heb ook wel een soort van heimwee naar het veilige en fijne gevoel dat ik heb als ik in mijn oude woonplaats ben. Misschien gaan we wel terug naar mijn oude woonplaats ivm werk. Ik ben erg benieuwd of het me dan ook weer zo goed bevalt of dat ik het hele plaatje toch te veel heb geromantiseerd.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Suus zo 16 jan 2011 - 23:11

Ik ben geboren in Groningen, maar opgegroeid in een dorp in de provincie. Met dit dorp heb ik helemaal niks, maar Groningen is wel echt mijn stad en ik ben gek op mijn stad! Zou er niet snel weggaan, maar als ik ergens anders leuk werk kan vinden, doe ik het wel. Utrecht of Den Haag lijkt me ook erg leuk om te wonen.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Bliss zo 16 jan 2011 - 23:15

Ik ben anderhalf jaar geleden naar de andere kant van het land verhuisd, maar mag nog steeds graag in mn hometown komen. Heb daar 25 jaar gewoond en ik hou er gewoon van. Toch had ik sterk t gevoel dat ik daar weg moest, ik zat in een sleur en was toe aan verandering. De stad waar ik nu woon vind ik ook heel leuk en heb het hier erg naar mn zin. Geen idee wat de toekomst brengt, maar t kan best zijn dat ik ooit weer terugkeer naar mn geboorteplaats (maar voorlopig niet).

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:19

Nee, het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit waar ik woon. Als ik maar een fijn huis heb en me veilig voel in de buurt, is het al snel goed.

Edit: heb op zich nog wel wat nostalgie als ik het huis en het pleintje erbij zie waar ik tot mijn achtste heb gewoond, of de huizen waar mijn grootouders woonden. Maar die liggen helaas wel allemaal in Hongarije en ik heb geen intentie om ooit nog weer daar te gaan wonen. Zelfde geldt voor andere huizen waar ik heb gewoond, leuk om even langs te rijden, maar verder ook niks.


Laatst aangepast door freakielief op zo 16 jan 2011 - 23:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:21

Ik kom daar nog regelmatig, omdat mijn opa en oma er wonen en dan voelt het vertrouwd omdat ik er allemaal herinneringen van vroeger heb, omdat ik er 20 jaar gewoond heb, maar ik mis het verder niet en zou er ook beslist niet willen wonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:24

Wat trouwens wel symbolisch grappig en mooi is..

Mijn ouders komen allebei uit Den Haag. Twee maanden voordat ik geboren ging worden zijn ze naar Groningen verhuist voor m'n vaders baan. Ik ben op dat moment gestopt met groeien. Het zal wel met de verhuisstress te maken dat ik gestopt ben met groeien en dus een dismatuurtje was, maar t is wel erg grappig dat ik nu juist Den Haag heb uitgekozen om te wonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Minx zo 16 jan 2011 - 23:40

Ik woon nog steeds in mijn geboorteplaats. Het huis waar ik als baby heb gewoond heb ik niet zo veel meer mee. Het huis erna zou ik nog best wel eens willen zien van binnen. Daar woont nu een ex collega van mijn moeder dus misschien gewoon eens vragen. Toen mijn moeder daar 2 jaar geleden op kraamvisite ging scheen er nog dezelfde vloerbedekking op de trap te liggen. College was de derde bewoner van dat huis wij de eerste. Het huis waar ik nu woon heb ik ook goede herinneringen aan. Ik kom in dit huis namelijk al van baby af aan mijn ouders hebben het huis namelijk overgekocht van opa en oma. Ik weet nog dat mijn kamer altijd een grote lege ruimte was met een paar kasten. Er stonden een paar trouwfoto's van mijn opa en oma. En er lagen spelletjes achter de schotten. Het bovenste stukje van de trap was/is heel eng dat is namelijk een draai zonder leuning voor kleine kinderen dus erg moeilijk.
Ik vind het wel heel grappig dat er dus baby foto's van mij zijn in dit huis. Foto's van mijn moeder als jong meisje (zij was net als mij 8 toen we hier kwamen wonen). Mijn moeder en tante in trouwjurk in dit huis en nog meer van dat soort dingen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:23

Ik ben gek op mijn geboorteplaats en op de plaats waar ik ben opgegroeid. Ik zou niet kunnen kiezen tussen die twee...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Caroow ma 17 jan 2011 - 0:29

Ik heb niet zoveel met mijn geboorteplaats. Ja oma woont daar, en mijn vader is er begraven, maar ik zou er niet meer hoeven wonen. Ik woon hier wel prima, maar naar een andere stad verhuizen zou ik ook niet heel erg vinden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  loura ma 17 jan 2011 - 0:43

IK ben ruim een jaar geleden verhuist naar een andere plek. Ik kom minstens 1x per week in mijn geboorte stad soms wel 3x maar dat komt omdat ik vaak naar gezinnen toe ga waar ik werk. Ik mis het daarom niet echt. Misschien wil ik ooit terug maar nu vind ik Adam nog veel te leuk Very Happy
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 0:59

JAA Heemskerk! Can I get a woot wooooot?!

Duus. Ik ben gek op Heemskerk. 't Is een gemeente dat ergens tussen een dorp en een stadje in hangt. We hebben een dorpscentrum, 't Dorp. (Hebben ze vast lang over nagedacht) en ik hou ervan! Iedereen zegt elkaar gedag, dorp is altijd gezellig en het is er mooi en schoon en je hebt er alles wat je nodig hebt.. Eigenlijk is Heemskerk een voorstad van Amsterdam Very Happy Geen idee wat dat toevoegt, maar dat wordt overal vermeld... Je bent binnen een uur in Den Haag, 20 minuten Haarlem en Alkmaar, 30 minuten Amsterdam dus 't is heerlijk centraal Very Happy

10 minuten fietsen naar 't strand en duinen, andere kant op naar 't bos, ook snel en makkelijk. Veel groen en kindvriendelijke wijken, veel scholen en buurtcentra, veel bejaardentehuizen (wel 4 binnen een straal van 5km) idioot veel supermarkten, maar veelal nog klein en gezellig. De Heemskerkse feestweek is een feit! Ik hou gewoon van Heemskerk! Ben er geboren en grotendeels getogen, mijn familie woont hier, mijn hart ligt hier. Elke dag weer, al ga ik voor een kleine boodschap 't dorp in, voel ik me goed, voel ik me thuis, dit is míjn dorp, mijn huis!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 1:16



Dit is mijn leven, dit is mijn stad, hier voel ik me veilig, hier ligt mijn hart. Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Makamba ma 17 jan 2011 - 1:20

Ik woon in de plaats waar ik geboren ben. Het is niet echt mijn favoriete stad en als het kan zou ik hier ook wel weg willen. Heb 2 jaar in Den Haag gewoond en heb het daar veel meer naar mijn zin gehad dan hier, maar door omstandigheden ben ik toch maar terug gekomen. Sinds een paar maanden begin ik me eindelijk weer een beetje thuis te voelen hier. Voorlopig ga ik nog niet weg, maar ik denk ook niet dat ik hier oud zal worden.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 2:00

Ik heb 18 jaar in mijn geboorteplaats gewoond.
Ben daarna naar dit dorp verhuisd. Woon hier nu bijna 9 jaar.
Heb een tijdje in de grote stad gezeten, nou ja tijdje? Heb er totaal 3 weken gezeten, de muren kwamen daar letterlijk op mij af.
Ik Ben terug gegaan en wil hier eigenlijk nooit weer weg. Is een gezellig dorp waar altijd veel dingen worden georganiseerd, maar heb niets met deze gemeente, want eris op het moemnt geen gemeente. Deze gemeente is failliet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 2:08

Ik woon niet in mijn geboorteplaats maar dat komt omdat ik een prematuurtje was en er waren daar als enigste nog couveuses vrij dus vandaar. Daarna opgegroeid in de plaats waar ik nu weer terug ga wonen. Ben er 3 jaartjes weggeweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Jeanette ma 17 jan 2011 - 3:11

Ik woon er nog steeds en dat bevalt nog steeds goed. Het kan zijn dat ik later ergens anders ga wonen, maar dan wel hier in de buurt.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je: Empty Re: n.a.v. waar ben je geboren/waar woon je:

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum