Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Ik woon bij mijn oma'

+6
studiebol
Filoria
Tania
Aimee
Marin
Japie
10 plaatsers

Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 22:46

Ik zie zojuist dit voorbij komen op FB. Wat vinden jullie? Ik ken het achterliggende verhaal verder niet, het kind en de oma ook niet... Maar wanneer ben je als ouder/ verzorger te oud?

Foto niet quoten ajb, die haal ik later weer weg.

*foto verwijderd, gaat om een jongetje dat vanaf dag 9 bij oma woont. Oma is 65 en een stichting wil het kindje uit huis plaatsen omdat oma te oud zou zijn*


Laatst aangepast door Zus op za 11 mei 2013 - 5:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 22:55

Als ouder vind ik een leeftijdsverschil van meer dan 40-45 jaar echt te oud worden, al vraag ik me af of je op je 45e nog zwanger zou willen zijn. Maar stel, als jij 20 bent en je moeder 65, dat vind ik nog wel te doen.

Als verzorger ligt die grens voor mij wel wat hoger, met als voorwaarde dat die persoon de zorg tijdelijk op zich neemt en het kind daarna terug kan naar de ouders, en de verzorger wel een vertrouwd gezicht voor het kind is. Dus inderdaad oma/opa, bijvoorbeeld. Anders vind ik dezelfde 'eisen' gelden als voor een ouder. Ik vind namelijk niet dat een klein kindje hoort te family-hoppen, en al helemaal niet als het niet in de vertrouwde sfeer is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 23:01

Oh ik las dat de vader en moeder een erg laag IQ hebben en niet in staat zijn zelf voor hem te zorgen. De moeder woont op een km afstand van oma en helpt regelmatig, ziet haar zoon ook regelmatig. Maar goed, de ins en outs ken ik verder niet...

Lennox, wat bedoel je met 'Ik vind namelijk niet dat een klein kindje hoort te family-hoppen, en al helemaal niet als het niet in de vertrouwde sfeer is.'?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Japie vr 10 mei 2013 - 23:04

Ik vind dat als je goed in staat bent om voor jezelf en je kleinzoon te zorgen en je goed ter been bent, je nog niet te oud bent. Leeftijd maakt dan niet uit. Als het jongetje maar niks tekort komt en genoeg liefde krijgt.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Marin vr 10 mei 2013 - 23:07

Ik ken hier de achtergrond niet van dus kan er lastig over oordelen. Maar van wat ik hier over lees (ouders kunnen niet voor kindje zorgen) lijkt het me een veilige basis voor het kindje om bij oma op te groeien. Wel denk ik dat het goed is dat er streng gekeken wordt naar of de oma geschikt is voor de opvoeding, dat ze onder eventuele begeleiding staat met halfjaarlijkse controles bijvoorbeeld, of haar eigen gezondheid het nog toelaat en of het kindje gezond opgroeit. Maar als dat gewoon goed gaat, lijkt het me geen enkel probleem om haar haar kleinkind op te laten voeden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Aimee vr 10 mei 2013 - 23:09

Als de william schrikker groep betrokken is, gaat het idd vaak om beperkte ouders.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 23:09

Maar wordt het dan voor dat jongetje niet alleen maar pijnlijker om op een later tijdstip weggehaald te worden? De kans dat ze nog 20 jaar goed voor hem kan zorgen is vrij klein natuurlijk...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Tania vr 10 mei 2013 - 23:10

Ik zag dit laatst ook al op facebook. Als het echt alleen om de leeftijd gaat dan vind ik het niet terecht. Dan zou het kindje naar mijn mening het beste af zijn bij zijn oma. Maar ik vraag me af of dat echt het geval is, er zullen vast wel meer redenen zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 23:13

Zus schreef:Oh ik las dat de vader en moeder een erg laag IQ hebben en niet in staat zijn zelf voor hem te zorgen. De moeder woont op een km afstand van oma en helpt regelmatig, ziet haar zoon ook regelmatig. Maar goed, de ins en outs ken ik verder niet...

Lennox, wat bedoel je met 'Ik vind namelijk niet dat een klein kindje hoort te family-hoppen, en al helemaal niet als het niet in de vertrouwde sfeer is.'?
Als een kindje geplaatst wordt bij iemand die 65 is, komt er vroeg of laat een tijd dat het kindje wel weg moet omdat de verzorger te oud is. Dan vind ik het prima als als een kindje bij oma is maar vervolgens wel weer terug kan naar de ouders, maar niet als het bij een pleegouder zit die op haar 65e nog pleegkinderen in huis neemt, en het kindje dus uiteindelijk weer naar een nieuw pleeggezin zal moeten. Dan vind ik het toch echt te oud.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Filoria vr 10 mei 2013 - 23:14

Ik denk dat er mensen van 16 en 70 bestaan die een baby heel veel te bieden hebben en mensen van 35 die beter uit de buurt kunnen blijven van kinderen. Het hangt helemaal van de situatie, het karakter en de gezondheid van de verzorger af, toch?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Aimee vr 10 mei 2013 - 23:21

Ja natuurlijk Filoria, maar eerlijk gezegd heb ik ook wel eens gedacht 'waar beginnen jullie aan?!'toen mijn schoonouders van halverwege de 50 mijn nichtje van 2 in huis namen. Als ze daar tot haar 18e woont, dan zijn mijn schoonouders al over de 70. En hoe gaat dat als zij een heftige puber wordt (niet gek met alles wat ze heeft meegemaakt), en mijn schoonouders zijn in de 60? Heb je dan nog wel de energie om daar goed doorheen te komen? Ook merk ik nu al dat zij bijvoorbeeld niet met haar gaan zwemmen, naar de speeltuin gaan, flink stoeien. Dat vind ik toch wel een gemis. (niet quoten aub)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 23:31

Ah zo Lennox, ja dat bedacht ik me net ook dus. En wat Aimee zegt is ook wel weer waar...
Tania, dat denk ik ook hoor. Je weet uiteindelijk toch werkelijke ins en outs niet. Ik kan me een emotionele reactie van oma heel erg goed voorstellen in deze situatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Gast vr 10 mei 2013 - 23:42

Ik vind het moeilijk. Ik heb heb het ook gezien op facebook en vind het aan de ene kant hartverscheurend, voor alle partijen.
Aan de andere kant is het jongetje over 10 jaar 11 en begint aan zijn pubertijd, oma is dan 75. Is het dan nog te trekken? Of is het vragen om problemen.
Toch ben ik er wel een voorstander van om kinderen zo dicht mogelijk bij hun ouders en familie te laten.
Het is gewoon heel erg dubbel en ook per persoon verschillend. Mijn stiefvader is met 66 jaar nog heel vitaal, maar of hij de volledige zorg voor een klein kind aankan? Als het moet waarschijnlijk wel. Mijn vader daarentgen met 66 zou het waarschijnlijk met zijn hartfalen niet meer kunnen.

Ik weet het dus echt niet, maar wordt er wel heel verdrietig van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Filoria za 11 mei 2013 - 0:23

Mijn vader is hartpatient en slecht ter been en zou absoluut niet voor een baby kunnen zorgen. Hij is 59. Mijn schoonvader van 70 is echter hartstikke fit en gezond en kan prima stoeien met Tomas, gaat met hem van de glijbaan etc.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  studiebol za 11 mei 2013 - 1:11

Wat ik ten eerste gewoon ontzettend lomp vind is dat de naam van de betrokken gezinsvoogd/voogd ook in het bericht staat(had het bericht al op fb voor bij zien komen dan zie je ook mailadressen enzo) Dat vind ik gewoon geen toegevoegde waarde hebben.

Ik weet niet zo goed wat ik er van vind het ligt denk ik heel erg aan de persoon zelf hoe hij is. Er zijn mensen van 65 die hartstikke fit zijn maar er zijn ook mensen die al ontzettend oud zijn in hun doen en laten. Ik denk dat het daar ook veel mee te maken heeft.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  loesje za 11 mei 2013 - 2:16

Tania schreef:Ik zag dit laatst ook al op facebook. Als het echt alleen om de leeftijd gaat dan vind ik het niet terecht. Dan zou het kindje naar mijn mening het beste af zijn bij zijn oma. Maar ik vraag me af of dat echt het geval is, er zullen vast wel meer redenen zijn.

mee eens
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Manderijn za 11 mei 2013 - 3:18

Ik denk dat een kindje beter af is bij zijn oma, ook al is ze 65, dan om zo 'n reden naar de pleegzorg te moeten.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Gast za 11 mei 2013 - 3:28

Manderijn schreef:Ik denk dat een kindje beter af is bij zijn oma, ook al is ze 65, dan om zo 'n reden naar de pleegzorg te moeten.

Dat denk Ik ergens ook. Mijn gevoel zegt dat het beter is om bij iemand op te groeien die voor je zorgt omdat ze van je houdt dan bij mensen die het om andere redenen doen. Maar ze moet het wel aankunnen natuurlijk. In ieder geval nog 17 jaar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Sea of Trees za 11 mei 2013 - 3:45

Krijg een raar gevoel bij dat plaatje. Ik krijg het gevoel alsof er meer aan de hand is.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  PiP za 11 mei 2013 - 5:28

Dicht bij mij is er ook zo`n situatie.
Het kindje is gewoon beter af bij zijn oma (en opa) dan bij zijn moeder.
Al was het soms wel beter geweest als hij was geplaatst bij een anonieme pleegouder.., maar dat is niet vanwege de leeftijd.
Daar zit trouwens ongeveer 47 jaar leeftijdsverschil tussen, vind ik wel een verschil met 64 jaar.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Ik woon bij mijn oma' Empty Re: 'Ik woon bij mijn oma'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum