Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen en aankomen?

+6
Linnie1985
Beachgirl
Mari
Arwyn
Japie
Dawn
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Stoppen en aankomen?

Bericht  Dawn zo 16 jan 2011 - 22:20

Hallo meiden,

Ik ben drie dagen geleden gestopt met roken.
De reden dat ik nooit eerder een poging heb gedaan om te stoppen is mijn grote angst om veel aan te komen...
Ik ga het volhouden en misschien kom ik wat aan, daar hou ik nu rekening mee.
Wat ik graag van jullie (gestopte) meiden wil weten:
- Zijn jullie aangekomen na het stoppen? Zo ja, hoeveel kilo?
- Na hoeveel uur/dagen/weken na het stoppen begon het aankomen?

Ik ben echt heel erg benieuwd!!
Dawn
Dawn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 93
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 22:23

Ik ben nog niet aangekomen en ik ben nu begonnen aan week 11..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 22:24

Ik rook niet, nooit gedaan ook.

Tips om te stoppen met roken zonder aan te komen
Om je toch over die streep te halen om te stoppen met roken zijn hier een aantal tips die je helpen in shape te blijven als je stopt met roken.

1.Ga extra sporten. Het liefst elke dag. Stoppen met roken vertraagt de stofwisseling maar sporten versnelt de stofwisseling. Zo compenseer je dit en blijft je lichaam ongeveer op hetzelfde niveau qua stofwisseling. Daarnaast voel je je fit en gezond na het sporten en heb je veel minder behoefte aan sigaretten. Als je na het sporten erge honger hebt, drink dan voldoende en eet bijvoorbeeld een schaaltje yoghurt of een stuk fruit.

2.Zorg ervoor dat je altijd suikervrije kauwgum op zak hebt. Wissel de mintsmaken af met suikervrije fruitkauwgom.

3.Poets regelmatig je tanden, je merkt dan hoe lekker het is om een frisse mond en adem te hebben. Je hebt daardoor minder snel trek in zoetigheid en ook de verleiding tot het nemen van een sigaret wordt daardoor kleiner.

4.Elimineer alle ongezonde producten uit je huis en sla gezonde snacks in. Koop veel fruit, bijvoorbeeld mandarijnen. Doordat je even met iets anders bezig bent, het pellen van de mandarijn, geef je jezelf een rustmoment, wat je eigenlijk ook doet wanneer je een sigaret rookt. Mandarijnen bevatten weinig kilocalorieën en zijn erg gezond. Ook gezonde tussendoortjes als rijstwafels, liga evergreen, en drinkbouillons zijn een must om in huis te hebben. Ze zijn mager waardoor je niet snel aan zult komen.

5.Als je heel veel trek hebt in een sigaret ga dan niet eten maar kies iets anders als afleiding. Ga bijvoorbeeld snel even een blokje om om een luchtje te scheppen of sms of bel even een vriend(in). Bedenk van te voren iets wat jij wilt doen om voor afleiding te zorgen. Even een bepaald muziekje opzetten kan bijvoorbeeld ook helpen.

6.Een stressbal kan ervoor zorgen dat je je energie kwijt kunt. Je eet dan niet extra, je steekt geen sigaret op, maar je knijpt gewoon zo hard als je maar wilt in die stressbal.

7.Pas op met alcohol. Door alcohol te drinken krijg je ten eerste veel kilocalorieën binnen, je krijgt er honger van en je zult extra behoefte hebben aan een sigaret. Want bij alcohol ‘hoort natuurlijk een sigaret’. Ga pas alcohol drinken op het moment dat je heel sterk bent en weet dat je het kunt weerstaan.

8.Geef je lichaam de tijd om te wennen aan het stoppen met roken en het afvallen/niet aankomen. Het is lastig dus stel jezelf niet teveel eisen.

9.Stel doelen op wat betreft stoppen met roken en eten, en beloon jezelf met iets anders leuks als je je doelen bereikt hebt. Beloof jezelf bijvoorbeeld dat je je tanden mag laten bleken als je 4 maanden gestopt bent met roken. Wat zul jij een stralende frisse lach hebben!

10.Als je heel veel last hebt van trek in sigaretten begin dan met nicotinevervangers. Bouw dit steeds een beetje af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Japie zo 16 jan 2011 - 22:32

Ik ben 2 jaar geleden gestopt met roken. Ik ben toen 6 kilo aangekomen. In juli ben ik gestopt en na een paar weken merkte ik al verschil, terwijl ik niet anders of meer ben gaan eten. Inmiddels ben ik die kilo's wel weer kwijt, door meer te bewegen en minder te snoepen.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Arwyn zo 16 jan 2011 - 22:33

Van stoppen met roken kom je in principe niet aan hoor, volgens mij komt dat omdat veel mensen dan meer gaan snoepen op het moment dat ze anders een sigaret zouden roken.. Dacht dat ik dat een keer gehoord had tenminste. Zelf nooit gerookt, dus ik kan niks uit eigen ervaring zeggen smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 22:34

Arwyn schreef:Van stoppen met roken kom je in principe niet aan hoor, volgens mij komt dat omdat veel mensen dan meer gaan snoepen op het moment dat ze anders een sigaret zouden roken.. Dacht dat ik dat een keer gehoord had tenminste. Zelf nooit gerookt, dus ik kan niks uit eigen ervaring zeggen smile
Klopt als een bus.. Daarbij veranderd je smaak weer positief, waardoor een hoop dingen al snel lekkerder smaken..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Arwyn zo 16 jan 2011 - 22:39

Wat ik trouwens altijd wel grappig vind, ik ken echt super veel mensen die echt ontzettend vies kijken als ze inhaleren. Ik vraag me dan toch altijd af waarom ze zelf denken dat ze het lekker vinden, ze zouden hun eigen hoofd eens moeten zien, haha :P
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Dawn zo 16 jan 2011 - 22:45

Bedankt allemaal voor jullie reacties meiden!
Ik heb gelezen dat je juist altijd wel wat aankomt als je stopt met roken, omdat je stofwisseling trager wordt, maar kan me ook vergissen...
Dawn
Dawn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 93
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 22:46

Je komt wel iets aan waarschijnlijk ,maar hoe erg is dat? Als je kunt stoppen met roken raak je die 4/5 kilo ook wel weer kwijt, als je al zoveel aankomt. Gewoon gezond eten.

Dan moet je vooral blijven roken, want van longkanker word je wel heel dun.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 22:48

_Donnaa schreef:
Arwyn schreef:Van stoppen met roken kom je in principe niet aan hoor, volgens mij komt dat omdat veel mensen dan meer gaan snoepen op het moment dat ze anders een sigaret zouden roken.. Dacht dat ik dat een keer gehoord had tenminste. Zelf nooit gerookt, dus ik kan niks uit eigen ervaring zeggen smile
Klopt als een bus.. Daarbij veranderd je smaak weer positief, waardoor een hoop dingen al snel lekkerder smaken..
Je stofwisseling gaat ook wel iets anders werken, maar je komt écht geen 5 kilo aan alleen daarvan. Als je gewoon blijft eten is er niets aan de hand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Dawn zo 16 jan 2011 - 22:54

Oeh lilith, dat laatste zinnetje is best hard!
Weet je, ieder heeft zo zijn eigen dingetjes, of angsten.
Mijn angst is veel kilo's aankomen.
Ik denk dat het niet zo vreemd is toch?
Dawn
Dawn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 93
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 22:55

Lilith schreef:
_Donnaa schreef:
Arwyn schreef:Van stoppen met roken kom je in principe niet aan hoor, volgens mij komt dat omdat veel mensen dan meer gaan snoepen op het moment dat ze anders een sigaret zouden roken.. Dacht dat ik dat een keer gehoord had tenminste. Zelf nooit gerookt, dus ik kan niks uit eigen ervaring zeggen smile
Klopt als een bus.. Daarbij veranderd je smaak weer positief, waardoor een hoop dingen al snel lekkerder smaken..
Je stofwisseling gaat ook wel iets anders werken, maar je komt écht geen 5 kilo aan alleen daarvan. Als je gewoon blijft eten is er niets aan de hand.
Inderdaad.. Ik merk ook dat niet roken veel beter is voor m`n darmen.. Had veel eerder moeten stoppen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 6:08

Ik ben nu 2 jaar gestopt met roken. En ben ongeveer 3 kilo aangekomen. Maar ik sport veel en ben ook altijd blijven sporten, dus veel heb ik niet gemerkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Mari ma 17 jan 2011 - 6:10

Dawn schreef:Hallo meiden,

Ik ben drie dagen geleden gestopt met roken.
De reden dat ik nooit eerder een poging heb gedaan om te stoppen is mijn grote angst om veel aan te komen...
Ik ga het volhouden en misschien kom ik wat aan, daar hou ik nu rekening mee.
Wat ik graag van jullie (gestopte) meiden wil weten:
- Zijn jullie aangekomen na het stoppen? Zo ja, hoeveel kilo?
- Na hoeveel uur/dagen/weken na het stoppen begon het aankomen?

Ik ben echt heel erg benieuwd!!

Ik ben 5 kilo aangekomen... ik ben 1,5 jaar terug gestopt en binnen een half jaar kwam ik 5 kilo aan.

Juist omdat ik niet wilde aankomen ben ik toen ik ging stoppen aan de kauwgum en groene thee gegaan, maar je lichaam veranderd. In het begin kon ik ook niet meer naar het toilet.

Zolang je niet gaat snaaien zal je niet schrikbarend aankomen. Nu ben ik wel weer bezig die kilo's er af te werken..

Succes in iedergeval, en laat je niet tegenhouden door een paar kilo's, want roken is zoveel slechter.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Mari ma 17 jan 2011 - 6:11

_Donnaa schreef:
Lilith schreef:
_Donnaa schreef:
Arwyn schreef:Van stoppen met roken kom je in principe niet aan hoor, volgens mij komt dat omdat veel mensen dan meer gaan snoepen op het moment dat ze anders een sigaret zouden roken.. Dacht dat ik dat een keer gehoord had tenminste. Zelf nooit gerookt, dus ik kan niks uit eigen ervaring zeggen smile
Klopt als een bus.. Daarbij veranderd je smaak weer positief, waardoor een hoop dingen al snel lekkerder smaken..
Je stofwisseling gaat ook wel iets anders werken, maar je komt écht geen 5 kilo aan alleen daarvan. Als je gewoon blijft eten is er niets aan de hand.
Inderdaad.. Ik merk ook dat niet roken veel beter is voor m`n darmen.. Had veel eerder moeten stoppen..

Ik wel, en ik ben juist niet gaan snoepen, dus ik heb geen andere verklaring dan het stoppen met roken
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 6:41

Ik was kort nadat ik stopte zwanger en had totaal geen eetlust, dus ben alleen maar afgevallen. Zit nu nog net niet terug op mijn oude gewicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Beachgirl ma 17 jan 2011 - 7:51

Ik moet juist altijd binnen 5 minuten flink naar de wc als ik een sigaret aan het roken ben!! (doe ik zelden, ben geen roker)

Terwijl ik normaal erge last van verstopping heb. :shock:
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 7:55

Mimpie schreef:Ik moet juist altijd binnen 5 minuten flink naar de wc als ik een sigaret aan het roken ben!! (doe ik zelden, ben geen roker)

Terwijl ik normaal erge last van verstopping heb. :shock:
Had ik ook, roken werkte voor mij laxerend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Linnie1985 ma 17 jan 2011 - 8:11

ik ben in april 2010 gestopt en ben in de 8/9 maanden 8 kilo aangekomen.

Ik woog toen ik rookte rond de 50 kilo, dus ja ik kan het makkelijk hebben smile
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Dawn ma 17 jan 2011 - 19:29

Er is dus geen touw aan vast te knopen :face:
Ik zal het wel gaan meemaken dan smile

Bedankt in ieder geval!
Dawn
Dawn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 93
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  _DoI di 18 jan 2011 - 0:03

Ik ben nu drie jaar gestopt met roken en ik ben er niet van aangekomen... Succes trouwens smile
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Dawn wo 19 jan 2011 - 16:09

Thnx Doi!!
Dawn
Dawn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 93
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Janelie do 20 jan 2011 - 0:48

Ik ben 8 jaar geleden gestopt met roken. Omdat ik mezelf toen al te dik vond ben ik ook gaan lijnen. Niet extreem hoor, maar gewoon niet meer snoepen. Ok, misschien moet ik het dan maar gewoon gezond eten noemen Ik ben toen alsnog afgevallen, maar waarschijnlijk wel langzamer dan dat ik zou hebben gedaan als ik niet was gestopt met roken. Ieder lichaam reageert er anders op, maar ik hoop dat je je hierdoor niet laat tegenhouden. Heel veel succes!
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Pannetoet do 20 jan 2011 - 3:48

Ik ben een jaar geleden gestopt en het bevalt mij supergoed! Wel ben ik na de tijd 10kg aangekomen maar dat was meer omdat ik alles at wat los en vast zat 👅 Toen ik weer gewoon normaal ging eten + een klein beetje sporten waren die kilo's er zo weer af en die zijn er nog steeds af.. je moet ook niet vergeten dat veel ex-rokers een vervanging gaan zoeken voor de sigaret en dat word vaak snaaien, dat was in het begin bij ons ook zo.. maar eigenlijk zit het gewoon tussen de oren haha en zolang je het écht wilt lukt het je ook!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  knets do 20 jan 2011 - 11:16

Ik ben ook zo'n 10 kilo aangekomen toen ik ging stoppen met roken.. Ik werd zo zenuwachtig toen ik stopte dat ik eerst kauwgom ging eten en daarna over ging op de lolly's en toen dat niet bevredigend was kwam er chocola en toen chips... En toen werd ik zwanger dus dan wordt je vanzelf wel dik :P ..
Dus aangevreten kilo's bij mij...
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen en aankomen? Empty Re: Stoppen en aankomen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum