Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jaloers of tevreden met wat je hebt??

+25
Arwyn
Marin
CCC
Sorella
Coco
mzcharlotte
Pien
Parisienne
SarahKey
_Lacey_
Susan
Kamperseboekenwurm
Linda
Sarah1985
silly-one
Lejow
TukTuk
bolus26
Paper Crown
Jeanette
Rovine
Theeleut
Caresses
Rush
Aagje!
29 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gast zo 8 apr 2012 - 8:03

Ik ben heel tevreden met wat we hebben, we hebben een ruim huis, alles bijna netjes. En ik had een aantal jaren geleden ook niet verwacht dat ik in een koophuis zou gaan wonen, dit ook ivm mijn wajong, omdat mijn inkomen gewoon vrij laag is.
Maar we hebben het goed voor elkaar met een mooi huis. En tuurlijk zie ik bekenden van ons ook in kasten van vrijstaanden woningen gaan wonen, dan kan ik best denken, jeetje dat zou ik ook wel willen.
Maar onze droom is wel om ooit een boerderij te kopen en de kans dat dat gaat lukken zit er ooit wel in, want we weten dat er ooit een erfenis vrij gaat komen. Maar dat is allemaal toekomst en wanneer dat ooit gebeurt? Ik hoop nog heel lang niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  CCC ma 9 apr 2012 - 5:54

Ik ben tevreden met wat we hebben, zou soms wel wat meer willen maar realiseer me dan ook heel goed dat we het erg goed hebben samen. Jaloers op anderen ben ik eigenlijk niet, onze keuzes/ prioriteiten liggen gewoon anders dan anderen in onze omgeving...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Marin ma 9 apr 2012 - 8:08

Ik ben wel een beetje jaloers op (forummers, vrienden in die fase heb ik niet zo veel) die echt al een heel huis hebben. Dus eensgezinswoning of twee onder een kap, echt met verdiepingen en tuin zeg maar.

Maar aan de andere kant, ben ik daar ook niet heel lang jaloers op, omdat dat gewoon een fase is waar ik nog niet aan toe ben. Ik ga nu van een klein eenpersoonsappartementje naar een tweepersoonsappartement verhuizen. Minder leuke buurt, daar baal ik van, maar wel al lekker iets meer de ruimte. Voelt al iets 'volwassener'. En dan komt een 'echt huis' over een paar jaar wel. Ook lekker om gewoon nog even van te dromen en af en toe leuk bij andere (forummers) binnen te kijken hoe zij wonen..Dat vind ik nou werkelijk zo leuk, die topics! smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Arwyn ma 9 apr 2012 - 8:50

Ik ben zeker niet jaloers op andermans huizen.
Later wil ik heel graag een eengezinswoning met een leuk tuintje, mooie badkamer en keuken, maar momenteel ben ik echt wel tevreden met hoe wij nu wonen. Afgezien van de badkamer en de keuken, is het toch een prima flatje. En aangezien die twee komende zomer aangepakt worden, kan het alleen maar beter worden. Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Thunder ma 9 apr 2012 - 8:58

Nee, jaloers ben ik niet. In mijn omgeving vraag ik me soms wel eens af hoe ze het voor elkaar krijgen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 9:02

Rataplan schreef:Nee, jaloers ben ik niet. In mijn omgeving vraag ik me soms wel eens af hoe ze het voor elkaar krijgen.

Ja, dat heb ik dan ook weer wel! Maar jaloers ben ik niet. Een vriendin van me woont in een kast van een huis, prachtig ingericht, alles erop en eraan, ook hebben ze een sauna, gaan regelmatig op vakantie, uit eten, 2 mooie auto's voor de deur. Zij is kapster en haar vriend is stukadoor. En het is echt een duur huis! Maar ik gun het ze van harte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Aziraphale ma 9 apr 2012 - 9:09

Ik ben heel tevreden met hoe we wonen en wat we nu hebben. Vooral met zo'n lage hypotheek, ik besef steeds meer hoe fijn dat is. We doen leuke dingen en sparen ook. Ja, ik ben erg blij smile
Natuurlijk zijn er nog genoeg wensen, maar dat hoort erbij en dat heeft ook z'n charmes. Dat zijn dan voornamelijk luxe dingen die we niet echt nodig hebben, zoals onze VW Kever inruilen op een VW T2 campertje smile Als we alles zomaar konden kopen/krijgen is de lol er ook gauw vanaf denk ik.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Thunder ma 9 apr 2012 - 9:12

Carrie schreef:
Rataplan schreef:Nee, jaloers ben ik niet. In mijn omgeving vraag ik me soms wel eens af hoe ze het voor elkaar krijgen.

Ja, dat heb ik dan ook weer wel! Maar jaloers ben ik niet. Een vriendin van me woont in een kast van een huis, prachtig ingericht, alles erop en eraan, ook hebben ze een sauna, gaan regelmatig op vakantie, uit eten, 2 mooie auto's voor de deur. Zij is kapster en haar vriend is stukadoor. En het is echt een duur huis! Maar ik gun het ze van harte.
Ik heb een vergelijkbaar iets in mijn omgeving. Ik gun het ze van harte hoor, daar niet van, maar ik vraag me soms echt wel eens af: Hoe kan dat?

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Antibes ma 9 apr 2012 - 11:08

Waarschijnlijk bijzonder slecht voorbereid op toekomst qua sparen, verzekeringen, dat soort lasten?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 18:36

Carrie schreef:
Rataplan schreef:Nee, jaloers ben ik niet. In mijn omgeving vraag ik me soms wel eens af hoe ze het voor elkaar krijgen.

Ja, dat heb ik dan ook weer wel! Maar jaloers ben ik niet. Een vriendin van me woont in een kast van een huis, prachtig ingericht, alles erop en eraan, ook hebben ze een sauna, gaan regelmatig op vakantie, uit eten, 2 mooie auto's voor de deur. Zij is kapster en haar vriend is stukadoor. En het is echt een duur huis! Maar ik gun het ze van harte.

Ik had vroeger een vriend die ook stukadoor is, maar die verdienen behoorlijk hoor smile En ook als hij zwarte klussen had ging het erg snel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 18:45

Rataplan schreef:Nee, jaloers ben ik niet. In mijn omgeving vraag ik me soms wel eens af hoe ze het voor elkaar krijgen.

+1, dat vraag ik me ook wel eens af inderdaad!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 19:25

Rataplan schreef:
Carrie schreef:
Rataplan schreef:Nee, jaloers ben ik niet. In mijn omgeving vraag ik me soms wel eens af hoe ze het voor elkaar krijgen.

Ja, dat heb ik dan ook weer wel! Maar jaloers ben ik niet. Een vriendin van me woont in een kast van een huis, prachtig ingericht, alles erop en eraan, ook hebben ze een sauna, gaan regelmatig op vakantie, uit eten, 2 mooie auto's voor de deur. Zij is kapster en haar vriend is stukadoor. En het is echt een duur huis! Maar ik gun het ze van harte.
Ik heb een vergelijkbaar iets in mijn omgeving. Ik gun het ze van harte hoor, daar niet van, maar ik vraag me soms echt wel eens af: Hoe kan dat?

Dat heb ik ook in mijn omgeving.. Ach ik bedenk altijd maar dat het waarschijnlijk allemaal geleend is en ik hoop maar dat ze voor altijd samen blijven, anders hebben ze écht een probleem. Maar ik ben wel eens jaloers ja, op mensen die samenwonen en daardoor meer te besteden hebben. Voelt niet fijn als je zelf altijd op je centen moet letten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 20:16

Ja dat met dat niet begrijpen hoe anderen het voor elkaar krijgen heb ik ook. Dan zie ik mensen met banen die gegarandeerd minder verdienen dan wij, wel met mooie blinkende keukens, allemaal nieuwe meubels en de duurste kinderspullen, helemaal nieuwbouw huis. Komen wij met ons opknap-project en waar mogelijk ebay/marktplaats! Hebben die zulke hoge hypotheken? Zijn wij zo voorzichtig qua uitgaven?

Edit: en dan zeggen die mensen ook nog bijv. 20.000 spaargeld te hebben ofzo :shock: .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Lejow ma 9 apr 2012 - 21:07

Amazzonia schreef:
Rataplan schreef:
Carrie schreef:
Rataplan schreef:Nee, jaloers ben ik niet. In mijn omgeving vraag ik me soms wel eens af hoe ze het voor elkaar krijgen.

Ja, dat heb ik dan ook weer wel! Maar jaloers ben ik niet. Een vriendin van me woont in een kast van een huis, prachtig ingericht, alles erop en eraan, ook hebben ze een sauna, gaan regelmatig op vakantie, uit eten, 2 mooie auto's voor de deur. Zij is kapster en haar vriend is stukadoor. En het is echt een duur huis! Maar ik gun het ze van harte.
Ik heb een vergelijkbaar iets in mijn omgeving. Ik gun het ze van harte hoor, daar niet van, maar ik vraag me soms echt wel eens af: Hoe kan dat?

Dat heb ik ook in mijn omgeving.. Ach ik bedenk altijd maar dat het waarschijnlijk allemaal geleend is en ik hoop maar dat ze voor altijd samen blijven, anders hebben ze écht een probleem. Maar ik ben wel eens jaloers ja, op mensen die samenwonen en daardoor meer te besteden hebben. Voelt niet fijn als je zelf altijd op je centen moet letten.

Als je een goede stukadoor bent, kun je echt goud geld verdienen..
Maar ik herken het ook wel ja, dat je denkt: HOE DOEN ZE HET?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Susan ma 9 apr 2012 - 21:09

Ik vraag me inderdaad ook wel eens af waar mensen het van doen, mensen die echt niet een hoger inkomen kunnen hebben dan wij en dan wel een grote eengezinswoning, duur interieur, twee nieuwe auto's voor de deur, vaak op vakantie...

Maar ja, sommige mensen zijn ook wel gewoon heel handig met geld. En misschien waren ze al op jonge leeftijd aan het sparen en hebben ze daardoor nu veel achter de hand.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Marin ma 9 apr 2012 - 22:54

Tja je kunt er zo moeilijk over oordelen. Maar het je afvragen kan natuurlijk wel en is ook wel logisch smile

Wel denk ik dat het goed is om niet direct je droomhuis al te hebben. Het is toch heerlijk om beetje te dromen en nog wat te wensen over hebben, en steeds een stapje 'meer' te kunnen. Ik denk dat als ik nu al m'n droomhuis zou hebben (d.w.z. echt een groot huis met grote tuin), ik over tien jaar heel onrustig word omdat ik dan niks meer om handen heb om van te dromen. Dan maar liever nog even opgepropt in een appartementje, ook leuk smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Rush ma 9 apr 2012 - 22:56

Trouwens, dat ik soms een tikkeltje jaloers ben wil niet zeggen dat ik niet tevreden ben met wat ik heb op dit moment.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  MissD ma 9 apr 2012 - 23:10

Susan schreef:Ik vraag me inderdaad ook wel eens af waar mensen het van doen, mensen die echt niet een hoger inkomen kunnen hebben dan wij en dan wel een grote eengezinswoning, duur interieur, twee nieuwe auto's voor de deur, vaak op vakantie...

Maar ja, sommige mensen zijn ook wel gewoon heel handig met geld. En misschien waren ze al op jonge leeftijd aan het sparen en hebben ze daardoor nu veel achter de hand.

Dat vraag ik me ook wel eens af.

En ik denk dat die mensen inderdaad wat anders omgaan met geld dan wij. In onze omgeving kopen die mensen wat goedkopere kleding, minder/andere/goedkopere boodschappen, hebben vanaf jongs af aan veel (moeten) gespaard... besparen op hele andere dingen terwijl wij daar juist wel meer geld aan uitgeven.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 1:54

Susan schreef:Ik vraag me inderdaad ook wel eens af waar mensen het van doen, mensen die echt niet een hoger inkomen kunnen hebben dan wij en dan wel een grote eengezinswoning, duur interieur, twee nieuwe auto's voor de deur, vaak op vakantie...

Maar ja, sommige mensen zijn ook wel gewoon heel handig met geld. En misschien waren ze al op jonge leeftijd aan het sparen en hebben ze daardoor nu veel achter de hand.

Ja, denk dat ze wel goed zijn met geld inderdaad. Zij heeft nu ook haar eigen zaak, en op haar 20e hebben ze een nieuwbouwhuis gekocht en met 60.000 euro winst kunnen verkopen, waardoor ze nu weer zo'n duur huis hebben kunnen kopen, blijkbaar, van bijna een half miljoen.

Edit: en hij is heel goed in zijn werk, kan hele mooie plafondkunstwerken stuken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? - Pagina 3 Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum