Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jaloers of tevreden met wat je hebt??

+25
Arwyn
Marin
CCC
Sorella
Coco
mzcharlotte
Pien
Parisienne
SarahKey
_Lacey_
Susan
Kamperseboekenwurm
Linda
Sarah1985
silly-one
Lejow
TukTuk
bolus26
Paper Crown
Jeanette
Rovine
Theeleut
Caresses
Rush
Aagje!
29 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Aagje! di 3 apr 2012 - 21:31

Vrienden van ons hebben een nieuw huis gekocht! ik ben echt super blij voor ze en het is echt een super mooi huis!! bij elke foto dacht ik: wauw! vet mooi!

Ook mijn schoonzusje & zwager zijn bezig met een nieuw huis. Omdat ze meer te besteden hebben kunnen ze ook naar duurdere huizen kijken! ook allemaal mooie huizen!

En dan zit ik weer in mijn eigen huis, scheelt qua oppervlakte niet veel/ niets met de huizen van de hierboven genoemde mensen. Maar onze keuken is totaal niet onze smaak, en zo hebben we nog meer dingen die op het wensen lijstje staan om op te knappen. Dan denk ik soms wel eens, oh dat mooie huis zou ik ook wel willen!

Maar tegelijk denk ik dan ook: maar ik ben ook tevreden met dit huis, wat toch ook wel 100.000 minder kost als hun huis, voor dezelfde oppervlakte, alleen het is ouder, en niet alles is onze smaak, maar dat is aan te passen.

ik kan niet zeggen dat ik echt jaloers ben, wat zo voelt het niet, ik gun hun een heel mooi huis, maar ga dan meer de negatieve dingen zien van ons eigen huis..... Jaloers of tevreden met wat je hebt?? 561177



Is het raar dat ik dan zo ga denken? is het stom?
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Rush di 3 apr 2012 - 21:35

Ik ben ook wel eens 'jaloers' als mensen een huis kopen waarin alles mooi en nieuw is. Wij hebben een hele oude badkamer etc. Maargoed, dat wordt ooit ook wel anders. :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Caresses di 3 apr 2012 - 21:35

Nee dat vind ik niet raar. Je wordt zo toch geconfronteerd met wat jij niet hebt.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Theeleut di 3 apr 2012 - 21:37

Nee, hoor dat is niet raar. Ik heb dat ook wel eens, terwijl ik het totaal niet verkeerd heb hier in huis. Maar ik word altijd getriggerd als andere met hun huis bezig zijn., Ik vind dat gewoon erg leuk!!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 21:39

Ik herken dat heel erg. Ik wil zó ontzettend graag een huisje hebben, dat ik best wel jaloers kan zijn op mensen die al een huisje hebben. Ik vind dat echt niet leuk van mezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Rovine di 3 apr 2012 - 21:45

Toen mijn ex en ik samen gingen wonen waren wij een van de eersten die de stap maakten van een crappy krot naar een wat luxer appartement. Vrienden woonden toen nog veelal in oude of kleine huizen, studentenkamers of thuis. Maar de meesten zaten toch in de fase van zoeken naar wat beters en een aantal hebben dat ook gevonden, veelal mooier dan wat wij hadden. Jaloers was ik niet echt, omdat onze volgende fase (kopen) ooit nog wel eens zou komen.

Wel vind ik inrichten superleuk. Het zou best kunnen dat ik mijn ex een tikje afgeschrikt heb door hem soms huizen te laten zien op Funda, met onze meubels er alvast virtueel ingeplempt. Vraag me af of ik die droom niet kwijt ga raken als ik eenmaal in de top zit van wat ik zou kunnen krijgen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Jeanette di 3 apr 2012 - 21:48

Zelda schreef:Ik herken dat heel erg. Ik wil zó ontzettend graag een huisje hebben, dat ik best wel jaloers kan zijn op mensen die al een huisje hebben. Ik vind dat echt niet leuk van mezelf.

Heel erg herkenbaar! Vind dat dan ook echt rot van mezelf.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Paper Crown di 3 apr 2012 - 22:06

Als ik het mag zeggen hebben wij van al onze vrienden/familie het mooiste huis. Wij hebben een 2 onder 1kapper gekocht met grote tuin en een groot huis in het algemeen. Per toeval zijn we er achter gekomen dat vrienden van ons, heel leuk stel met 1 kind en 1 op komst zich hadden verdiept in het huis dat wij uiteindelijk gekocht hebben,zelfde bouwnummer etc. Ze hebben het uiteindelijk niet gedaan, ze konden het niet betalen of net aan waardoor wij werden gebeld door de makelaar (we wisten niet dat zij voor het huis gingen hoor, zijn we pas geleden achter gekomen, toen zij zich versprak). Ze zijn heel blij voor ons, maar denk dat ze ook wel een beetje teleurgesteld zijn dat het niet hun huis is geworden.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  bolus26 di 3 apr 2012 - 22:12

@2ckc dat lijkt me ook wel een beetje zuur,niet dat jullie er iets aan kunnen doen natuurlijk!



mijn vriendin heeft een huis gekocht(zelfde hoek alleen wij hebben verlenging) in dezelfe straat als wij,een jaar later maar het is eerder opgeleverd. Ik ben echt heel blij dat we een hele andere smaak hebben waardoor het een totaal ander husi lijkt. anders ga je toch steeds vergelijken tenminste onze omgeving wel!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 22:22

Ja, ik heb dat ook wel eens. Wij wonen in een huurwoning, appartement. Het is een kleine woning, waardoor we geen logeerkamer hebben en geen aparte keuken. Het is gewoon allemaal wat behelpen. Toen mijn vriend er in woonde was het echt een praktisch computer hok. Ik heb er uiteindelijk -al zeg ik het zelf- best iets leuks van kunnen maken maar als ik er dan mensen langskomen en blijven logeren en is allemaal net iets te klein dan baal ik zo! Ik wil ook gewoon mensen uit kunnen nodig om bij ons te blijven eten, maar onze tafel is niet groot genoeg daarvoor.. Nog een paar jaar geduld angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 22:24

Ik ben niet jaloers op mijn vriendinnen, ik ben voor hen allemaal hartstikke blij als ze een mooi huis hebben/vinden. Mijn huis is ook geweldig en veel mensen zijn juist jaloers op ons haha. Maar het nadeel van ons huis is wel dat we er elk moment uit gezet kunnen worden. Maar daar hebben we natuurlijk zelf voor gekozen dus ik ben niet jaloers op mensen die dat niet hebben. smile

Ik snap wel dat als je zelf heel graag een huisje wilt kopen oid dat je het pijnlijk vindt als iemand anders dat wel kan, omdat jij ook zo graag wilt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  TukTuk di 3 apr 2012 - 22:32

Ik vind dat niet raar, denk dat iedereen daar wel eens last van heeft. Dat is niet perse jaloezie, maar soms kan je toch even "balen" van die dingen.
Ik heb iets soortgelijks nu, ik ben dol blij met ons nieuwe huis, zo opgelucht dat we niet op straat komen te staan en we eindelijk ons eigen plekje kunnen creëren, toch ben ik op dit moment best wel gefrustreerd dat wij 150 euro meer betalen per maand voor ons huis, dan al onze buren, omdat sinds dit jaar ze de prijzen opschroeven naar de streefhuur, zodra er een woning vrij komt.
Dat ik vorig jaar voor nog minder geld dan wat we nu betalen, een nieuwbouw woning had kunnen huren via dezelfde woningbouw, maar sinds ze samen gegaan zijn met een groter dorp/stad, ze de prijzen willen opschroeven, dat steekt ook wel.

Het maakt niet dat ik minder blij ben met ons huis, want we zijn dolblij, maar het is toch zuur.

Bij vrienden heb ik dat dan weer niet op dit gebied, omdat de meeste mensen nog niet op zichzelf wonen met wie ik omga, behalve 1 vriendin, die heeft een koophuis dan, maar daar ben ik nooit jaloers op geweest.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  bolus26 wo 4 apr 2012 - 0:17

@ angelnyn dat van de huur is echt vervelend he! wij hebben ons huurhuis pas opgezegd en de nieuwe huurders gaan ruim 70 euro per maand meer betalen als wij nu doen!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Lejow wo 4 apr 2012 - 0:22

Annie, je stukje zou ik zo geschreven kunnen hebben!
Echt ontzettend herkenbaar!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  silly-one wo 4 apr 2012 - 0:25

Ik ben soms wel jaloers op mensen die een huurhuis krijgen toegewezen of een huis kunnen kopen. Waarom, ik zit nog op een studentenkamer omdat ik niet mag kopen ( geen vast inkomen) en niet kan huren omdat de huurmarkt hier heel krom is. Particulier een huis/appartement huren ga ik niet doen omdat ik geen stabiel inkomen heb. De prijzen van die huizen zijn zo hoog dat als ik straks geen werk meer heb dat ik het dan niet kan betalen.
Ik weet wel dat ik ooit mijn eigen huisje ga krijgen, maar ik baal hier wel heel erg van.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  TukTuk wo 4 apr 2012 - 0:26

bolus26 schreef:@ angelnyn dat van de huur is echt vervelend he! wij hebben ons huurhuis pas opgezegd en de nieuwe huurders gaan ruim 70 euro per maand meer betalen als wij nu doen!

Ja we voelen ons ook flink genaaid Sad We gaan wel naar Energielabel B, we krijgen HR beglazing etc, dus zullen ook echt wel wat besparen, zeker in vergelijking met nu, we zitten nu rond de E geloof ik, maar het is gewoon zuur, omdat het is sinds ze samen gegaan zijn. Hadden we dit geweten, waren we vorig jaar al verhuisd, maarja zo iets kan je van te voren nooit weten.
De huidige bewoners zeiden maandag ook "we hebben zelfs nog gebeld naar ze, of er geen typfout op de website stond bij de prijs". Die schrokken er zelf ook van!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  TukTuk wo 4 apr 2012 - 0:29

silly-one schreef:Ik ben soms wel jaloers op mensen die een huurhuis krijgen toegewezen of een huis kunnen kopen. Waarom, ik zit nog op een studentenkamer omdat ik niet mag kopen ( geen vast inkomen) en niet kan huren omdat de huurmarkt hier heel krom is. Particulier een huis/appartement huren ga ik niet doen omdat ik geen stabiel inkomen heb. De prijzen van die huizen zijn zo hoog dat als ik straks geen werk meer heb dat ik het dan niet kan betalen.
Ik weet wel dat ik ooit mijn eigen huisje ga krijgen, maar ik baal hier wel heel erg van.

Waarom kan je niet huren? Sta je nergens ingeschreven dan? Of is je inkomen te hoog? Lijkt me erg lastig als je in die positie zit!

Mijn ouders hadden iets vergelijkbaars, huis verkocht, maar konden niet via de sociale huur, want inkomen te hoog (Beide WW, door failliet bedrijf), maar particuliere huur kon ook niet, want makelaars wilden ze niet eens te woord staan zodra het woord WW viel. Gelukkig hebben zij een project gevonden via de woningbouw, voor de middeninkomens, toevallig ook in de stad waar ze heen wilden.
Huren nu een nieuwbouw woning wat eigenlijk een koopwoning was, maar van die hele wijk zijn slechts enkele woningen verkocht. Huur is wel redelijk hoog (boven de huurtoeslaggrens, maar mijn ouders verdienden daar sowieso te veel voor) maar geen gezeur met 4x minimale het inkomen zoals bij particuliere huur en ze konden nog kiezen zelfs welke woning ze wilden!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Sarah1985 wo 4 apr 2012 - 0:33

ja zeker ben ik wel eens jaloers vrienden van ons hebben een mooi 2 onder 1 kap huis met garage en grote tuin. Dan denk ik, wil ook een garage en grote tuin. Maar ons huis is wel goed zo. Genoeg ruimte. Maar toch je wilt altijd meer toch.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  silly-one wo 4 apr 2012 - 0:34

AngelNyn schreef:
Waarom kan je niet huren? Sta je nergens ingeschreven dan? Of is je inkomen te hoog? Lijkt me erg lastig als je in die positie zit!

Mijn ouders hadden iets vergelijkbaars, huis verkocht, maar konden niet via de sociale huur, want inkomen te hoog (Beide WW, door failliet bedrijf), maar particuliere huur kon ook niet, want makelaars wilden ze niet eens te woord staan zodra het woord WW viel. Gelukkig hebben zij een project gevonden via de woningbouw, voor de middeninkomens, toevallig ook in de stad waar ze heen wilden.
Huren nu een nieuwbouw woning wat eigenlijk een koopwoning was, maar van die hele wijk zijn slechts enkele woningen verkocht. Huur is wel redelijk hoog (boven de huurtoeslaggrens, maar mijn ouders verdienden daar sowieso te veel voor) maar geen gezeur met 4x minimale het inkomen zoals bij particuliere huur en ze konden nog kiezen zelfs welke woning ze wilden!

Ik ben wel ingeschreven, maar ik moet minimaal 10 jaar staan ingeschreven wil ik kans maken op een woning. Ik ben nu vanaf eind 2005 ingeschreven en maak 50% kans op een woning. Dat moet je zien als volgt. Reageren er 100 mensen op een woning dan ben ik nummer 50 op de lijst om te komen kijken. Wat dus zelden voorkomt. Ik reageer wel iedere week in de hoop dat ik ooit ineens iets heb, maar het is behoorlijk frustrerend.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 0:36

Ah ja, ik zou ook wel een flinke 2 onder 1 kap oid willen, maar ben ook wel zo realistisch dat we dat met ons inkomen nu niet kunnen betalen. We hebben nu een hele leuke tussenwoning gekocht en daar ben ik erg blij mee. Dat we dus iets kunnen kopen wat we leuk vinden. Kan me best voorstellen dat als je ergens weg wil en het lukt niet, dat je dan jaloers bent op een ander.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Linda wo 4 apr 2012 - 0:54

Toen ons huis al een jaar te koop stond en een collega zijn huis binnen een week verkocht had was ik best wel flink jaloers. Ik gunde het hem van harte hoor, maar mezelf nog ietsjes meer. Wink

Ik zie ook vaak genoeg grotere, mooiere huizen/tuinen van een ander. En soms zou ik willen dat wij dat ook konden betalen. Maar ik ben realistisch, dat gaat hem gewoon niet worden. Ik realiseer me dan maar dat we vorig jaar rond deze tijd nog een spuuglelijke bovenwoning in een nare buurt hadden. Dan ben ik weer helemaal happy met ons huidige huis.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 1:15

Ik denk wel eens: Dat wil ik ook wel.

Mijn vriendin heeft een kast van een huis, alleen de keuken is al bijna even groot als onze woonkamer, maar het is niet zo dat ik echt jaloers ben. Zij zitten weer heel anders qua vaste lasten enz. En daarom vind ik het allemaal wel prima. Als wij een andere auto nodig hebben kunnen we dat, en dat zit er voor hen dan weer niet in.

Sowieso ben ik niet zo snel jaloers gelukkig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  TukTuk wo 4 apr 2012 - 1:32

silly-one schreef:
AngelNyn schreef:
Waarom kan je niet huren? Sta je nergens ingeschreven dan? Of is je inkomen te hoog? Lijkt me erg lastig als je in die positie zit!

Mijn ouders hadden iets vergelijkbaars, huis verkocht, maar konden niet via de sociale huur, want inkomen te hoog (Beide WW, door failliet bedrijf), maar particuliere huur kon ook niet, want makelaars wilden ze niet eens te woord staan zodra het woord WW viel. Gelukkig hebben zij een project gevonden via de woningbouw, voor de middeninkomens, toevallig ook in de stad waar ze heen wilden.
Huren nu een nieuwbouw woning wat eigenlijk een koopwoning was, maar van die hele wijk zijn slechts enkele woningen verkocht. Huur is wel redelijk hoog (boven de huurtoeslaggrens, maar mijn ouders verdienden daar sowieso te veel voor) maar geen gezeur met 4x minimale het inkomen zoals bij particuliere huur en ze konden nog kiezen zelfs welke woning ze wilden!

Ik ben wel ingeschreven, maar ik moet minimaal 10 jaar staan ingeschreven wil ik kans maken op een woning. Ik ben nu vanaf eind 2005 ingeschreven en maak 50% kans op een woning. Dat moet je zien als volgt. Reageren er 100 mensen op een woning dan ben ik nummer 50 op de lijst om te komen kijken. Wat dus zelden voorkomt. Ik reageer wel iedere week in de hoop dat ik ooit ineens iets heb, maar het is behoorlijk frustrerend.

Herkenbaar! Mijn vriend stond gelukkig al ruim 10 jaar ingeschreven, anders hadden we deze woning ook niet gehad. Want de zoon van de huidige huurder had er zelf ook op gereageerd, staat ruim 7 jaar ingeschreven en die werd nog 10e!
En dan wonen we nog in een klein dorp ook..
Klote is dat he.. Zo maak je als starter gewoon amper kans.. Voorheen had je bij ons ook nog loting, gemiddeld 1 woning per maand, maar vaak reageren daar ruim 300 mensen op, de kans dat je dan 1ste wordt is ook zo klein.. Als mijn vriend zijn inschrijving niet had gehad stonden we nu ook op straat.. (en die was bij zelfs bijna kwijt geraakt toen wij op reis waren! Normaal wordt automatisch verlengt, toevallig dat jaar niet, en stond er in buurt krantje dat je zelf moest verlengen via de website.. Mijn schoonmoeder las nooit dat buurtkrantje, maar die week toevallig wel en haar oog viel er op. Zij heeft gelijk gebeld en de situatie uitgelegd, dat we op dat moment in Thailand zaten en niet zelf konden bellen, en zo is het gelukkig toen geregeld)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 3:15

Nee, ik ben niet jaloers.

Wij wonen in een mooie, ruime 2 onder 1 kap woning. We wonen hier nu 1,5 jaar en hebben alles veranderd. Niks is meer hetzelfde. We hebben een stuk aangebouwd, dus we hebben nu een lekkere woonkeuken. Op dit moment zijn we met de tuin bezig. Wij zijn beide erg blij met dit huis. Wij weten dat we meer te besteden hebben dan de gemiddelde Nederlander en dat er mensen jaloers op ons zijn. Ik vind dat niemand jaloers op ons hoeft te zijn. Toch merk ik dat mensen dat wel zijn en dat ik het moeilijk vind om daarmee om te gaan. Wij werken toch ook voor ons geld?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  TukTuk wo 4 apr 2012 - 3:23

_Liv schreef:Nee, ik ben niet jaloers.

Wij wonen in een mooie, ruime 2 onder 1 kap woning. We wonen hier nu 1,5 jaar en hebben alles veranderd. Niks is meer hetzelfde. We hebben een stuk aangebouwd, dus we hebben nu een lekkere woonkeuken. Op dit moment zijn we met de tuin bezig. Wij zijn beide erg blij met dit huis. Wij weten dat we meer te besteden hebben dan de gemiddelde Nederlander en dat er mensen jaloers op ons zijn. Ik vind dat niemand jaloers op ons hoeft te zijn. Toch merk ik dat mensen dat wel zijn en dat ik het moeilijk vind om daarmee om te gaan. Wij werken toch ook voor ons geld?

Maar denk dat de mensen die "jaloers" zijn ook soms misschien denken "ja ik werk nog wel harder voor mijn geld en ik verdien niet zoveel"
Voor die mensen is die opmerking ook echt een dooddoener, want er zijn zoveel beroepen waar je keihard moet werken maar geen zak verdiend, en beroepen waar je in verhouding niet hard hoeft te werken en veel verdiend.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaloers of tevreden met wat je hebt?? Empty Re: Jaloers of tevreden met wat je hebt??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum