Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'het domme vragen topic'

+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers

Pagina 2 van 38 Vorige  1, 2, 3 ... 20 ... 38  Volgende

Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Floor di 13 maa 2012 - 0:14

Star007 schreef:@Teddyaapje: Ja na een keizersnee vloei je ook. Ik heb in totaal zelfs 12 weken gevloeid.

mijn 'domme' vraag:

Als een baby er uiteindelijk vaginaal niet uit blijkt de kunnen, nadat je al flink geperst hebt en het hoofdje er al bijna uit komt. Hoe dan ze dat dan met bijvoorbeeld een spoedkeizersnee, dan kunnen ze toch niet meer bij de baby? want die zit dan al in het baringskanaal.

@star, dat had ik, het hoofdje is er zo'n 2cm uit geweest, verder ging het niet. De gyn heeft toen hardhandig het hoofd/de baby terug het geboortekanaal ingeduwd (dat wat echt pijnlijk). Daarna ben ik met spoed naar de OK gebracht voor een spoedkeizersnede.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  CCC di 13 maa 2012 - 0:14

Rejoy. schreef:ik vraag me af of zo'n inwendig CTG ín het hoofdje van de baby wordt geschroeft, of dat ie er meer opgeplakt wordt

Volgens mij word het er een soort van ingeprikt net zoals een punaise (schrijf je dat zo?).... Klinkt een beetje naar, maar het dochtertje van mijn vriendin had dit en zo werd het haar ook uitgelegd...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Floor di 13 maa 2012 - 0:18

Rejoy. schreef:ik vraag me af of zo'n inwendig CTG ín het hoofdje van de baby wordt geschroeft, of dat ie er meer opgeplakt wordt

naar mijn weten zat hij er bij onze zoon echt 'in', hij heeft weken lang een wondjes en later korstjes op zijn hoofd gehad van dat electrodeding (ze moesten hem een paar keer opnieuw doen omdat hij soms tussendoor los ging).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 0:26

Het zit er echt in. Halverwege sneuvelde het draadje en heeft hij een nieuwe gehad, ik zie nog 2 plekjes op zijn koppie.
Zijn broertje heeft alleen uitwendige registratie gehad omdat de vliezen heel zijn geweest tot het moment dat hij geboren werd. De vliezen braken tijdens het persen en hij was er.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 0:35

Stofzuiger schreef:Het zit er echt in. Halverwege sneuvelde het draadje en heeft hij een nieuwe gehad, ik zie nog 2 plekjes op zijn koppie.
Zijn broertje heeft alleen uitwendige registratie gehad omdat de vliezen heel zijn geweest tot het moment dat hij geboren werd. De vliezen braken tijdens het persen en hij was er.

Oh dan heb ik ook een domme vraag! Dus bij een tweeling (mits ze niet in één vruchtzak zitten) breken ook twee keer je vliezen Question nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 0:37

Charlie schreef:
Stofzuiger schreef:Het zit er echt in. Halverwege sneuvelde het draadje en heeft hij een nieuwe gehad, ik zie nog 2 plekjes op zijn koppie.
Zijn broertje heeft alleen uitwendige registratie gehad omdat de vliezen heel zijn geweest tot het moment dat hij geboren werd. De vliezen braken tijdens het persen en hij was er.

Oh dan heb ik ook een domme vraag! Dus bij een tweeling (mits ze niet in één vruchtzak zitten) breken ook twee keer je vliezen Question nerd
Ja. Bij mij bleven de vliezen van de ander gewoon heel door het tussenschotje, dus de vruchtzak liep maar aan 1 kant leeg zeg maar. Het andere deel bleef in tact.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 0:38

Stofzuiger schreef:
Charlie schreef:
Stofzuiger schreef:Het zit er echt in. Halverwege sneuvelde het draadje en heeft hij een nieuwe gehad, ik zie nog 2 plekjes op zijn koppie.
Zijn broertje heeft alleen uitwendige registratie gehad omdat de vliezen heel zijn geweest tot het moment dat hij geboren werd. De vliezen braken tijdens het persen en hij was er.

Oh dan heb ik ook een domme vraag! Dus bij een tweeling (mits ze niet in één vruchtzak zitten) breken ook twee keer je vliezen Question nerd
Ja. Bij mij bleven de vliezen van de ander gewoon heel door het tussenschotje, dus de vruchtzak liep maar aan 1 kant leeg zeg maar. Het andere deel bleef in tact.

En die ander hebben ze toen lekgeprikt ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 0:40

Charlie schreef:
Stofzuiger schreef:
Charlie schreef:
Stofzuiger schreef:Het zit er echt in. Halverwege sneuvelde het draadje en heeft hij een nieuwe gehad, ik zie nog 2 plekjes op zijn koppie.
Zijn broertje heeft alleen uitwendige registratie gehad omdat de vliezen heel zijn geweest tot het moment dat hij geboren werd. De vliezen braken tijdens het persen en hij was er.

Oh dan heb ik ook een domme vraag! Dus bij een tweeling (mits ze niet in één vruchtzak zitten) breken ook twee keer je vliezen Question nerd
Ja. Bij mij bleven de vliezen van de ander gewoon heel door het tussenschotje, dus de vruchtzak liep maar aan 1 kant leeg zeg maar. Het andere deel bleef in tact.

En die ander hebben ze toen lekgeprikt ofzo?
Bij de eerste zijn ze het inleiden begonnen met doorprikken van de vliezen, had al 3 cm, maar dat hielp niet dus kreeg infuus. Na het doorprikken van de vliezen is hij ook aan de inwendige registratie gegaan.
Bij de tweede braken mijn vliezen tijdens het persen, die kwamen bol te staan en braken. Dus zijn niet door de gyn gebroken oid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 0:43

Ok, bedankt voor de uitleg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Mida4you di 13 maa 2012 - 0:47

Steep schreef:- Er zijn zoveel soorten pap. Wat is de waarde van pap in de ochtend? 'S avonds snap ik want dan zitten ze voller. Heeft het iets met vezels te maken? En welke pap moet je dan nemen? Ik heb nu die van bambix met appel maar die moet via een bord want R kan niet via de papspeen drinken.

- De tuitbekers, ik biedt ze aan maar hij kauwt er alleen maar op. Doe ik iets fout?

Je doet niets fout met de tuitbeker. Mijn dochter zat er ook alleen maar op te kauwen en toen ben ik een rietjesbeker gaan proberen. Het duurde een poos voordat ze het doorhad maar ze heeft niets anders gedaan dan uit een rietjesbeker drinken. Tuitbeker misschien 3x gehad.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  PiP di 13 maa 2012 - 0:49

Met de ontsluiting denk ik dat het oefenen in de praktijk is.
Je loopt mee met een verloskundige, de verloskundige kijkt/voelt eerst (of andersom) en daarna moet de stagiare kijken/voelen.
Dan leer je op den duur wat nou hoeveel centimeter is.

Zo DENK ik dat het gaat!

Ik heb het ook wel eens gevraagd hoe ze dat nou meten en dat gaat gewoon of gevoel en dat gevoel zal je moeten leren.
Je kan het vergelijken met de slager die zo weet hoeveel gehakt hij moet pakken als iemand 300 gram wilt. Laughing

Er was pas ook een stagiare bij mijn vk en de vk voelde eerst aan mijn buik hoe hoog de baarmoeder zat en daarna moest de stagiare voelen en zeggen hoe en wat.
Toen legde de vk nog weer uit hoe ze het kon voelen etc. Ze zat er namelijk wat naast!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 1:02

Stofzuiger schreef:
Charlie schreef:
Stofzuiger schreef:
Charlie schreef:
Stofzuiger schreef:Het zit er echt in. Halverwege sneuvelde het draadje en heeft hij een nieuwe gehad, ik zie nog 2 plekjes op zijn koppie.
Zijn broertje heeft alleen uitwendige registratie gehad omdat de vliezen heel zijn geweest tot het moment dat hij geboren werd. De vliezen braken tijdens het persen en hij was er.

Oh dan heb ik ook een domme vraag! Dus bij een tweeling (mits ze niet in één vruchtzak zitten) breken ook twee keer je vliezen Question 'het domme vragen topic' - Pagina 2 827601
Ja. Bij mij bleven de vliezen van de ander gewoon heel door het tussenschotje, dus de vruchtzak liep maar aan 1 kant leeg zeg maar. Het andere deel bleef in tact.

En die ander hebben ze toen lekgeprikt ofzo?
Bij de eerste zijn ze het inleiden begonnen met doorprikken van de vliezen, had al 3 cm, maar dat hielp niet dus kreeg infuus. Na het doorprikken van de vliezen is hij ook aan de inwendige registratie gegaan.
Bij de tweede braken mijn vliezen tijdens het persen, die kwamen bol te staan en braken. Dus zijn niet door de gyn gebroken oid.

Hier werden de vliezen van de onderste baby gebroken bij de inleiding. En van de 2e tijdens de keizersnee. Beide keren enorm veel vruchtwater. De 2e merkte ik dan niet, maar bij de 1e bleef het maar stromen. Had ik bij de oudste 2 trouwens ook. Echt heel veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 1:05

Rejoy. schreef:ik vraag me af of zo'n inwendig CTG ín het hoofdje van de baby wordt geschroeft, of dat ie er meer opgeplakt wordt

Ja word erin geschroeft... Mijn zoontje hield hier een heel lelijk plekje aan over.. Je ziet altijd nog een lid teken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Susan di 13 maa 2012 - 1:08

Laurientje85 schreef:
Rejoy. schreef:ik vraag me af of zo'n inwendig CTG ín het hoofdje van de baby wordt geschroeft, of dat ie er meer opgeplakt wordt

Ja word erin geschroeft... Mijn zoontje hield hier een heel lelijk plekje aan over.. Je ziet altijd nog een lid teken...

Oh wat naar, als ik dat geweten had dan had ik dat niet gewild voor Ezra, maar goed, ik was niet zo helder op dat moment.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 1:13

Susan schreef:
Laurientje85 schreef:
Rejoy. schreef:ik vraag me af of zo'n inwendig CTG ín het hoofdje van de baby wordt geschroeft, of dat ie er meer opgeplakt wordt

Ja word erin geschroeft... Mijn zoontje hield hier een heel lelijk plekje aan over.. Je ziet altijd nog een lid teken...

Oh wat naar, als ik dat geweten had dan had ik dat niet gewild voor Ezra, maar goed, ik was niet zo helder op dat moment.
Het gaat om de veiligheid van je kind tijdens een medische bevalling, denk niet dat je keus hebt. Ik vond overigens de uitwendige ctg heel vervelend tijdens de weeen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 1:15

Bij mij zie je dat plekje nog steeds, ik heb daar amper haar laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  studiebol di 13 maa 2012 - 3:22

Charlie schreef:
Stofzuiger schreef:Het zit er echt in. Halverwege sneuvelde het draadje en heeft hij een nieuwe gehad, ik zie nog 2 plekjes op zijn koppie.
Zijn broertje heeft alleen uitwendige registratie gehad omdat de vliezen heel zijn geweest tot het moment dat hij geboren werd. De vliezen braken tijdens het persen en hij was er.

Oh dan heb ik ook een domme vraag! Dus bij een tweeling (mits ze niet in één vruchtzak zitten) breken ook twee keer je vliezen Question nerd

Bij mij hebben ze ze allebei door geprikt.. en volgens mijn vriend werd het daarna een zwembad onder het bed Very Happy

Over de ctg in het hoofdje.. hier heeft L dat ook gehad heb haar hoofdje net uitgebreid gebestudeerd maar ik kan er niks van terug vinden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Supertalentje di 13 maa 2012 - 3:44

Mijn zoon had ook de navelstreng om zn nek, 2 keer. Dat kwam pas naar voren tijdens de persweeen toen zijn hartslag daalde. Ik heb wel een knip gehad omdat hij er gewoon uit moest.
Ik kreeg ook een inwendige CTG, maar hier geen plekje op zn hoofd.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Fiwen di 13 maa 2012 - 3:47

Hahaha waar ik ben/was: Ik was bezig met verslagen maken en vanmorgen had ik een praktijktoets (reanimeren van de pasgeborene)

Ik weet niet meer alle vragen die voorbij zijn gekomen maar een paar nog wel:

- hoe leer je toucheren:
stap 1 = theorie, waar voel je naar, wat kun je verwachten, hoe voer je technisch gezien een toucher uit
stap 2 = oefenen op een pop om de technische kant van een toucher te oefenen (van hoe spreidt je de schaamlippen tot hoe haal je je vingers er weer uit)
stap 3 = oefenen op een (niet zwangere) vrouw die zich daar vrijwillig voor opgeeft (echt respect voor die vrouwen!)
stap 4 = toets
stap 5 = oefenen in de praktijk, in het begin eerst de verloskundige en dan de student, maar hoe verder je komt in je opleiding hoe meer je zelfstandig mag doen en in mijn geval toucheer ik en laat ik de verloskundige na-toucheren als ik denk dat ik het niet helemaal goed gevoeld heb.

- vloeien na een keizersnede
ja je vloeit wel, maar wel een stuk minder omdat ze de placenta en een het meeste bloed goed uit de baarmoeder halen (weg zuigen) voordat ze de baarmoeder weer dicht hechten.

- navelstreng om het nekje
dit weet je pas als het hoofd geboren is dus tot die tijd kun je er niks aan doen. Als het hoofd geboren is voelt de verloskundige of de navelstreng eromheen zit. Als dit zo is dan probeer ze die losser te maken en over het hoofdje eraf te halen of over de schouders te krijgen zodat het kindje door de lus geboren kan worden. Als de navelstreng zo straks zit dat het niet over de schouders of het hoofd gehaald kan worden dan wordt ter plekke het kindje afgenavelt (dus twee klemmen erop en tussen de klemmen doorknippen) om ruimte te maken om geboren te worden. Later als het kindje op de buik ligt kan de papa alsnog de navelstreng door/korter knippen.

- prematuur en 10 cm ontsluiting
ja je moet 10 cm hebben, maar meer voor het krijgen van goede pers weeën dan de ruimte die nodig is. En daar komt ook nog bij dat een groot verschil in gewicht niet altijd wil zeggen dat er ook een groot verschil in hoofdomvang zit. Een kindje van 2,5 kg kan een hoofdomvang hebben die maar 3 millimeter kleiner is dan dat van een kind van 4 kg. Het gewicht zit namelijk niet in het hoofd maar meer in de buikomvang.

- is 10 cm het maximale
Dat weten we niet, je zegt dat iemand 10 cm heeft als je bij een inwendig onderzoek geen randjes meer voelt van de baarmoedermond. Een verloskundige toucheert met wijs- en middelvinger en spreidt deze tussen de randen van de baarmoedermond om te voelen hoeveel ontsluiting iemand heeft. Je kunt alleen niet de wijs- en middelvinger meer dan een cm of 6 uit elkaar krijgen dus na 6 cm ga je voelen hoeveel er nog van de rand te voelen is en deze tel je bij elkaar op, boven een rand van 1 cm, en onder een rand van 1 cm is 2cm dus geeft 8cm ontsluiting.

- inwendig ctg wordt inderdaad een stukje in de huid van het hoofdje gedraaid. Het is een soort veertje wat ze vast draaien, hoe het precies werkt weet ik ook niet (ga ik even opzoeken en dan laat ik het jullie weten als ik er meer van weet :P)

Nog meer vragen???
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Susan di 13 maa 2012 - 4:09

Waarom oefenen op een niet-zwangere vrouw? Is dat dan alleen maar om de handeling en niet om het inschatten van het aantal centimeters?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Fiwen di 13 maa 2012 - 4:13

Susan schreef:Waarom oefenen op een niet-zwangere vrouw? Is dat dan alleen maar om de handeling en niet om het inschatten van het aantal centimeters?

Ja, de handeling op zich is al best wel lastig. Je weet gewoon niet wat je moet voelen zo'n eerste keer en het is prettig als je al een keer daar in begeleid bent. Die vrouwen zijn er in getraind om aan te geven wat jij voelt. Beetje ingewikkeld uitgelegd van mij maar als je inwendig onderzoek doet bij hen dan kunnen ze aangeven waar je met je vingers zit en daardoor leer je het verschil te voelen tussen bijvoorbeeld een vagina-wand en een baarmoedermond. Je moet eerst weten wat je voelt voordat je ontsluiting kunt inschatten want je moet wel weten of je echt ontsluiting meet natuurlijk Wink
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Lejow di 13 maa 2012 - 5:39

Susan schreef:Ik vroeg me af, als je (veel) te vroeg bevalt, moet je dan ook gewoon 10 centimeter ontsluiting hebben om te mogen persen, aangezien het hoofdje dan waarschijnlijk wel wat kleiner is? Of heeft het daar niks mee te maken?

En is 10 centimeter ontsluiting het maximale dat je kunt hebben of kun je ook, als je niet zou gaan persen, 11 of 12 centimeter (of nog meer) kunnen krijgen?

Ja, ik moest gewoon naar de 10 cm!

*edit* spuit 11 laughcry

Ja, Fiwen, hoe vaak ik niet gehoord heb dat mijn bevalling vast een makkie was geweest omdat B zo klein was...
Evil or Very Mad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Fiwen di 13 maa 2012 - 6:20

Lejow schreef:
Ja, Fiwen, hoe vaak ik niet gehoord heb dat mijn bevalling vast een makkie was geweest omdat B zo klein was...
Evil or Very Mad

Dat is echt onzin, de 'zwaarte' van de bevalling heeft weinig te maken met de grootte van het kind. Er zijn vrouwen die zonder enige moeite een kind van 4.5 kg baren en er zijn er die er een kind van 2 kg niet uit krijgen. Heeft helemaal te maken met het bekken, de ligging van het kind, de weeën etc.

Edit: en in jouw geval was jij ook nog ziek toch? En dat je vaak ziet bij een prematuur kindje dat er veel meer speelt zoals dat het kind sneller met de hartslag reageert tijdens de weeën en dat het ook vaker zo is dat de placenta niet los wil laten en/of dat je veel bloed verliest. Gewoonweg omdat je baarmoeder er eigenlijk nog niet rijp voor was om te bevallen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 7:49

Waarom bevallen sommige vrouwen netjes op tijd en gaan anderen dik overtijd?
En als je een keer overtijd gegaan bent zegt dat ook wat over een volgende zwangerschap?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Lejow di 13 maa 2012 - 7:53

Fiwen schreef:
Lejow schreef:
Ja, Fiwen, hoe vaak ik niet gehoord heb dat mijn bevalling vast een makkie was geweest omdat B zo klein was...
Evil or Very Mad

Dat is echt onzin, de 'zwaarte' van de bevalling heeft weinig te maken met de grootte van het kind. Er zijn vrouwen die zonder enige moeite een kind van 4.5 kg baren en er zijn er die er een kind van 2 kg niet uit krijgen. Heeft helemaal te maken met het bekken, de ligging van het kind, de weeën etc.

Edit: en in jouw geval was jij ook nog ziek toch? En dat je vaak ziet bij een prematuur kindje dat er veel meer speelt zoals dat het kind sneller met de hartslag reageert tijdens de weeën en dat het ook vaker zo is dat de placenta niet los wil laten en/of dat je veel bloed verliest. Gewoonweg omdat je baarmoeder er eigenlijk nog niet rijp voor was om te bevallen.

Ik had koorts ja!
En ik schijn, volgens de papieren, maar 200 ml bloed te zijn verloren, als ik het goed begrepen heb. Dus dat is netjes volgens mij.
Ik moet morgen terug naar de gyn, en dan ga ik mijn verslag opvragen. Ben zeer benieuwd (of is dat hetzelfde als de papieren die ze je meegeven voor de huisarts en de verloskundige?)

Ja, het heeft ook te maken met de omvang van het hoofdje toch?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' - Pagina 2 Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 38 Vorige  1, 2, 3 ... 20 ... 38  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum