Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'het domme vragen topic'

+123
Esmee
Shisha
Bimbam
Funk
Sun88
Jelin
Vixen
mauwmauw
-Ieniemienie-
Razz
Lot
Pineco
Annemie
Emmayes
loesje
M-G
Schism
Exogenesis
ekjir@M
Twellie
Ella
Frummeltje
Dikkie Dik
Caroow
Zenna
Minx
bolus26
Pink!
Ilovethe90s
NoMercy
Jade
Rush
sanne-84
Mrs. Jansen
M@niek
Pompoen
Blue flower
Highway
Pommes
June
love
Charles
Laced
Jasmine
nillis
Manderijn
Linda
Fiwen
Novalee
Wennes
lente
iloverose
Monnie
slaatje
Dille
Puggle
_Nina
Jazzlyn
red rose
mystery mom
_Lana_
MamaDaan
Sophiee
Parel
Pandora
koNijntje
Clapperdie
SparklingEyes
smooch
Sylvana
Printje
Roos
kwak
Sanne
Theeleut
SarahKey
Jezzie
Roodkapje
Aimee
*Troela*
Bloem86
L!ND@
_Mashimaro_
TukTuk
Alex
Aagje!
teletascha
Vlinderrr
Pien
Shy
Papillio
Muppetje
tweeling
Darius
Annie24
Tania
Sneeuwvlok
Liadan
Slakje
MAS
Thunder
Viva
Dora
RiLiJu
Ayla
Rouge
Didi
Lejow
Supertalentje
PiP
Mida4you
CCC
Floor
studiebol
Kat1980
Poisongirl
Happydobby
Paper Crown
Star007
Steep
Susan
mickey
Teddyaapje
127 plaatsers

Pagina 1 van 38 1, 2, 3 ... 19 ... 38  Volgende

Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty 'het domme vragen topic'

Bericht  Teddyaapje ma 12 maa 2012 - 22:51

Ik zal vast beginnen...wie weet t antwoord:

- Als een baby de navelstreng om de nek heeft, wat doen ze dan?

- Als je een keizersnede hebt gehad, neem aan dat je dan wel evengoed vloeit omdat dat van de baarmoeder afkomt?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 23:01

Zodra het hoofdje geboren is halen ze de navelstreng van het nekje. Ik moest toen ook stoppen met persen.
Tijdens de persweeen had hij het daardoor ook zwaar en kreeg ik een knip, door de omstrengeling werd zijn zuurstof en hartslag bij iedere wee minder.

Bij een keizersnee vloei je ook, het komt door de 'wond' van de placenta, het maakt niet uit hoe je bevalt. Soms zuigen ze na de ks wel het vrijkomende bloed gelijk even af waardoor je de eerste uren minder vloeit als iemand die op de natuurlijke manier bevallen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  mickey ma 12 maa 2012 - 23:06

Ik heb een keizersnede gehad en heb inderaad gewoon gevloeid. Was na een paar dagen nog maar minimaal, maar heeft in totaal zo'n 6 weken geduurd voordat het helemaal over was.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Susan ma 12 maa 2012 - 23:14

Ik vroeg me af, als je (veel) te vroeg bevalt, moet je dan ook gewoon 10 centimeter ontsluiting hebben om te mogen persen, aangezien het hoofdje dan waarschijnlijk wel wat kleiner is? Of heeft het daar niks mee te maken?

En is 10 centimeter ontsluiting het maximale dat je kunt hebben of kun je ook, als je niet zou gaan persen, 11 of 12 centimeter (of nog meer) kunnen krijgen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Steep ma 12 maa 2012 - 23:21

- Er zijn zoveel soorten pap. Wat is de waarde van pap in de ochtend? 'S avonds snap ik want dan zitten ze voller. Heeft het iets met vezels te maken? En welke pap moet je dan nemen? Ik heb nu die van bambix met appel maar die moet via een bord want R kan niet via de papspeen drinken.

- De tuitbekers, ik biedt ze aan maar hij kauwt er alleen maar op. Doe ik iets fout?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Teddyaapje ma 12 maa 2012 - 23:22

Goede vragen Susan! Heb ook geen idee. Gaat t eigenlijk ook wel echt om cm, of is het meer dat als je 5cm hebt je op de helft zit, dus op 50% en als je 10cm hebt dat dat gewoon 100% is en dat dat dus ook 9 of 11cm kan zijn. Lijkt me eigenlijk sterk dat elke vrouw precies 10cm ontsluiting krijgt?!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Susan ma 12 maa 2012 - 23:25

Ik vind het al knap dat je dat zo op de tast, met je vingers kunt opmeten. Ik vraag me ook af hoe verloskundigen leren te toucheren. Hoe zien die lessen eruit, en is er een speciaal toucheer-examen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Teddyaapje ma 12 maa 2012 - 23:25

Steep schreef:- Er zijn zoveel soorten pap. Wat is de waarde van pap in de ochtend? 'S avonds snap ik want dan zitten ze voller. Heeft het iets met vezels te maken? En welke pap moet je dan nemen? Ik heb nu die van bambix met appel maar die moet via een bord want R kan niet via de papspeen drinken.

- De tuitbekers, ik biedt ze aan maar hij kauwt er alleen maar op. Doe ik iets fout?



Ik denk dat pap in de ochtend gegeven wordt omdat daar meer energie uitkomt, maar t is niet verplicht he. T. heeft nooit pap gehad.

T. bijt ook op tuitbekers, met een (rietjes)beker gaat t wel goed.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Teddyaapje ma 12 maa 2012 - 23:26

Susan schreef:Ik vind het al knap dat je dat zo op de tast, met je vingers kunt opmeten. Ik vraag me ook af hoe verloskundigen leren te toucheren. Hoe zien die lessen eruit, en is er een speciaal toucheer-examen?



Haha, ik lig helemaal dubbel...zie t al helemaal voor me! Misschien is er wel een speciale 'anniepop' voor verloskundigen!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Star007 ma 12 maa 2012 - 23:27

@Teddyaapje: Ja na een keizersnee vloei je ook. Ik heb in totaal zelfs 12 weken gevloeid.

mijn 'domme' vraag:

Als een baby er uiteindelijk vaginaal niet uit blijkt de kunnen, nadat je al flink geperst hebt en het hoofdje er al bijna uit komt. Hoe dan ze dat dan met bijvoorbeeld een spoedkeizersnee, dan kunnen ze toch niet meer bij de baby? want die zit dan al in het baringskanaal.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Susan ma 12 maa 2012 - 23:29

Teddyaapje schreef:
Susan schreef:Ik vind het al knap dat je dat zo op de tast, met je vingers kunt opmeten. Ik vraag me ook af hoe verloskundigen leren te toucheren. Hoe zien die lessen eruit, en is er een speciaal toucheer-examen?



Haha, ik lig helemaal dubbel...zie t al helemaal voor me! Misschien is er wel een speciale 'anniepop' voor verloskundigen!

Ja, dan heb je zo'n pop gemarkeerd met een A en dan heeft de docent een antwoordenlijst: pop A = 3 centimeter. Zo zie ik dat dan voor me.

En misschien hoef je niet meteen te oefenen op een pop, dat lijkt me wel meteen wat moeilijk, misschien hebben ze wel iets dat je eerst kunt zien wat je opmeet. Gewoon een of andere plastic plaat met een gat, om mee te beginnen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Paper Crown ma 12 maa 2012 - 23:30

Star007 schreef:@Teddyaapje: Ja na een keizersnee vloei je ook. Ik heb in totaal zelfs 12 weken gevloeid.

mijn 'domme' vraag:

Als een baby er uiteindelijk vaginaal niet uit blijkt de kunnen, nadat je al flink geperst hebt en het hoofdje er al bijna uit komt. Hoe dan ze dat dan met bijvoorbeeld een spoedkeizersnee, dan kunnen ze toch niet meer bij de baby? want die zit dan al in het baringskanaal.

Haha, hoe lang is het baringskanaal denk je? Ze halen gewoon de baby ondersteboven uit je buik en dus ook uit die positie uit het kanaal.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Susan ma 12 maa 2012 - 23:30

Star007 schreef:@Teddyaapje: Ja na een keizersnee vloei je ook. Ik heb in totaal zelfs 12 weken gevloeid.

mijn 'domme' vraag:

Als een baby er uiteindelijk vaginaal niet uit blijkt de kunnen, nadat je al flink geperst hebt en het hoofdje er al bijna uit komt. Hoe dan ze dat dan met bijvoorbeeld een spoedkeizersnee, dan kunnen ze toch niet meer bij de baby? want die zit dan al in het baringskanaal.

Je kunt wel nog vrij laag op je buik een snee maken, dus ik neem aan dat ze er dan nog wel bij kunnen, een baby is natuurlijk wel zo'n 50 centimeter lang. Ik denk niet dat een baby echt muurvast zit, anders zou je hem er ook niet uit kunnen persen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 23:32

Haha, Susan! Laughing

Fiwen.... Waar ben je??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Star007 ma 12 maa 2012 - 23:34

Nou ik vroeg het me af omdat D. nog helemaal niet zo laag zat als wanneer ik al was begonnen met persen. En toch zit de snee best laag. Dan vraag ik me dus af hoe laag ze dan wel niet moeten snijden. Maargoed was misschien een domme vraag.. maar daar is dit topic voor haha Laughing
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Susan ma 12 maa 2012 - 23:35

Dan kunnen ze net zo laag snijden, want een baby is te lang om helemaal achter het schaambot te verdwijnen en toch nog niet naar buiten te komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Happydobby ma 12 maa 2012 - 23:35

Susan schreef:Ik vroeg me af, als je (veel) te vroeg bevalt, moet je dan ook gewoon 10 centimeter ontsluiting hebben om te mogen persen, aangezien het hoofdje dan waarschijnlijk wel wat kleiner is? Of heeft het daar niks mee te maken? Ik heb op mijn opleiding geleerd dat het niet perse 10 cm hoeft te zijn, bij een kleiner kindje mag het 8 cm zijn en bij een grotere baby 11 of 12.

En is 10 centimeter ontsluiting het maximale dat je kunt hebben of kun je ook, als je niet zou gaan persen, 11 of 12 centimeter (of nog meer) kunnen krijgen?
Die weet ik niet.


Als een baby er uiteindelijk vaginaal niet uit blijkt de kunnen, nadat je al flink geperst hebt en het hoofdje er al bijna uit komt. Hoe dan ze dat dan met bijvoorbeeld een spoedkeizersnee, dan kunnen ze toch niet meer bij de baby? Een baby die al in het geboortekanaal zit word of met de vacuum gehaald of terug geduwd. Als het hoofdje er al bijna is dan gebruiken ze echt wel de pomp.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Star007 ma 12 maa 2012 - 23:36

Susan schreef:Dan kunnen ze net zo laag snijden, want een baby is te lang om helemaal achter het schaambot te verdwijnen en toch nog niet naar buiten te komen.

Ja dat is eigenlijk ook wel weer logisch ja 'het domme vragen topic' 561177
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 23:40

Ze snijden als het kan op de plek die wegvalt onder een bikini broekje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Poisongirl ma 12 maa 2012 - 23:41

Stofzuiger schreef:Haha, Susan! Laughing

Fiwen.... Waar ben je??
Ja. FIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIWWWWWWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN!

Maar Susan, eigenlijk wel hele goede vragen!

Verder weet ik zelf zo geen vragen, helaas Sad
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Kat1980 ma 12 maa 2012 - 23:42

Susan: Ik moest bij J ook gewoon wachten met persen tot ik 10 cm ontsluiting had. J was 9 weken te vroeg en maar 1410 gram en 40 cm, maar voor mijn gevoel deed het net zo veel pijn om hem er uit te krijgen als zijn broertje die 3000 gram en 50 cm was. Of dat verschil merk je niet, omdat de boel toch al een beetje is opgerekt bij een tweede.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Star007 ma 12 maa 2012 - 23:45

Stofzuiger schreef:Ze snijden als het kan op de plek die wegvalt onder een bikini broekje.

I know. Ik heb zelf ook zo'n beeldig litteken net onder de rand van mijn ondergoed Rolling Eyes
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Susan ma 12 maa 2012 - 23:51

Kat1980 schreef:Susan: Ik moest bij J ook gewoon wachten met persen tot ik 10 cm ontsluiting had. J was 9 weken te vroeg en maar 1410 gram en 40 cm, maar voor mijn gevoel deed het net zo veel pijn om hem er uit te krijgen als zijn broertje die 3000 gram en 50 cm was. Of dat verschil merk je niet, omdat de boel toch al een beetje is opgerekt bij een tweede.

Dank je voor je antwoord! Pijn doet het sowieso wel, dat kan ik me ook wel indenken, het blijft toch een babyhoofdje, maar ik vroeg me meer af of het hoofdje er misschien sneller doorheen zou kunnen. Ik kan me voorstellen dat bij sommige bevallingen de baby in nood komt en het dus wenselijk is als je sneller kunt gaan persen, daarom vroeg ik me af of het in die gevallen bijvoorbeeld al bij 8 of 9 centimeter kan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  studiebol di 13 maa 2012 - 0:04

Susan schreef:Ik vroeg me af, als je (veel) te vroeg bevalt, moet je dan ook gewoon 10 centimeter ontsluiting hebben om te mogen persen, aangezien het hoofdje dan waarschijnlijk wel wat kleiner is? Of heeft het daar niks mee te maken?

En is 10 centimeter ontsluiting het maximale dat je kunt hebben of kun je ook, als je niet zou gaan persen, 11 of 12 centimeter (of nog meer) kunnen krijgen?

Ik weet niet wat jij veel te vroeg vind, maar hier 8 weken te vroeg en ik moest wel gewoon volledige ontsluiting hebben dus die 10 cm.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gast di 13 maa 2012 - 0:11

ik vraag me af of zo'n inwendig CTG ín het hoofdje van de baby wordt geschroeft, of dat ie er meer opgeplakt wordt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'het domme vragen topic' Empty Re: 'het domme vragen topic'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 38 1, 2, 3 ... 19 ... 38  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum