Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wijsheid spiegel

2 plaatsers

Ga naar beneden

Wijsheid spiegel Empty Wijsheid spiegel

Bericht  *Noosa ma 13 feb 2012 - 5:13

Wist niet precies waar ik het moest plaatsen...


De wijsheden van de spiegel.
1. Wijsheid
alles wat mij aan anderen stoort, me opwindt of kwaad maakt en ik veranderen wil aan de ander, heb ik zelf in me.

2. Wijsheid.
alles wat de ander voor kritiek op mij heeft, bestrijdt en veranderen wil, betreft, zolang het mij raakt of kwetst, mijzelf omdat ik het nog niet heb kunnen loslaten en mijn ego beledigt is.

3. Wijsheid.
alles wat de ander voor kritiek op mij heeft, me verwijt en aan me veranderen wil, is, zolang het me niet kwetst, raakt of aan het twijfelen brengt, zijn eigen beeld, zijn eigen karakter, zijn eigen onvolkomenheid dat hij op mij projecteert.

4. Wijsheid
alles wat me aan anderen bevalt, waar ik van hou in de ander, heb ik zelf in me, ben ik zelf en ik hou er van in anderen. Ik herken mezelf in anderen, we zijn een.


Ik kreeg bovenstaande ooit doorgestuurd. Ben de laatste tijd met mijzelf bezig in de zin van wat ik zou willen veranderen en wat niet, wat irriteert mij aan anderen, is dat iets van mijzelf of niet. Ik denk dat het bij mij in grote lijnen wel klopt. Waar ik mij aan irriteer bij anderen zijn meestal dingen die ik aan mezelf wil veranderen of nog niet heb kunnen accepteren. Wat ik leuk vind aan anderen heb ik soms zelf wel in mij, soms niet maar het schijnt dat het dan wel in je zit maar dat het er nog niet uit is gekomen (en dat dat nog kan gebeuren).

Vinden jullie het kloppen?
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijsheid spiegel Empty Re: Wijsheid spiegel

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 5:18

Vooral punt 1. De rest herken ik ook wel. Maar in mindere mate.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijsheid spiegel Empty Re: Wijsheid spiegel

Bericht  Kaboutertje ma 13 feb 2012 - 12:04

In 1 en 2 kan ik me wel aardig vinden.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijsheid spiegel Empty Re: Wijsheid spiegel

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum