Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijzondere hobby's

+13
schuddebuikje
bolus26
Rush
Jeanette
_Muppit
Fred
Mermaid
Lady Starstruck
Bliss
ekiaam87
Polly
Pompoen
Marin
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Bijzondere hobby's

Bericht  Marin ma 6 feb 2012 - 3:06

Wie van jullie heeft een bijzondere, niet zo'n standaard hobby? Wat dan ook, sport, creatieve uitspatting, weetikveelwat.

Wij zijn onlangs begonnen met urbexen (ga vanavond weer wat foto's er over plaatsen in dit topic) en dat is toch wel een beetje bijzonder: Al die locaties opspeuren, alle voorbereidingen treffen, zo'n verlaten gebouw proberen in te komen en dan foto's maken van dat gebouw. Gisteren moesten we echt af en toe wel lachen dat we toch echt wel gek lijken, beetje door Belgie crossen om verlaten gebouwen te fotograferen. Denk dat er genoeg mensen zijn die denken euhw wtf, waarom?! Voor mij is het een combi van de kick als je ergens binnen bent en het mooie verval vast leggen op foto's. Vervallen gebouwen interesseerden me altijd al, en nu kan ik dat dus combineren Very Happy

Dus ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met een niet zo conventionele hobby, in de breedste zin van het woord. Wie weet zijn er nog wel dingen waar ik nog nooit van gehoord heb Very Happy En ben ook benieuwd naar wat het precies inhoudt en waarom je het doet, wat je er leuk aan vindt.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Pompoen ma 6 feb 2012 - 3:14

Ik niet maar A. wel, die doet aan wargamen. Dat is op schaal een soort van veldslagen naspelen maar dan wel met spelregels. 't is dus een spel, maar gebaseerd op de echte geschiedenis.
Hij gaat niet alleen regelmatig met vrienden 'spelen', maar hij heeft ook inmiddels de hele zolder vol zooi staan. Hij schildert zelf soldaatjes (schaal o.a. 10 mm) maar hij maakt ook alles voor de landschappen. Dus hij maakt zelf boompjes, grasvelden, graanvelden, wegen, rivieren, bergen, struiken, huisjes, muurtjes en wat je maar kan bedenken.
Het leuke vind ik dat hij echt heerlijk zit te knutselen en echt mooie dingen maakt, een Russisch orthodoxe kerk met een bol dak, een molen die echt op de wind gedraaid kan worden en waarvan de wieken kunnen draaien. En z'n bomen, struiken etc. worden ook steeds meer levensecht.

Ik had er nog nooit van gehoord voordat hij het ging doen. In Groot-Britannië schijnt het wel veel gebruikelijker te zijn om te doen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Marin ma 6 feb 2012 - 3:17

Wat grappig! Dat lijkt me zelf dus helemaal niets inderdaad, alhoewel het er vast heel leuk uit ziet met al die zelfgeschilderde mannetjes en gebouwen. Dat lijkt me dan wel weer leuk om te zien! Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar het klinkt inderdaad wel als een uitgebreide hobby, met dat hele creatieve aspect er bij en dan ook nog het spel zelf.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 4:17

Ik hou van debatteren. Ik jureer op diverse wedstrijden van het NDI, help nog wel eens op mijn middelbare school en geef soms een training op de basisschool. Ik zou graag bij een club/vereniging gaan, maar weet niet welke. Hier in de buurt zijn er geen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 5:00

Dat klinkt juist wel leuk, helemaal niet raar of zo Very Happy Al denk ik dat de meeste mensen hun eigen hobby niet raar zullen vinden, je vindt het juist leuk en bent er daarom al aan gewend.

Ik ben een meisje en speel elektrische (lead)gitaar in metalbands, niet veel voorkomend maar ook niet gek. Al heb ik tegenwoordig helaas geen band meer door het reizen, maar dat komt ooit wel weer. Gitaar gaat overigens wel altijd mee.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Marin ma 6 feb 2012 - 5:18

Wat stoer, Polly! Daarom zei ik ook bijzonder, ipv gek, omdat gek zo negatief klinkt en zo bedoel ik het natuurlijk niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 5:55

Nee, ik vatte het ook niet negatief op of zo, ik bedoel er alleen maar mee dat je je eigen hobby waarschijnlijk niet zo snel bijzonder vindt omdat je eraan gewend bent smile
Eigenlijk is het juist wel grappig als mensen me met grote ogen aankijken omdat ze deze hobby niet bij mij zouden verwachten, maar daar sta ik dan weer van te kijken. Vind er niet zoveel bijzonders aan, vind het gewoon leuk!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 5:55

Met wie doe je trouwens 'urbexen'?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Marin ma 6 feb 2012 - 5:57

Polly schreef:Met wie doe je trouwens 'urbexen'?

Met m'n urbexmaatje en tevens vriend Very Happy Super leuk om dat samen te doen. Zitten nu ook samen naast elkaar op de bank foto's te bewerken. Laatst zijn we met een speciale urbex forummeeting mee geweest, maar gisteren was ons eerste echte tripje samen.

En ja, grappig is dat, als mensen dat niet van je verwachten. Ik vind het op zich ergens wel bij je passen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 5:59

Haha wat leuk, ik zie jullie al gaan samen Very Happy Inderdaad hartstikke leuk om zoiets samen te doen!

En ja, het past ook bij me, het voelt als een deel van mezelf, muziek is gewoon erg belangrijk voor me. Maar goed, op het werk komt het vaak niet ter sprake en dan zijn mensen vaak verbaasd. Net zoals vrienden uit het bandjescircuit zich volgens mij weinig kunnen voorstellen bij mij in een mantelpakje :P
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  ekiaam87 ma 6 feb 2012 - 6:38

Ik doe aan Geocachen, iets wat steeds bekender wordt, maar volgens mij doet er hier op het forum nog maar 1 iemand anders aan smile.

Om het makkelijk te zeggen is het schatzoeken met behulp van je gps, soms met een wandeling, puzzel of gewoon ergens naar toe rijden waar de 'schat' verstopt ligt. De schat is vaak een tupperware doosje of een munitiekistje smile
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 7:12

Wij deden ook aan geocachen toen we nog geen kinderen hadden. Nu doen we af en toe nog korte caches.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Bliss ma 6 feb 2012 - 7:49

Ik weet niet in hoeverre het 'bijzonder' is, maar ik leer Italiaans smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Lady Starstruck ma 6 feb 2012 - 8:04

Polly schreef:Dat klinkt juist wel leuk, helemaal niet raar of zo Very Happy Al denk ik dat de meeste mensen hun eigen hobby niet raar zullen vinden, je vindt het juist leuk en bent er daarom al aan gewend.

Ik ben een meisje en speel elektrische (lead)gitaar in metalbands, niet veel voorkomend maar ook niet gek. Al heb ik tegenwoordig helaas geen band meer door het reizen, maar dat komt ooit wel weer. Gitaar gaat overigens wel altijd mee.

Ik speel(de) ook elektrische gitaar, maar heb het ding al 2 jaar niet aangeraakt. Nu ben ik begonnen met drummen, gaat mij een stukje beter af als gitaar spelen. Ik wilde ook in een band maar heb het nooit gedaan Laughing
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  ekiaam87 ma 6 feb 2012 - 8:11

Balloon schreef:Wij deden ook aan geocachen toen we nog geen kinderen hadden. Nu doen we af en toe nog korte caches.

Wat leuk Balloon!! Weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar het wordt misschien wel leuk om weer te doen als ze wat ouder zijn smile
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Bliss ma 6 feb 2012 - 8:18

Ooh LS, ik wil ook zo graag leren drummen! Heb t vorig jaar een keer gedaan en t was zó gaaf (wilde ik al heel lang) en volgens mij heb ik er ook echt gevoel voor smile Ik hoop dat ik er nog een keer iets mee kan gaan doen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 8:50

Lady Starstruck schreef:

Ik speel(de) ook elektrische gitaar, maar heb het ding al 2 jaar niet aangeraakt. Nu ben ik begonnen met drummen, gaat mij een stukje beter af als gitaar spelen. Ik wilde ook in een band maar heb het nooit gedaan Laughing

Jammer zeg!! Drummen vind ik ook super leuk om te doen en wil ik ooit echt leren, maar pas wanneer ik ergens een drumstel kwijt kan. Een elektrische gitaar is al lastig met het reizen, laat staan een drumstel :P
Waarom ben je nooit in een band gegaan?
Ik ken ook echt maar weinig meisjes in bands, echt jammer. Had op een gegeven moment een meidenband bij elkaar, dat was makkelijk om optredens te strikken zeg, niet normaal :P

Bliss, ik snap jouw hobby wel Very Happy Heb vanaf mijn 15e Spaanse les gehad als hobby, en ik vind talen leren nog altijd leuk. Hoe gaat het met je Italiaans?
Ik weet wel zeker dat ik nooit Italiaans ga leren, volgens mij heb ik het maximum qua Romaanse talen bereikt, anders ga ik alles door elkaar halen. Ik wil over een tijdje Grieks of Arabisch leren, gewoon voor de leuk.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Mermaid ma 6 feb 2012 - 8:54

Ik had t ook niet van je verwacht Polly. Maar tof!

Ik heb geen bijzondere hobby's geloof ik.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Polly ma 6 feb 2012 - 9:08

Tsja, ik zie er natuurlijk ook super onschuldig uit Bijzondere hobby's 166342
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Fred ma 6 feb 2012 - 9:22

ekiaam87 schreef:Ik doe aan Geocachen, iets wat steeds bekender wordt, maar volgens mij doet er hier op het forum nog maar 1 iemand anders aan smile.

Om het makkelijk te zeggen is het schatzoeken met behulp van je gps, soms met een wandeling, puzzel of gewoon ergens naar toe rijden waar de 'schat' verstopt ligt. De schat is vaak een tupperware doosje of een munitiekistje smile

Doe ik ook aan. Erg verslavend. Het mooiste vind ik de multi's van zo'n 5 km. Zelf heb ik een korte multi liggen, natuurlijk wel na toestemming van de gemeente mogen plaatsen.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  ekiaam87 ma 6 feb 2012 - 9:24

Fred schreef:
ekiaam87 schreef:Ik doe aan Geocachen, iets wat steeds bekender wordt, maar volgens mij doet er hier op het forum nog maar 1 iemand anders aan Bijzondere hobby's 561177.

Om het makkelijk te zeggen is het schatzoeken met behulp van je gps, soms met een wandeling, puzzel of gewoon ergens naar toe rijden waar de 'schat' verstopt ligt. De schat is vaak een tupperware doosje of een munitiekistje Bijzondere hobby's 561177

Doe ik ook aan. Erg verslavend. Het mooiste vind ik de multi's van zo'n 5 km. Zelf heb ik een korte multi liggen, natuurlijk wel na toestemming van de gemeente mogen plaatsen.

Wat leuk!! Jeee, toch nog meer medestanders!!
Mijn broertje is bezig om zijn 2e neer te leggen.
Ben wel benieuwd welke jij hebt neergelegd smile misschien heb ik hem al gedaan smile
Ik ga proberen het weekend van 18-19 februari mijn 600ste te vinden Very Happy
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Fred ma 6 feb 2012 - 9:34

Ik ga er niet van uit want hij ligt er vandaag precies 2 maanden en is gevonden door cachers uit de buurt. Voorschoten ligt niet in de buurt van Oost-Brabant haha. Vorige week hebben we een nachtcache gedaan en deze om 1.30 u s'nachts gelogd. Doe je ook mee met de gemeenterace? Verder praat ik niet al te veel over deze hobby als ik in het veld dreuzels tegen kom die vragen wat ik aan het doen ben.


Laatst aangepast door Fred op ma 6 feb 2012 - 9:38; in totaal 1 keer bewerkt
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Bliss ma 6 feb 2012 - 9:34

@ Polly: va bene, grazie! Imparare l'italiano è divertente, ma molto difficile. smile Ik hoop het nog een keer vloeiend te kunnen spreken, maar dat duurt nog wel even!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  ekiaam87 ma 6 feb 2012 - 9:35

Fred schreef:Ik ga er niet van uit want hij ligt er vandaag precies 2 maanden en is gevonden door cachers uit de buurt. Voorschoten ligt niet in de buurt van Oost-Brabant haha. Vorige week hebben we een nachtcache gedaan en deze om 1.30 u s'nachts gelogd. Doe je ook mee met de gemeenterace?

Nee, dat zal dan wel niet haha Wink Ga in mei wel weer richting brabant en meedoen aan het Elfenlandcache event smile
Gemeenterace ken ik niet?
Nachtcaches heb ik ook een paar gedaan Very Happy
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Fred ma 6 feb 2012 - 9:39

Ekiaam87, ik pm je even voordat hier te veel info komt te staan.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijzondere hobby's Empty Re: Bijzondere hobby's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum