Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Urbex (foto's)

+21
rapa nui
Printje
CarpeDiem
Tazz
Flippin' Bitch
Eris
Parisienne
Wasmachine
Dennenappel
Niekske
Tullow
Pompoen
TukTuk
Koffieleut
Jilke
ekiaam87
nien
Minx
Sarah1985
Zwerver
Marin
25 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

urbex - Urbex (foto's) Empty Urbex (foto's)

Bericht  Marin zo 15 jan 2012 - 8:34

Wie heeft er wel eens aan Urban Exploration, or kortweg Urbex gedaan?

Dan ga je verlate gebouwen in (denk aan oude fabrieken, ziekenhuizen, kantoren of gewone huizen) en daar fotografeer je alle vervallen dingen, zoals kapotte ramen maar ook dingen die je daar nog vindt. Pripyat bij Tchernobyl is een hele goede locatie, daar wil ik dolgraag nog een keer heen! Dat verval en verloren gevoel vind ik zo gaaf en zo goed op foto vast te leggen:

urbex - Urbex (foto's) Chernobyl-Today-A-Creepy-Story-told-in-Pictures-school6

urbex - Urbex (foto's) Chernobyl-Today-A-Creepy-Story-told-in-Pictures-school5

In Belgie kun je ook heel wat Urbex locaties vinden, maar in Nederland is dat toch een stuk lastiger omdat dingen goed bewaakt worden of heel gauw gesloopt. Desondanks hebben m'n vriend en ik vandaag een hele goede locatie gevonden! Een oude veevoederfabriek in Noord Holland. We liepen er als eerste een rondje om heen en bleek het toch niet helemaal verlaten te zijn.

Het is hartstikke illegaal om op het terrein zelf te komen zonder bevoegdheid. Met Urbex kan je er dus voor kiezen dat tóch te doen, met risico gepakt te worden, of gewoon niet doen. Er kwam een oude man naar ons toegelopen en wij spraken de man vriendelijk aan en vroegen of we foto's mochten maken van het gebouw. Ja, natuurlijk, dat mocht, zei de man, en vroeg of we ook aparte foto's wilden maken? Graag! Nou, toen mochten we dus met toestemming van hem naar binnen! We keken elkaar met een grote grijns aan, YES! Misschien wel iets minder adrenaline kick dan zelf stiekem naar binnen, maar wie weet wat we gingen zien....

Dat bleek dus een gigantische opslagloods te zijn voor tja.. allerlei snuisterijen is nog het beste woord denk ik. Echt van alles stond er: Oude kasten, wc-potten, allemaal gekke beelden en poppen, een gigantische trap en nog meer troeptroeptroep. Echt bizar en freakie, maar ook zo ontzettend gaaf!

Naderhand nodigde de oude man ons ook nog even uit in z'n kantoortje voor een kopje koffie. Hij had ontzettend veel te vertellen, misschien wel iets te veel, we kwamen er maar niet weg. We hebben de man vriendelijk bedankt voor z'n gastvrijheid en zijn met veel gave foto's thuis gekomen! Ik vond het echt onwijs tof smile

Ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden en wie wel eens zelf ge-urbext heeft, en foto's kan laten zien! Als iemand nog goede locaties weet, zijn ze ook van harte welkom!

urbex - Urbex (foto's) IMG_0096_7_8_tonemapped

urbex - Urbex (foto's) IMG_0114_5_6_tonemapped

urbex - Urbex (foto's) IMG_0132_3_4_tonemapped

urbex - Urbex (foto's) IMG_0139_40_41_tonemapped

urbex - Urbex (foto's) IMG_0180_1_2_tonemapped

urbex - Urbex (foto's) IMG_0217_8_9_tonemapped

urbex - Urbex (foto's) IMG_0251-2

urbex - Urbex (foto's) IMG_0254-2

urbex - Urbex (foto's) IMG_0257-1

urbex - Urbex (foto's) IMG_0260_1_2_tonemapped

urbex - Urbex (foto's) IMG_0264

urbex - Urbex (foto's) IMG_0272-1

urbex - Urbex (foto's) IMG_0279

urbex - Urbex (foto's) IMG_0281

urbex - Urbex (foto's) IMG_0287

urbex - Urbex (foto's) IMG_0308

urbex - Urbex (foto's) IMG_0313

urbex - Urbex (foto's) IMG_0343_4_5_tonemapped

urbex - Urbex (foto's) IMG_0361_2_3_tonemapped

urbex - Urbex (foto's) IMG_0392_3_4_tonemapped

urbex - Urbex (foto's) IMG_0416_7_8_tonemapped

urbex - Urbex (foto's) IMG_0439_40_41_tonemapped

urbex - Urbex (foto's) IMG_0463_4_5_tonemapped
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

urbex - Urbex (foto's) Empty Re: Urbex (foto's)

Bericht  Zwerver zo 15 jan 2012 - 8:37

Wow, wat griezelig. Ik zou me daar echt niet op mijn gemak voelen.

Hier in Zwolle stond wel een verlaten oud treintoestel. Leek me leuk om daar eens naar binnen te stappen, alleen de trein is alweer weggehaald.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 8:37

Leuk idee! Gaaf ook dat je naar binnen mocht, misschien minder spannend maar niet minder leuk! het gebouw van de oude Baronie in Alphen a/d Rijn schijnt ook erg gewild te zijn, maar dat staat op instorten geloof ik.
Vind het wel jammer dat er erg veel ruis op je foto's zit. En het HDR in veel van je foto's vind ik zonde. Maar, dat is persoonlijk! Ik doe het je iig verder niet na, want urbex is echt 10x niks voor mij!

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 15 jan 2012 - 8:40

Oreo schreef:Leuk idee! Gaaf ook dat je naar binnen mocht, misschien minder spannend maar niet minder leuk! het gebouw van de oude Baronie in Alphen a/d Rijn schijnt ook erg gewild te zijn, maar dat staat op instorten geloof ik.

Nee, die is allang gesloopt, zegt m'n vriend.

Oreo schreef:
Vind het wel jammer dat er erg veel ruis op je foto's zit. En het HDR in veel van je foto's vind ik zonde. Maar, dat is persoonlijk! Ik doe het je iig verder niet na, want urbex is echt 10x niks voor mij!

Ja m'n camera is echt op z'n retour, en het is daar natuurlijk erg donker. Heb wel een goede lichtsterke lens.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sarah1985 zo 15 jan 2012 - 8:40

zag het net al op facebook, echt onwijs gaaf lijkt me ook wel eens leuk om te doen. Echt mooie foto's
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 8:56

Mijn vriend en ik hebben dat een keer gedaan bij een fabriek op de grens van Nederland en Duitsland bij Gronau. Ik vond het dood eng maar ook wel weer leuk. Je krijgt er echt super mooie foto's van. Ik vind jouw foto's ook echt super mooi.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 8:57

Marin, de oude Baronie is nog niet gesloopt. Reed er vorige week nog langs namelijk smile Het is alleen neit meer wat het is geweest!

Misschien dat je de ruis nog kunt verminderen door anders een noise-reducer er overheen te gooien? Ik heb er hier eentje op de laptop staan, als je wilt kan je me een foto mailen en kan ik 'm er ff doorheen knallen, kijken wat er uit komt?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:09

Ja, vind dat ook enorm gaaf smile

*knip*

Laatst aangepast door Zusje op wo 18 jan 2012 - 8:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:11

Wauw, heel bijzonder!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:11

Ik zou trouwens niet zo stiekem bij dit soort fabrieken naar binnen gaan. Ten eerste kan het gewoon gevaarlijk zijn en ten tweede, als je gepakt wordt dan staat dat wel mooi op je naam. Ik weet niet wat voor banen je in de toekomst nog zou willen maar zoiets krijg je er niet meer vanaf. Ik ben voor diverse banen door zo'n screening gegaan en dan ben je toch blij dat je niks op je naam hebt staan...

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:12

Zusje schreef:Ik zou trouwens niet zo stiekem bij dit soort fabrieken naar binnen gaan. Ten eerste kan het gewoon gevaarlijk zijn en ten tweede, als je gepakt wordt dan staat dat wel mooi op je naam. Ik weet niet wat voor banen je in de toekomst nog zou willen maar zoiets krijg je er niet meer vanaf. Ik ben voor diverse banen door zo'n screening gegaan en dan ben je toch blij dat je niks op je naam hebt staan...

+1 bij mijn huidige werkgever weet ik niet of ik door de screening heen gekomen zou zijn!

Gast
Gast

Bericht  Minx zo 15 jan 2012 - 9:18

Min vrien is bij tjernobyl geweest. Niet speciefiek voor de foto's want daar heeft hij weinig gevoel voor haha. Maar je kan daar idd geweldige foto's maken. Hij was toen op vakantie in kiev. Dat is voor jou denk ik qua fotografie ook een geweldige locatie. Als ik zijn foto's al zag.

En mijn tante heeft in een oud schoolgebouw haar trouwfoto's gemaakt. Echt heel gaaf zag dat er uit. Daar kun je nu alleen geen foto's meer maken aangezien het is omgebouwd en er nu studio's zitten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin zo 15 jan 2012 - 9:24

Van de meeste ervaringen die ik heb gehoord, worden urbexers gewoon vriendelijk verzocht weg te gaan. Ik vind het zelf ook wel eng en weet niet of ik dat echt snel zou doen, en zeker niet echt inbreken, maar het gebeurt blijkbaar wel echt heel veel.

Oreo, ik heb momenteel alleen een mini-laptop omdat m'n grote kapot is, maar ik krijg binnenkort een desktop computer waar ik eindelijk normaal Photoshop en Lightroom op kan zetten. Bij deze foto's heb ik in Photomatix ook de Noise Reduction uitgezet, omdat m'n mini-laptop het gewoon niet aan kan dat te draaien, dan doen 1 foto er een half uur over om te verwerken (letterlijk). Dus nog even en ik kan eindelijk normaal foto's bewerken.

Zusje, wat een gave foto's, waar is dat?

Ik heb ook nog wat oudere Urbex foto's uit Frankrijk, alhoewel ik daar nooit echt naar binnen ben geweest:

urbex - Urbex (foto's) 293145_10150756920720156_570495155_20292467_4674286_a

urbex - Urbex (foto's) 254775_10150756921390156_570495155_20292475_3732181_n

urbex - Urbex (foto's) 254754_10150756921685156_570495155_20292479_6942888_n

urbex - Urbex (foto's) 295053_10150756921920156_570495155_20292481_3801692_n

En in New York

urbex - Urbex (foto's) 181533_10150419991035156_570495155_17396489_6072301_n
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin zo 15 jan 2012 - 9:25

Fairytale schreef:Dat is voor jou denk ik qua fotografie ook een geweldige locatie.

Ja klopt, Pripyat/Tchernobyl staat ook zeker op m'n reis/fotografie lijstje!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:26

Kolmanskop, Namibië.

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 15 jan 2012 - 9:31

Mooi hoor, Zusje. Dat zand op de grond is ook echt gaaf. Die eerste lijkt heel erg op de school waar ik les gaf in Bulgarije Wink jammer dat ik toen nog niet echt aan het urbexen was, want daar heb ik me toch veel verval gezien. Dat heb ik altijd al fascinerend gevonden, ook in Wolves toen ik daar woonde, zo veel industriele verval daar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 9:35

Ja ik vind het ook supergaaf. Niet perse voor het fotograferen maar gewoon sowieso al zeg maar. Een spookstad bezoeken stond altijd al op mijn bucketlist. De eerste foto was een ziekenhuis trouwens, echt heel creepy want er zijn daar ook veel mensen gestorven toen brrrr, nu is de hele stad overgenomen door zand...

*knip*

Laatst aangepast door Zusje op wo 18 jan 2012 - 8:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  nien zo 15 jan 2012 - 9:46

Zusje schreef:Ja ik vind het ook supergaaf. Niet perse voor het fotograferen maar gewoon sowieso al zeg maar. Een spookstad bezoeken stond altijd al op mijn bucketlist. De eerste foto was een ziekenhuis trouwens, echt heel creepy want er zijn daar ook veel mensen gestorven toen brrrr, nu is de hele stad overgenomen door zand...

*knip*

Gaaf! Hier ben ik ook geweest, al was ik toen 15 het maakte een hele grote indruk op mij. Zuid-Afrika / Namibie is echt geweldig om te fotograferen. urbex - Urbex (foto's) 561177
nien
nien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 111
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:19

Idd gaaf Nien smile. Leuk trouwens, ik hoor niet veel mensen die naar Namibië zijn geweest smile.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 10:55

Super gave foto's, ik vind urbex ook een ontzettend gave tak van fotografie smile heel bijzonder.

Gast
Gast

Bericht  nien zo 15 jan 2012 - 11:30

Zusje schreef:Idd gaaf Nien urbex - Urbex (foto's) 561177. Leuk trouwens, ik hoor niet veel mensen die naar Namibië zijn geweest urbex - Urbex (foto's) 561177.

Ja, klopt. Ik had het geluk dat mijn tante en oom in Kaapstad woonden. Ze hebben echt overal in Afrika gewoond, heel erg gaaf. Op mijn 15de zijn we toen op bezoek geweest bij hun in Kaapstad en daarna hebben we twee weken lang in Namibie rond gereisd. Helaas is dit inmiddels alweer 12 jaar geleden Wink .
nien
nien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 111
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  ekiaam87 zo 15 jan 2012 - 11:42

Ik heb een keer een fotoshoot gedaan in zo'n fabriek, we zouden toen buiten shooten met de fotogroep waar ik bij zit, maar het was slecht weer.
Was wel gaaf, maar ook eng!
Heb toen ook op hoogtes gestaan, waarvan je niet wist of het veilig was...
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002

Bericht  Jilke zo 15 jan 2012 - 18:26

In Belgie in Doel kun je ook zulke foto's maken, heb je een kerkhof en wat gebouwen ook die leeg staan. Freaky!
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Koffieleut zo 15 jan 2012 - 21:22

Wat gaaf zeg!!
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Bericht  TukTuk zo 15 jan 2012 - 21:34

Gave foto's Marin! Vooral van het gebouw zelf vind ik erg gaaf, die van de poppen iets minder, maar dat is puur persoonlijke voorkeur.

Als je interesse hebt, kan ik je wel de website van die studiegenoot PM-en, zij heeft echt gave foto's en is op best wel veel plekken geweest.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: