Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf? Empty Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf?

Bericht  TukTuk wo 28 dec 2011 - 3:50

Welk merk verf kan ik het beste gebruiken om een kastje opnieuw te schilderen?
Heb 2de oude kastjes gekregen die bij mijn opa en oma in het huis stonden, nu nog in een lelijke antieke kleur, en wil die gaan overschilderen. Ga morgen naar de karwei, maar vraag me af of eigen merk gewoon voldoende is of dat ik beter een duurder merk kan kopen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf? Empty Re: Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 3:52

Ik heb het ook gedaan met een boekenkast. Heb er eerst een primer op gedaan (was een ikea kunsstof kast) en toen eigen merk verf. Werkte prima. Als ik jou was, zou ik eerst opschuren en een grondverf erop doen en daarna een eigen merk verf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf? Empty Re: Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 3:53

Ik ben erg tevreden over Histor (die vierkante potten). De verf dekt goed, ziet er erg mooi uit en is erg stevig. Ik zie zoveel verschil tussen verf van de bouwmarkt zelf en verf van Histor. De verf van de Action wil ik niet eens verf noemen.

Hij is iets duurder, maar je hebt er ook maar een of twee lagen van nodig, dus uiteindelijk goedkoper!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf? Empty Re: Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 3:55

Ik heb trouwens een koloniaal (dus heel donkere) kast zonder schuren in een laag lichtblauw gekregen met Histor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf? Empty Re: Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf?

Bericht  TukTuk wo 28 dec 2011 - 3:56

Smikkell schreef:Ik ben erg tevreden over Histor (die vierkante potten). De verf dekt goed, ziet er erg mooi uit en is erg stevig. Ik zie zoveel verschil tussen verf van de bouwmarkt zelf en verf van Histor. De verf van de Action wil ik niet eens verf noemen.

Hij is iets duurder, maar je hebt er ook maar een of twee lagen van nodig, dus uiteindelijk goedkoper!

Bedankt voor de tip!

Ik heb nog tegoed kaarten van de Karwei van ongeveer 30 euro, dus koop dan liever ook iets duurdere verf als het beter dekt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf? Empty Re: Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf?

Bericht  Gast wo 28 dec 2011 - 6:33

AngelNyn schreef:
Smikkell schreef:Ik ben erg tevreden over Histor (die vierkante potten). De verf dekt goed, ziet er erg mooi uit en is erg stevig. Ik zie zoveel verschil tussen verf van de bouwmarkt zelf en verf van Histor. De verf van de Action wil ik niet eens verf noemen.

Hij is iets duurder, maar je hebt er ook maar een of twee lagen van nodig, dus uiteindelijk goedkoper!

Bedankt voor de tip!

Ik heb nog tegoed kaarten van de Karwei van ongeveer 30 euro, dus koop dan liever ook iets duurdere verf als het beter dekt.
Ik heb het hele kastje gedaan met het kleinste potje en nog iets minder dan de helft over. Potje was denk 11 euro. Scheelt dus niet eens zoveel met een eigen merk pot.

Ben beniewd wat je gaat maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf? Empty Re: Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf?

Bericht  Muppie wo 28 dec 2011 - 6:39

Ik heb ook goede ervaringen met Histor verf.
Voor hetgeen je gaat schilderen heb je, zoals Smikkell ook al zei, waarschijnlijk maar een klein potje nodig en dan is het verschil met een eigen merk waarschijnlijk hooguit een paar euro.
Muppie
Muppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf? Empty Re: Kastje opnieuw schilderen, welk merk verf?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum