Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk merk

+12
Mama_1987
PapillonRose
snoezel
Darius
mickey
Bruintje Beer
TGR
Steep
_Mashimaro_
Happydobby
Pussycat
liesje
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welk merk Empty Welk merk

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 20:48

Flesvoeding gebruiken jullie?
Hier gebruik ik nu extra care van kruidvat. Heb ik destijds voor gekozen ivm lastig poepen bij ons zoontje toen hij van borst naar veel meer flesvoeding ging.

Ik vind alleen dat die voeding elke keer zoveel klonten geeft dat is er wel een beetje klaar mee ben. En nu kunnen we ook overgaan naar voeding nr 2. Dus wilde dat gelijk combineren om andere voeding te gaan gebruiken.

Eerder heb ik nutrilon gehad maar die vind ik te duur. Klontert de gewone voedingvan kruidvat ook zo? Dat is toch (bijna) hetzelfde als nutrilon?

Is er ook iemand die de gewone voeding van nestlé gebruikt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  liesje wo 15 feb 2012 - 20:52

hoi mama2be,



ik gebruik nu nutrilon maar wil als t op nr 2 over ka naar nestle goeie start overgaan scheelt geld en mn dochter heeft dit ook gehad en is allemaal goed gegaan.



liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Pussycat wo 15 feb 2012 - 20:52

Hier heb ik altijd nutrilon gebruikt.
Nestle heb ik 1 keer geprobeerd. In principe is het wel bijna net zo goed als nutrilon alleen vind ik zelf nutrilon toch fijner omdat nestle toch iets klontert.
Met nutrilon had ik dit niet.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Happydobby wo 15 feb 2012 - 20:53

Nestle pas geprobeerd (proefverpakking) Die klontert ook. Maar volgens mij kan je beter het water goed warm maken of gekookt water laten afkoelen en dan mengen. Dan klontert het minder. Etos huismerk klonterd niet en Friso ook niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  _Mashimaro_ wo 15 feb 2012 - 20:56

Nadat ik van borstvoeding overgestapt ben op flesvoeding, heb ik nutrilon ha gebruikt. Met 6 maand ben ik kruidvat eigen merk nr 2 gaan gebruiken. Die klontert niet. Nu gebruik ah eigen merk, uit gemak.
Nestlé heb ik geen ervaring mee.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Steep wo 15 feb 2012 - 21:00

Ik gebruik kruidvat standaard 2 en heb daar nauwelijks klontjes mee, alleen als ik niet goed schud/roer. R. Zit ook voller na een voeding van kruidvat dan van friso (was een keer in de aanbieding en ik wilde die even proberen).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 21:06

Wij gebruiken Friso standaard, is goed te betalen en klontert niet. Is alleen wel vrij dun, onze dochter spuugt er iig makkelijk van, maar goed zij is ook een spuger.

Vind het overigens wel een voordeel dat Friso overal te koop is, dus dat ik niet perse naar de Kruidvat hoef.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Steep wo 15 feb 2012 - 21:10

@Parel; ik koop altijd groot in haha! Stuk of 5 a 6 pakken tegelijk, hoef ik niet elke week te zeulen en weet ik dat ik altijd genoeg heb.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  TGR wo 15 feb 2012 - 21:11

WAT! Gebruiken jullie kunstvoeding? Borstvoeding is veeeel beter Twisted Evil

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 21:12

Ik gebruik nutrilon standaard. Ik vind t fijne voeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Bruintje Beer wo 15 feb 2012 - 21:15

Ik gebruik nu Nestle maar meer omdat dat in de reclame was bij de Makro. Anders gebruik ik Kruitvat standaard
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 21:31

Bedankt al voor de reacties Very Happy



Naar aanleiding van de reactie van Parel, dat friso nogal dun is ga ik dat denk ik maar niet proberen.

Ons mannetje drinkt nogal snel, heb er ook een andere speen voor want anders verslikt hij zich steeds.



Hmmm je zou toch denken dat een merk zoals Nestle niet klontert. Ook maar niet proberen dan.

Ga dan denk ik maar eens de gewone voeding van Kruidvat proberen. Ik vind het niet zo erg dat het alleen bij Kruidvat te koop is.



Net zoals Steep zorg ik dat ik wat op voorraad heb, alleen geen 4 of 5 pakken haha. Maar zou wel handig zijn.



Nutrilon vond ik wel fijn, wij gebruikten toen de HA. Deze kreeg ons ventje in het ziekenhuis ook, naast de borstvoeding. Deze klontert inderdaad niet maar ik vind het wel een beetje te prijzig.

En zoals nu met Kruidvat voeding doet hij het prima op. Word alleen gek van al die klonten steeds voor het gaatje van de speen. Ik snap dat als het water warm genoeg is dat het niet voor zou moeten komen, maar ons ventje wil het niet al te warm hebben. Dan drinkt hij het niet en gaat dan gelijk huilen.



Ook dan nog even een andere vraag.

Gebruiken jullie kraanwater of water( mineraal) uit pak? Eerder gebruikte in kraanwater, toen kreeg ik het advies om water uit pak te gebruiken ivm krampjes/ontlasting. Dat gaat eigenlijk goed dus gebruik geen kraanwater mee.

Nou las ik volgens mij laatst hier ergens dat iemand zei dat je geen kraanwater moest gebruiken als je in een oud huis woont ivm de leidingen ofzo. Nou hebben wij al wel heel veel verbouwd, maar goed het begin van de leidingen bij de meter enzo is niet door ons vernieuwd. Zal niet meer uit de jaren 30 zijn, maar hoe oud wel geen idee.

Of is dat onzin? Had er nog nooit eerder van gehoord eigenlijk.



Wij hebben een oud huis, jaren 30. En nu las ik laatst ook weer ergens over teveel aan mineralen ofzo in water uit pak. Ben de kluts nu even kwijt of het wel goed is wat ik hem geef scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  mickey wo 15 feb 2012 - 22:08

Heb geen antwoord over welk merk, want F krijgt borstvoeding. En ook het gedeelte over de leidingen weet ik niet, dus tot zover een compleet nutteloze post Laughing

Maar ik wilde een tip geven over het mengen van de voeding: deels kokend water, daar de voeding bij, goed schudden, en dan de rest koud water erbij. Het is even puzzelen welke verhouding werkt voor jullie wat de temperatuur betreft, maar dan lost de voeding wel het beste op. Ik geloof dat een collega het 50/50 deed. Wel kun je het beste vantevoren het koude water al afmeten, als de voeding erbij zit, zie je vaak niet meer zo goed hoeveel erbij moet.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Darius wo 15 feb 2012 - 23:45

Omdat we geen magnetron hebben, doe ik ook altijd kokend water. Dan klontert het niet. Ik doe dan 100 cc koud water uit de kraan, en 80 cc kokend water en dat gaat prima. Ik gebruik Kruidvat voeding.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 23:48

weet je wat voor leidingen je hebt? Het gaat namelijk om de loden leidingen, als je die nog hebt liggen, dan kun je beter geen kraanwater gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  snoezel wo 15 feb 2012 - 23:51

Ook hier kruidvat. Tot 8 maanden volledig borstvoeding gehad. Daarna overgestapt op kruidvat gewoon 2, daarna zo doorgegroeid met kruidvat. Ze krijgt nu kruidvat 1+. (heb een moeilijke drinker... Wil alleen melk :shock:, dus hier nog aan de flessen met 1 schep melk erin Laughing Klontert ook niet op die manier. Wel goede tip van dat hete water overigens... )
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  PapillonRose wo 15 feb 2012 - 23:53

Ik had eerst Friso voor spugen en krampjes, en dat beviel goed. Geen last van klonten, en het leek mee te werken ivm de krampjes. Friso voor spugen en krampjes is trouwens wel iets dikker dan de normale Friso en daar had ik dan ook een speen nr. 2 voor nodig terwijl ik eerst een 1 had (difrax). Maar aan deze Friso heb je denk ik niks als er geen spugen of krampjes zijn.

Daarna ben ik overgegaan op Nestlé groeie start 2, en dat is prima bevallen. Inmiddels gebruik ik nummer 3, omdat ze gewone melk niet altijd wil drinken. En ik heb nog nooit last gehad van klontjes.

Ik doe overigens water uit de kraan en dat verwarm ik in de magnetron. Hier kan het wel ivm de leidingen. En met de Friso deed ik de helft kokend water en daarna de helft koud water (dat moet zelfs volgens de aanwijzingen op het pak).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Mama_1987 do 16 feb 2012 - 0:27

Heeft er toevallig iemand intresse in een nieuw pak Kruidvat Extra Care 1. Hij is nog helemaal nieuw en ik hoef en niks! voor te hebben. Ons zoontje krijgt nu Nutramigen dus ik heb niks meer aan deze voeding Very Happy Ik hoor het graag. Voor mijn woonplaats kun je me PMen!
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 1:36

Wij gebruikten altijd Kruidvat eigen merk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Supertalentje do 16 feb 2012 - 1:41

Ik heb Nutrilon Omneo, ook voor de krampjes en is hypoallergeen. Ik gebruik afgekoeld gekookt water dat ik terugverwarm naar 37 graden in mijn Bib'Espresso, in ons kraanwater zit veel kalk, vandaar dat ik altijd gekookt water gebruik.

Van die leidingen weet ik ook niks, sorry!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Mama_1987 do 16 feb 2012 - 1:44

Onze zoon krijgt Bar le Duc water uit een pak. We kregen die tip een keer ivm zijn moeizame ontlasting en krampen. Maar achteraf denk ik dat het aan de voeding lag want hij krijgt nu Nutramigen. We gebruiken nog wel steeds Bar le Duc.
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  ekjir@M do 16 feb 2012 - 2:14

Hier altijd Kruidvat gebruikt maar ik had er nooit zo´n erg in dat het klonterde dat was meer de JBPM had ik het idee.

Nutrilon hebben we geprobeerd maar daar rook hij heel zuur van uit z´n mond en het kostte 2x zoveel als kruidvat.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 2:16

Ik vond etos eigenmerk heel fijn! Schijnt ook 1 van de dunste qua vloeibaar te zijn en ik had geen last van klonters!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 3:19

Ik gebruik net waar ik kom of wat in de aanbieding is. Maar Etos vind ik eigenlijk wel het fijnste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 3:20

TGR schreef:WAT! Gebruiken jullie kunstvoeding? Borstvoeding is veeeel beter Twisted Evil
Ik combineer omdat ik niet meer genoeg heb, mag ik dan blijven? Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk Empty Re: Welk merk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum