Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk merk poedermelk?

+13
Teddyaapje
vlindertje
Flip Fluitketel
Parisienne
koNijntje
Bruintje Beer
loesje
PapillonRose
Tania
Annie24
Limburg85
mauwmauw
chipa
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Welk merk poedermelk?

Bericht  chipa za 6 aug 2011 - 20:02

Binnenkort ga ik de bv afbouwen (kolf nu alles) en wil langzaam overgaan op poeder.
We hebben nu nu friso hyperallergeen in de kast staan dus dat wil ik gaan gebruiken.
Maar is best duur spul plus mijn mannetje heeft nu al vrij snel last van darmkrampjes dus ben er benieuwd welk merk jullie gebruiken of hebben gebruikt en wat de ervaringen daarmee zijn.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 20:03

wij hadden de stadaard voeding van de kruidvat. Is de goedkoopste, ook nooit wat anders geprobeerd trouwens. Ze reageerde daar prima op. Kruidvat voeding is in ieder geval de goedkoopste voeding

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  mauwmauw za 6 aug 2011 - 20:09

wij zijn begonnen met de standaard voeding van de kruidvat,ons zoontje reageerde daar goed op.Toen kwam hij met ruim 4 weken in het ziekenhuis terecht,en daar na zijn operatie kreeg hij daar nutrilon en zijn we daar thuis ook op blijven hangen.Mocht er hier ooit een 2e komen ga ik weer kruidvat gebruiken.Scheelt veel in prijs en is net zo goed.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Limburg85 za 6 aug 2011 - 20:10

Eerst Nutrilon standaard en daarna overgegaan op hypo allergeen van Nutrilon.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Annie24 za 6 aug 2011 - 20:15

Wij hebben de extra care van Kruidvat deze is bij krampjes en moeizame ontlasting. Kost geloof ik 9,29 euro per pak van 800gram. We hadden eerst de normale voeding van Kruidvat, maar daar kon Y. bijna niet van poepen en had last van zijn buikje. Nu poept hij nog steeds niet héél makkelijk, maar hij hoeft niet meer overdreven hard te persen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 20:24

Wij hadden eerst Nutrilon standaard.
Daarna moesten we vanwege KMA over op Nutramigen.
Daarna ben ik overgegaan op Etos Hypo allergene en toen dat goed ging naar Etos standaard.

Bij de tweede start ik met Etos Hypo allergene.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 20:25

Ik heb altijd Nutrilon gebruikt. En nu heeft hij peutergroeimelk van de Kruidvat. Ik ben er namelijk achter gekomen dat de poedermelk (zowel voor het eerste jaar als de peutergroeimelk) precies hetzelfde is dan de Nutrilon. Het komt ook van dezelfde fabrikant. Als ik dat eerder had geweten was ik voor het eerste jaar ook voor de Kruidvat poeder gegaan. Scheelt namelijk behoorlijk in de portemonnee !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Tania za 6 aug 2011 - 20:37

Wij hebben eerst nutrilon ha gehad. Toen goedkopere merken geprobeerd, maar daar kreeg hij meer krampjes van. Uiteindelijk nutrilon omneo gebruikt en toen ging het een stuk beter. Daar hebben we geen goedkopere variant van geprobeerd omdat die niet hypo allergeen zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  PapillonRose za 6 aug 2011 - 20:41

Ik ben begonnen met Friso standaard. Omdat ze erg veel last van krampjes had zijn we toen in overleg overgegaan op Friso voor krampjes en spugen. Dat ging veel beter, en ze dronk er gek genoeg ook beter van dan van de standaard.

Toen ze 6 maanden werd was het tijd voor de volgende stap en omdat de krampjes toen allang weg waren hoefde ik niet meer de voeding voor spugen en krampjes te nemen. Uiteindelijk ben ik toen bij Nestlé Groeie start uitgekomen, omdat daar toch nog iets in zit wat goed is voor het buikje en ik dat wel fijn vond. Dat bevalt prima gelukkig.

Bij een volgende zou ik denk ik gelijk beginnen met de voeding van Nestlé, als ik weer geen bv zou mogen geven dan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  loesje za 6 aug 2011 - 20:46

a krijgt standaard voeding van kruidvat
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 21:06

Wij hebben altijd Friso standaard gebruikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Bruintje Beer za 6 aug 2011 - 21:14

Dromertje schreef:wij hadden de stadaard voeding van de kruidvat. Is de goedkoopste, ook nooit wat anders geprobeerd trouwens. Ze reageerde daar prima op. Kruidvat voeding is in ieder geval de goedkoopste voeding
+1
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  koNijntje za 6 aug 2011 - 21:48

kraamzorg gaf hier aan dat we nutrilon 1 standaard moesten kopen, later zijn we overgestapt op het huismerk van de etos, dit is stukken goedkoper en kan geen kwaad lijkt me..
we gebruiken nu nutrilon forte ernaast (voor hongerige baby's, hij krijgt het half-om-half), dit is er helaas niet van het huismerk.. maar we mengen dus wel huismerk met nutrilon, gaat prima!


Laatst aangepast door koNijntje op za 6 aug 2011 - 23:03; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Parisienne za 6 aug 2011 - 22:11

Tot 6 maanden kreeg N. Nutrilon Hypo Allergeen. Daarna zijn we overgestapt op Nutrilon Standaard.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Flip Fluitketel za 6 aug 2011 - 23:07

Nadat ik gestopt ben met de BV kreeg ze de standaard voeding van de Kruidvat. Ze zeggen dat Kruidvat en Nutrilon hetzelfde is. Dus heb ik voor het goedkoopste gekozen en het bevalt goed.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 0:18

Etos Eigen merk, net zo goed als bijv kruidvat etc.
In de winkel vertelde ze me er ook bij dat dit het dunste is qua voedingen, de rest zijn vaak wat dikker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 0:27

Bij de oudste nutrilon standaard.
Bij de middelste gekozen voor kruidvat merk. omdat het goedkoper is en ook omdat ik met de nutrilon in het dorp steeds mis greep. Hij had wel de comfort voeding volgens mij ivm spugen.
Nu nog bv, maar mocht het met de tijd fv worden dan ga ik weer voor kruidvat merk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  chipa zo 7 aug 2011 - 0:39

Bedankt voor alle reacties. Ik ga morgen dus even naar het kruidvat voor zo'n pak. Als hij er goed op reageert scheelt het idd heel veel in de knip!

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  vlindertje zo 7 aug 2011 - 2:13

De oudste kreeg standaard voeding van kruidvat en de jongste nu sinds kort ook (ze is 5 maanden). Volgende week is de voeding trouwens in de reclame bij kruidvat! 2 pakken voor 10 euro! (vanaf nummer 2, dus 6 maanden)!
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 4:13

Ik heb voor Ciske in eerste instantie alleen maar Friso HA gebruikt en later Nutrilon Pepti ivm Kma.

Bij Janneman ben ik gestart met Friso HA en toen kruidvat extra care maar daar kreeg hij meer krampjes van en hele viezo ontlasting en ik vond de melk zelf niet lekker.
Dus weer terug naar Friso HA en nu weer Nutrilon Pepti ivm Kma.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 8:48

Eerder Nutrilon en af en toe Friso, tegenwoordig Kruidvat (naast gewone koeienmelk).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  koNijntje ma 8 aug 2011 - 4:50

Sunprincess schreef:Ik heb voor Ciske in eerste instantie alleen maar Friso HA gebruikt en later Nutrilon Pepti ivm Kma.

Bij Janneman ben ik gestart met Friso HA en toen kruidvat extra care maar daar kreeg hij meer krampjes van en hele viezo ontlasting en ik vond de melk zelf niet lekker.
Dus weer terug naar Friso HA en nu weer Nutrilon Pepti ivm Kma.

is het niet belangrijker dat je kindje het drinkt? ik lust zelf ook geen gewone melk,
maar dat ga ik mijn kleine ter zijner tijd echt wel geven..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Gast ma 8 aug 2011 - 11:04

koNijntje schreef:
Sunprincess schreef:Ik heb voor Ciske in eerste instantie alleen maar Friso HA gebruikt en later Nutrilon Pepti ivm Kma.

Bij Janneman ben ik gestart met Friso HA en toen kruidvat extra care maar daar kreeg hij meer krampjes van en hele viezo ontlasting en ik vond de melk zelf niet lekker.
Dus weer terug naar Friso HA en nu weer Nutrilon Pepti ivm Kma.

is het niet belangrijker dat je kindje het drinkt? ik lust zelf ook geen gewone melk,
maar dat ga ik mijn kleine ter zijner tijd echt wel geven..

Ja, dat is belangrijker maar hij kreeg er meer krampjes van en vieze ontlasting. Al met al zei mijn gevoel dat Friso beter was..
Sowieso vind ik poedermelk niet echt lekker maar uiteraard geef ik het wel, zou toch wat zijn.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  koNijntje ma 8 aug 2011 - 17:34

Sunprincess schreef:
koNijntje schreef:
Sunprincess schreef:Ik heb voor Ciske in eerste instantie alleen maar Friso HA gebruikt en later Nutrilon Pepti ivm Kma.

Bij Janneman ben ik gestart met Friso HA en toen kruidvat extra care maar daar kreeg hij meer krampjes van en hele viezo ontlasting en ik vond de melk zelf niet lekker.
Dus weer terug naar Friso HA en nu weer Nutrilon Pepti ivm Kma.

is het niet belangrijker dat je kindje het drinkt? ik lust zelf ook geen gewone melk,
maar dat ga ik mijn kleine ter zijner tijd echt wel geven..

Ja, dat is belangrijker maar hij kreeg er meer krampjes van en vieze ontlasting. Al met al zei mijn gevoel dat Friso beter was..
Sowieso vind ik poedermelk niet echt lekker maar uiteraard geef ik het wel, zou toch wat zijn.....

Wink
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Teddyaapje di 9 aug 2011 - 7:06

Ik heb geen ervaring met kv maar de arts van het cb zei (toen T 4 weken was) dat mocht ik stoppen met de bv dat we dan het beste konden overgaan op friso hypoallergeen, omdat dit het beste aansloot op de bv.

Heb geen idee of het ook zo is hoor.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk merk poedermelk? Empty Re: Welk merk poedermelk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum