Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips omgeving Perpignan

+2
Marin
flower
6 plaatsers

Ga naar beneden

Tips omgeving Perpignan Empty Tips omgeving Perpignan

Bericht  flower di 2 aug 2011 - 4:20

WIj gaan over 2.5 week naar Le Barcares.
Heeft er iemand tips wat er leuk is om daar te doen?


Laatst aangepast door flower op di 2 aug 2011 - 9:14; in totaal 1 keer bewerkt
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips omgeving Perpignan Empty Re: Tips omgeving Perpignan

Bericht  Marin di 2 aug 2011 - 7:02

Dat is wel heel specifiek Wink Ik moest opzoeken op de kaart waar het ligt. Maar het ligt vlakbij Perpignan dus ik zou zeggen, ga daar een dagje heen. Carcassonne ligt ook in de buurt en is ook mooi. Uitstapjes naar het Dali Museum in Figueres in Spanje is ook mogelijk, gezien je zo dicht bij de grens ligt. Of de Pyreneeen in.

Maar ik ben daar nooit geweest en deze tips zijn dus puur op basis van Google maps en Google zelf. Dus gewoon zelf even verder googlen smile


Oh en het ligt natuurlijk aan de Middellandse Zee.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips omgeving Perpignan Empty Re: Tips omgeving Perpignan

Bericht  flower di 2 aug 2011 - 9:14

Joy_ schreef:Dat is wel heel specifiek Wink Ik moest opzoeken op de kaart waar het ligt. Maar het ligt vlakbij Perpignan dus ik zou zeggen, ga daar een dagje heen. Carcassonne ligt ook in de buurt en is ook mooi. Uitstapjes naar het Dali Museum in Figueres in Spanje is ook mogelijk, gezien je zo dicht bij de grens ligt. Of de Pyreneeen in.

Maar ik ben daar nooit geweest en deze tips zijn dus puur op basis van Google maps en Google zelf. Dus gewoon zelf even verder googlen smile


Oh en het ligt natuurlijk aan de Middellandse Zee.
Googlen had ik al gedaan maar ik dacht misschien zijn er mensen die daar geweest zijn en nog tips hebben!

BEdankt voor je reactie
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips omgeving Perpignan Empty Re: Tips omgeving Perpignan

Bericht  Mamasapje di 2 aug 2011 - 17:54

Ik ben zelf daar voor het laatst een jaar of 6-7 geleden geweest. Wij gingen toen backpacken van Spanje naar huis. Perpignan is echt een leuke stad ( Verkoelende fonteintjes, Lekkere restaurantjes, schattig frans hotelletje met roze tapijt smile ) met een nog mooiere omgeving. Een tripje met de trein kan ik je zeker aanraden. De trein kost echt niets...Wij kwamen vanuit Barcelona en wellicht kan je daar ook nog heen? Of de andere kant op naar Montpellier ?

Echt inhoudelijke zaken in de stad zelf kan ik je niet geven. Wij hebben er wel eens overnacht verder als tussenstop naar het zuiden. De laatste keer dat wij er waren was het voor ons ook een stopover naar de TGV. Wij hebben daar toen 1 nacht doorgebracht en zijn we verder gegaan richting het noorden om uiteindelijk via Parijs naar NL te reizen.


Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips omgeving Perpignan Empty Re: Tips omgeving Perpignan

Bericht  silly-one di 2 aug 2011 - 19:09

Ik ben er wel eens geweest, maar kan me van Perpignan weinig herinneren. Wat ik nog steeds een mooie stad vind is Carcassonne. Dit is een oude vestigingsstad uit de middeleeuwen die er nog super goed uitziet. Echt compleet met muur en 'stad' binnen de muur waar ook mensen wonen. Zeker een bezoekje waard en de 'stad' binnen de muur was gratis en het kasteel moest je betalen, maar dat hebben we 1 keer gedaan ( ben er 2x keer geweest) en dat was ook zeker de moeite waard.

Je hebt tevens Fort Salses wat ongeveer 15 km van Perpignan af ligt wat ook wel leuk is om te zien. Vooral veel steen, maar het is nog wel echt een fort.

Je kan ook een dagje Andorra doen ( maar dat is wel 2,5 uur rijden) of een dagje Arles ( oude romeinse stad ook 2,5 uur reiden helaas). Verder denk ik dat je als je daar bent je moet laten inspireren door vakantiegangers die er heen gaan, want vaak kregen wij daar de leukste tips van.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips omgeving Perpignan Empty Re: Tips omgeving Perpignan

Bericht  Caro di 2 aug 2011 - 21:52

Wij gaan altijd in die regio, maar dan nog wat lager: wij zitten in Ceret, naast de afslag Le boulou. Volgens mij hoef jij niet zo ver, want je zit schuin boven Perpignan.

Mocht je naar Figueras willen, dan zou ik daar vanaf jouw locatie toch nog iets van een uur, of zelfs nog iets langer voor rekenen. Ik heb daar het nachtbezoek aan het museum gedaan en dat was echt geweldig! Ik heb ook overdag dit museum bezocht, maar óf je moet er heel vroeg zijn vanwege de lange rijen of juist laat op de dag. In de maand dat jij er bent, hebben de fransen vrij dus je zal rekening moeten houden met lange rijen voor dat museum.

Coullioure is een frans dorpje aan de kust ten zuiden van waar jij zit. Dat is een super mooi dorpje, gezellig om rond te lopen en een dagje te besteden. Je zou dit kunnen combineren met een bezoek aan Banyuls, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar Coullioure.

Je zit volgens mij vlakbij Canet. Wij gaan daar altijd naar het strand, en eten bij de strandtent Le Zaza. Echt, super lekker eten, relaxte tent: gewoon echt heel erg leuk. En lekker: mijn tip: voor gerecht van Accras + calamares, hoofdgerecht: spaghetti a la mer of de mosseltjes + frietjes. Alles wordt versgemaakt, van een hoog niveau en alles komt rechtstreeks uit de zee.

Mocht het regenen dan is vlakbij Narbonne een afrikaans safaripark. Of je gaat naar Thuir, waar ze 's werelds grootste biervat hebben. Ok, dat klinkt heel erg plat: maar het is een mooi museum met aparte bier/ wijnsmaken.

Qua eten kan ik je écht 100 tips geven maar ik weet niet of je daar op zit te wachten :-)

Het huis van Dali staat trouwens in Cadaques. Het is een vrij lange weg ernaartoe, maar wel een mooie kustroute. In dit huis heeft hij echt gewoond, het is net zo bijzonder als het museum maar een stuk minder toeristisch.

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips omgeving Perpignan Empty Re: Tips omgeving Perpignan

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 22:47

Ik ben daar een jaar of 10 geleden (jemmigg is dat al zo lang geleden haha) op vakantie geweest. In Argeles sur mer.. Wij zijn toen inderdaad ook een dagje naar Spanje geweest. Ik heb alleen geen flauw idee wat je dus nog meer kan doen Embarassed Kan mij die vakantie ook niet zo heel goed meer voor de geest halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips omgeving Perpignan Empty Re: Tips omgeving Perpignan

Bericht  flower wo 3 aug 2011 - 5:51

Oh wat een tips! leuk!
Bedankt.

@ Caro; restaurant tips zijn ook welkom hoor!
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips omgeving Perpignan Empty Re: Tips omgeving Perpignan

Bericht  Jeanette wo 3 aug 2011 - 22:23

Punk'd schreef:Ik ben daar een jaar of 10 geleden (jemmigg is dat al zo lang geleden haha) op vakantie geweest. In Argeles sur mer.. Wij zijn toen inderdaad ook een dagje naar Spanje geweest. Ik heb alleen geen flauw idee wat je dus nog meer kan doen Embarassed Kan mij die vakantie ook niet zo heel goed meer voor de geest halen.


Haha, ik ook! :P
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips omgeving Perpignan Empty Re: Tips omgeving Perpignan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum