Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Flesweigeren (updat: Nana bedankt!)

+2
Linda
vlindertje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Flesweigeren (updat: Nana bedankt!) Empty Flesweigeren

Bericht  vlindertje za 18 jun 2011 - 1:03

Mijn dochtertje is nu bijna 4 maanden en krijgt volledige borstvoeding. wij hebben toen ze een ongeveer 6 weken oud was geoefend met de fles (ging goed) en daarna nauwelijks meer (heel dom:(
Ze kan/wil nu dus niet uit de fles drinken. Ik hoef gelukkig pas over 2 maanden aan het werk, maar de tijd gaat erg snel en het lijkt me heel fijn dat ze af en toe uit een flesje kan drinken.
Mijn man heeft al vaak geprobeerd een flesje te geven. We hebben verschillende flessen/spenen (dr. brown, avent, tommytipee) maar niks helpt!
Wie heeft er tips?
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesweigeren (updat: Nana bedankt!) Empty Re: Flesweigeren (updat: Nana bedankt!)

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 1:04

Ik zou zeggen blijven aanbieden. Ik zou het anders ook niet weten. Misschien een tijdje geen borst meer geven maar afkolven en dit in de fles aanbieden? Ik roep maar iets hoor, zou het zelf anders ook niet weten namelijk.

Gast
Gast

Flesweigeren (updat: Nana bedankt!) Empty Re: Flesweigeren (updat: Nana bedankt!)

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 1:29

Eigenlijk moet een kind voor de drie maanden goed uit de fles kunnen drinken, maar daar heb je nu natuurlijk helemaal niets meer aan. Heb je ook al spenen voor verschillende leeftijden geprobeerd? Mijn dochter heeft bijvoorbeeld altijd alleen maar uit een speen met stand 1 kunnen drinken, die was eigenlijk maar tot 1 maand oud. Ik zou een keuze maken voor een soort speen, bijvoorbeeld Avent, daar spenen van halen met kleinere en grotere gaatjes, kijken wat het beste gaat en dan volhouden.

Gast
Gast

Bericht  Linda za 18 jun 2011 - 2:55

Bekend probleem!
Wij zijn ook vroeg begonnen met oefenen, dat ging best goed. Dus toen een tijdje niet meer gedaan. En daarna wilde ze niet meer.

Het beste is om niet te veel te wisselen met spenen, kies er één en blijf daar mee oefenen. Wij hadden in eerste instantie de medela calma, maar mijn dochter snapte er niks van. Daarna gewoon de normale speen nr 1 van medela. En dan maar oefenen, oefenen, oefenen. Iedere dag een keer. Mijn man was degene die de fles gaf, want van mij wilde ze het helemaal niet. Uiteindelijk drinkt ze weer uit de fles, maar echt het hoognodige, zo'n 50-100 cc op een hele dag. De rest tankt ze bij mij weer bij als ik thuis ben (en 's nachts helaas).
Toen ik begon met werken dronk ze ook nog niet. Ik werk op het moment maar twee dagen in de week en het kan niet heel veel kwaad als ze een hele dag niet drinken, zolang ze het daarna maar inhalen. Het ligt er natuurlijk wel aan of je dochter tevreden is zonder voeding. Mijn dochter vind het namelijk wel best zo. Als je met een huilend kind zit, is het natuurlijk een ander verhaal.

Inmiddels oefenen we ook niet iedere dag meer, ik vind het zo'n gedoe. Ik laat haar liever gewoon bij mij drinken. Ik houd het er maar op dat ze de melk het liefst uit de orginele verpakking wil drinken. Laughing

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  duckie za 18 jun 2011 - 9:33

hier hebben we dat ook gehad, voor het eerst de fles een keer gehad met een week of 4/5 en dat ging direct goed... daarna af en toe nog wel eens en verder gewoon borstvoeding. tot dat ik eens weg moest en we alvast weer gingen oefenen en toen wou ze ook niet meer. toen hebben we gewoon elke dag 1 of 2x de fles aangeboden en geprobeerd tot ze het weer ging doen. ik heb niet verschillende flessen of spenen geprobeerd heb het altijd bij 1 soort gehouden. op een gegeven moment ging ze het steeds beter op pakken tot ze vanzelf wel weer een hele fles wou drinken.

neem er wel de tijd voor, en ga niet de fles proberen te geven als je gehaast bent omdat je eigenlijk ook weg moet of iets want dat werkte hier echt niet.

succes en ik hoop dat het gauw lukt
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 9:36

Heb je weleens geprobeerd om de melk kouder of warmer te geven?

Mijn dochtertje was geen fan van warme melk terwijl mijn zoontje begint te kokhalzen als de melk tegen het lauwe aan zit.

Gast
Gast

Bericht  Nana za 18 jun 2011 - 23:29

Wij hebben de Breastflow voor allebei onze kindjes gebruikt die allebei volledige borstvoeding kregen. Deze fle vraagt dezelfde drinktechniek als de borst. Even googlen waar hij te koop is.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  snoezel zo 19 jun 2011 - 2:25

Aiii.. hier nog een helaas. Ook hier met 6 weken een fles aangeboden, ging prima.. Toen ik het vervolgens met 2,5 maand weer wilde proberen weigerde ze alles en zette het op een schreeuwen.
Ik heb weken en weken lang elke dag strijd gehad, het was echt drama, ik werd er helemaal krankjorem van. Ook contact gehad met een vrijwilligster van de borstvoedingsvereniging. Daar heb ik wel veel aan gehad, veel tips gehad:
- Inderdaad 1 speen kiezen als je van alles geprobeerd hebt om mee verder te gaan (ik heb de tommeetippee gekozen)
- je vingers bij de speen leggen, zodat je kindje huid op huid contact voelt (kan niet bij de tommeetippee overigens.. Maar goed, schrijf maar gewoon even op wat ik toen als tips heb gehad.. Misschien werkt 1 van deze wel voor jullie)
- Je partner de fles laten geven. Associatie van jou met borst. Een ander=andere situatie, kans dat kindje je de fles dan wel pakt is groter..
- Wat mij ons dochtertje goed werkte was afleiding. Zodra ze gefrustreerd raakte wilde ze zeker niet meer drinken... Dus rondjes lopen in huis, zingen, zachtjes praten, voor de tv ( Embarassed LOL Zooo tegen mijn principes, maar goed... )
- Aluminiumfolie om de fles om de fles aantrekkelijk te maken voor je kindje
- Eerst de borst geven en dan heel langzaam op de fles overschuiven wilde bij mij ook nog wel es werken...
- Bij ernstige frustratie ging ik haar verschonen, daar werd ze altijd weer rustig van.. Als ze echt totaal aan het gillen was pakte ze de fles namelijk nooit...

En voor ons was echt de gouden tip om lijntjes met de speen van de fles richting dr mond. Dus over haar wang in 1 lijn richting haar mond. Haar mondje ging dan vaak vanzelf open. Als ze dr speen er weer uit werkte, gewoon eruit halen (anders weer gefrustreerd) en opnieuw. Het "stiften" van haar lippen met de speen had hetzelfde effect...

Nu moet ik zeggen dat de fles nog steeds niet populair is, maar ze doet het tenminste wel.. Nu hebben we het volgende probleem, want ze wil alleen maar mamamelk drinken en niks anders en ook niet uit iets anders dan haar fles.. :shock:
Ik ken je frustratie, gewoon aan blijven bieden. Als me nog iets te binnen schiet zal ik het hier neerzetten, hadden toen zoveel tips gehad...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  vlindertje zo 19 jun 2011 - 6:18

Dankjulliewel voor de tips!

Ik hoop dat door heel vaak aanbieden ze eindelijk een keer de fles pakt.
Ik heb gemerkt dat als ik de fles geef als ze heel erg honger heeft ze de fles helemaal niet meer wilt en dan ook overstuur raakt. Dus ik oefen dan met de fles tussen de voedingen door. Warmer of kouder kan ik inderdaad ook nog proberen. Ik heb laatst wel de speen een beetje warm gemaakt maar helaas hielp dit ook niet.
Ik heb even gekeken op google naar de breastflow en dit is misschien ook wel het proberen waard. Ik wou eigenlijk geen nieuwe flessen ofzo meer kopen, maar deze heeft erg goede recensies (en ja ik word ook best wanhopig)
Snoezel; bedankt voor de vele tips!
Ik blijf maar gewoon proberen en hoop dat het lukt want ik wil zo langzamerhand de bv ook wel gaan afbouwen.
Meer tips zijn altijd welkom Very Happy
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  **_pearl_** zo 19 jun 2011 - 9:23

een flesje door iemand anders laten geven dus niet door jou .
we merken op het kdv dat kinderen bij ons wel de fles drinker en thuis borst krijgen en als mama dan een keer een flesje geeft dan wil het kindje dat niet .
dus misschien je man een fles laten geven terwijl jij er niet bent .

en het temp verschil kan ook een probleem zijn .
borst voeding is namelijk altijd de zelfde temp in een fles koelt het nog wel eens af en we zien op het kdv vaak dat kindjes die de borst gewent zijn dan de fles niet meer willen .

ik heb zelf geen kinderen dus ik kan alleen maar vertellen over dingen die ik op mijn werk tegen kom succes
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  vlindertje do 23 jun 2011 - 23:55

Yeah!!! Ze drinkt uit de fles! Nana superbedankt voor de tip!
Ik wou eigenlijk geen flessen/spenen meer kopen, maar toch de breastflow gekocht. Gisteren binnen gekregen en gelijk geprobeerd, helaas wou ze toen niet. Gisterenavond heeft mijn man het geprobeerd en heeft ze ong.80 ml (kv)gedronken (en vannacht doorgeslapen Very Happy )
Vanmorgen weer geprobeerd en toen heeft ze 180 ml gedronken!
NU ga ik proberen de bv af te bouwen. Ik zag op internet staan telkens een voeding laten vervallen en dan 5 dagen en dan weer een voeding laten vervallen. Iemand verder nog tips?
Nogmaals Nana bedankt voor de gouden tip!!

Laatst aangepast door vlindertje op vr 24 jun 2011 - 0:06; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : spelfout!)
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Nana vr 24 jun 2011 - 1:10

Wat fijn om te horen dat het goed lukt met de Breastflow!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: