Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Flesweigeren

5 plaatsers

Ga naar beneden

Flesweigeren Empty Flesweigeren

Bericht  Usje zo 1 jan 2012 - 9:24

Pfff, die stomme flessen ook! Ik moet dinsdag weer beginnen met werken, maar Koen weigert uit de fles te drinken. We hebben echt alles uit de kast getrokken (en al maanden lang) om het voor mekaar te krijgen maar zonder succes helaas Mad . En nu zie ik zo ontzettend op tegen het werken! We zijn begonnen met lepelen, maar dat gaat zo langzaam dat meneer na een half ongeveer 60cc op heeft. Met een beetje rijstebloem gaat het iets beter, maar dat wil eigenlijk nog niet geven allemaal. Het zou zoveel handiger zijn als hij gewoon lekker z'n melk uit een flesje dronk, maar goed..

Iemand ervaring met een flesweigeraar? Hoe hebben jullie dit opgelost met werk e.d? Zijn jullie eerder begonnen met bijvoeden dan zes maanden? Of iemand met DE gouden tip??
Usje
Usje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 37
Registratiedatum : 17-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesweigeren Empty Re: Flesweigeren

Bericht  Smaragdje zo 1 jan 2012 - 9:47

Ik kan je helaas geen tips geven. Hier heb ik ook een flesweigeraar, gelukkig heb ik hem tot nu toe alle voedingen zelf kunnen geven (kon gaan voeden tijdens werktijd) en straks krijgt hij het gewoon uit een bekertje.

Ik hoop dat jullie toch een oplossing vinden! Lijkt mij inderdaad erg vervelend!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Darius zo 1 jan 2012 - 9:50

Daar is zoveel over te vinden, want je bent echt niet de enige!

Vaak gaat het wel goed op het kdv hoor. Wat heb je al geprobeerd? Welke flessen? Iemand anders een flesje proberen te geven zonder dat jij er bij bent? Je kunt ook proberen om borstvoeding uit een beker te geven.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Usje zo 1 jan 2012 - 10:05

Ik heb er inderdaad al veel over gelezen, maar tot nu toe heeft hier nog geen enkele tip geholpen helaas. Wat we al geprobeerd hebben.. Avent fles, Difrax met verschillende spenen, Tommie Tippee, Kruidvat, Adiri nursing bottle.. Zodra hij een speen in z'n mond krijgt gaat hij vies kijken. We hebben het geprobeerd met verse melk, melk uit de koelkast opgewarmd, koud, ontdooid uit de vriezer. Aluminiumfolie om de fles, door mijn moeder gegeven, door mijn vriend gegeven.. Hij is al drie dagen wezen wennen op het kdv maar daar drinkt hij ook niks. Ze hebben het zelfs dansend (?) geprobeerd.
Usje
Usje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Usje zo 1 jan 2012 - 10:07

Smaragdje schreef:Ik kan je helaas geen tips geven. Hier heb ik ook een flesweigeraar, gelukkig heb ik hem tot nu toe alle voedingen zelf kunnen geven (kon gaan voeden tijdens werktijd) en straks krijgt hij het gewoon uit een bekertje.

Ik hoop dat jullie toch een oplossing vinden! Lijkt mij inderdaad erg vervelend!
Hoe vaak ging je weg voor een voeding dan? Is je werk dichtbij de opvang/thuis?
Usje
Usje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  moepie zo 1 jan 2012 - 10:22

Echt een tip heb ik niet voor Je, alleen mijn eigen ervaring.
Hier waren de flessen ook altijd drama! Ze dronk wel maar topte ermee nadat ze zo'n 40 of 50 cc gedronken had.
Hier hielp het soms als ik met haar op de arm liep en ondertussen de. Fles gaf. In elk geval gaf ik haar totaal geen aandacht als ze dronk dan ging het nog het beste. We zijn al wel vrij vlot overgegaan op de m-speen van difrax, dat hielp iets.
Flessen geven was helaas altijd een ramp. Toen ze eigenlijk geen een fles meer nodig had dronk ze ze prompt leeg.

Ik hoop dat het gauw beter mag gaan.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569

Bericht  Darius zo 1 jan 2012 - 10:50

Usje schreef:
Smaragdje schreef:Ik kan je helaas geen tips geven. Hier heb ik ook een flesweigeraar, gelukkig heb ik hem tot nu toe alle voedingen zelf kunnen geven (kon gaan voeden tijdens werktijd) en straks krijgt hij het gewoon uit een bekertje.

Je mag 25% van je dagelijkse werktijd gebruiken om te voeden of kolven. Dat is inclusief reistijd om naar je kindje te gaan. Dus als je 8 uur werkt, mag je dagelijks twee uur gebruiken om te voeden.

Ik raad je aan om op borstvoeding.com te kijken en op het borstvoedingsforum. Daar is veel info te vinden!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  maiadebij ma 2 jan 2012 - 4:32

J weigerde ook de fles. Ik begon weer met werken toen ze 4,5 maand was en had het geluk dicht bij huis te werken. Ik gaf de eerste tijd 3 keer naar huis, later 2x per dag en nu 1x (mijn pauze). Je hebt tot 9 maanden recht op kolf/voed tijd, de tijd erna ben ik in overleg met mijn baas in mijn eigen tijd naar huis gegaan.

Ik heb geen tips dus, hier is zelfs een pre-verbale logopediste in huis geweest, ook zij had de gouden tip niet.

Intussen drinkt J karnemelk uit een beker (zelfstandig) dus als ze dorst heeft en ik nog niet beschikbaar, dan is er een alternatief. Maar hiermee begon ik pas na haar eerste jaar omdat ik bang was dat mijn productie terug zou lopen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Smaragdje ma 2 jan 2012 - 5:36

Usje schreef:

Als ikde hele dag werkte 3x, zo om de 3/3,5 uur. Mijn opvang was wel vrij dichtbij. Voor de zekerheid had ik wel altijd een flesje gekolfd staan, zodat ze dat eventueel wel konden proberen als het nodig was (maar 1x nodig geweest).

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 7:00

Ken je cupfeeding? Dus uit zo'n klein cupje door hem de melk laten oplikken? Misschien gaat dat wat sneller dan van een lepeltje.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: