Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aantal voedingen baby 2 maanden

3 plaatsers

Ga naar beneden

Aantal voedingen baby 2 maanden Empty Aantal voedingen baby 2 maanden

Bericht  Mirror vr 17 jun 2011 - 6:50

Ik geef nu zo'n 7 voedingen per dag, overdag om de drie uur en 's nachts nog 1 keer (om 04.00u).
Ik merk nu dat A. 1 borst leegdrinkt in ongeveer 7 minuten. De tweede borst wil hij vaak niet meer, of misschien een paar minuten. Ik voed dus niet op verzoek, maar echt om de 3 uur en ik maak A. ook wel eens wakker voor zijn voeding. Kan ik al overgaan op voeden om de 4 uur? Of zal hij dat zelf aangeven door straks die nachtvoeding over te slaan? Ik weet eigenlijk niet meer hoe ik dat met m'n eerste zoontje deed.. A. is nu 2 maanden...
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal voedingen baby 2 maanden Empty Re: Aantal voedingen baby 2 maanden

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 6:52

Anders laat je het hem even een paar dagen zelf 'regelen', dan weet je wat zijn behoefte is en dan kun je het aantal voedingen daarop aanpassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal voedingen baby 2 maanden Empty Re: Aantal voedingen baby 2 maanden

Bericht  Mirror vr 17 jun 2011 - 7:11

Ja, dat is misschien wel een idee ja.. haha

Maar dan ben ik zo 'bang' dat hij overdag ineens een keer vijf uur slaapt ofzo en in de nacht dan vaker komt. Maar goed.. hij drinkt gewoon heel snel en dat ben ik niet gewend. Mijn andere zoontje dronk echt altijd ruim een halfuur. Dus ja..A. zal wel gewoon in die 7 minuten alles binnenkrijgen wat hij nodig heeft ofzo. Hij komt in de nacht natuurlijk ook nog een keer, dus dan zal hij die aantal voedingen toch nog nodig hebben denk ik dan.
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal voedingen baby 2 maanden Empty Re: Aantal voedingen baby 2 maanden

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 7:17

Als hij nu al zo'n goed dag- en nachtritme heeft, zal hij dat waarschijnlijk niet ineens om gaan draaien. Het zit er dan al in om een bepaald tijdstip langer te gaan slapen. Misschien kan het inmiddels al wel naar de zes keer en gaat hij dan wat langer drinken dan die zeven minuten om zo wat meer milliliters per keer binnen te krijgen. Maar voor zijn leeftijd zijn zeven voedingen volgens mij al best netjes, toch? Volgens mij zat D. rond die tijd ook ongeveer op zeven voedingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal voedingen baby 2 maanden Empty Re: Aantal voedingen baby 2 maanden

Bericht  Mirror vr 17 jun 2011 - 7:39

ja je hebt gelijk.. 7 voedingen is al niet heel veel nee. Vind het ook heel goed te doen zo. Hij drinkt sinds deze week gewoon zo snel en maar 1 borst en heeft dan genoeg, dus vandaar dat ik zoiets had van.. 'hmm... misschien iets meer drinken, minder vaak??'.. maar ik durf het wel aan om het eens op verzoek te doen en dan kan ik altijd nog een max van 4u aanhouden. smile
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal voedingen baby 2 maanden Empty Re: Aantal voedingen baby 2 maanden

Bericht  Theeleut vr 17 jun 2011 - 7:45

Mijn zoontje voed ik op verzoek. Ik probeer wel een beetje te sturen ivm schooltijden dochter, maar voor de rest laat ik hem het ritme regelen. Ik geef trouwens wel flesvoeding. Hij had gisteren bijv. 5 voedingen en vandaag zal hij er 7 hebben, straks voor de nacht nog 1 en dan komt hij 's nachts nog een keertje.

Het komt dus wel eens voor dat hij overdag 5 uur er tussen laat. Ik laat hem gewoon lekker slapen, als hij honger heeft hoor ik het vanzelf wel smile

Net als vandaag kwam hij om 5.30, was niet meer te rekken naar later daarna
10.00
13.30
16.30
18.30
late avondvoeding
nachtvoeding

Gisteren was het totaal anders en kwam hij op 4 voedingen overdag en 1 in de nacht.

Ik denk dat je gewoon beter naar je kindje kunt kijken wat hij nodig heeft. Wellicht drinkt hij langer als je er meer tijd tussen laat, hem dus zelf laat komen om te drinken.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal voedingen baby 2 maanden Empty Re: Aantal voedingen baby 2 maanden

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 8:02

Ik voed wel op verzoek, en hier zit ik ook nog op zeker 7 voedingen per 24 uur. Soms zit er 4 uur tussen, soms maar 2 uur, net hoe het de meiden uitkomt, maar ook hoe het mezelf uitkomt.
Hier trouwens ook korte drinkers, 1 borst per kind, en dan ook hooguit 10 minuten. Dat hadden mijn andere kinderen trouwens ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal voedingen baby 2 maanden Empty Re: Aantal voedingen baby 2 maanden

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 8:17

Ik laat er trouwens overdag maximaal 4 uur tussen, 's nachts 7 uur, maar dat redden ze toch nog niet. Hier komen ze ook nog 1x per nacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal voedingen baby 2 maanden Empty Re: Aantal voedingen baby 2 maanden

Bericht  Mel vr 17 jun 2011 - 22:43

Hier wisselt het tussen de 5-6 voedingen op een dag..

Meestal rond de 4 uur ertussen overdag en 's nachts ligt het er aan of ze zich zelf nog meldt.

Afgelopen nacht heeft ze om 23.00u de laatste gehad en ze kwam pas om 6.30u weer.. Dan heeft ze er dus 5 gehad gisteren..

Vandaag wordt het:

6.30
10.30
14.30
18.30
22.30/23.30
en dan afwachten wat ze vannacht wilt..

Ik vind het soms moeilijk of ik haar niet wakker moet maken 's nachts, maar ben ook wel van mening dat ze zich vanzelf wel laat horen als ze honger heeft..
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aantal voedingen baby 2 maanden Empty Re: Aantal voedingen baby 2 maanden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum