Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huwelijksreis

+7
Polly
Caro
TukTuk
studiebol
Inge
Labeendje
Jacolien
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Huwelijksreis

Bericht  Jacolien vr 17 jun 2011 - 2:56

Over 3,5 maand gaan mijn vriend en ik trouwen. Eerst wilden we niet op reis gaan erna, maar nu het dichterbij komt begint het toch behoorlijk te kriebelen. Zeker ook omdat we in de zomer niet op vakantie gaan. Nu zijn we een beetje aan het rondkijken en we zien zoveel mooie dingen! Bijv. de Maya route in Midden-Amerika, of op safari in Tanzania en chillen op Zanzibar, of een mooie strand en jungle vakantie op Indonesië. Alleen....het is allemaal echt verrekte prijzig!
Voor een vliegticket willen we max. zo'n 600 pp uitgeven en het leven daar moet goedkoper zijn dan hier. Daarnaast willen we zowel chillen op het strand als actief bezig zijn in de natuur en met cultuur.

Wie heeft er een top idee of goede ervaringen met bepaalde reizen en helpt ons op weg?!
Jacolien
Jacolien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 71
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Jacolien vr 17 jun 2011 - 2:56

Oh ja, en we gaan in oktober dus het moet rond die tijd daar ook nog wel lekker weer zijn. En verder hebben we geen eisen hoor laughcry
Jacolien
Jacolien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 71
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Labeendje vr 17 jun 2011 - 2:59

Je moet even kijken wat het weer daar is in oktober, maar ik ben 3 jaar geleden een maand naar Cambodja en Vietnam geweest en was 925 euro voor vliegticket kwijt en voor verder alle dingen bij elkaar, zoals eten, slapen, excursies, vervoer enz 700 euro, dus totaal 1625 euro pp !! Supermooie landen, vooral het noorden van Vietnam.
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Inge vr 17 jun 2011 - 6:13

Tanzania en Zanzibar zijn echt aanraders... wij zijn 1,5 jaar geleden geweest eind september, begin oktober... het is daar dan droogte seizoen en was erg warm. Zondag gaan we voor 2 weken naar Kenia, dat lijkt mij ook mooi.
Voor Tanzania Zanzibar zou je eens kunnen informeren bij www.brendafrica.com Je kan bij haar aangeven wat je wilt zien en zij stelt daar een programma op samen qua financiën. (je kan ook kiezen of je in luxe hotels wilt slapen, in een tent of in een lodge).
Je hebt een privechauffeur en jeep, dus echt samen met chauffeur en dat is echt ideaal
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  studiebol vr 17 jun 2011 - 7:55

Ik ben afgelopen maart in Mexico geweest en ik vond het een heel mooi land. Je kunt daar hele mooie dingen zien/ excursies doen. Misschien is dat nog een optie, van prijzen weet ik niet heel veel af, wij hebben toen een combi geboekt ticket en hotel.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  TukTuk vr 17 jun 2011 - 8:08

Ik zou ook voor Azië gaan, bijvoorbeeld Thailand of Maleisie, je kan er zoveel luxe vinden als je wilt, of heel low budget. Tickets kunnen heel goedkoop zijn, vriendin van me is vorig jaar voor 350 euro pp naar Thailand gevlogen, het is wel even zoeken naar een goed ticket maar het kan dus heel goedkoop!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 8:41

Jacolien, zo jij komt ook maar weer eens kijken hier. Waarom ben je zo lang weg geweest? Gefeliciteerd alvast cheers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Caro vr 17 jun 2011 - 10:49

Ik heb geen idee eigenlijk hoe de prijzen liggen voor Bali, maar dat is echt een mooie plek voor je huwelijksreis. Momenteel zijn er acties van cheaptickets voor 10 dagen lang, iedere dag een andere aanbieding. Accomodaties heb je daar in alle prijscategorien,mdus vast ook in die van jullie.

Mexico is idd ook een optie... Afrika natuurlijk ook. Ik zou me inschrijven voor alle nieuwsbrieven die er zijn en dan maar hun acties in de gaten houden. De juiste actie op de juiste tijd kan erg veel geld schelen! Afhankelijk van de actie en of de reis je aanspreekt kun je keuzes gaan maken. Juist omdat je geen vaste bestemming hebt, kun je mooi inspelen op de acties.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Jacolien vr 17 jun 2011 - 22:04

Caribbeanlover schreef:Jacolien, zo jij komt ook maar weer eens kijken hier. Waarom ben je zo lang weg geweest? Gefeliciteerd alvast cheers

Ja, is een tijdje geleden hè! Geen idee meer hoelang eigenlijk, maar het nieuwe forum heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik vond het op een gegeven moment een beetje zonde van mijn tijd worden en had het al druk genoeg met afstuderen en werk enz. Daarnaast waren het steeds weer dezelfde topics en dat was ik een beetje zat. Maar nu met al die trouwdingen had ik toch wel erg behoefte aan feedback enz, dus ik dacht: ik ga gewoon weer eens op het forum kijken. Hopelijk kan ik mezelf nu beter in bedwang houden en er niet uren achter zitten angel
Jacolien
Jacolien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 71
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Jacolien vr 17 jun 2011 - 22:08

Goed idee Caro om me in te schrijven voor die nieuwsbrieven, ga ik gelijk doen! Ik heb nog wel even de tijd om te boeken, maar dan weet ik wat er te koop is.

En Mexico, is dat leuk? Wat kun je daar allemaal doen? Ik heb van mensen verhalen gehoord dat ze inderdaad helemaal naar Mexico gingen, maar het resort niet afkwamen omdat het buiten te gevaarlijk is! Dan vind ik het zonde om zo ver weg te gaan, kun je net zo goed naar Turkije gaan. En alleen maar op een resort zitten vinden wij maar niks.
Op het moment neig ik ook het meest naar Azië, maar mijn vriend is bijv. alweer in Thailand geweest dus wil daar niet nog een keer heen.. Lastig lastig!
Jacolien
Jacolien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 71
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Polly vr 17 jun 2011 - 23:47

Mexico is héél leuk, en je hoeft echt niet alleen maar op je resort te blijven! Rondreizen en/of dagtrips maken is prima te doen. Het lijkt me wel iets voor jullie, als ik zo hoor wat je graag doet.
Thailand was trouwens het eerste waar ik aan dacht, maar daar is je vriend dus al geweest. Misschien Maleisië dan? Als je goed zoekt kun je goedkope tickets vinden, en ook al is Maleisië iets duurder dan bv. Vietnam, het is nog altijd goedkoop.
Of Brazilië?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Polly vr 17 jun 2011 - 23:50

En als je een goedkoop ticket naar Tanzania kan vinden, dat moet ook mogelijk zijn voor 600 euro, dan lijkt me dat ook een geweldige bestemming. Ik heb altijd al eens naar Zanzibar willen gaan :-)

Gefeliciteerd alvast, trouwens!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  studiebol za 18 jun 2011 - 1:50

Mexico is heel leuk hoor! En wij zijn ons resort echt wel afgeweest! Er is zoveel te doen, ze bieden zoveel excursies aan dat als je drie weken gaat je elke dag wel wat kan doen Very Happy
Wij zaten in playa del carmen na alle verhalen sprak ons dat meer aan dan cancun. En ze zeggen dat het in mexicostad wel wat gevaarlijker is maar daar zit je ik weet niet hoeveel kilometers van af.

Wij zijn naar si'an kaan geweest, zo ongeloofelijk mooi, moet je maar eens op afbeeldingen zoeken.
Wij zijn een dagje met een quad de jungle in geweest ook erg leuk, toen hebben we ook gezwommen in een grot
We zijn naar het grootste natuurlijk aquarium geweest, ook erg leuk, kun je snorkelen en en van alles doen( xelha)
en dat was in de ochtend gecombineerd met Tulum.
Ook zijn we nog met een catamaran weggeweest, ook erg leuk(wel een rustig dagje) maar de zee is daar zo mooi en knalblauw ik vond het prachtig.
Je hebt ook Chichén Itzá en meer van die cultuur excursies. En je kan als je dat zou willen er ook met dolfijnen zwemmen en nog zoveel meer andere dingen.

Tja ik vond het echt een hele gave vakantie, hele vriendelijke mensen, en savonds was er die lange straat waar je lekker door heen kon slenteren en een boel restaurantjes waar je goed kon eten.

Ohja toen wij weer weg gingen zaten we in het transfer busje met een ander stel en zij hadden een auto gehuurd een een kaart gekocht en waren zelf ook naar plekker gereden en volgens hun was dat goed te doen. Maar dat zou je dan moeten uitzoeken want daar weet ik niets van af.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  TukTuk za 18 jun 2011 - 19:36

Ik zou persoonlijk niet naar Mexico gaan. Toen wij destijds in LA zaten bij familie, zeiden hun ook "normaal zouden we jullie wel mee nemen naar Mexico, maar het is op dit moment zo gevaarlijk, dat risico is veels te groot". Zij zelf komen daar al jaren niet meer omdat het gewoon echt een te groot risico is, en ik denk dat je toch een beetje ontspannen wilt zijn op je huwelijksreis.

Ik zou lekker voor een land kiezen waar je een stuk minder risico loopt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  TukTuk za 18 jun 2011 - 19:39

Jacolien schreef:Goed idee Caro om me in te schrijven voor die nieuwsbrieven, ga ik gelijk doen! Ik heb nog wel even de tijd om te boeken, maar dan weet ik wat er te koop is.

En Mexico, is dat leuk? Wat kun je daar allemaal doen? Ik heb van mensen verhalen gehoord dat ze inderdaad helemaal naar Mexico gingen, maar het resort niet afkwamen omdat het buiten te gevaarlijk is! Dan vind ik het zonde om zo ver weg te gaan, kun je net zo goed naar Turkije gaan. En alleen maar op een resort zitten vinden wij maar niks.
Op het moment neig ik ook het meest naar Azië, maar mijn vriend is bijv. alweer in Thailand geweest dus wil daar niet nog een keer heen.. Lastig lastig!

Heeft hij heel Thailand al gezien dan? Wink Hoelang en waar is hij allemaal geweest?
Dan zou ik voor Maleisië of Indonesië kiezen (Bali bijvoorbeeld).
Je kan het leven daar zo goedkoop of zo duur maken als je zelf wilt en ik zou wel terplekke gewoon alles zelf regelen, scheelt je een hoop geld!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Polly za 18 jun 2011 - 21:57

AngelNyn schreef:Ik zou persoonlijk niet naar Mexico gaan. Toen wij destijds in LA zaten bij familie, zeiden hun ook "normaal zouden we jullie wel mee nemen naar Mexico, maar het is op dit moment zo gevaarlijk, dat risico is veels te groot". Zij zelf komen daar al jaren niet meer omdat het gewoon echt een te groot risico is, en ik denk dat je toch een beetje ontspannen wilt zijn op je huwelijksreis.

Ik zou lekker voor een land kiezen waar je een stuk minder risico loopt.

Maar het hangt er toch vanaf waar in Mexico? Als je van LA naar Mexico rijdt, dan kan ik me voorstellen dat je dat op het moment niet wil doen. Ensenada bijvoorbeeld is niet de plaats om op huwelijksreis te gaan. Maar dingen als Cabo San Lucas, Puerto Vallarta of Yucatán is echt prima te doen, daar hoef je je niet onveilig te voelen.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 22:20

Oh wat heerlijk! Waarom stellen jullie beiden niet een lijstje op met landen waar je heen zou willen? Dan bekijk je ze samen en de landen die jullie beiden hebben kan je dan gaan bekijken. Wat is er te doen? Wat kost t? Hoe is t eten? Hoe is t weer? Etc. is ook nog een leuk proces om door te gaan samen smile

Ik zou zeggen:
- Argentinie
- Brazilie
- Cuba
- Maleisie
- Vietnam
- Indonesie

maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Caro vr 24 jun 2011 - 1:34

Polly schreef:
AngelNyn schreef:Ik zou persoonlijk niet naar Mexico gaan. Toen wij destijds in LA zaten bij familie, zeiden hun ook "normaal zouden we jullie wel mee nemen naar Mexico, maar het is op dit moment zo gevaarlijk, dat risico is veels te groot". Zij zelf komen daar al jaren niet meer omdat het gewoon echt een te groot risico is, en ik denk dat je toch een beetje ontspannen wilt zijn op je huwelijksreis.

Ik zou lekker voor een land kiezen waar je een stuk minder risico loopt.

Maar het hangt er toch vanaf waar in Mexico? Als je van LA naar Mexico rijdt, dan kan ik me voorstellen dat je dat op het moment niet wil doen. Ensenada bijvoorbeeld is niet de plaats om op huwelijksreis te gaan. Maar dingen als Cabo San Lucas, Puerto Vallarta of Yucatán is echt prima te doen, daar hoef je je niet onveilig te voelen.

Inderdaad! Mexico is immens groot, het is geen Nederland. Het leven aan de mexicaanse grens met Amerika is ook niet leuk. Daar is het hartstikke gevaarlijk, daar woeden de drugsoorlogen ook.

Maar toeristisch Mexico ligt zo ongeveer aan het andere eind, en als je dat met de bus zou doen ben je 4 dagen onderweg ofzo (of nog langer). Oftwel: daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.

De meeste bureaus bieden reizen aan naar Yucatan. Dat is ook het Mexico dat het meest bekend is bij ons Nederlanders..Zeker als je het hebt over Cancun of Playa del Carmen.

Zelf heb ik vrijwilligerswerk gedaan in Oaxaca. Dat is een van de armste provincies, maar onveilig is het absoluut niet. Je moet niet 's avonds laat alleen als meisje over straat met al je dure spullen maar heel eerlijk: dat doe je hier ook niet zo snel. Maar in het toeristische gedeelte heb je dat al weeer veel minder.

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Guus vr 24 jun 2011 - 2:07

Onze droomreis is een rondreis door Zuid Afrika afgemaakt met een paar dagen relaxen op Mauritius I love you

ongeveer 2500 p.p.

eigenlijk zouden ze een soort overkoepelende zoekmachine moeten maken waar je tussen alle reizen kan selecteren op prijs en dat je dan gewoon beknopt bestemmingen krijgt die haalbaar zijn smile
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 0:41

Ben je er al uit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Jacolien za 9 jul 2011 - 7:17

Officieel staat nog niets geboekt, maar we neigen wel erg naar Midden-Amerika. Een aantal dagen relaxen op een resort in Belize, hutje aan het strand, chillen maar en cocktails drinken :-) Daarna een beetje toeren door met land met een rugzak op je rug en dan uiteindelijk in een ander land aankomen (bijv. Guatamala) en daar nog een weekje blijven en dan vanaf daar weer terug vliegen naar NL. Daar willen we zo'n 3 weken voor uittrekken. Dat is nu het plan, maar we moeten er nog wel echt ff goed voor gaan zitten hoor!!
Jacolien
Jacolien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 71
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Zora za 9 jul 2011 - 22:13

Leuk leuk leuk!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Mamasapje za 9 jul 2011 - 22:15

Heeeeel leuk! Ga je het redden met je Budget van 600 pp? Ik ben benieuwd:) Klinkt heeeel goed smile
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Jacolien ma 11 jul 2011 - 5:05

Oooh ja, budget... daar moesten we óók nog aan denken nerd
We hebben nu tickets gezien die we morgen gaan boeken voor een kleine 800 pp. Dat is 200 boven budget voor de tickets, maar ja joh. We hadden een meevaller met de ringen én kunnen een super gave auto gratis gebruiken, dus kunnen we de huwelijksreis weer wat duurder maken.
Het ticket gaat heen van Amsterdan - Cancun (Mexico) en drie weken later vliegen we van Belize City weer terug naar Amsterdam. In de tussentijd willen we ook Guatamala nog bezocht hebben. Helemaal zin in!!! Als jullie nog tips hebben van wat we bezocht móeten hebben dan hoor ik het graag!!

Jacolien
Jacolien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 71
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Zora ma 11 jul 2011 - 6:28

Leuk! Wij vlogen toen ook op Cancun. Gaan jullie ook al iets boeken of gewoon op de bonnefooi? Wij wilden niet in Cancun overnachten, en hebben de nacht doorgebracht in Playa del Carmen. Ook erg toeristisch, maar niet zo erg als Cancun, en prima om even bij te komen van de vlucht. Strand is heerlijk!

Hoe willen jullie richting Belize? Wij hebben een chickenbus gepakt smile superleuk, maar wel stikheet. Caye Caulker is dus echt de aanrader van mijn kant! En vanuit daar kun je ook andere eilanden bezoeken.

In Guatemala zou ik als ik jou was zeker naar Tikal! Wij hebben toen overnacht in Flores volgens mij. Ook een heel leuk backpackersstadje met heel veel hotelletjes. Als je wil pinnen moet je met een tuk-tuk naar een ander stadje Very Happy Ook leuk :p
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huwelijksreis Empty Re: Huwelijksreis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum