Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vermindere lever functie

3 plaatsers

Ga naar beneden

Vermindere lever functie Empty Vermindere lever functie

Bericht  Ster vr 17 jun 2011 - 1:54

Sinds afgelopen zondag ben ik erg duizelig. Nou ben ik dinsdag naar de huisarts geweest en moest bloed laten prikken. Vanmorgen belde de assistente voor de uitslag, het zag er allemaal goed uit, alleen mijn leverfunctie was minder (de waardes iig). Ik moet komende week opnieuw laten prikken om te kijken of het dan wel goed is. Ze zei dat het kon komen als je de avond ervoor een glaasje alcohol op hebt. Nou heb ik zaterdag (3 dagen eerder) wel redelijk veel bier gedronken. Kan dit hier nog door komen?

Wie kan mij gerust stellen? de duizeligheid is nog steeds niet weg, wel minder.

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermindere lever functie Empty Re: Vermindere lever functie

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 2:00

Ik heb hetzelfde gehad. Ik moest vorige week bloed laten prikken omdat ik afgelopen woensdag op controle moest bij de internist ivm mijn nierziekte.

Alles was perfect, zeker voor na een zwangerschap waardoor de nieren toch een klap zouden kunnen krijgen. Gelukkig was dit niet het geval.
Alleen waren bij mij de waardes van de lever ook gestegen. Niet heel extreem, maar toch.
Nu heb ik medicijnen voor mijn bloeddruk, waardoor dit ook kan komen. Die moet ik nu afbouwen, en over 2 weken moet ik even weer komen bij de internist en kijken wat de waardes dan zijn.
Hij zei wel dat het zoveel oorzaken kan hebben. Je kunt ook net een virusje te pakken hebben oid.
Ik vind het ook best eng hoor, en ik ga ook maar niet meer zoeken op internet. Ik probeer het maar rustig af te wachten, hoe spannend ik het ook vind...

Gast
Gast

Bericht  Ster vr 17 jun 2011 - 20:36

Zoeken op internet is inderdaad niet zo'n goed plan. Ik heb het dus wel gedaan en maak me daarom ook behoorlijk zorgen. Weet jij hoe het kan dat het te maken heeft met medicijnen voor de bloeddruk? Ik slik namelijk bloedverdunners had het heel koud weer is, ivm dode vingers. Deze heb ik nu niet meer gehad sinds februari ofzo.

We wachten maar gewoon af. Baal er wel van want durf nou geen alcohol meer te drinken.

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 20:46

Geen idee hoe de bloeddrukverlagers er mee te maken kunnen hebben, het staat in ieder geval ook wel in de bijsluiter, maar ja, hypochonder die ik ben, zelfs dat stelt me niet gerust. Ik moet 30 juni weerkomen, dus ben benieuwd!
Kan maar zo dat het de ene dag hoger aangeeft, en de andere dag weer normaal, dus ik probeer me maar niet te druk te maken, anders maak ik mezelf echt gek.

Gast
Gast

Bericht  Suus vr 17 jun 2011 - 21:39

Mijn vriend heeft dit ook een keer gehad, hij had toen een paar dagen eerder veel te veel gedronken. Hij moest toen een week later weer komen, hele week niet gedronken en toen waren de waardes weer normaal. Het kan dus inderdaad te maken hebben met dat je een paar dagen eerder te veel gedronken hebt.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Xanna za 18 jun 2011 - 4:27

Ik heb dit vorig jaar ook gehad en al met al ben ik er 2 maanden zoet mee geweest. Bij mij begon het ook met duizeligheid en concentratieverlies wat gepaard ging met heel moe zijn. Ik drink eigenlijk nooit alcohol, dus dat was de oorzaak niet. Echter kunnen ze nog steeds niet precies zeggen wat het is geweest, maar ze denken aan een infectie in het bloed.

Maar weet je ook welke waardes er te hoog zijn? Ze kunnen volgens mij 5 verschillende prikken. Bij mij ging het om de gamma en de alat dacht ik. Mijn waardes waren vergelijkbaar met iemand die heel stevig drinkt.

Na 2 maanden voelde ik mij eigenlijk pas weer fit en in de 4 maanden daarna heb ik heel veel haaruitval gehad, terwijl de waardes na 3 maanden weer nagenoeg normaal waren.

Hopelijk voor jou is het snel weer in orde!

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  Ster zo 19 jun 2011 - 5:58

Xanna: Sow, dan heb je er nog lang last van gehad. Dat duizelig zijn en concentratieverlies heb ik ook, maar ben wel niet echt moe. Een infectie in het bloed? Wanneer of waardoor kun je dat krijgen? Heb je er nou helemaal geen last mee van? Ik weet niet op welke waardes ze hebben geprikt, zal dat dinsdag nog eens navragen.

MamaRosa: Wat duurt het dan nog lang voordat het 30 juni is, ik mag gelukkig dinsdag al terug.

Suus: Ik hoop dat je gelijk hebt, ik heb ook bewust niks gedronken dit weekend.

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 6:00

Ik heb flinke leverfunctiestoornissen gehad tijdens de ziekte van Pfeiffer. Door een virus dus.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 6:36

@ Ster: Ik moet 2 weken wachten omdat ik de bloeddrukmedicatie aan het afbouwen ben, dat heeft ook even tijd nodig, het gaat nu vooral om te kijken of de bloeddruk met minder medicijnen netjes blijft. En dan bekijkt hij meteen de leverwaardes weer. De dag ervoor moet ik bloedprikken.

@ Xanne: Bij mij ging het om de Alat en de Asat als ik het goed zeg en schrijf.

@ PM: Dat zei mijn arts dus ook, dat het ook bijv. pfeiffer kan zijn. Weet jij zo hoe hoog je waardes waren, en welke?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 6:44

@MamaRosa: Nee, geen idee, is al een jaar of 8 geleden Wink
Ik weet wel dat ik een bruin/ gelige huidskleur kreeg en enorme jeuk had door de leverfunctiestoornis (en natuurlijk hoge koorts door de bijgehorende keelontsteking).
Verder zo ontzettend moe, kon de eerste weken de trap niet eens op zonder tussendoor te rusten.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 7:09

Nouja, ik wacht maar af. Ik weet wel dat ik die week dat ik bloed moest laten prikken iedere keer heel duizelig was, en elke keer het gevoel had zo door mijn benen te zakken. Maar dat is nu over. Wie weet had dat er ook mee te maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 10:29

Morgen weer naar de internist voor een half uur aan de bloeddrukmeter, en de uitslag. Eerlijk gezegd vind ik het best eng, gezien mijn nierziekte...Heb in de toekomst al een donornier nodig, dus ik haal me allemaal gekke dingen in het hoofd nu, dat ik ook een nieuwe lever nodig heb...Hopelijk valt het mee!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 13:22

spannend, hoe laat moet je?

Sterkte in elk geval, laat je even weten hoe het was?

Gast
Gast

Bericht  Ster wo 29 jun 2011 - 19:27

Veel succes vandaag! Hopelijk komen ze erachter waardoor de waarden niet normaal zijn.

Bij mij zijn ze er helaas nog niet achter, Mijn ALAT waarde is te hoog. Ben nog steeds duizelig en heb deze week voor de 3e keer bloed laten prikken, nu ook voor phyfer Sad Hoop toch echt niet dat het dat is...

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 1:17

Nou, ben geweest. Moest dus eerst een half uur aan de bloeddrukmeter, helaas was de bloeddruk met medicatie op de grens, dus ik kan niet helemaal stoppen. Moet sowieso 1x daags blijven slikken, en anders toch weer verhogen, maar dat is dus wat lastig als de lever daardoor gaat ontsteken.
En andere medicatie kan niet omdat ik borstvoeding geef. Ik mocht wel doorgaan met de borstvoeding, ik heb aangegeven dat ik het liefst minimaal een half jaar wil geven, liever nog langer, maar dat moet dan wel verantwoord zijn natuurlijk, het moet niet ten koste van mijn eigen gezondheid gaan. Maar doorgaan kon wel volgens de arts. Ik moet wel over 3 maanden terug, dan weer bloed na laten kijken, en kijken of ik nog redelijk zit met de bloeddruk of toch weer medicatie moet verhogen.

De waardes van de lever waren gelukkig wel gezakt, de ene waarde, geloof de ALAT, is weer normaal, binnen de perken, de andere, de ASAT dacht ik (of het is net andersoms, geen idee wat ze inhouden), is ook gedaald, maar staat nog wel in het rood, maar gelukkig dus wel minder. Echt een hele opluchting.
Ze gaan het wel goed in de gaten houden, maar ben hier al heel blij mee, maakte me echt wel heel druk gezien mijn ziekte.

@ Ster, vervelend zeg, hoop dat ze er bij jou achter kunnen komen. Bij mij zijn ze er dus ook niet achter, het kan door de medicijnen komen wat ik al eerder schreef, maar het kan ook gerust een virus oid zijn geweest.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: