Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

awa

+9
SuperGrover
PiP
Klompemeiske
Zininzon
Atelier Madame
rapa nui
Zonnetje
_Lacey_
Sjaantje
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

awa - Pagina 2 Empty Re: awa

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 0:36

Mijn spaargeld gaat binnenkort overgeboekt worden naar de UU. En van een gedeelte ga ik dus op vakantie, en wat er dan nog overblijft, daar kan ik misschien nog iets van een slaapbankje van kopen voor op mijn nieuwe kamer. En dan is het foetsie.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 3:18

Uitgeven laughcry

Gast
Gast

Bericht  Joli86 di 14 jun 2011 - 6:37

Gewoon naar de spaarrekening.. Vastzetten doen we niet omdat we binnenkort wel willen trouwen/kindje. Beleggen enzo moet je vind ik pas doen als je er genoeg verstand van hebt..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 7:38

Bij ons staat het op de spaarrekening.

Gast
Gast

Bericht  Labeendje wo 15 jun 2011 - 1:26

Tot nu toe staat het op een normale spaarrekening, van volgens mij net iets meer dan 2% rente. Eerder heb ik wel een spaarrekening gehad waarop je ieder jaar 10% meer moest hebben dan wat je aan het begin van het jaar had en dan kreeg je een hogere rente, maar toen ik uit huis ging heb ik die rekening op gemaakt aan verbouwen en inrichten. Nu gaan we dit jaar eerst nog naar Nieuw Zeeland (begroting 5000 pp, dus dat hakt erin), daarna willen we gaan kijken voor een koophuis, dus daar gaat ook een hoop geld in zitten. Als er dan nog een noemenswaardig bedrag over is wil ik kijken om het ergens vast te zetten voor een hogere rente en anders blijft het gewoon op de normale spaarrekening staan voor het geval de auto kapot gaat, de wasmachine vervangen moet worden, enz.
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Primrose za 18 jun 2011 - 1:18

Eerst hadden we nooit wat, dus toen hadden we dat probleem niet haha. Nu hebben we wel een klein beetje spaargeld, en dat staat gewoon op onze normale spaarrekening die gekoppeld is aan onze lopende rekening. Momenteel is de rente 2.1%. Vastzetten heeft bij ons geen zin omdat het geen groot bedrag is, en het wisselt steeds, als we weer op vakantie zijn geweest is het weer minder, daarna vullen we het weer aan (of we wagen een poging :p). Dus ik vind dit prima.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover za 18 jun 2011 - 5:25

Labeendje: Nu vastzetten is niet slim. Niet doen, wacht tot de rente hoger wordt! De rente is nu uitzonderlijk laag, en nauwelijks hoger voor vastzetten, terwijl je bij vastzetten jarenlang deze rente zal krijgen. En de kans dat de rente in de toekomst stijgt, is vrij groot.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Tsjip za 18 jun 2011 - 5:31

Mijn spaargeld staat gewoon op mijn spaarrekening.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 5:41

Nee. Mijn spaargeld is mijn buffer, maar ook de rekening waar ik leuke dingen van koop. Zoals dit jaar mijn televisie, gordijnen, vitrage, nieuwe meubelen, verf, schilderijen e.d. Vastzetten zou betekenen dat ik er geen beschikking over heb en dat wil ik dus echt niet. Dan maar een iets lagere rente, als ik er maar bij kan wanneer ik erbij wil/moet.

Gast
Gast

Bericht  Tsjip za 18 jun 2011 - 5:56

Angel Blue Eyes schreef:Nee. Mijn spaargeld is mijn buffer, maar ook de rekening waar ik leuke dingen van koop. Zoals dit jaar mijn televisie, gordijnen, vitrage, nieuwe meubelen, verf, schilderijen e.d. Vastzetten zou betekenen dat ik er geen beschikking over heb en dat wil ik dus echt niet. Dan maar een iets lagere rente, als ik er maar bij kan wanneer ik erbij wil/moet.

Zo gaat dat hier net zo!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud