sds
+10
Bolleke
Summerlovin
Teddyaapje
Susan
Jazzlyn
Lejow
Pien
LMCurious
Pussycat
Darius
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: sds
Waarschijnlijk blijft het hier ook maar bij 1 kindje. Zelf ben ik ook enigkind. Ik heb er eigenlijk geen seconde over nagedacht om een tweede te willen mocht S. ooit komen te overlijden. Ook heb je 2 kinderen kan er altijd nog iets gebeuren. En tsja misschien dan nooit opa en oma worden dan kan je ook gebeuren als je ene zoon homo is en je andere zoon nooit verkering krijgt bijvoorbeeld.
Een vage kennis van mijn ouders hebben het trouwens wel mee gemaakt dat hun enige kind overleed op zijn 16e. Toen is die vrouw vrij snel weer zwanger geworden op haar 45e ook weer van een zoon
Een vage kennis van mijn ouders hebben het trouwens wel mee gemaakt dat hun enige kind overleed op zijn 16e. Toen is die vrouw vrij snel weer zwanger geworden op haar 45e ook weer van een zoon
Gast- Gast
Ik heb niet alle reacties terug gelezen. Maar hier bewust 1 kind. Mijn vriend heeft al wel 1 kind uit een andere relatie, dus hij heeft er 2.
Waarom ik maar 1 kind wil, geen idee, een gevoel? Heb ook absoluut geen last van babykriebels, rammelende eierstokken ed.!
Min vriend is een paar jaar geleden zelfs gesteriliseerd, wat een heisa zeg voordat het mocht. Vaak gesprekken gehad met de huisarts, of we het wel zeker wisten, stel dat er iets met Mila zou gebeuren. JA EN??? Ik neem toch geen vervangend kind??
Uiteindelijk is het goed gekeurd.
Mila is inmiddels 5, maar toen ze een jaar of 2 was kwamen al regelmatig de vragen, wanneer komt nummer 2??? Wij zijn daar altijd heel duidelijk in geweest er komt geen nummer 2! schoonmoeder begon daar al over toen mila een paar weken oud was!!!! We hebben haar toen gelijk heel duidelijk gemaakt dat er geen 2e bij kwam. Vond ze heel raar, en heeft er nog een paar x na gevraagt, ben toen dus een keer heel boos geworden...daarna was het klaar.
Belachelijke rede ommeer dan 1 kind te "nemen" stel dat er met 1 van je kinderen wat gebeurd.....
Waarom ik maar 1 kind wil, geen idee, een gevoel? Heb ook absoluut geen last van babykriebels, rammelende eierstokken ed.!
Min vriend is een paar jaar geleden zelfs gesteriliseerd, wat een heisa zeg voordat het mocht. Vaak gesprekken gehad met de huisarts, of we het wel zeker wisten, stel dat er iets met Mila zou gebeuren. JA EN??? Ik neem toch geen vervangend kind??
Uiteindelijk is het goed gekeurd.
Mila is inmiddels 5, maar toen ze een jaar of 2 was kwamen al regelmatig de vragen, wanneer komt nummer 2??? Wij zijn daar altijd heel duidelijk in geweest er komt geen nummer 2! schoonmoeder begon daar al over toen mila een paar weken oud was!!!! We hebben haar toen gelijk heel duidelijk gemaakt dat er geen 2e bij kwam. Vond ze heel raar, en heeft er nog een paar x na gevraagt, ben toen dus een keer heel boos geworden...daarna was het klaar.
Belachelijke rede ommeer dan 1 kind te "nemen" stel dat er met 1 van je kinderen wat gebeurd.....
mama van Mila- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Als je 1 kind hebt, heb je niks te verliezen. Dan ben je ineens je kind kwijt, heb je niks meer om voor te leven (zo zie ik het, ik weet echt niet wat ik zou moeten zonder mijn dochter). Ik heb het gezien bij mijn oom en tante, hun oudste kind overleed toen hij 6 was en mijn tante vertelde dat ze door moest voor de andere (3) kinderen. Als die er niet waren geweest, was ze haar bed nooit meer uitgekomen. Voor mij is het geen reden om een tweede kindje te willen, het is niet zo dat ik er daarom nu nog één wil, want stel dat er 1 doodgaat dan heb ik er tenminste nog 1. Zo werkt dat niet, als je je kind verliest dan mis je dat kind en het maakt niet uit of je er 2 hebt of 10. Ik vind het dán wel een ander verhaal als je kind enig kind is. Moeilijk onderwerp hoor!
Gast- Gast
Ik kan me het heel goed voorstellen, ook uit ervaring. Ik ben dan wel geen kind verloren, maar mijn ouders wel. Mijn zus is alweer 11 jaar geleden overleden op 21jarige leeftijd, ik was toen 16. We hebben het ook ooit over dit onderwerp gehad. Ieder ervaart het anders, maar ik denk dat het gat minder groot is als je nog meer kinderen hebt. Je valt minder in een leegte, je hebt nog de zorg voor een ander kind. Als je 1 kind hebt en het valt weg, heb je ineens niets meer..
Mijn ouders waren in ieder geval erg blij met me
Het zou overigens geen reden voor mij zijn om 2kinderen te nemen.. Als je al zo vanuit de narigheid beredeneert...
Mijn ouders waren in ieder geval erg blij met me
Het zou overigens geen reden voor mij zijn om 2kinderen te nemen.. Als je al zo vanuit de narigheid beredeneert...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: