N.a.v. zou jij liften?
+12
Joli86
M-G
TukTuk
Fearie
Caroow
mzcharlotte
SuperGrover
Rosa
Tullow
rapa nui
Lynn_
Antibes
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: N.a.v. zou jij liften?
Ik heb nooit gelift, want ik heb altijd veel alleen gereisd of samen met een vriendin en dan voelt het voor mij niet veilig genoeg. De avonturen die hier beschreven staan klinken wel erg leuk!
Gast- Gast
1keer, maar was wel samen met mijn vriend en zou het niet snel weer doen. We zaten bij de bushalte te wachten om naar het centrum te gaan en er stopte een auto en bood ons aan om ons te brengen (bus kwam 1x in t uur ofzo). Ik wilde het liever niet, maar mijn vriend zei gelijk ja Heb niet erg ontspannen gezeten, zeker toen die man de snelweg opreed ipv binnendoor.. Maar we zijn gewoon zonder problemen afgezet bij het station, maar voelde me er niet prettig bij! Maar ben ook veel te wantrouwig..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Nee ik heb nooit gelift en denk ook niet dat ik dat zo snel zou doen. Niet voor mijn plezier in ieder geval dan zal het al uit nood zijn. (ergens gestrand ofzo en geen vervoer...)
Verder regel ik liever mijn eigen vervoer, dan kan ik doen en laten wat ik wil en hoef ik met niemand rekening te houden (behalve met mijn medeweggebruikers dan...)
Verder regel ik liever mijn eigen vervoer, dan kan ik doen en laten wat ik wil en hoef ik met niemand rekening te houden (behalve met mijn medeweggebruikers dan...)
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Nu ik al die verhalen lees lijkt me het wel leuk maar ben niet zo avontuurlijk aangelegd..
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Noa schreef:Ik heb in het verleden veel gelift. Heel Oost Europa door, Ukraine, Rusland, Roemenie, Hongarije, Kroatie, Tsjechie en dan weer terug naar Nederland via Berlijn Ik deed het altijd alleen met een jongen erbij en ik vond het helemaal geweldig!! Het geeft zo'n vrij gevoel! Ik ben ook wel eens ergens in een grensgebied afgezet en toen belanden we midden in een bos, met van die scandinavische bomen, nergens was een auto te bekennen of een huis. Toen zagen we een kleine boot liggen, zijn we daar maar gaan slapen In mijn backpack haaha, want ik had niet eens een deken ofzo! Ik ben ook eens in een hoerenkast terecht gekomen, hebben we daar een kamer gehuurd, omdat er verder niks was daar! Elk uur kwam er een andere hoer in de kamer naast ons, vreselijk, whaahha maar wat hebben we erom gelachen later Verder hele leuke mensen ontmoet, veel toffe gesprekken gevoerd, heel interessant allemaal. Kan het iedereen aanraden!
Dit klinkt echt onzettend cool :-) En herkenbaar, dat achteraf alles grappig is...
Toch lijkt liften me niks, ik reis op alle andere manieren graag, maar ik stap niet bij vreemden in de auto. Dan betaal ik liever meer voor een gare bus of zo.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Nee, ik zou dat nooit doen.
Je weet niet bij wie je in de auto beland.
Het kan wel gratis/goedkoop zijn maar ik stap liever in mijn eigen auto of maak gebruik van het openbaar vervoer.
Je weet niet bij wie je in de auto beland.
Het kan wel gratis/goedkoop zijn maar ik stap liever in mijn eigen auto of maak gebruik van het openbaar vervoer.
Gast- Gast
Nee, dat zou ik echt nooit doen, ook niet als ik ergens midden in de nacht sta. Dan bel ik mijn ouders/vriendin of desnoods een vriend(in) wel uit bed, want liften vind ik te gevaarlijk en niet prettig.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Ik lieg! Vorige week was er echt een enorme stortbui, ik was met de fiets onderweg naar de supermarkt en gestopt om onder een boom te schuilen.
Dat hielp niet, ik was door- en doorweekt. Stopt er een man in een busje die zegt "zet je fiets maar op slot, laat hier maar staan, ik breng je wel even" Dat vond ik zo aardig en ik voelde me zo wanhopig dat ik zo ben ingestapt.
Gast- Gast
En als je in je eentje was geweest waren alle mensen waarvan je een lift zou krijgen serie moordenaars die je verkrachten en in een vallei dumpen?Noa schreef:Ik heb in het verleden veel gelift. Heel Oost Europa door, Ukraine, Rusland, Roemenie, Hongarije, Kroatie, Tsjechie en dan weer terug naar Nederland via Berlijn Ik deed het altijd alleen met een jongen erbij en ik vond het helemaal geweldig!! Het geeft zo'n vrij gevoel! Ik ben ook wel eens ergens in een grensgebied afgezet en toen belanden we midden in een bos, met van die scandinavische bomen, nergens was een auto te bekennen of een huis. Toen zagen we een kleine boot liggen, zijn we daar maar gaan slapen In mijn backpack haaha, want ik had niet eens een deken ofzo! Ik ben ook eens in een hoerenkast terecht gekomen, hebben we daar een kamer gehuurd, omdat er verder niks was daar! Elk uur kwam er een andere hoer in de kamer naast ons, vreselijk, whaahha maar wat hebben we erom gelachen later Verder hele leuke mensen ontmoet, veel toffe gesprekken gevoerd, heel interessant allemaal. Kan het iedereen aanraden!
Gast- Gast
Ja met carnaval, toen hadden we onze wagen gemist en we moesten naar de volgende optocht. Toen hebben we op een pizzadoos de naam van het dorp waar we heen moesten geschreven haha. Het duurden wel even omdat we met 10 man waren, er konden er iedere keer maar 2 of 3 mee.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Odilia schreef:En als je in je eentje was geweest waren alle mensen waarvan je een lift zou krijgen serie moordenaars die je verkrachten en in een vallei dumpen?Noa schreef:Ik heb in het verleden veel gelift. Heel Oost Europa door, Ukraine, Rusland, Roemenie, Hongarije, Kroatie, Tsjechie en dan weer terug naar Nederland via Berlijn Ik deed het altijd alleen met een jongen erbij en ik vond het helemaal geweldig!! Het geeft zo'n vrij gevoel! Ik ben ook wel eens ergens in een grensgebied afgezet en toen belanden we midden in een bos, met van die scandinavische bomen, nergens was een auto te bekennen of een huis. Toen zagen we een kleine boot liggen, zijn we daar maar gaan slapen In mijn backpack haaha, want ik had niet eens een deken ofzo! Ik ben ook eens in een hoerenkast terecht gekomen, hebben we daar een kamer gehuurd, omdat er verder niks was daar! Elk uur kwam er een andere hoer in de kamer naast ons, vreselijk, whaahha maar wat hebben we erom gelachen later Verder hele leuke mensen ontmoet, veel toffe gesprekken gevoerd, heel interessant allemaal. Kan het iedereen aanraden!
In mijn eentje zou ik toch minder snel doen denk ik, maar dan meer ivm ongelukken/ergens stranden. Twee meisjes zie ik het probleem niet van. Als ze écht kwaad willen weerhoudt de aanwezigheid van een jongen ze daar écht niet van hoor. Krijgt hij hooguit de eerste klap op zijn hoofd. Denk maar aan mishandelde/verkrachte wildkamperende stelletjes in Italië.
Ik ben groot fan van het 'mag ik uw nummerbord en type auto even doorsturen'. Meesten hebben daar ruimschoots begrip voor en als er kwade bedoelingen zijn denken ze wel 2x na.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Dromertje schreef:hier geen spannende avonturen, nooit gelift en ook niet van plan om dat ooit te gaan doen.
+1
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Ik weet niet hoor, maar in veel van de landen waar ik ben geweest ben je alleen als vrouw gewoon écht niet veilig. Daar staan zoveel vrouwen langs de weg als hoeren. Als een man iets van je wilt en je staat alleen langs de weg ben je gewoon een té makkelijk doelwit. Als daar een man naast je staat halen de meeste mannen het gewoon niet in hun hoofd, omdat ze denken dat je een stelletje bent. Dat verschil in veiligheid is echt immens! Als iemand ons vroeg of we een stel waren zeiden we ook altijd dat we getrouwd waren, daar hebben ze in de meeste landen het meeste respect voor.Odilia schreef:En als je in je eentje was geweest waren alle mensen waarvan je een lift zou krijgen serie moordenaars die je verkrachten en in een vallei dumpen?Noa schreef:Ik heb in het verleden veel gelift. Heel Oost Europa door, Ukraine, Rusland, Roemenie, Hongarije, Kroatie, Tsjechie en dan weer terug naar Nederland via Berlijn Ik deed het altijd alleen met een jongen erbij en ik vond het helemaal geweldig!! Het geeft zo'n vrij gevoel! Ik ben ook wel eens ergens in een grensgebied afgezet en toen belanden we midden in een bos, met van die scandinavische bomen, nergens was een auto te bekennen of een huis. Toen zagen we een kleine boot liggen, zijn we daar maar gaan slapen In mijn backpack haaha, want ik had niet eens een deken ofzo! Ik ben ook eens in een hoerenkast terecht gekomen, hebben we daar een kamer gehuurd, omdat er verder niks was daar! Elk uur kwam er een andere hoer in de kamer naast ons, vreselijk, whaahha maar wat hebben we erom gelachen later Verder hele leuke mensen ontmoet, veel toffe gesprekken gevoerd, heel interessant allemaal. Kan het iedereen aanraden!
Je doet nu net alsof het compleet onrealistisch is te denken dat je wel eens verkracht kan worden, maar zo'n gekke gedachte is het niet, die dingen gebeuren elke dag.
Gast- Gast
Natuurlijk weet ik dat dat realistisch is. Jij doet nu alleen net alsof liften met een man erbij de veiligste manier van reizen is en dat als je alleen gaat je gegarandeerd verkracht/vermoord wordt. Als er een kwade wil is dan overkomt het je toch wel, man present of niet.
Natuurlijk ben je iets veiliger met zn 2-en, maar het is niet zo zwart wit als jij t nu doet voorkomen.
Natuurlijk ben je iets veiliger met zn 2-en, maar het is niet zo zwart wit als jij t nu doet voorkomen.
Gast- Gast
Strawberry Shortcake schreef:Dromertje schreef:hier geen spannende avonturen, nooit gelift en ook niet van plan om dat ooit te gaan doen.
+1
+2
Maar mocht ik ooit in zo'n situatie terecht komen, vind ik de tip van antibes wel een hele goede.
Gast- Gast
Het is niet zwart wit, maar je bent echt wel véél veiliger met een man aan je zijde. In sommige gebieden is het zelfs zo dat een vrouw alleen langs de weg gelijk staat aan een hoer, dus tja! Wij deden ook altijd zo dat hij voorin stapte bij de chauffeur en ik achterin ging zitten. En bij een vrachtwagenchauffeur, ik bij het raampje. Ik had ook een sterke beer van een vent mee, niet dat het 100% veilig is, natuurlijk niet dat is geen enkele situatie, maar het is echt wel véééél veiliger dan alleen! Wij hadden ook allerlei trucs en afspraken: de manier van instappen, de manier dat we onze tassen in de auto stopten (dat deed ik terwijl hij alvast instapte, zodat én de tassen veilig zijn én ik veilig) , de regel dat ik nóóít onder geen beding alleen met hem in de auto zou zitten, ook niet als er iets geregeld moest worden buiten de auto (dat deed ik allemaal)Odilia schreef:Natuurlijk weet ik dat dat realistisch is. Jij doet nu alleen net alsof liften met een man erbij de veiligste manier van reizen is en dat als je alleen gaat je gegarandeerd verkracht/vermoord wordt. Als er een kwade wil is dan overkomt het je toch wel, man present of niet.
Nouja, op die manier hebben we het wel op de meest veilige manier gedaan. Maar natuurlijk het kan altijd gebeuren, maar dat kan ook als ik in Amsterdam 's nachts alleen over straat fiets, of wanneer ik overdag door het bos ga hardlopen. Als je zo gaat denken kun je helemaal niks meer doen. Je moet je gewoon wel bewust zijn van de risico's en deze zo klein mogelijk maken.
Alleen liften is daarom voor mij echt not done!
Gast- Gast
Odilia schreef:Natuurlijk weet ik dat dat realistisch is. Jij doet nu alleen net alsof liften met een man erbij de veiligste manier van reizen is en dat als je alleen gaat je gegarandeerd verkracht/vermoord wordt. Als er een kwade wil is dan overkomt het je toch wel, man present of niet.
Ik vind helemaal niet dat Noa het zwart-wit doet overkomen. Naast het feit dat ze het allemaal uitlegt, lijkt het me nogal logisch dat een jongen en een meisje die samen liften veiliger zijn dan een meisje dat alleen lift? Dat bij kwade wil het je toch wel overkomt is geen argument om dan maar gewoon alleen te gaan. Een bank wordt ook beveiligd, terwijl die ook beroofd kan worden als iemand dat echt wil.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: