N.a.v. zou jij liften?
+12
Joli86
M-G
TukTuk
Fearie
Caroow
mzcharlotte
SuperGrover
Rosa
Tullow
rapa nui
Lynn_
Antibes
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
N.a.v. zou jij liften?
Heb je wel eens gelift of ben je van plan dit nog eens te doen? Of vind je het te gevaarlijk?
Ik heb zin in spannende lift avonturen
Gast- Gast
Re: N.a.v. zou jij liften?
hier geen spannende avonturen, nooit gelift en ook niet van plan om dat ooit te gaan doen.
Gast- Gast
Vorig jaar met Pasen naar Antwerpen gelift. Niet echt indrukwekkend, maar het ging zo makkelijk dat ik eigenlijk nog wel een keer verder wil liften..
Onze eerste lift was van AT5 haha! In een hele oude Engelse taxi, superleuk! De tweede was een vaag mannetje die in Antwerpen iets met goudhandel deed haha... Zat de hele tijd niet handsfree te bellen enzo en te klagen dat hij een hekel had aan autorijden. En toen heb ik op een gegeven moment het stuur overgenomen, haha! Dat was wel chill en hij leverde ons (of naja, eigenlijk ik) voor de deur van het hostel af!
Onze eerste lift was van AT5 haha! In een hele oude Engelse taxi, superleuk! De tweede was een vaag mannetje die in Antwerpen iets met goudhandel deed haha... Zat de hele tijd niet handsfree te bellen enzo en te klagen dat hij een hekel had aan autorijden. En toen heb ik op een gegeven moment het stuur overgenomen, haha! Dat was wel chill en hij leverde ons (of naja, eigenlijk ik) voor de deur van het hostel af!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Dromertje schreef:hier geen spannende avonturen, nooit gelift en ook niet van plan om dat ooit te gaan doen.
+1
Gast- Gast
Zou het sowieso niet alleen doen en ik maakte steeds de deal met de bestuurders dat ik even auto-type + nummerbord naar mijn ouders smste. Als ze daar lastig over deden, ging ik gewoon niet mee.. =)
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik heb in het verleden veel gelift. Heel Oost Europa door, Ukraine, Rusland, Roemenie, Hongarije, Kroatie, Tsjechie en dan weer terug naar Nederland via Berlijn Ik deed het altijd alleen met een jongen erbij en ik vond het helemaal geweldig!! Het geeft zo'n vrij gevoel! Ik ben ook wel eens ergens in een grensgebied afgezet en toen belanden we midden in een bos, met van die scandinavische bomen, nergens was een auto te bekennen of een huis. Toen zagen we een kleine boot liggen, zijn we daar maar gaan slapen In mijn backpack haaha, want ik had niet eens een deken ofzo! Ik ben ook eens in een hoerenkast terecht gekomen, hebben we daar een kamer gehuurd, omdat er verder niks was daar! Elk uur kwam er een andere hoer in de kamer naast ons, vreselijk, whaahha maar wat hebben we erom gelachen later Verder hele leuke mensen ontmoet, veel toffe gesprekken gevoerd, heel interessant allemaal. Kan het iedereen aanraden!
Gast- Gast
Klink heel avontuurlijk Noa! Toch denk ik dat ik het te eng zal vinden om bij iemand in de auto te stappen.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Noa schreef:Ik deed het altijd alleen met een jongen erbij en ik vond het helemaal geweldig!!
Ik zou het op die manier misschien ook wel proberen, hangt ook weer van het gebied / land af waar ik ben. Ik zou het echt alleen denk ik niet doen dan zou ik me niet prettig / veilig voelen. Alhoewel dat ook weer van de situatie af zou hangen. Ik zou wel meerijden met een familie bv. of met een vrouw maar zou niet bij een man of 2 mannen instappen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Wij stapten wel bij 1 man in, niet bij 2 mannen. Als je helemaal niet bij een man wilt instappen dan ga je het moeilijk krijgen, veel vrachtwagen chauffeurs zijn bereid je mee te nemen en dat zijn eigenlijk altijd mannen. De meeste chauffeurs wel die veel op de weg zitten. Als ik me ergens niet goed bij voelde dan deed ik het ook niet. Dan gaf ik mijn liftvriend een teken. Soms heb je van die onderbuikgevoelens... Maar de meeste zijn gewoon lieve mannen die foto's in hun vrachtwagen hebben hangen met hun vrouw en kinderen dat gaf me altijd al een veilig gevoel. Verder spraken we mensen aan bij tankstations, dan kun je zelf een beetje kiezen. Dan kozen we bijvoorbeeld voor een wat ouder stel met caravan, die willen het eerst nooit, maar als je lief lacht en ze een beetje gerust stelt, dan zijn de meeste er toch toe bereidrapa nui schreef:Noa schreef:Ik deed het altijd alleen met een jongen erbij en ik vond het helemaal geweldig!!
Ik zou het op die manier misschien ook wel proberen, hangt ook weer van het gebied / land af waar ik ben. Ik zou het echt alleen denk ik niet doen dan zou ik me niet prettig / veilig voelen. Alhoewel dat ook weer van de situatie af zou hangen. Ik zou wel meerijden met een familie bv. of met een vrouw maar zou niet bij een man of 2 mannen instappen.
Gast- Gast
Je brengt me zo wel op een idee Mijn vriend en ik vertrekken dinsdag naar Oekraïne, we hebben een hotel in Kiev. Mijn vriend had het gister nog over een auto huren, maar dat leek mij niet zo verstandig. Maar we kunnen natuurlijk ook liften! Hoe is jou dat bevallen in Oekraïne?
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Ik zou het wel doen, lijkt me een leuke manier van reizen, maar niet alleen en dan nog het liefst met een jongen. Geeft me toch een iets veiliger gevoel.
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
Nou in Oekraine is het moeilijk om te liften, omdat het een gebruikelijke manier van vervoer is daar: je steekt je hand uit en iedereen stopt voor je, het is daar meer dat iedereen wel iets wil bij verdienen als taxi. Ze vragen dan gewoon: waar wil je heen (in Kiev) en dan betaal je een klein bedrag, ze vragen echt niet veel! Dus het is de ideale manier!Tullow schreef:Je brengt me zo wel op een idee Mijn vriend en ik vertrekken dinsdag naar Oekraïne, we hebben een hotel in Kiev. Mijn vriend had het gister nog over een auto huren, maar dat leek mij niet zo verstandig. Maar we kunnen natuurlijk ook liften! Hoe is jou dat bevallen in Oekraïne?
Gast- Gast
Dat is wel heel goed om te weten, bedankt!
Weet je ook hoe het gaat buiten Kiev? Heb wel gelezen dat de bussen daar spotgoedkoop zijn, maar dat ook echt iedereen met de bus reist..
Weet je ook hoe het gaat buiten Kiev? Heb wel gelezen dat de bussen daar spotgoedkoop zijn, maar dat ook echt iedereen met de bus reist..
Tullow- Kletskop
Ja je kan met de bus gaan, alles is daar echt heeeel goedkoop! Wij gingen de grens over in een bus en toen zaten er allemaal vrouwen met kleine kinderen in de bus, maar die smokkelden allemaal pakjes sigaretten over de grens! Zodra die bus de grens over was, stopte de bus, kwamen er uit alle gaten en luiken van die bus laaaadingen sigaretten en die namen ze mee naar een huis dat daar stond. Wij echt zo: Whahaha! we hadden niks doorgehadTullow schreef:Dat is wel heel goed om te weten, bedankt!
Gast- Gast
Hahah, wat grappig. Kan me voorstellen dat je dan met je mond vol tanden staat.
Ik had al een aantal musea opgezocht die we eventueel zouden kunnen bezoeken en de entree is dan echt maar €0,43 omgerekend. Stelt echt niks voor!
Ik had al een aantal musea opgezocht die we eventueel zouden kunnen bezoeken en de entree is dan echt maar €0,43 omgerekend. Stelt echt niks voor!
Tullow- Kletskop
edit: Op m'n 15e ben ik eens in een andere stad beland zonder te weten hoe terug te komen. Dus ik besloot een auto aan te houden en te vragen hoe ik het snelst terug in stad X kon komen. De 2 bejaarde mannen moesten toevallig ook die kant op en boden aan mij daar af te zetten. Daar ze bejaard en vriendelijk oogde besloot ik mee te rijden. Toen ik ingestapt was zei 1 van de mannen: "Zo nu even de meisjes ophalen, dan kunnen we gaan "
Toen dacht ik wel even van.. Maar ze bedoelden natuurlijk hun lieftallige vrouwtjes die nog even opgehaald moesten worden waarna ze mij netjes hebben afgezet.
Ik vind het nog steeds echt super lief hoe ze het over hun meisjes hadden
Toen dacht ik wel even van.. Maar ze bedoelden natuurlijk hun lieftallige vrouwtjes die nog even opgehaald moesten worden waarna ze mij netjes hebben afgezet.
Rosa- Fluisteraar
Je hebt geluk gehad, maar het is wel écht heel onverstandig...Nicola schreef:edit: Op m'n 15e ben ik eens in een andere stad beland zonder te weten hoe terug te komen. Dus ik besloot een auto aan te houden en te vragen hoe ik het snelst terug in stad X kon komen. De 2 bejaarde mannen moesten toevallig ook die kant op en boden aan mij daar af te zetten. Daar ze bejaard en vriendelijk oogde besloot ik mee te rijden. Toen ik ingestapt was zei 1 van de mannen: "Zo nu even de meisjes ophalen, dan kunnen we gaan "
Gast- Gast
Ja dat klopt, het was ook een eens maar nooit weer situatie!
Rosa- Fluisteraar
Met Oud&Nieuw. Laatste trein gemist, maar we wilden toch naar Utrecht. Met 3 meisjes, dus liften was lastig, maar het voelde niet gevaarlijk.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik deed t vroeger regelmatig, nu durf ik t niet meer. Als ik erover nadenk hoeveel gekken er in de wereld loslopen, brrr krijg er de kriebels van.
Gast- Gast
Mijn buuf en ik zaten een jaar na Nathalie Holloway op Aruba zonder middelen om een auto te huren. We liftten toen elke dag naar het strand en hadden goede afspraken gemaakt over tegelijk in- en uitstappen en nog wat andere zaken.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Een aantal jaar geleden lifte ik vaak met een collega van Eernewoude naar Leeuwarden Ook heb ik dat stukje een aantal keer alleen gelift. De bus kwam daar eens in de 16 dagen ongeveer en we moesten toch naar het station
Toen mijn moeder er achter kwam werd ze best boos, en daarna heb ik het ook niet weer gedaan.
Toen mijn moeder er achter kwam werd ze best boos, en daarna heb ik het ook niet weer gedaan.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Dromertje schreef:hier geen spannende avonturen, nooit gelift en ook niet van plan om dat ooit te gaan doen.
+ 1
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Nog nooit echt gelift (wel lifts gekregen, zie verhaal van Yosemite in andere topic), maar zou het wel doen. Liefst wel met z'n tweeen.
Gast- Gast
Ik zou het echt alleen met zijn tweeën doen hoor... en dan ook alleen met een man samen... Het is echt heel gevaarlijk om zomaar bij iemand in de auto te stappen als meisje alleen. (Helaas!! Anders was ik overal lekker in mijn uppie heen gelift...)Marin schreef:Nog nooit echt gelift (wel lifts gekregen, zie verhaal van Yosemite in andere topic), maar zou het wel doen. Liefst wel met z'n tweeen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: