Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vage uitslag

3 plaatsers

Ga naar beneden

Vage uitslag Empty Vage uitslag

Bericht  Niekske za 11 jun 2011 - 20:25

Misschien is het wel niks, maar het zit me niet helemaal lekker... ik had een muggenbult precies op mijn elleboog. Omdat ik veel achter de pc werk, schoof die plek dus vaak over mijn bureau, wat extra jeuk opleverde. Ik smeerde em elke dag in met insecten-beten spul, maar heel soms heb ik toch even gekrabd. De muggenbult is inmiddels zo goed als weg, maar mijn hele elleboog zit nu onder de rode bultjes en vlekken. Eigenlijk in een kring om waar die muggenbult zat, het staat er niet echt mee in verbinding... :S dat jeukt nog veel erger en ik smeer er nu al een paar dagen nestosyl op (bij de drogist kwamen we niet verder dan dat) maar ik heb het idee dat die plek alleen maar groter wordt. Wat kan dat zijn? Ik ben me nu aan het afvragen of het wel een muggenbult was, misschien een ander insect? Ik heb ook al gedacht of het aan het krabben kan liggen, maar dat was zo weinig en ik heb dat wel eens vaker bij muggenbulten gedaan en toen gaf dat niet dit resultaat. Iemand tips?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vage uitslag Empty Re: Vage uitslag

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 20:27

Ben je niet gewoon allergisch/overgevoelig voor dat zalfje? Ik zou eens een dag niets smeren en kijken of het minder wordt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vage uitslag Empty Re: Vage uitslag

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 20:28

ziet het er zo uit?Vage uitslag Ziekte_van_Lyme_365x243

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vage uitslag Empty Re: Vage uitslag

Bericht  Jilke za 11 jun 2011 - 20:42

Je zou zeggen van de zalf. De kring die je hiervoor ziet vind ik meer passen bij Lyme, niet bij een muggenbult, maar ik kan fout zitten. En een teek zie je meestal wel zitten, die heeft niet zo'n typische witte opzwellende muggenbult.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vage uitslag Empty Re: Vage uitslag

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 20:44

Die foto is idd de ziekte van Lyme, ik moest gelijk daaraan denken, of denk je niet dat dat het is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vage uitslag Empty Re: Vage uitslag

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 20:46

Yasmin schreef:Die foto is idd de ziekte van Lyme, ik moest gelijk daaraan denken, of denk je niet dat dat het is?
Ik moest daar ook meteen aan denken idd, maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk, omdat een teek er niet zomaar uit kan gaan. Die zie je echt wel zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vage uitslag Empty Re: Vage uitslag

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 20:53

Mijn moeder heeft Lyme gehad en daar was geen teek te zien.

Maar ik zou daar niet meteen aan denken, lijkt me vrij extreem. Ik denk dat het door de zalf komt, als je er niet gerust op bent even langs de ha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vage uitslag Empty Re: Vage uitslag

Bericht  Jerry za 11 jun 2011 - 21:01

Vage uitslag Ringworm

Of is het zoiets? Als het steeds lijkt te herstellen, maar dan terugkomt en groter wordt (de ring wordt steeds groter), dan is het ringworm... Das geen beestje, maar een schimmelinfectie... Als je huid kwetsbaar is (door bv een muggenbult, waar je een beetje aan krabt, dat je huid wat geïrriteerd raakt) kan de infectie je huid 'binnendringen'. Naar de huisarts gaan, dan krijg je waarschijnlijk iets van ketoconazol wat je 14 dagen 2x per dag moet smeren...

Ik heb 't zelf aan de binnenkant van m'n ellebogen gehad, daar waar je arm veel tegen je romp aanschuurt (was allergisch voor wasmiddel wat ik op dat moment gebruikte, waardoor m'n huid kwetsbaar werd en ik dit erbij kreeg...)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vage uitslag Empty Re: Vage uitslag

Bericht  Niekske za 11 jun 2011 - 21:20

Thanks voor de reacties! Die eerste foto lijkt niet op wat ik heb, daar is de huid nog helemaal glad zeg maar en ik heb ook veel bultjes... en die tweede, tja, het is niet zo'n mooie ring smile het is veel groter dan dat. Ik heb geprobeerd om een foto te maken, maar die wordt niet echt scherp. Maar ik zal inderdaad die zalf eens achterwege laten (al heb ik die al vaker gebruikt, nooit een reactie op gehad :S) en dan kijk ik het nog even aan, anders toch maar langs de huisarts...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vage uitslag Empty Re: Vage uitslag

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 22:10

Het lijkt op een allergische reactie. Hoe gaat het er nu mee?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vage uitslag Empty Re: Vage uitslag

Bericht  Niekske di 14 jun 2011 - 22:12

Yvaine schreef:Het lijkt op een allergische reactie. Hoe gaat het er nu mee?

Ik denk dat het dat ook was... toen ik stopte met zalf smeren, ging de uitslag ook weg. Wel raar, ik heb al zo vaak nestosyl zalf gebruikt en nooit een allergische reactie op gehad :S
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vage uitslag Empty Re: Vage uitslag

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 22:25

Gelukkig dat het nu weer over is.

Het is trouwens wel iets wat je in de loop der jaren ontwikkelen. Bij mij is het begonnen met parfum waar ik niet meer tegen kon, daarna deo, wasmiddel en uiteindelijk make-up.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vage uitslag Empty Re: Vage uitslag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum