Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen

2 plaatsers

Ga naar beneden

lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen Empty lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen

Bericht  Pien wo 8 jun 2011 - 1:19

al langere tijd wil ik zelf witte lakentjes pimpen door er dingetjes op de naaien. ik heb aardig wat crea bea spulletjes die ik kan gebruiken, maar... het lakentje is gewoon 100% katoen, de versierdingetjes zijn vrijwel allemaal van nylon.

net al mn spulletjes klaar gelegd/ gezet, en ineens is daar die twijfel... geplastificeerde dingen heb ik er allemaal al tussen uit gehaald want dat lijkt me niet handig. kunnen jullie mij helpen? het gaat in principe om een lint die ik langs de hele bovenkant wil zetten. dit zelfde lint zit in het hemeltje van het wiegje en het leek me daarom leuk als dat terug kwam.

oh ja, heb een foto. dit is het lakentje met het lint, er tussenin komt dan nog een groen lakentje of dekentje (afhankelijk van de temp) en dan wil ik een wit stukje terug slaan met dat lint er dan op.

edit: de twijfel is of het niet gevaarlijk is voor zo'n kleintje!

dit is een foto ervan:

lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen Foto-WQA8M7WA

alle andere materialen die ik heb zijn van dezelfde stof.


Laatst aangepast door Pien op wo 8 jun 2011 - 1:25; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen Empty Re: lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 1:21

Waar twijfel je aan?
Leuk toch hem zelf pimpen. Ik heb ook zelf een lakentje gepimpt, moet je even op hyves kijken.
Het schiet trouwens ook al op bij je.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen Empty Re: lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen

Bericht  pantuf wo 8 jun 2011 - 1:22

Inderdaad, waar twijfel je nu precies aan dan?
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen Empty Re: lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen

Bericht  Pien wo 8 jun 2011 - 1:24

dat had ik er idd even duidelijker bij moeten zetten... ik twijfel of het niet gevaarlijk is ofzo! ben zo bang met oog op wassen dat ik er heel lang mee bezig ben en het na 1 keer wassen lelijk is. strijken kun je dat lint niet, dan smelt het zo weg denk ik. dus het strijken moet dan echt met een doek ertussen...

ga even op je hyves spieken!

het schiet idd heel hard op! heb ook gewoon zin in alles wat gaat komen, ben een stuk positiever als een tijd terug en vind het zwanger zijn nu weer zó leuk!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen Empty Re: lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen

Bericht  Pien wo 8 jun 2011 - 1:28

@Woezel, is het dat roze lakentje? ik vind hem echt prachtig!! zo mooi kan ik het jammer genoeg niet. ik heb geen naai machine en moet dus alles met de hand doen! nou kan ik gelukkig wel heel netjes en strak werken dus dat komt ook wel goed!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen Empty Re: lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 1:34

Mijn moeder heeft alle lakentjes voor H gemaakt.
Is niet gevaarlijk hoor. Als je het maar goed vast zet.
Je moet eerst de lakentjes uitwassen en het lint zodat het niet krimpt als je het erop hebt en dan gaat wassen.
Ik strijk de lakentjes gewoon andersom, al kan ik wel over het lint heen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen Empty Re: lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 1:36

Pien ja dat roze lakentje. Ik heb zelf ook geen naaimachine hoor, moest ik er voor lenen. Maar ben er wel erg trots op.
Gevaarlijk lijkt me het niet en ja hoe het blijft na het wassen blijft een gok denk ik. Ik zou het gewoon proberen, is leuk om ze met iets bezig te zijn en je hebt weer wat te doen om de tijd te verdrijven.

Fijn dat je alles weer wat positiever in ziet. Ik hoop voor je dat de kleine meid straks niet te lang op zich laat wachten en heel belangrijk dat de klachten na de bevalling gauw af nemen. Neem wel straks echt de rest he als je bevallen bent. Ik heb ook de eerste dagen bijna alleen maar boven doorgebracht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen Empty Re: lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen

Bericht  pantuf wo 8 jun 2011 - 1:36

Heeft je moeder (s.moeder) niet een naaimachine die je kunt lenen?

Je kunt ook 1 lakentje proberen...erop naaien, wassen, strijken en kijken hoe het dan is. Mocht het niet bevallen, kun je zo bij de hema een nieuw wit lakentje halen (kosten daar niet veel).
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen Empty Re: lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen

Bericht  Pien wo 8 jun 2011 - 2:24

Jammer genoeg is de naai machine van mijn moeder kapot en kost het heel veel om hem te laten maken. daar is ze dus nog over aan het twijfelen. mijn schoonmoeder heeft wel een naaimachine maar die wilt hem niet uitlenen, zij heeft wel aangegeven dat mocht het nodig zijn zij dingen voor me wilt zoomen- stikken maar dat wil ik niet. ik wil het juist zelf maken!!

ik ben inmiddels al aardig op weg. heb de band denk ik voor 1/6 vast zitten!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen Empty Re: lakentjes pimpen met decoratie lint/ bloemen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum