Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Droogshampoo

+7
SoGood
SuperGrover
Toet
Rosa
Happydobby
Stitch
Atelier Madame
11 plaatsers

Ga naar beneden

Droogshampoo  Empty Droogshampoo

Bericht  Atelier Madame ma 6 jun 2011 - 20:17

Ik ga van de zomer naar een festival en naar verwachting zal ik daar niet zo veel tijd en vooral zin hebben om te gaan douchen. Voor het wassen kan een mens natuurlijk gewoon natte wegwerpwashandjes gebruiken maar voor de haren kwam ik erachter dat er zoiets als droogshampoo bestaat. Je sprayt het in je haar, doorborstelen en je hebt na een paar minuten relatief schoon haar.
Nu mijn vraag: iemand ervaringen hiermee en welk merk is dan aan te raden?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Droogshampoo  Empty Re: Droogshampoo

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 20:18

Hoelang ga je dan?

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 6 jun 2011 - 20:22

vijf dagen.. en ik douche waarschijnlijk wel een keertje, maar ik heb geen zin om elke dag daar te moeten douchen (ben al geen fan van douchen op campings en naar verwachting is een festival douche helemaaaal niet zo schoon). Maar mijn haar is vaak na 1 dag al wel wat vet dus vandaar mijn vraag.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 20:22

Ja, 5 dagen is idd wel heel lang zonder haar wassen, haha..

Ik heb er geen ervaring mee, sorry! Succes!

Gast
Gast

Bericht  Stitch ma 6 jun 2011 - 20:29

Ik heb het vorig jaar ook gekocht, maar het is echt zondevan je geld! Mijn haar wordt ook heel snel vet, maar hier werd het ook niet echt beter van. En mn haar voelde erna nog viezer als ervoor! Ik heb de tweede dag gewoon mn haar in een staart gedaan en petje op smile de douche is dan thuis weer extra lekker! Wink en op een festival valt dat toch echt niemand op hor...
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Bericht  Happydobby ma 6 jun 2011 - 20:32

Ik had op mijn werk een bewoner die dat had, ja haar word er wel stug van, ik zou het eerst even uittesten want het ziet er wel beter uit dan vet haar.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rosa ma 6 jun 2011 - 22:30

Ik gebruik weleens droogshampoo van Batiste of het Kruidvat eigen merk. Het bevalt me wel prima. Ik gebruik het alleen voor m'n pony of m'n scheiding, de haarwortels. Ik was m'n haar weleens om de dag en soms wordt m'n pony dan wat vetter, daar gebruik ik het voor.

Ik denk dat het minder geschikt is voor het hele haar, 5 dagen lang. Maargoed ik zou het gewoon proberen, het is natuurlijk sowieso beter dan helemaal niet wassen Wink

Ze hebben bij het kruidvat trouwens ook mini-flesjes droogshampoo, succes.
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Toet di 7 jun 2011 - 6:16

Het helpt idd maar 'even', dit kan een paar uur zijn of een dag, dat verschilt natuurlijk per persoon. Je kan het ook niet twee dagen achter elkaar gebruiken. Maargoed, als je van de 5 dagen 3 dagen douchet kan het toch ook wel? Of douche jij echt alle 5 de dagen niet.. Neutral
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 6:38

Ik had er eentje gekocht bij de "Pak" 0.75 cent haha.. Ik weet niet of het daar aan lag, maar wat een ranzig spul.. Het leek wel of ik wasmiddel in mijn haar had lopen smeren :P

Ik rook serieus ook echt naar wasmiddel.. Me haar was wel iets minder vet, maar ontzettend dof.. Heb het gelijk weggegooid Wink

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover di 7 jun 2011 - 6:43

Ik gebruik droogshampoo van het eigen merk van de Kruidvat. Is maar 2 euro en ik vind het wel goed spul. Je moet het alleen niet 2 minuten laten intrekken, maar 5, dan is het gewoon niet vet meer, maar je moet het dan wel nog erg goed kammen. Anders lijkt je haar grijs laughcry Werkt niet langer dan 1 dag, en ik gebruik het alleen bovenin, niet in mijn losse haar, zeg maar.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  SoGood di 7 jun 2011 - 7:58

Oh jakkes, 5 dagen je haar niet kunnen wassen.. Kan je het niet wassen in een emmer dan ofzo?

Ik ben niet echt een meisje voor dat soort festivals geloof ik. Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:02

Ik vind het ook niet zo'n fijn spul, mijn haar ziet er na gebruik uit als een ontplofte strobos.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:03

Sogood schreef:Oh jakkes, 5 dagen je haar niet kunnen wassen.. Kan je het niet wassen in een emmer dan ofzo?

Ik ben niet echt een meisje voor dat soort festivals geloof ik. Very Happy

Haha, ik ook niet. Zelfs als ik duizend euro toe had gekregen, had ik nog niet vijf dagen zonder te douchen en haren wassen willen rondlopen. Dit heb ik trouwens eerder wel gedaan, maar nu zou ik het niet meer kunnen.

Gast
Gast

Bericht  Zora di 7 jun 2011 - 8:09

Hmmm ik zou dan denk ik gewoon op de ochtend van de 3e dag toch maar een uitstapje wagen naar de douches. Die zullen idd vast heel vies zijn, maar het water dat uit de kraan komt is vast fris genoeg op iig 1x je haar te wassen smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Minx di 7 jun 2011 - 8:17

Inderdaad werkt prima, voor 1 dag. Je haar word er inderdaad een stuk stugger van. In mijn geval een stuk voller. Heb blond haar dus dat grijs uitgevallen viel bij mij mee.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rapunzel di 7 jun 2011 - 8:21

Ik heb droogshampoo van het kruidvat. Het lijkt een beetje op haarspray. Het geeft wat meer volume aan je haar, waardoor het wat stugger wordt, maar het vet verdwijnt er niet door. Het kan wel helpen voor een paar uur als je haar vet begint te worden maar verwacht het wassen geen dagen te kunnen uitstellen.

Laatst aangepast door Rapunzel op di 7 jun 2011 - 8:25; in totaal 1 keer bewerkt
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Atelier Madame di 7 jun 2011 - 8:24

Hehe ik ga echt wel een keertje douchen hoor maak jullie maar niet druk Very Happy
maar het is meer dat ik gewoon normaal bijna elke dag mn haar was, en dat nu dus wil uitstellen voor een dag. En daarom dacht ik dus aan droogshampoo.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:26

Welk festival ga je heen? Over 't algemeen zijn de douches wel oke geregeld hoor. Wel lang in de rij staan, maar al kan je even je haar wassen.

Droogshampoo gebruikte ik vroeger wel eens als tiener, maar is niet echt handig. Het is een soort talg wat het vet opneemt, waardoor het minder snel vet lijkt.

Gast
Gast

Bericht  Error di 7 jun 2011 - 8:26

Droogshampoo geen ervaring mee, maar op mijn werk gebruiken we wel eens een shampoo cap.
Dit is een soort van badmuts waarmee je je haar kunt wassen. Zie linkje! Misschien is het ook wel ergens tekoop?

https://www.ouderenwinkel.nl/naardewebwinkelvanouderenwinkelnl/hulpmiddelen/02bb7d9b001365610/swashshampoocapharenwassenzonderwater.php
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  Atelier Madame di 7 jun 2011 - 8:34

@Marin: naar de zwart.e cros.s
eerst keer dat ik erheen ga dus heb geen ideeeee hoe het daar geregeld is. Mn vriend gaat er al jaren heen maar die doucht vaak gewoon 5 dagen niet :P.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Error di 7 jun 2011 - 8:50

Atelier Madame schreef:@Marin: naar de zwart.e cros.s
eerst keer dat ik erheen ga dus heb geen ideeeee hoe het daar geregeld is. Mn vriend gaat er al jaren heen maar die doucht vaak gewoon 5 dagen niet :P.

Heee, daar moet ik dit jaar 4 dagen werken, ook een aantal dagen op de camping geloof ik!
Maar opzich als je daar 'sochtends optijd bij de douches bent is het nog wel te doen hoor :P
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:51

Ik weet niet of dat mogelijk is, maar anders gewoon 's nachts douchen?
Deed ik vaak op zo'n jongerencamping.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: