Kleintjes in de zon
+7
Mamsie
mirrie
Minx
chipa
Liadan
loesje
Antibes
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kleintjes in de zon
Gistermiddag heb ik in het park gezeten en toen ik om 13:00 aankwam zaten er twee vrouwen met een kleintje (1? 1,5? haalde de twee nog niet) in de volle zon. De hele tijd dat wij er hebben gezeten, tot een uur of 16:30, zijn zij ook in de volle zon. Het kindje had een zonnehoedje op, maar ik heb geen keer zonnebrand langs zien komen..
Ik vind het ZO achterlijk, één en al boom daar, en dan ga je op het heetst van de dag, vier uur lang met een baby in de zon zitten!
Nu vroeg ik me af, wat doen jullie met je kleintjes met deze mooie dagen? Houden jullie die op het heetst van de dag uit de zon? Of heb je zoiets van ach, we smeren toch goed?
Ik vind het ZO achterlijk, één en al boom daar, en dan ga je op het heetst van de dag, vier uur lang met een baby in de zon zitten!
Nu vroeg ik me af, wat doen jullie met je kleintjes met deze mooie dagen? Houden jullie die op het heetst van de dag uit de zon? Of heb je zoiets van ach, we smeren toch goed?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Re: Kleintjes in de zon
ik ga wel wandelen met hem maar dan word hij goed ingesmeerd van te voren en krijgt een pet en vaak ook een zonnebril op ter bescherming
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
H speelt meestal op het gras of in de zandbak.
En dat is beide in de schaduw op het heetst van de dag.
Sowieso smeren we een keer of 3 per dag.
En dat is beide in de schaduw op het heetst van de dag.
Sowieso smeren we een keer of 3 per dag.
Gast- Gast
Ik smeer hem in en let er een beetje op dat hij niet constant in de felle zon is. Maar vanmorgen heeft hij wel een aantal uur in de zon gezeten in het badje. Ik heb hem een voetbal tshirtje aan gehouden tegen het verbranden.
Ik was gisteren vergeten hem in te smeren Dus hij was wat rood op zijn schoudertjes. Niet heel erg, maar had even niet in de gaten dat de zon al zo fel scheen Ik ben zelf ook verbrand gisteren.
Edit: Als het echt 30 graden is dan let ik er wel meer op dat hij niet tussen 12 en 3 vol in de zon zit.
Ik was gisteren vergeten hem in te smeren Dus hij was wat rood op zijn schoudertjes. Niet heel erg, maar had even niet in de gaten dat de zon al zo fel scheen Ik ben zelf ook verbrand gisteren.
Edit: Als het echt 30 graden is dan let ik er wel meer op dat hij niet tussen 12 en 3 vol in de zon zit.
Laatst aangepast door Dolcis_ op vr 3 jun 2011 - 2:16; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik probeer ze idd zoveel mogelijk uit de zon te houden, die van ons hebben hele witte velletjes, vooral de oudste, dus ze verbranden zo.
Ik smeer regelmatig met factor 50.
Gisteren waren we een dagje weg, en dan bedek ik de wagen ook goed, zodat ze niet rechtstreeks in de zon lagen, gelukkig was het daar nogal begroeid, dus echt in de felle zon hebben we niet gelopen.
Ik kan er zelf ook niet tegen, dat scheelt al weer.
Ik smeer regelmatig met factor 50.
Gisteren waren we een dagje weg, en dan bedek ik de wagen ook goed, zodat ze niet rechtstreeks in de zon lagen, gelukkig was het daar nogal begroeid, dus echt in de felle zon hebben we niet gelopen.
Ik kan er zelf ook niet tegen, dat scheelt al weer.
Gast- Gast
Ik smeer onze dochter goed in, ze krijgt iets op haar hoofd en ik probeer haar zoveel mogelijk in de schaduw te houden. Vanmorgen waren we naar de speeltuin, die was vol in de zon, daar laat ik haar dan wel gewoon spelen, maar later hebben we op een bankje in de schaduw gegeten en gedronken.
Hier in de tuin zetten we altijd de parasol boven de zandbak of zwembadje zodat ze dan in de schaduw zit.
Hier in de tuin zetten we altijd de parasol boven de zandbak of zwembadje zodat ze dan in de schaduw zit.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Zelf ben ik al binnen 10 min verbrand als ik in de zon ga zitten dus meestal zit ik in de schaduw of onder een parasol en smeer ik me in met factor 50. Dit zou ik ook met mijn kindje zo doen.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
is er niet een of ander merk zonnebrand die je 's ochtends in smeert voor de rest van de dag ik geloof dat er hier ook wel zijn die het gebruiken
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Voor kindjes heb je volgens mij ook van die speciale armbandjes en horloges die aangeven dat het tijd is om in te smeren. Ook bestaat er speciale kleding (site van kidssunsafe)
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ondanks hun getinte huid waardoor ze niet snel verbranden probeer ik tussen 12.00 en 15.00 of thuis te blijven, of ik ben niet langer dan een half uur in de zon.
Gast- Gast
S. komt alleen maar in de zon als we aan het wandelen of fietsen zijn. Ik zal hem echt niet pal in de zon zo neerzetten. Ik smeer 'm zowieso iedere keer in als we weg gaan en hij heeft een petje op een een zonnebril (maar die trekt hij meestal zelf al na 10 minuten )
Gast- Gast
Fairytale schreef:is er niet een of ander merk zonnebrand die je 's ochtends in smeert voor de rest van de dag ik geloof dat er hier ook wel zijn die het gebruiken
p20 of vision! dat gebruik ik altijd. dan hoef je maar 1x te smeren en kun je het niet vergeten.
mirrie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 149
Punten : 159
mirrie schreef:Fairytale schreef:is er niet een of ander merk zonnebrand die je 's ochtends in smeert voor de rest van de dag ik geloof dat er hier ook wel zijn die het gebruiken
p20 of vision! dat gebruik ik altijd. dan hoef je maar 1x te smeren en kun je het niet vergeten.
Ja hier ook. Erg makkelijk en ik smeer dan voor mijn eigen gevoel nog wel bij met een goedkope factor 20. Mijn oudste 2 hou ik gewoon niet binnen, maar de jongste gaat sowieso niet vol in de zon.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn ouders hebben een huisje in het bos waar we op vrije dagen bijna altijd zijn, dus hier zijn veel koele, schaduwrijke plekjes, dat vind ik zelf erg prettig, de tuin is hier ook niet in de volle zon. Er is hier ook een openluchtzwembad, maar dat is echt zo'n grote open vlakte en daar ga ik dus liever niet naartoe. We gaan wel eens naar een meer hier in de buurt, maar dan nemen we altijd een tentje en een parasol mee en dan wil ik bij voorkeur ook altijd een plekje bij de bomen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dolcis_ schreef:Ik smeer hem in en let er een beetje op dat hij niet constant in de felle zon is. Maar vanmorgen heeft hij wel een aantal uur in de zon gezeten in het badje. Ik heb hem een voetbal tshirtje aan gehouden tegen het verbranden.
Ik weet niet van welk stof het voetbalshirtje was maar 'normale' natte kleding beschermd niet tegen de zon.
Ik houd T zoveel mogelijk in de schaduw. Ik smeer hem (en mezelf) in met factor 50+ en als we toch in de zon komen (met wandelen oid) dan heeft hij zijn petje op en meestal ook een dunne lange broek aan. de armpjes zitten meestal in de schaduw van de zonnekap of het parasolletje van de wagen.
We hebben een zonnebril van babybanz maar zijn koppie is nog niet dik genoeg hiervoor haha.
Ik las laatst trouwens dat als een baby 3x verbrand het later 5x meer kans op huidkanker heeft! Aangezien hij (en ik) rossige haartjes heeft let ik er wel goed op!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Klopt, verbranden op jonge leeftijd is écht een major risk factor qua huidkanker.. Zag vandaag in het park ook weer moeders met kleintjes in de volle zon. Ik snap het gewoon niet, mijn ouders hielden me vroeger ook uit de zon tussen 12 en 15.
Ik snap gewoon niet dat je uren vol in de zon gaat zitten met zo'n hummeltje, terwijl er overal schaduw is..
Ik snap gewoon niet dat je uren vol in de zon gaat zitten met zo'n hummeltje, terwijl er overal schaduw is..
Antibes- Ratel
is tog kaaai schattugh zo'n bruin kindjuh!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Yrsa heeft van nature een bruin tintje, ook in de winter. Misschien denken mensen wel dat ik haar iedere avond onder de zonnebank leg.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Yrsa heeft van nature een bruin tintje, ook in de winter. Misschien denken mensen wel dat ik haar iedere avond onder de zonnebank leg.
Sorry, ik zag het even helemaal voor me.
Gast- Gast
Susan schreef:Yrsa heeft van nature een bruin tintje, ook in de winter. Misschien denken mensen wel dat ik haar iedere avond onder de zonnebank leg.
Ik schoot in de lach en toen bedacht ik me dat er vast moeders zijn die dat doen... Denk aan kleine miss America's... :o
Antibes- Ratel
Ik mag hopen dat er geen mensen zijn die dat met kindjes van haar leeftijd doen. Lijkt me levensgevaarlijk.
Susan- Lady Post-a-lot
Die worden gespoten met de airbrush! Ik heb het allemaal gezien op zo'n extra discovery channel in mijn zwangerschapsverlof
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Susan schreef:Ik mag hopen dat er geen mensen zijn die dat met kindjes van haar leeftijd doen. Lijkt me levensgevaarlijk.
Hmm, ik denk dat er best ergens vrouwen zo gek zijn om hun baby mee te nemen onder de zonnebank.. Ja, ik denk dat die er wel zijn..
Antibes- Ratel
L!ND@ schreef:Die worden gespoten met de airbrush! Ik heb het allemaal gezien op zo'n extra discovery channel in mijn zwangerschapsverlof
=D
Goeie tips opgevangen?
Antibes- Ratel
yups Heb de kroontjes al klaar liggen hoor
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535