Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

verkouden/verstopte neus iemand nog tips?

4 plaatsers

Ga naar beneden

verkouden/verstopte neus iemand nog tips? Empty verkouden/verstopte neus iemand nog tips?

Bericht  duckie do 2 jun 2011 - 7:26

mn dochtertje heeft nu ongeveer 1 tot 1,5 week dat ze snotterig/verkouden is. hierdoor slaapt ze erg onrustig en komt ze ook moeilijk in slaap (veel huilen en draaien). nu heeft ze elke keer als ze in bed gaat ook dat het snot (sorry) uit haar neus loopt. nu ben ik al bezig met een neusreinigingspompje en daar krijg ik op zich wel aardig wat mee uit haar neusje maar na de tijd hoor ik het nog steeds. verder is het heel moelijk om bij haar neus te komen met dat ding want ze word helemaal overstuur als ik daar mee aan de gang wil/ga. ook haar neus tussendoor afvegen vind ze al niets....
iemand nog andere tips? gebruik af en toe ook wel zoutoplossing....

hoelang houd verkoudheid meestal aan? ze hoest zo af en toe ook wel met een beetje een rocheltje...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verkouden/verstopte neus iemand nog tips? Empty Re: verkouden/verstopte neus iemand nog tips?

Bericht  Tania do 2 jun 2011 - 7:28

Lekker stomen onder de warme douche. Dan komt het een beeetje los.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verkouden/verstopte neus iemand nog tips? Empty Re: verkouden/verstopte neus iemand nog tips?

Bericht  Susan do 2 jun 2011 - 7:29

Zoutoplossing helpt hier goed, en dan niet zo'n spray, maar van die kleine plastic knijpflesjes in zo'n doos, je gebruikt dan per dag een nieuw flesje. Wij hebben ze meestal van Daro, maar ze zijn er ook van Otrivin en nog een paar merken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verkouden/verstopte neus iemand nog tips? Empty Re: verkouden/verstopte neus iemand nog tips?

Bericht  _Jet do 2 jun 2011 - 7:39

Susan schreef:Zoutoplossing helpt hier goed, en dan niet zo'n spray, maar van die kleine plastic knijpflesjes in zo'n doos, je gebruikt dan per dag een nieuw flesje. Wij hebben ze meestal van Daro, maar ze zijn er ook van Otrivin en nog een paar merken.

+1

Toen S zo verkouden was zette ik 's nachts een ui bij haar bedje.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verkouden/verstopte neus iemand nog tips? Empty Re: verkouden/verstopte neus iemand nog tips?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 7:44

En als ze nog een flesje krijgt voor ze naar bed gaat, of in de nacht moet je even zorgen dat ze erna een paar slokken water drinkt. Melk zorgt voor slijmvorming en als ze al verkouden zijn kunnen ze daar extra last van hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verkouden/verstopte neus iemand nog tips? Empty Re: verkouden/verstopte neus iemand nog tips?

Bericht  duckie do 2 jun 2011 - 7:45

_Jet schreef:
Susan schreef:Zoutoplossing helpt hier goed, en dan niet zo'n spray, maar van die kleine plastic knijpflesjes in zo'n doos, je gebruikt dan per dag een nieuw flesje. Wij hebben ze meestal van Daro, maar ze zijn er ook van Otrivin en nog een paar merken.

+1

Toen S zo verkouden was zette ik 's nachts een ui bij haar bedje.

misschien heel dom hoor angel Embarassed maar schil/snij of hoe doe je dat dan?
en gaat dat niet stinken op de kamer? werkt het een beetje?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verkouden/verstopte neus iemand nog tips? Empty Re: verkouden/verstopte neus iemand nog tips?

Bericht  duckie do 2 jun 2011 - 7:45

Dromertje schreef:En als ze nog een flesje krijgt voor ze naar bed gaat, of in de nacht moet je even zorgen dat ze erna een paar slokken water drinkt. Melk zorgt voor slijmvorming en als ze al verkouden zijn kunnen ze daar extra last van hebben.

hmmm dat zal het ook wel een beetje kunnen zijn, doe je dit dan gewoon kraanwater in een sapflesje of iets? of afgekoeld gekookt water?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verkouden/verstopte neus iemand nog tips? Empty Re: verkouden/verstopte neus iemand nog tips?

Bericht  _Jet do 2 jun 2011 - 7:47

duckie schreef:
_Jet schreef:
Susan schreef:Zoutoplossing helpt hier goed, en dan niet zo'n spray, maar van die kleine plastic knijpflesjes in zo'n doos, je gebruikt dan per dag een nieuw flesje. Wij hebben ze meestal van Daro, maar ze zijn er ook van Otrivin en nog een paar merken.

+1

Toen S zo verkouden was zette ik 's nachts een ui bij haar bedje.

misschien heel dom hoor angel Embarassed maar schil/snij of hoe doe je dat dan?
en gaat dat niet stinken op de kamer? werkt het een beetje?

Ik haal de schil er dan idd af en ik snijd hem dan in 4 stukken. In het begin ruik je het wel goed, maar de volgende ochtend is het grootste gedeelte van de geur al weg. Hier werkte het in ieder geval goed. Je kunt het gewoon proberen en merk je geen verschil, dan weet je dat ook weer Wink
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verkouden/verstopte neus iemand nog tips? Empty Re: verkouden/verstopte neus iemand nog tips?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 7:47

duckie schreef:
_Jet schreef:
Susan schreef:Zoutoplossing helpt hier goed, en dan niet zo'n spray, maar van die kleine plastic knijpflesjes in zo'n doos, je gebruikt dan per dag een nieuw flesje. Wij hebben ze meestal van Daro, maar ze zijn er ook van Otrivin en nog een paar merken.

+1

Toen S zo verkouden was zette ik 's nachts een ui bij haar bedje.

misschien heel dom hoor angel Embarassed maar schil/snij of hoe doe je dat dan?
en gaat dat niet stinken op de kamer? werkt het een beetje?

die snij je één keer door de midden. Het gaat wel stinken, maar dat is ook de bedoeling. De stof die vrij komt zorgt ervoor dat het snot als het ware een beetje oplost. Die kun je gewoon onder haar bedje zetten (niet naast haar hoofd leggen, dat irriteert teveel, dan gaat ze van tranen :P )

En wij geven een beetje lauwwarm water uit de kraan in een gewoon flesje waar ze ook de melk uit krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

verkouden/verstopte neus iemand nog tips? Empty Re: verkouden/verstopte neus iemand nog tips?

Bericht  duckie do 2 jun 2011 - 7:50

misschien strax toch maar eens kijken of ik nog uien heb liggen en die dan op haar kamertje zetten....
doe je elke dag een nieuwe ui?
kan hem zo onder haar bedje bij het voeteneinde zetten
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verkouden/verstopte neus iemand nog tips? Empty Re: verkouden/verstopte neus iemand nog tips?

Bericht  _Jet do 2 jun 2011 - 7:52

duckie schreef:misschien strax toch maar eens kijken of ik nog uien heb liggen en die dan op haar kamertje zetten....
doe je elke dag een nieuwe ui?
kan hem zo onder haar bedje bij het voeteneinde zetten

Ik deed elke dag een nieuwe ui ja. Bij S staat er een schommelstoel naast haar bed en daar had ik hem opstaan. Dus in de buurt van haar hoofdje, maar niet te dichtbij zodat ze er last van had.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

verkouden/verstopte neus iemand nog tips? Empty Re: verkouden/verstopte neus iemand nog tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum