Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als er een monteur komt...

+9
Inge
sanne-84
ShallY
May
Bosjesvrouw
_DoI
Shisha
Pien
Roxi3
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Als er een monteur komt... Empty Als er een monteur komt...

Bericht  Roxi3 di 31 mei 2011 - 22:29

Hoe gaan jullie daar dan mee om? Bieden jullie steeds drinken aan? Gaan jullie af en toe kijken hoe het gaat?

Mijn CV-ketel wordt op dit moment vervangen en ik heb de mannen nu twee keer koffie gegeven met koekjes erbij maar ik vraag me constant af of ik ze geen drinken aan moet bieden. Ik zit beneden en zij zijn op zolder maar ik heb niet echt de behoefte om daar bij te gaan staan of zitten. Daarnet kwam één van die monteurs naar beneden en zei dat het nog 3 uur zou duren :shock: en ze zijn hier al een paar uur, ik weet echt niet hoe ik me moet gedragen. Het voelt een beetje ongemakkelijk dat er twee vreemde mannen in mijn huis lopen te rommelen.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als er een monteur komt... Empty Re: Als er een monteur komt...

Bericht  Pien di 31 mei 2011 - 22:31

ik zou ze zeker wat te drinken aanbieden, ze krijgen betaald voor hun werk dus in principe ben je niks verplicht maar ik vind het wel vriendelijk! ik ga meestal gewoon beneden bezig, zeg tegen ze dat als er wat is ik het wel hoor en laat ze gewoon ongestoord hun werk doen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Shisha di 31 mei 2011 - 22:34

Ik bied ze altijd wel wat te drinken aan. Ondertussen ga ik gewoon mijn gangetje, huishouden doen, beetje forummen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Roxi3 di 31 mei 2011 - 22:42

Ik ga ze zo wel even wat fris aanbieden want de koffie is alweer een tijdje geleden. Ze lopen ook steeds naar buiten en laten mijn voordeur openstaan als ze weer naar binnen gaan dat vind ik wat minder prettig.

Roxi3
Prater
Prater

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:03

Pien schreef:ik zou ze zeker wat te drinken aanbieden, ze krijgen betaald voor hun werk dus in principe ben je niks verplicht maar ik vind het wel vriendelijk! ik ga meestal gewoon beneden bezig, zeg tegen ze dat als er wat is ik het wel hoor en laat ze gewoon ongestoord hun werk doen.

+1, al ligt het wel eraan wat voor klusje het is. Als het 5 minuten werk is dan biedt ik ze niks aan

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 23:40

Ik vind dat ook altijd zo vervelend.. Huppa wegwezen haha :P

Ik heb hier nog nooit echt 'lang' iemand over de vloer gehad gelukkig.. Ik ben ook echt zo'n muts die vergeet om ze wat te drinken aan te bieden.. Kom dan na 2 uur.. Ohjaa wil je misschien iets te drinken Embarassed .. tja haha..

Maargoed hier niet echt een ervaringsdeskundige dus.

Gast
Gast

Bericht  _DoI wo 1 jun 2011 - 0:12

Ik bied ze altijd iets te drinken aan en ga weer verder met datgene waar ik mee bezig was.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bosjesvrouw wo 1 jun 2011 - 0:16

Als het lang duurt bied ik ze wel drinken aan.
Soms zelfs wat te eten (als iemand een hele dag hier is)

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Roxi3 wo 1 jun 2011 - 0:44

Ik denk dat ze bijna weg gaan want er komen net twee nieuwe aan om "de spullen op te halen". Inmiddels zijn er dus 4 mannen in mijn huis, het wordt steeds gekker Wink

Roxi3
Prater
Prater

Bericht  May wo 1 jun 2011 - 2:44

Ik bied ze ook altijd wat te drinken aan, of zeg ze als jullie wat drinken willen laat maar weten. Ook wel meerdere malen samen met ze geluncht als dat toevallig zo uit kwam, dan bak ik even lekker een eitje ofzo voor ze.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  ShallY wo 1 jun 2011 - 6:50

Als het wel even duurt dan bied ik ze altijd wel iets aan.
Toen wij nog aan het klussen waren in ons huis kwam een klusjesman van een bedrijf die door de woningbouw was gestuurd. Hij kwam de keukenlade maken van onze nieuwe keuken. Nou, het was nog geen 5 minuten werk. Hier in huis stonden 2 stoelen. Mijn schoonmoeder en ik waren intussen gewoon aan het klussen en die man is klaar, gaat zonder iets te vragen in de stoel zitten en zegt 'zo, en nu lust ik eigenlijk wel een kopje koffie'. Ik vond het erg brutaal en had er absoluut geen zin in maar durfde dat niet te zeggen. dus ik heb gezegd dat ie koffie kon krijgen maar dat wij wel doorbleven gaan met waar we mee bezig waren. Heb net genoeg gezet voor 1 kop koffie en heb hem geen koek erbij gegeven.
En toen stak ie nog eens een sigaret op voordat ie naar buiten ging. Oehh kon hem wel schieten.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 7:07

ik zou ze op de momenten rond koffietijd (uurtje of 10 en een uur of 3) koffie aanbieden en ze rond etenstijd vragen of ze erbij komen zitten met eten en of ze wat drinken willen, ik neem aan dat ze zelf brood mee hebben.

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 wo 1 jun 2011 - 7:36

het ligt er idd aan hoe lang ze er zijn en wat ze moeten doen.
hoewel ik een ook verwarmingsmonteur ken, en die zegt wel dat als ze er langer zijn ze koffie oid wel waarderen. je kan dan ook net iets meer van ze gedaan krijgen zeg maar
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 9:32

In het begin bood ik werkelijk iedereen wat te drinken aan, ook als het maar een klusje van 5 minuten was.
Ik bleef toen ook wat doelloos in de buurt rondhangen en stelde af en toe eens een vraag.
Ik merkte dat ik me hier helemaal niet prettig bij voelde, maar het heeft er ook mee te maken dat er een vreemde in je huis rond loopt.

Tegenwoordig laat ik de mannen binnen, wijs aan wat het probleem is en ga dan zelf iets anders doen (denk aan boodschappenlijstje maken, tijdschrift lezen, strijken). Ik voel me daar wel wat beter bij, het is niet zo geforceerd en ik kan me voorstellen dat zo'n monteur er ook niet op zit te wachten dat je steeds naast hem blijft staan.
Ik heb ook niet zo'n zin om een gesprek met die mensen aan te gaan en ben al snel bang dat ik stomme dingen zeg, dan kan ik beter iets anders gaan doen.
Ik bied nu bijna niemand meer iets te drinken aan, of ik moet in de gaten hebben dat iets langer gaat duren. Soms vergis ik me daarin. Twee weken terug kwam er een glaszetter langs en die is uiteindelijk 45 minuten bezig geweest. Achteraf denk ik dan dat ik hem best iets te drinken aan had kunnen bieden en dat hij me misschien niet vriendelijk vond ofzo.

Een goede balans in het aanbieden van drinken heb ik dus nog niet gevonden Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 9:36

Dromertje schreef:ik zou ze op de momenten rond koffietijd (uurtje of 10 en een uur of 3) koffie aanbieden en ze rond etenstijd vragen of ze erbij komen zitten met eten en of ze wat drinken willen, ik neem aan dat ze zelf brood mee hebben.

Echt? Ik ben op zo'n moment echt een muts en eet snel even iets tussendoor zodat ik niet met die mensen aan tafel hoef.
Ben bang dat er met vreemden zo snel van die ongemakkelijke stiltes vallen.

Tot nu toe gingen ze altijd buiten in de tuin zitten eten of in het busje van het bedrijf. Ik bied ze dan wel wat te drinken aan, maar ik zou het absoluut niet prettig vinden als we samen zouden eten Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Inge wo 1 jun 2011 - 9:37

Ik vind dit ook zo lastig, sinds afgelopen maandag zijn ze bij ons de badkamer aan het verbouwen, tot volgende week vrijdag... 1 man, soms 2.
Op de dagen dat ik vrij ben of laat moet beginnen op het werk vind ik het lastig inschatten wanneer te vragen wanneer koffie / drinken / lekkers.
Vraag het nu enkele keren maar elke keer denk ik zal het te weinig zijn wat ik het vraag
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Sushi wo 1 jun 2011 - 9:46

Ik ben momenteel bezig met verhuizen en heb dus al wat kerels over de vloer gehad (haha dit klinkt fouuuut!) voor onder andere de vloer, gordijnen, meterkast en de huismeester. Ik zeg gewoon elke keer: "Als je iets wil drinken dan moet je 't zeggen hoor!" Haha, ik voel me ook ongemakkelijk om steeds iets aan te bieden, maar geef wel aan dat ze uiteraard iets te drinken kunnen krijgen als ze dorst hebben.
Oh en als ik zelf iets te drinken pak dan bied ik het gelijk even aan trouwens smile
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 9:51

ik heb daar echt geen tijd voor. Ik laat ze binnen en laat ze zien waar de koffie - theeautomoaat staat, hoe ze t huis afsluiten en that's it.

Gast
Gast

Bericht  Sushi wo 1 jun 2011 - 9:53

Odilia schreef:ik heb daar echt geen tijd voor. Ik laat ze binnen en laat ze zien waar de koffie - theeautomoaat staat, hoe ze t huis afsluiten en that's it.
Echt, ik zou het echt niet prettig vinden om die mannen alleen in mijn huis te laten. Het merendeel zal vast heel netjes en beschaafd zijn, maar ik zou er zeker geen fijn gevoel bij hebben...
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 9:54

@Suuske: merk je niet dat ze er minder/niet naar vragen als je zegt "Als je iets wil drinken dan moet je 't zeggen hoor!"
Ik zou me zelf namelijk erg ongemakkelijk voelen en misschien wel een beetje brutaal als ik er om zou moeten vragen :-)

@Odilia: Jij vindt het dus geen probleem dat er een vreemde (alleen) in je huis zit?

Gast
Gast

Bericht  Inge wo 1 jun 2011 - 9:56

Wij zijn ook gewoon aan het werk terwijl de mannen in de badkamer bezig zijn.
We kunnen moeilijk 2 weken vrij nemen voor de verbouwing van de badkamer.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast wo 1 jun 2011 - 9:57

Suuske schreef:
Odilia schreef:ik heb daar echt geen tijd voor. Ik laat ze binnen en laat ze zien waar de koffie - theeautomoaat staat, hoe ze t huis afsluiten en that's it.
Echt, ik zou het echt niet prettig vinden om die mannen alleen in mijn huis te laten. Het merendeel zal vast heel netjes en beschaafd zijn, maar ik zou er zeker geen fijn gevoel bij hebben...
Ik en mijn vriend hebben een fulltime baan (beiden 40+ uur per week). Ik heb geen tijd om na te denken of ze misschien wel mn laptop of paspoort jatten (= t enige van waarde wat ze mee kunnen nemen) .Waar ben je zo bang voor?

Gast
Gast

Bericht  Sushi wo 1 jun 2011 - 10:01

Odilia schreef:
Suuske schreef:
Ik en mijn vriend hebben een fulltime baan (beiden 40+ uur per week). Ik heb geen tijd om na te denken of ze misschien wel mn laptop of paspoort jatten (= t enige van waarde wat ze mee kunnen nemen) .Waar ben je zo bang voor?
Haha ja nergens voor eigenlijk. Ik denk dan gelijk aan van die viezige monteurs die tussen mijn ondergoed gaan snuffelen en aan mijn shampoos gaan ruiken. Haha wat een onzin eigenlijk. Maar ik ben er gewoon liever bij zodat ik kan zien wat ze doen.

Maar, ik moet wel zeggen: toen er nog geen meubels bij mij stonden en mijn vloer werd gelegd, ben ik ook weggegaan. Dat duurt toch even en dan vind ik het wel onzin om die jongens op hun vingers te gaan zitten kijken. Maar nu mijn meubels en eigen spulletjes er staan zou ik dat toch vervelend vinden.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Bericht  Happydobby wo 1 jun 2011 - 19:02

Als ze lang blijven dan geef ik wel koffie, dit deed ik tenminste toen ik nog huurde, nu hebben we koop en doen we alles zelf, we hebben stadsverwarming dus ook geen cv ketel die onderhoud nodig heeft.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flippin' Bitch do 2 jun 2011 - 9:37

De man die hier mijn muur kwam repareren voordat ik erin trok, heb ik wel drinken aangeboden. Verder komt hier 1x per jaar iemand om de standen van de cvplaten op te nemen, maar dat is nog geen 2 minuten werk.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: