Router en beveiligingssleutel
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Router en beveiligingssleutel
Heb ik een laptop, kom ik niet op internet . Ikweet de naam en ww van de router maar hij vraagt om een beveiligingssleutel. Daar het ww invullen werkt niet en mijn vaste pc is kapot dus daar kan ik niets opzoeken via internet... Wat is een beveiligingssleutel??
Gast- Gast
Re: Router en beveiligingssleutel
meestal een WPA-PSK code die onderaan je router/modem staat op een soort zilverachtig stickertje/etiket
Scemo- Zwijger
- Aantal berichten : 8
Punten : 8
Registratiedatum : 29-05-11
Volgens mij is de beveiligingsleutel hetzelfde als het wachtwoord. Hij vraagt niet om beiden neem ik aan?
Je kunt proberen om in te loggen op de router door in je adresbalk 192.168.1.1 of 192.168.1.100 in te typen (moet je ff proberen welke werkt). Inloggen doe je meestal met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: admin of dit veld leeg laten. Misschien dat je daar je wachtwoord opnieuw in kunt stellen?
Je kunt proberen om in te loggen op de router door in je adresbalk 192.168.1.1 of 192.168.1.100 in te typen (moet je ff proberen welke werkt). Inloggen doe je meestal met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: admin of dit veld leeg laten. Misschien dat je daar je wachtwoord opnieuw in kunt stellen?
Rizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 51
Punten : 55
Registratiedatum : 18-11-10
De pc waar mijn router op staat doet het niet meer, dat adres intypen werkt dus ook niet . Anders mail ik mijn ex wel. Hij liet de router voor mij staan maar zo heb ik er niets aan . Hij vraagt idd alleen om die sleutel.
Gast- Gast
Je komt niet in je router door die ip adressen te hebben ingevoerd bij IE?
Welke router heb je?
Welke router heb je?
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Nee want ik krijg niet eens IE opgestart op mijn pc. Firefox start wel op maar reageert niet. Router is van Sitecom...
Gast- Gast
Je kunt evt de router resetten zodat je alle beveilingingen opnieuw kunt installeren enz.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Carola589 schreef:Je kunt evt de router resetten zodat je alle beveilingingen opnieuw kunt installeren enz.
Is zo'n installatie moeilijk?
Gast- Gast
Valt mee, je moet alleen wel de software erbij hebben.Zusje schreef:Carola589 schreef:Je kunt evt de router resetten zodat je alle beveilingingen opnieuw kunt installeren enz.
Is zo'n installatie moeilijk?Mss had ik mijn ex dit eerst moeten laten doen voor ik het uitmaakte
Cheesegirl- Ratel
Ja handig, ik heb niks. Tenminste, niet dat ik weet. Mijn ex heeft de router hier gelaten voor mij en me de gebruikersnaam en wachtwoord gemaild. Maar goed, er wordt gevraagd om een beveiligingssleutel en het wachtwoord pakt hij daar niet. Ik weet niet of ik daar het wachtwoord in moet vullen maar goed... Ik heb inmiddels een oplossing gevonden. Ik heb mijn laptop gewoon aangesloten haha. Als ik een vent aan de haak sla knipper ik wel even lief met mijn ogen. Ik heb er geen zin meer in, begrijp er geen snars van
Gast- Gast
Hmm dan wordt het lastig. Gelukkig kun je nu wel op een andere manier internetten.
Cheesegirl- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: