hoelang kun je koffie bewaren?
+4
sanne-84
Jerry
rapa nui
JD
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
hoelang kun je koffie bewaren?
ik vier morgen mijn verjaardag voor familie, dus dat betekent koffie schenken...
maar aangezien wij allebei geen koffie drinken, wordt de koffie hier bijna nooit gebruikt.
Nu heb ik dus koffie in een koffiebus zitten, maar ehm....dat zit er al zeker een jaar in.
kun je dit gewoon nog gebruiken??
en weet iemand hoe dat zit met de houdbaarheid van koffiepads?
maar aangezien wij allebei geen koffie drinken, wordt de koffie hier bijna nooit gebruikt.
Nu heb ik dus koffie in een koffiebus zitten, maar ehm....dat zit er al zeker een jaar in.
kun je dit gewoon nog gebruiken??
en weet iemand hoe dat zit met de houdbaarheid van koffiepads?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: hoelang kun je koffie bewaren?
Je zult er niet ziek van worden oid maar de smaak gaat denk ik wel behoorlijk achteruit. Dus weet niet of elke koffieliefhebber er nog blij mee zal zijn om het te drinken.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
dat zal inderdaad niet meer zo lekker zijn... Zolang 't nog in 'n vacuümzak zit, kun je 't best lang bewaren, maar eenmaal in de bus zou ik er na een jaar geen koffie meer van zetten...
(je schijnt 't ook in te kunnen vriezen, maar weet niet zeker of je dit nou kon doen met losse koffie, of met bonen...)
(je schijnt 't ook in te kunnen vriezen, maar weet niet zeker of je dit nou kon doen met losse koffie, of met bonen...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
hmm ik heb mn koffie al veeeeel langer dan een jaar in de bus zitten, zet dit eigenlijk ook alleen met een verjaardag.
heb nog nooit iemand horen klagen over de koffie, en er is nog nooit iemand ziek geworden...
heb nog nooit iemand horen klagen over de koffie, en er is nog nooit iemand ziek geworden...
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik zal ook niet zo snel klagen of er iets van zeggen als ik bij iemand op visite ben die geen lekkere koffie heeft... Ik had laatst zelf ook eens wat oudere koffie thuis en ik proefde het verschil echt wel.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
sanne-84 schreef:hmm ik heb mn koffie al veeeeel langer dan een jaar in de bus zitten, zet dit eigenlijk ook alleen met een verjaardag.
Maar zeiden de mensen 'mmm, lekkere koffie'?
Dat ze er niks van hebben gezegd, wil nog niet zeggen dat 't niet lekker is!
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ik zou even een kannetje zetten en proeven. Als het niet smaakt, kun je nog een nieuw pak halen (tip: bij de Aldi is koffie lekker & goedkoop).
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Vilein schreef:Ik zou even een kannetje zetten en proeven. Als het niet smaakt, kun je nog een nieuw pak halen (tip: bij de Aldi is koffie lekker & goedkoop).
Bij de AH nog ietsje goedkoper (euroshopper)
Gast- Gast
Wij zetten inderdaad ook alleen maar koffie als er visite komt. Mijn vriend drinkt dan ook gewoon koffie mee en hij vindt het wel gewoon lekker. Onze koffie zit nu toch ook al wel zo'n 9 maanden in de bus.
Alyssa- Prater
- Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11
Jerry schreef:sanne-84 schreef:hmm ik heb mn koffie al veeeeel langer dan een jaar in de bus zitten, zet dit eigenlijk ook alleen met een verjaardag.
Maar zeiden de mensen 'mmm, lekkere koffie'?
Dat ze er niks van hebben gezegd, wil nog niet zeggen dat 't niet lekker is!
ons mam en pap zijn stevige koffiedrinkers, en mochten ze iets proeven dan laten ze dat echt wel weten;)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
een pak goede koffie (bijv douwe egberts) kost je 4 euro, ik zou dus zelf liever weg gooien en nieuwe kopen als mijn visite oude prut voorzetten...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Vilein schreef:Ik zou even een kannetje zetten en proeven. Als het niet smaakt, kun je nog een nieuw pak halen (tip: bij de Aldi is koffie lekker & goedkoop).
nou das dus t probleem....want wij lusten dus allebei geen koffie haha, dus voorproeven gaat niet.
maar goed, heb voor de zekerheid nieuwe koffie gekocht:)
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Wij drinken alleen van de Senseo.
Met verjaardagen maak ik wel gewone koffie, maar heb dan altijd een nieuw (klein) pakje koffie in huis.
Wat niet opgaat geef ik dan aan mijn schoonmoeder mee. Ook met koffiemelk zo. Wij drinken beiden onze koffie zwart. Koffiemelk nooit in huis. Met verjaardagen een klein flesje en wat overblijft gaat of met mijn pa mee of met mijn schoonouders mee. Nu heb ik wel wat oplosmelk (poeder) maar dat vinden de meesten ook niet lekker.
Is maar een tip om de overgebleven koffie (en melk) aan anderen mee te geven.
Met verjaardagen maak ik wel gewone koffie, maar heb dan altijd een nieuw (klein) pakje koffie in huis.
Wat niet opgaat geef ik dan aan mijn schoonmoeder mee. Ook met koffiemelk zo. Wij drinken beiden onze koffie zwart. Koffiemelk nooit in huis. Met verjaardagen een klein flesje en wat overblijft gaat of met mijn pa mee of met mijn schoonouders mee. Nu heb ik wel wat oplosmelk (poeder) maar dat vinden de meesten ook niet lekker.
Is maar een tip om de overgebleven koffie (en melk) aan anderen mee te geven.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Soortgelijke onderwerpen
» hoe en hoelang kun je fondant bewaren?
» Hoelang kun je ananas bewaren?
» Gekookt ei, hoelang bewaren?
» Gevulde eieren hoelang bewaren?
» Pampers uit de verpakking, hoelang bewaren?
» Hoelang kun je ananas bewaren?
» Gekookt ei, hoelang bewaren?
» Gevulde eieren hoelang bewaren?
» Pampers uit de verpakking, hoelang bewaren?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: