Pampers uit de verpakking, hoelang bewaren?
+4
M@niek
Flower_L
Printje
Mida4you
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Pampers uit de verpakking, hoelang bewaren?
Mijn tante werkt in het ziekenhuis met vroeg geboren baby's. Nu heeft ze laatst een hele partij pampers voor mij meegenomen ( newborn ) Dit omdat ze 1x in de paar weken alle luiers moeten verwisselen naar nieuwe. Er is verder niets mis met deze luiers alleen zijn ze al een aantal weken uit de verpakking. Denken jullie dat ik deze gewoon kan gebruiken straks voor onze baby? Ik ben begin september uitgerekend.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Pampers uit de verpakking, hoelang bewaren?
Ja hoor waarom niet. Ik heb zelfs nog luiers van R liggen, dus al bijna 3 jaar oud, ook uit de verpakking en die ga ik dadelijk gewoon weer bij N gebruiken. Zoiets kan toch helemaal niet over de datum gaan lijkt me.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Nee lijkt mij ook niet dat het over datum kan gaan haha. Maar goed ik weet het niet qua gebruik. Maar dan leg ik ze denk ik maar gewoon in de la. Het is echt een grote tas vol. Scheelt ons wel een heleboel straks!
Mida4you- Ratel
Ja hoor, zou gewoon gebruiken.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik heb van die allerkleinste maat ook wat bewaard voor de poppen van N strakjes en de rest leg ik in mijn poppenhoek in de klas neer.
Wel heerlijk zeg als je zoveel luiers krijgt, ideaal!
Wel heerlijk zeg als je zoveel luiers krijgt, ideaal!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Gewoon gebruiken. Harstikke fijn juist, scheelt weer kopen!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Pampers? Dus gewoon luiers? Wat zou daaraan kunnen bederven dan? Wij halen ze heel vaak uit de verpakking en stapelen ze dan op of doen ze in een mandje boven. Wat zou daar mis mee kunnen gaan?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik vind trouwens wel dat ze na verloop van tijd anders aanvoelen... Als ik bv luiers in mijn tas had en deze na verloop van tijd wilde gebruik voelen ze toch wat anders aan. Moeilijk te omschrijven. Maar werkt nog prima hoor...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Hha, ja, maar als jij een briefje in je tas doet en je haalt die na verloop van tijd eruit, dan voelt dat ook anders aan dan wanneer je hem zo in de la had gelegd In je tas worden die luiers natuurlijk van hot naar her geschoven.snoezel schreef:Ik vind trouwens wel dat ze na verloop van tijd anders aanvoelen... Als ik bv luiers in mijn tas had en deze na verloop van tijd wilde gebruik voelen ze toch wat anders aan. Moeilijk te omschrijven. Maar werkt nog prima hoor...
Gast- Gast
Ja, ik weet niet of ik echt de enige ben???
Maar ik had bv ook een pak newborn luiers liggen, die doe ik vaak in kraampakketten, maar na verloop van tijd voelen die dingen toch echt anders als ik ze gewoon in de kast laat liggen....
Of misschien ben ik gewoon raar hoor
Maar ik had bv ook een pak newborn luiers liggen, die doe ik vaak in kraampakketten, maar na verloop van tijd voelen die dingen toch echt anders als ik ze gewoon in de kast laat liggen....
Of misschien ben ik gewoon raar hoor
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Ik denk dat je ze wel gewoon kan gebruiken hoor. Ze mogen ze waarschijnlijk bij het ziekenhuis niet meer gebruiken ivm met eventuele bacteriën die er misschien in kunnen gaan zitten?. Ik zou anders geen reden kunnen bedenken, het zal wel met de strenge hygiënische regels te maken hebben.
Ik merk wel als je je luiers langere tijd buiten de verpakking bewaard dat ze iets dikker worden, waarschijnlijk door vocht vanuit de lucht.
Ik merk wel als je je luiers langere tijd buiten de verpakking bewaard dat ze iets dikker worden, waarschijnlijk door vocht vanuit de lucht.
Isa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11
Het heeft er inderdaad mee te maken dat ze ze niet meer mogen gebruiken ivm eventuele bacteriën zoals Isa omschrijft. Daar hebben ze hele strenge regels voor. Maar er is verder niets aan de hand met deze luiers. Mijn tante geeft ze echt niet zomaar. Maar ik heb ze inmiddels netjes in de la liggen en het zijn er een stuk of 50! Ik weet al niet eens meer hoe lang baby's in de newborn luiers zitten. Komen we vanzelf achter
Mida4you- Ratel
Ik denk ook dat ze om hygienische redenen weg gaan op die afdeling, die hele kleintjes lopen waarschijnlijk heel snel een infectie op.
Heb nu ook luiers maat 1 die al ik weet niet hoe lang uit de verpakking zijn maar die ga ik bij de baby ook gewoon gebruiken.
Heb nu ook luiers maat 1 die al ik weet niet hoe lang uit de verpakking zijn maar die ga ik bij de baby ook gewoon gebruiken.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Soortgelijke onderwerpen
» Gekookt ei, hoelang bewaren?
» hoelang kun je koffie bewaren?
» Hoelang kun je ananas bewaren?
» Pampers baby dry vs pampers active fit
» hoelang mijn taart bewaren?
» hoelang kun je koffie bewaren?
» Hoelang kun je ananas bewaren?