frambozen geven?
+6
xxjojootjexx
Happydobby
loesje
Paper Crown
maiadebij
Mamsie
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
frambozen geven?
hey meiden
ik heb net 26 doosjes frambozen gekregen en nu heb ik een paar frambozen gekookt en samen met een bannaan geprakt. Maar nu twijfel ik ineens of het mag. Kan er op internet niet zo veel over vinden.
Iemand die het weet?
ik heb net 26 doosjes frambozen gekregen en nu heb ik een paar frambozen gekookt en samen met een bannaan geprakt. Maar nu twijfel ik ineens of het mag. Kan er op internet niet zo veel over vinden.
Iemand die het weet?
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Re: frambozen geven?
26?? Dat zijn er nogal wat! Maar volgens mij mag het hoor. Mijn zoontje is er ook gek op!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Zolang je ze niet alle 26doosjes tegelijk geeft, kan 't volgens mij geen kwaad..
I Framboos!
I Framboos!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik meen dat het ook in de potjes van 6 en 8mnd zit...
Al weet ik nu even niet meer hoe oud je zoontje is
Al weet ik nu even niet meer hoe oud je zoontje is
Gast- Gast
bessen mogen ze officieel vanaf 12 maanden. maar ik geef mijn zoontje carvancevitan verdunt en daar zit ook framboos in hij vind het heel erg lekker:D
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
26 doosjes, nou dat word flink eten.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
In het voedselintroductieschema op bv.com staat framboos vanaf 12 maanden.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik zou het gewoon proberen.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Als een fruitsoort ergens in verwerkt is betekend het niet dat dit vers ook mag.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Persoonlijk zie ik er geen bezwaar in om dit vanaf een half jaar aan te bieden aan een kindje. Heerlijk zeg, zoveel frambozen!
Gast- Gast
Ik weet ook niet beter dat het vanaf 12 maanden mag.
Maar wel lekker zeg! Die zijn altijd zo duur.. zou best 26 doosjes willen krijgen
Maar wel lekker zeg! Die zijn altijd zo duur.. zou best 26 doosjes willen krijgen
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Volgens mij wordt het pas aangeraden vanaf 12 maanden, net als aardbeien, vanwege de vele pitjes. Elk bolletje van zo'n framboos bevat een pitje. Hetzelfde geldt voor de stipjes op de aardbei (en bv kiwi), dat zijn ook allemaal pitjes (kans op allergie).
Ikzelf geef mijn dochtertje sinds een paar weken wel frambozen. Ik stoom deze kort (je kan ze ook een minuutje koken in kokend water) en pureer ze dan. Vaak stoom ik ook een appeltje en pureer die mee, omdat frambozen zo duur zijn en je er best weinig van over houdt.
En als alles gepureerd is doe ik het door de zeef, zodat de meeste pitjes eruit zijn (en dat zijn er heeeeeell veel!!! )
Maar jeetje, wat lekker zoveel frambozen! Ik heb ze toevallig net ook gemaakt, was een aanbieding bij de jumbo voor een tweede bakje gratis en DAAR was ik al heel blij mee...!
Ikzelf geef mijn dochtertje sinds een paar weken wel frambozen. Ik stoom deze kort (je kan ze ook een minuutje koken in kokend water) en pureer ze dan. Vaak stoom ik ook een appeltje en pureer die mee, omdat frambozen zo duur zijn en je er best weinig van over houdt.
En als alles gepureerd is doe ik het door de zeef, zodat de meeste pitjes eruit zijn (en dat zijn er heeeeeell veel!!! )
Maar jeetje, wat lekker zoveel frambozen! Ik heb ze toevallig net ook gemaakt, was een aanbieding bij de jumbo voor een tweede bakje gratis en DAAR was ik al heel blij mee...!
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Ik zou de hele lading in de vriezer gooien, kan je de hele zomer sap maken!
Gast- Gast
Ik ben afgelopen vrijdag bij het CB geweest... en heb deze vraag toevallig gesteld. Het kan geen kwaad... maar je kindje kan een allergische reactie krijgen. Mocht dat zo zijn... niet meer geven. Komt er geen reactie... dan kan je het rustig geven. Volgens hen was het een kwestie van uitproberen.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?
» Wat te geven?
» Wat zou jij geven?
» o.r.s. geven of niet ??
» wat te geven
» Wat te geven?
» Wat zou jij geven?
» o.r.s. geven of niet ??
» wat te geven
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: