Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijles geven

2 plaatsers

Ga naar beneden

Bijles geven Empty Bijles geven

Bericht  Queen do 26 mei 2011 - 7:06

Ik ga bijles / coaching geven aan basisschool kinderen met lees/spellingsproblemen.
Dit is voor het eerst dat ik zoiets doe (ik heb een master orthopedagogiek).

Nu vraag ik mij af: hoe pak je zoiets professioneel aan? De ouders komen met kind eerst bij mij op intakegesprek. Wat vraag je dan zoal? En hoe geef je zo'n les op een professionele manier? Ik doe het gewoon bij mij thuis. Natuurlijk heb ik al wel een idee, ik doe het natuurlijk niet zomaar, maar ik wil graag wat tips en trucs horen!

Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijles geven Empty Re: Bijles geven

Bericht  Zonnetje do 26 mei 2011 - 7:23

Ga je de bijles geven aan kinderen met dyslexie of aan kinderen met gewoon lees- en spellingproblemen?
Ik geef vanuit mijn werk behandelingen aan kinderen met dyslexie, maar wij hebben speciale behandelmappen die we daarbij moeten volgen.

Ik voer daarvoor ook een intakegesprek met school en de ouders waarin ik uitleg wat de behandeling precies inhoudt, wat de rol van de ouders en de school daarbij is en ik maak een behandelplan waarin beschreven staat waar we aan gaan werken en wat de ouders en school ondertekenen. Wat ik in deze gesprekken heb gemerkt, is dat ouders het fijn vinden als je duidelijk vertelt wat je allemaal gaat doen, wat zij thuis kunnen oefenen, op welke dag/tijd/locatie het altijd zal zijn, wat hun kind mee moet nemen en hoe ze hun kind af kunnen melden als het niet kan. Ook merk ik dat zij het heel fijn vinden dat ik contact met school heb, zodat we van elkaar weten waar we mee bezig zijn en dat op elkaar af kunnen stemmen.

Ik weet niet of dit voor jou allemaal mogelijk is, maar dit is wat ik heb gemerkt in mijn ervaringen met ouders en kinderen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: