Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ogen checken

2 plaatsers

Ga naar beneden

Ogen checken Empty Ogen checken

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 7:02

Bij welke opticien laat jij dit doen?
Hoe vaak laat je je ogen checken?
Wat kijken ze precies na? Extra handelingen?
Ben je er tevreden over?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen checken Empty Re: Ogen checken

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 7:11

- Bij een plaatselijke opticiën in mijn geboorteplaats.
- Elk half jaar (standaard bij lenzen daar)
- Ze controleren de sterkte en kijken met een lampje in mijn ogen of mijn lenzen goed zitten en of ik mijn ogen goed sluit etc.
- Heel tevreden. Als er tussendoor iets aan de hand is, ben ik ook altijd meer dan welkom. Ik heb een tijdje last gehad van mijn lenzen en toen in totaal zo'n vijf proefsetjes met verschillende lenzen mogen proberen. Alles met evenveel geduld en gratis. Hetzelfde geldt voor het testen van verschillende lenzenvloeistoffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen checken Empty Re: Ogen checken

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 7:12

ik ben zelf opticien. en het is normaal gesproken zo dat iemand om de 1,5 jaar zijn ogen laat opmeten. heb je eerder last of het idee dat je minder ziet dan gelijk even naar de opticien gaan. de sterkte word opgemeten en sommige opticiens meten ook de oogdruk even op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen checken Empty Re: Ogen checken

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 7:18

Ik heb heel lang bij dezelfde opticien gezeten maar die is dit jaar failliet gegaan.
Ik ben een beetje huiverig voor de bekende ketens al slaat dat natuurlijk nergens op :-)

Het zit zo: toen ik klein was heb ik weleens puntenslijpsel in mijn oog gehad.
Ik lag op het bedje bij een arts en hij stond al met de pincet klaar. Ik zag dat ding richting mijn oog gaan en ik wilde absoluut niet dat hij het op die manier zou pakken. Ik ben weggegaan en het is vanzelf uit mijn oog gekomen, maar het heeft wel een littekentje achter gelaten. Mijn oude opticien hield het goed in de gaten, of het niet groter werd enzo.
Nu hoorde ik van een collega dat ze bij haar opticien ook 1x per jaar foto's maken zodat ze het verschil goed kunnen zien.
Jammer zit deze opticien voor mij iets te ver. Maar foto's nemen is niet gebruikelijk toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen checken Empty Re: Ogen checken

Bericht  May di 24 mei 2011 - 7:53

Ik laat het elk jaar checken bij de oogarts.
Mijn moeder ongeveer elk jaar gewoon bij de opticiën, dan wordt de sterkte en de oogdruk opgemeten.
Foto's zijn niet standaard inderdaad!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen checken Empty Re: Ogen checken

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 7:58

normaal gesproken maken ze bij de opticien geen foto's nee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen checken Empty Re: Ogen checken

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 8:11

Birgit schreef:Bij welke opticien laat jij dit doen? Laatste keer is paar jaar geleden bij de Pearle. Wil volgende keer naar Het Huis (vanwege de mooie bril die ik perse wil)
Hoe vaak laat je je ogen checken? Ik heb het twee keer laten doen, eerste keer en toen een jaar later. Maar nu intussen al 3 jaar niet ofzo
Wat kijken ze precies na? Extra handelingen? Dat weet ik niet precies
Ben je er tevreden over?Ik wil dus naar een andere opticien maar heeft niets met de service oid te maken. Ik vond het prima daar en het was zo gepiept

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen checken Empty Re: Ogen checken

Bericht  SleepingBeauty di 24 mei 2011 - 9:27

Birgit schreef:Bij welke opticien laat jij dit doen? plaatstelijk opticien
Hoe vaak laat je je ogen checken? 1x per jaar ivm lenzen
Wat kijken ze precies na? Extra handelingen? sterkte, en naar de conditie van m'n ogen door de lenzen
Ben je er tevreden over?Ja prima!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen checken Empty Re: Ogen checken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum