Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moodboard maken.

4 plaatsers

Ga naar beneden

Moodboard maken. Empty Moodboard maken.

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 19:47

Wie heeft dit wel eens gedaan en hoe heb je dit aangepakt?

Ik weet natuurlijk wat de basiskleuren gaan worden straks in het nieuwe huis, maar ik vind het zo moeilijk om een totaal plaatje in mijn hoofd te krijgen hoe het moet gaan worden. Ik ben daarin ook een verschrikkelijke twijfelaar.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Moodboard maken. Empty Re: Moodboard maken.

Bericht  Jude do 19 mei 2011 - 20:20

Ik heb dit weleens gedaan! Met plaatjes van internetsites mbt wonen, woonmagazines etc. Alles wat je leuk vind bij elkaar plakken, dan krijg je vaak vanzelf een sfeer van waar je naar op zoek bent.
Veel succes ermee!
Jude
Jude
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  meisjesmama do 19 mei 2011 - 22:22

Wij hebben al heel veel plaatjes en willen die straks op een groot stuk karton plakken.
Ik heb als tip gehad dat er in H. een winkel is die als je een afspraak maakt en je de maten van het huis meeneemt ze een gratis advies geven en tekenen voor je hele interieur beneden.
Ze vragen dan ook wat je zelf in gedachten hebt. Dat willen wij dus gaan doen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Verona do 19 mei 2011 - 22:25

Via de site van vtwonen kan je een moodboard maken, dat heb ik toen ook gedaan. Uiteindelijk is ons huis heel anders...maar het was een goed idee hahaha.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 23:22

Voor mijn opleiding maak ik veel moodboarden. (Heb er zeker wel een stuk of 20 gemaakt)

Ik maak altijd gebruik van kleuren (dmv krijt, kleurstaaltjes of kleine perspectiefjes - zelf getekend), ik gebruik ook altijd materialen om een sfeer neer te zetten (stukjes stof, of harder materiaal zoals hout/metaal o.i.d.). Verder kies ik meestal een neutrale ondergrond die voor het hele project dezelfde kleur is. (bijv heel licht grijs of juist iets wat past bij het concept wat je wilt laten uitstralen - bij ecologisch bijv van dat oude karton).

Ik maak ze ook wel eens op de computer, dan heb ik liever alles heel erg strak. Heb net wat voorbeelden gezocht, maar kan alleen een tuinmodule van mijn usb stick halen.. Ik ben dus niet verder op het interieur ingegaan maar wilde voornamelijk een sfeer uitstralen.

Plan van eisen.. (grofweg - wat wil je doen, wat heb je, waar moet je rekening mee houden etc.)

Wat voor stijl heb je in gedachte, welke richting wil je uit? Heb je een bepaalde sfeer die je aanspreekt etc.

Bij deze tuinmodule moesten we rekening houden het het interieur. Vandaar een kleine interieurcollage waarin puur en alleen de sfeer van de woning te zien moest zijn.

Later in de module moesten we ook daadwerkelijk keuzes gaan maken welke beplanting we wilde gebruiken. Bij een woning kan dat opzich ook. Eerst een sfeer neerzetten en vervolgens gaan kijken naar specifieke materialen en/of meubels

Hetzelfde hier voor het lichtplan. Verlichting is echt heel erg belangrijk, meestal kies ik ervoor om een apart lichtplan te maken, maar als je veel verschillende kamers hebt is het misschien beter om per kamer te kijken naar verlichting en deze afbeelding ook op het moodboard van die specifieke kamer te gebruiken.

Je kunt ook eerst een totale collage maken qua sfeer voor het hele huis, en vervolgens per kamer gaan kijken hoe je die sfeer wilt uitwerken.. Zodat je woning wel 1 concept blijft, maar dat wel elke kamer zijn eigen verhaal heeft.

Laatst aangepast door Punk'd op do 19 mei 2011 - 23:57; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 23:31

Zucht Punk'd, ik wil jouw studie.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 23:37

Wauw wat gaaf zeg!!

Hier kan ik inderdaad wel wat mee! Het hele lichtplan gebeuren vinden we zo verschrikkelijk moeilijk! Omdat we ook nog niks bestaands hebben en alles via tekening bepaald moet gaan worden.
We willen het sowieso een beetje landelijk stoer hebben. De keuken zal ook in deze stijl worden sowieso de kleuren combi, alleen nemen wij puur lades en een betonnen aanrecht blad.
Moodboard maken. Landelijkenstoer

We hebben eiken meubels nu (eettafel, salontafel en tv kast) die zijn een beetje grijs geolied, maar ik zit te denken om ze dan helemaal te whitewashen en ook willen we andere eetkamer stoelen hebben.
Het bankstel is antraciet en die houden we wel, dus het zal een kleuren combi gaan worden met wit en grijstinten en we zitten te twijfelen om er lila/paars bij te doen. Zo laten we de muren beneden waarschijnlijk spuiten en willen dat niet helemaal spierwit hebben, dus hebben er aan zitten denken om een heel licht paarse tint erdoorheen te doen, dat je echt moet kijken zit het er nou wel of niet. En ook wil ik sierlijsten langs het plafond.
Gordijnen moeten we ook allemaal nieuw gaan kopen, want de maten van hier passen daar niet.
Dus mocht iemand nog ideeën hebben in die stijl? Kom maar op Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 23:38

Ohja, en we krijgen een echt houten vloer, maar ook daar heb ik nog twijfels over, het liefst toch een vloer waar flink op geleefd mag worden.
En het is natuurlijk nieuwbouw, dus ik vind persoonlijk dat je er veel aan moet doen om het wat levendiger te krijgen, vaak zijn nieuwbouwhuizen zo strak en kil (vind ik ook met het huis waar we nu in zitten, maar dat is huur).

Gast
Gast

Bericht  rapa nui do 19 mei 2011 - 23:52

Als alternatief voor hout heb je ook pvc vloeren (dit is geen zeil oid). Daar wordt hier in de omgeving de laatste tijd vaak voor gekozen. Je kunt daar ook vloerverwarming onder doen. Lijkt op hout, maar kan ook op plavuizen lijken, etc. Je hebt er veel merken (bv. Design Flooring, M-Flor) en soorten van. Sommige soorten / kwaliteiten zijn niet van echt hout te onderscheiden en is er ook met relief, houtnerven etc. Dit wordt ook per plank gelegd/gelijmd net als hout. Maar je kunt het dweilen, het is minder gehorig als laminaat, slijvast, gaat ca. 15-20 jaar mee. Is niet al te goedkoop maar volgens mij zijn de prijzen de laatste paar jaar al weer wat omlaag gegaan.

rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 23:56

Wij hebben inderdaad ook gekeken naar pvc vloeren, maar we zijn eigenlijk nog niks tegen gekomen wat we echt mooi vinden.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 23:56

Weetjewel schreef:Ohja, en we krijgen een echt houten vloer, maar ook daar heb ik nog twijfels over, het liefst toch een vloer waar flink op geleefd mag worden.
En het is natuurlijk nieuwbouw, dus ik vind persoonlijk dat je er veel aan moet doen om het wat levendiger te krijgen, vaak zijn nieuwbouwhuizen zo strak en kil (vind ik ook met het huis waar we nu in zitten, maar dat is huur).

Je hebt ook echte houten vloeren die niet afgelakt worden, (of ze worden speciaal geolied).. Die zijn wel echt prachtig en zien er geleefd uit. Beetje deze stijl:

Moodboard maken. M93mrk

Moodboard maken. 2u5qdc5

Moodboard maken. 2pq6jis

Moodboard maken. 9ru80l

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 0:25

Dat is inderdaad wat ik mooi vind Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 1:47

Oeh ik krijg er een strandhuisgevoel bij! Very Happy naaais.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: