Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

met handjes en voetjes draaien

+13
Mida4you
L!ND@
juffie001
Merai
Darius
Annemie
pantuf
Pien
Tania
Bloem86
loesje
Susan
Mamsie
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  L!ND@ do 19 mei 2011 - 2:46

Hier ook handjes draaien, maar vooral wapperen. Dit doet ze als ze erg enthousiast is.Ze draait ook wel eens met haar voetjes, een teken dat ze het naar haar zin heeft Wink Rare uitspraak hoor, ook over het nanny-gebeuren.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Mida4you do 19 mei 2011 - 3:11

Mijn dochtertje doet dit ook vaak, en alleen als ik eraan kom met eten. Dan wordt ze zo enthousiast en begint ze te draaien met haar handjes en gek te doen met haar beentjes en ook nog eens te smakken. Ik vind dit schattig en absoluut geen vorm van autisme. Ze heeft het ook niet altijd
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Parisienne do 19 mei 2011 - 4:03

Ik moet ineens aan het liedje van K3 denken.. "Handjes draaien.. handjes draaien.. handjes draaien, alle kinderen in de wereld doe maar na, aha ahaha!" cheers We geven gewoon K3 de schuld, dat alle kindjes dat nu zo doen!

Sinds N. dit met haar handjes doe zing ik altijd dit liedje.. ze vindt het helemaal geweldig en doet het nog extra snel/vaak. Lijkt mij niks mis mee.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 5:40

loesje schreef:en bij autisme dan maken ze toch geen contact met ouders of omgeving en mijn zoontje is pas net van zn eenkennigheids fase af en vind andere kindjes heel interessant.

Nee dat is niet altijd zo bij autisme.. ik werk zelf op een woongroep voor verstandelijk gehandicapten en 1 client die autisme heeft, maakt juist wel veel contact. Jij hebt echt het standaart beeld voor je.. ieder mens met autisme is zo anders als de ander.

Maarre ff om je vraag te beantwoorden.. zoals ik hier lees, denk ik dat het van blijdschap is. Al zou het autisme zijn ( fladderen), kan iemand dit nooit en te nimmer gaan beweren op basis van 1 kenmerk en al helemaal niet als je zoon pas 8 maanden oud is!..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Parisienne do 19 mei 2011 - 6:10

Ik merk overigens dat N. gaat 'dansen' als ze het naar haar zin heeft. Als ze bijvoorbeeld in de kinderstoel zit te eten en ze iets krijgt wat ze lekker vindt, gaat ze vaak bij de eerste paar happen 'dansen'. Ze beweegt/wiebelt dan haar lichaam. Voor haar is dit een teken dat ze iets fijn vindt, enthousiast is, blij is of ze gewoon tevreden is. Ze danst dus niet alleen op muziek.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Darius do 19 mei 2011 - 7:21

Mamsie schreef:Darius ik ben 24. Maar ik zie er ook nog best jong uit. Oke nu met mijn korte coupe wat minder haha.

Ik maak me geen zorgen verder maar ik vroeg het me af of het zo ongewoon is.

Nou blijkbaar is het dus normaal om met je handjes te draaien!

Ik realiseerde me van de week dat ik nu met: 'Darius', getrouwd en moeder van twee kinderen' wel dicht bij het Libelle publiek kom.....en ben nog maar 27.... smile
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Annemie do 19 mei 2011 - 21:56

Ik moest gister toevallig naar het CB en heb het even nagevraagd en ze zei dat het echt onzin was dat het draaien met de handjes of voetjes een vorm of begin van autisme is.
Ze zei dat je autisme kunt herkennen aan geen contact maken met de omgeving.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Susan do 19 mei 2011 - 22:06

*


Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:19; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Annemie do 19 mei 2011 - 22:24

Ik weet het niet, zij zei het, ik heb er geen verstand van.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  TNMN vr 20 mei 2011 - 3:26

Mijn broertje deed het toen hij klein was ook altijd! Als hij blij was of enthousiast bijvoorbeeld. Hij heeft geen autisme..
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 22:03

En hoe zit het dan met baby's die de hele tijd "nee-schudden"?
I. heeft dat sinds kort ontdekt en gaat keihard met haar hoofdje schudden en dan lachen!
Is zij ook autistisch dan??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 22:20

Nouja zullen we de diagnose autisme stellen, maar over laten aan de psychologen en orthopedagogen..

zoals al vaker geschreven hier.. kun je het niet herkennen aan 1 'symptoom'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 22:26

[quote="Annemie"]Ik moest gister toevallig naar het CB en heb het even nagevraagd en ze zei dat het echt onzin was dat het draaien met de handjes of voetjes een vorm of begin van autisme is.
Ze zei dat je autisme kunt herkennen aan geen contact maken met de omgeving.[/quote]

Dat is wel heel simpel gesteld. M.ara wordt ook onderzocht op autisme maar als ze iets wel doet is het contact met ons maken/zoeken/brabbelen naar ons.

Soms vraag ik mezelf weleens af welke proffesionaliteit er op het CB werkt ? Zo ook afgelopen donderdag, M.ara moest op controle bij de verpleegkundige. Maakt ze zich 'ineens' grote zorgen omdat M.ara nog niet omrolt en ze vond haar spierspanning te matig. Gaat ze ineens weg om de arts erbij te halen, want die moest wel even meekijken. Gaan ze mij daarna allemaal vragen stellen (die ik al 100 keer heb moeten beantwoorden van allerlei verschillende artsen) en stellen ze voor om M.ara even na te laten kijken door de kinderarts. In mezelf moest ik best lachen en ik vroeg ze om even in M.ara haar status te kijken van het vorige bezoek en toen schaamde ze zichzelf echt kapot. Wat bleek, ze hadden het niet eens gelezen, ze wisten niets van M.ara af, helemaal niets Rolling Eyes


Laatst aangepast door Mama_van2 op za 21 mei 2011 - 23:18; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 22:28

Ik zie dit wel vaker bij kindjes op m'n werk.

Was trouwens nog best grappig, één daarvan had ooit een redressiehelmpje, die noemden we liefkozend 'ons stoere motorrijdertje', haha. 't Kindje is nu al een stuk groter, en ik ka me niet voorstellen dat hij autistisch is. Ik denk dat je misschien pas als symptoom van autisme kunt spreken als ze dat draaienmet de handen op latere leeftijd nog doen.

Trouwens, volgens mij is het niet eens zozeer dat het draaien met de handjes ene teken kan zijn van autisme, ik denk dat dan eerder 'fladderen' bedoeld wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  LindaK zo 22 mei 2011 - 6:52

Mamavan2: Alsof ik mijn eigen verhaal lees van afgelopen donderdag!!
Ik moest met D.aan op controle en mij werd verteld dat hij boven het gemiddelde zit qua gewicht en eronder qua lengte. En zijn spraak was absoluut niet voldoende, dus ik moest teurgkomen over 3 maanden...
Toen ik vroeg of ze op de hoogte was van het feit dat Daan 3 maanden te vroeg is geboren en daarom gecorrigeerd moet worden in leeftijd, gaf ze aan dat ze z'n dossier niet had gelezen...

Dat is toch te bizar voor woorden?!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 7:08

@ Mamavan2 en Linda: Jee, wat bizar!
Lekker handig ook zeg... Pffff.
Hier beginnen ze vaak de namen van de kindjes al te roepen voor ze uberhaupt binnen zijn en vragen altijd na als er de vorige keer bijzonderheden waren!

@ Mamsie: H. heeft het ook gedaan. Met name als ze erg enthousiast was over iets.

Over het autisme gebeuren... Totaal off topic, maar ik heb op vakantie het boek Mijn vriend Ben gelezen.
Wat een enorm indrukwekkend verhaal! En triest eigenlijk ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 7:56

Waar gaat dat boek precies over ?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 8:04

Een moeder die een zoontje krijgt en eigenlijk vanaf dag 1 huilt.
En dan ook echt aan 1 stuk door. Hij maakt geen contact, hij wil absoluut niet aangeraakt worden, kan niet getroost worden (mijn hart brak toen ik dat stuk las), kan enorm kwaad worden...

Het is een waargebeurd verhaal. Soms heeft het iets weg van een dagboek wat zijn moeder heeft bijgehouden.
Zij heeft altijd aangevoeld dat er iets niet in orde was maar er bleef gezegd worden dat het aan haar lag. Kleine kinderen huilen nu eenmaal veel etc etc... Het hele traject op school beschrijft ze, hoe hij totaal niet om kon gaan met de kindjes in zijn klas, hoe zij niet met hem om konden gaan en ga zo maar door.

Uiteindelijk komt er een zwerfkatje die haar zoon's wereld totaaaaaal veranderd. Hij gaat zelfs praten en via een omweg gaat hij over zijn gevoelend en emoties praten. En dan ineens is de kat weg...

Mijn vriend Ben * Hier staat een hele korte samenvatting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 5:46

LindaK schreef:Toen ik vroeg of ze op de hoogte was van het feit dat Daan 3 maanden te vroeg is geboren en daarom gecorrigeerd moet worden in leeftijd, gaf ze aan dat ze z'n dossier niet had gelezen...

Het feit dat ze geen dossier hebben gelezen is gewoon te schandalig voor woorden! Maar wat ik me afvroeg over dat corrigeren van de leeftijd, moet je dat altijd blijven doen?
Mijn vriendin heeft een 3-ling gehad en die zijn in week 29 geboren met ook een akelig laag gewicht, maar zij heeft het nooit meer over dat ze de leeftijd moeten corrigeren. Vandaar dat ik het even vraag want haar kinderen worden nu gewoon naar leeftijd gecontroleerd. De échte leeftijd bedoel ik dan he.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Dora ma 23 mei 2011 - 9:01

Hazeltje schreef:Een moeder die een zoontje krijgt en eigenlijk vanaf dag 1 huilt.
En dan ook echt aan 1 stuk door. Hij maakt geen contact, hij wil absoluut niet aangeraakt worden, kan niet getroost worden (mijn hart brak toen ik dat stuk las), kan enorm kwaad worden...

Het is een waargebeurd verhaal. Soms heeft het iets weg van een dagboek wat zijn moeder heeft bijgehouden.
Zij heeft altijd aangevoeld dat er iets niet in orde was maar er bleef gezegd worden dat het aan haar lag. Kleine kinderen huilen nu eenmaal veel etc etc... Het hele traject op school beschrijft ze, hoe hij totaal niet om kon gaan met de kindjes in zijn klas, hoe zij niet met hem om konden gaan en ga zo maar door.

Uiteindelijk komt er een zwerfkatje die haar zoon's wereld totaaaaaal veranderd. Hij gaat zelfs praten en via een omweg gaat hij over zijn gevoelend en emoties praten. En dan ineens is de kat weg...

Mijn vriend Ben * Hier staat een hele korte samenvatting.

Een supermooi boek, en hou de zakdoekjes dan maar klaar!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Annemie ma 23 mei 2011 - 9:11

Ik hou totaal niet van boeken lezen, maar dit lijkt me toch wel een heel mooi boek...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 19:52

Ik heb sinds H er is eigenlijk geen tijd meer om te lezen.
Maar op vakantie heb ik het in anderhalve dag uitgelezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  LindaK ma 23 mei 2011 - 21:42

Lieskuh schreef:
LindaK schreef:Toen ik vroeg of ze op de hoogte was van het feit dat Daan 3 maanden te vroeg is geboren en daarom gecorrigeerd moet worden in leeftijd, gaf ze aan dat ze z'n dossier niet had gelezen...

Het feit dat ze geen dossier hebben gelezen is gewoon te schandalig voor woorden! Maar wat ik me afvroeg over dat corrigeren van de leeftijd, moet je dat altijd blijven doen?
Mijn vriendin heeft een 3-ling gehad en die zijn in week 29 geboren met ook een akelig laag gewicht, maar zij heeft het nooit meer over dat ze de leeftijd moeten corrigeren. Vandaar dat ik het even vraag want haar kinderen worden nu gewoon naar leeftijd gecontroleerd. De échte leeftijd bedoel ik dan he.

D.aan wordt in het ziekenhuis tot 4 jaar gecontroleerd en ook gecorrigeerd...Daarna zullen de verschillen misschien minder groot zijn, waardoor hij dan wordt gecontroleerd op geboortedatum...denk ik...
Maar ik weet in ieder geval dat we de komende jaren nog op controle moeten komen met 'm en dat ze dan kijken naar de gecorrigeerde leeftijd. Zal het eens vragen de komende keer!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met handjes en voetjes draaien - Pagina 2 Empty Re: met handjes en voetjes draaien

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum