Stom! Verkeerde sollicitatiebrief verstuurd, what to do?
+4
Susan
Phileine
Zora
SoGood
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Stom! Verkeerde sollicitatiebrief verstuurd, what to do?
Ik ben weer een tijd aan het solliciteren en ik laat mijn brieven daarna altijd door iemand controleren, zoals gisteren. Brief was foutloos op het missen van het woordje 'ik', 'de' en 'aan' na. Geen probleem, had ik gauw aangepast. Op één of andere reden waarvan ik de oorzaak nog steeds niet weet heeft deze brief de andere niet overschreven bij het opslaan en heb ik dus de oude versie verstuurd. Ja, oke geen drama maar ik ben zelf nogal Pietje Precies wat betreft de Nederlandse taal. Nu zat ik te denken om de juiste versie alsnog te versturen, zonder verdere uitleg. Het komt toch in een solicitatie@-emailbox aan. Of maar geen slapende honden wakker maken en het zo laten?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Stom! Verkeerde sollicitatiebrief verstuurd, what to do?
Toch weer aan het solliciteren?
Ik zou er een mail achteraan sturen en het gewoon eerlijk uitleggen. Als je echt zo'n pietje precies bent zou ik dat gewoon zeggen. Dat je door een foutje de verkeerde versie hebt gestuurd, en het niet vindt kunnen om een foute versie in te sturen. Dat je hoopt dat ze de nieuwe versie in overweging nemen etc. Succes!
Ik zou er een mail achteraan sturen en het gewoon eerlijk uitleggen. Als je echt zo'n pietje precies bent zou ik dat gewoon zeggen. Dat je door een foutje de verkeerde versie hebt gestuurd, en het niet vindt kunnen om een foute versie in te sturen. Dat je hoopt dat ze de nieuwe versie in overweging nemen etc. Succes!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou toch de goede versie sturen en daarbij vermelden dat er iets mis is gegaan bij het versturen van de vorige sollicitatie. En dat dit de juiste versie is.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Eens!Zora schreef:
Gast- Gast
Purple schreef:Eens!Zora schreef:
+1
Gast- Gast
Zoiets heb ik ook een keer gehad, toen wilde ik solliciteren als pedagogisch medewerker in een ziekenhuis en dat had ik al eens eerder gedaan, dus ik heb de oude brief gebruikt en de adresgegevens veranderd. Pas na het versturen kwam ik erachter dat de naam van dat andere ziekenhuis (en de specifieke afdeling) nog in de brief zelf vermeld stonden. Ik vond het zo gênant dat ik niks meer durfde te doen, ben het uiteraard ook niet geworden.
In jouw geval zijn het niet zulke vreselijke fouten, ik denk dat ik de verbeterde versie erachteraan zou sturen, dat geeft toch aan dat je het belangrijk vindt dat je brief er goed uitziet.
In jouw geval zijn het niet zulke vreselijke fouten, ik denk dat ik de verbeterde versie erachteraan zou sturen, dat geeft toch aan dat je het belangrijk vindt dat je brief er goed uitziet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Haha, Susan wat vervelend!
Wat moet ik erbij zetten?
Geachte heer/mevrouw,
Bijgaand vindt u de juiste versie van mijn sollicitatiebrief. Wegens een technisch probleem is er één en ander misgegaan. U mag mijn vorige brief verwijderen.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Stomme SoGood.
Wat moet ik erbij zetten?
Geachte heer/mevrouw,
Bijgaand vindt u de juiste versie van mijn sollicitatiebrief. Wegens een technisch probleem is er één en ander misgegaan. U mag mijn vorige brief verwijderen.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Stomme SoGood.
SoGood- Ratel
Ja, dat lijkt me prima.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou ook gewoon je verbeterde versie sturen. Het kan ook positief zijn dat ze merken dat je het belangrijk vindt om nauwkeurig te werken. Maar dan wel 'een' en niet één in je begeleidende mail zetten
Gast- Gast
Dijn82 schreef:Ik zou ook gewoon je verbeterde versie sturen. Het kan ook positief zijn dat ze merken dat je het belangrijk vindt om nauwkeurig te werken. Maar dan wel 'een' en niet één in je begeleidende mail zetten
Kon je dat niet één seconde eerder zeggen?
SoGood- Ratel
Sogood schreef:Dijn82 schreef:Ik zou ook gewoon je verbeterde versie sturen. Het kan ook positief zijn dat ze merken dat je het belangrijk vindt om nauwkeurig te werken. Maar dan wel 'een' en niet één in je begeleidende mail zetten
Ik las het net pas Ach, het is geen enorme fout hoor, of je moet solliciteren als vertaler of journalist of zo.
Gast- Gast
Patriesje schreef:Purple schreef:Eens!Zora schreef:
+1
+1
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Dijn82 schreef:Sogood schreef:Dijn82 schreef:Ik zou ook gewoon je verbeterde versie sturen. Het kan ook positief zijn dat ze merken dat je het belangrijk vindt om nauwkeurig te werken. Maar dan wel 'een' en niet één in je begeleidende mail zetten
Ik las het net pas Ach, het is geen enorme fout hoor, of je moet solliciteren als vertaler of journalist of zo.
waarom is dat fout dan?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry schreef:Dijn82 schreef:Sogood schreef:Dijn82 schreef:Ik zou ook gewoon je verbeterde versie sturen. Het kan ook positief zijn dat ze merken dat je het belangrijk vindt om nauwkeurig te werken. Maar dan wel 'een' en niet één in je begeleidende mail zetten
waarom is dat fout dan?
'één' gebruik je alleen als het anders verwarrend is of je het cijfer 1 bedoelt of gewoon het woord 'een'.
'een man' of 'één man', bij het eerste bedoel je gewoon een man en bij het tweede dat het er maar 1 is en niet een ander aantal.
Gast- Gast
Susan schreef:Zoiets heb ik ook een keer gehad, toen wilde ik solliciteren als pedagogisch medewerker in een ziekenhuis en dat had ik al eens eerder gedaan, dus ik heb de oude brief gebruikt en de adresgegevens veranderd. Pas na het versturen kwam ik erachter dat de naam van dat andere ziekenhuis (en de specifieke afdeling) nog in de brief zelf vermeld stonden. Ik vond het zo gênant dat ik niks meer durfde te doen, ben het uiteraard ook niet geworden.
Ooh daar ben ik ook altijd zo bang voor en volgens mij heb ik dat vorige week gedaan! Maar ik durf niet te kijken of dat nou zo is, of niet. Als het zo is, schaam ik me zo.
Gast- Gast
Marin schreef:Susan schreef:Zoiets heb ik ook een keer gehad, toen wilde ik solliciteren als pedagogisch medewerker in een ziekenhuis en dat had ik al eens eerder gedaan, dus ik heb de oude brief gebruikt en de adresgegevens veranderd. Pas na het versturen kwam ik erachter dat de naam van dat andere ziekenhuis (en de specifieke afdeling) nog in de brief zelf vermeld stonden. Ik vond het zo gênant dat ik niks meer durfde te doen, ben het uiteraard ook niet geworden.
Ooh daar ben ik ook altijd zo bang voor en volgens mij heb ik dat vorige week gedaan! Maar ik durf niet te kijken of dat nou zo is, of niet. Als het zo is, schaam ik me zo.
Dat heb ik ook een keer gedaan, bij een sollicitatie voor een stage. Ik was aan het solliciteren voor een aantal gemeentes, en gebruikte steeds dezelfde brief. Tot ik in de brief voor Nieuwegein vergat om gemeente Amersfoort eruit te halen... Stom, stom, stom!
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Dijn82 schreef:Jerry schreef:Dijn82 schreef:Sogood schreef:Dijn82 schreef:Ik zou ook gewoon je verbeterde versie sturen. Het kan ook positief zijn dat ze merken dat je het belangrijk vindt om nauwkeurig te werken. Maar dan wel 'een' en niet één in je begeleidende mail zetten
waarom is dat fout dan?
'één' gebruik je alleen als het anders verwarrend is of je het cijfer 1 bedoelt of gewoon het woord 'een'.
'een man' of 'één man', bij het eerste bedoel je gewoon een man en bij het tweede dat het er maar 1 is en niet een ander aantal.
Maar je zegt toch er is het 1 en ander misgegaan en niet het een en ander??
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
in de uitdrukking 'een en ander' is er geen twijfel over de uitspraak, er is namelijk maar één mogelijkheid (in tegenstelling tot 'een man' en ''één man', wat je verschillend zegt en wat ook iets anders betekent)
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Marin schreef:Susan schreef:Zoiets heb ik ook een keer gehad, toen wilde ik solliciteren als pedagogisch medewerker in een ziekenhuis en dat had ik al eens eerder gedaan, dus ik heb de oude brief gebruikt en de adresgegevens veranderd. Pas na het versturen kwam ik erachter dat de naam van dat andere ziekenhuis (en de specifieke afdeling) nog in de brief zelf vermeld stonden. Ik vond het zo gênant dat ik niks meer durfde te doen, ben het uiteraard ook niet geworden.
Herkenbaar!! Ik ben daar ook altijd doodsbang voor en check het altijd 30 keer
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Oeps verkeerde belasting aangifte verstuurd..
» Fout in sollicitatiebrief,stom
» Stom.. alles is gewoon stom..
» Laatst ontvangen/verstuurd sms
» Hoeveel Whats app berichten heb jij verstuurd?
» Fout in sollicitatiebrief,stom
» Stom.. alles is gewoon stom..
» Laatst ontvangen/verstuurd sms
» Hoeveel Whats app berichten heb jij verstuurd?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: