Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand ervaring met de volgende auto's?

+7
Middleme
aardbeitje
Beachgirl
Zonnetje
_Femme
Gizmo
anneajax
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Iemand ervaring met de volgende auto's? Empty Iemand ervaring met de volgende auto's?

Bericht  Gast za 14 mei 2011 - 5:04

Heeft er iemand van jullie ervaring met de volgende auto's?

- Toyota Aygo
- Nissan Pixo
- Hyundai i10
- Suzuki Alto

Gaat dan om de modellen van na 2007.
Zijn vandaag voor een nieuwe auto voor mij wezen kijken. Wil dan graag een kleine auto en relatief niet te duur.
Mijn vriend heeft een grote passat, dus ruimte genoeg als we bv met vakantie gaan.
Nu zou ik alleen graag wat meer ervaringen horen.

Toyota Aygo
Iemand ervaring met de volgende auto's? Toyota_aygo_usata

Nissan Pixo
Iemand ervaring met de volgende auto's? 24097_1238743922673

Hyundai i10
Iemand ervaring met de volgende auto's? Images?q=tbn:ANd9GcRerQnQnx_P9SBT6mFdbc1_phwIgOPY2uPvJs9sLqyRQzBe95wCZQ&t=1

Suzuki Alto
Iemand ervaring met de volgende auto's? Suzuki_alto_01

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met de volgende auto's? Empty Re: Iemand ervaring met de volgende auto's?

Bericht  anneajax za 14 mei 2011 - 5:50

Ik heb vorig jaar de i10 gekocht. Ben er heeeeeeel blij, super auto. Hij is nu 14 maanden oud en heb er nog geen niets aan gehad (aflkoppen). Nissan pixo wilde ik eigenlijk, omdat mijn ouders een micra hadden en ik die ontzettend fijn vond. Het is de i10 geworden, omdat deze van alle nieuwe auto's er qua prijs/ kwaliteit er het beste uit kwam. Succes met kiezen
anneajax
anneajax
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 15
Registratiedatum : 14-12-10

Iemand ervaring met de volgende auto's? Empty Re: Iemand ervaring met de volgende auto's?

Bericht  Gizmo za 14 mei 2011 - 5:57

Ik heb de Nissan Pixo sinds januari 2010, over kosten enzo kan ik niet veel vertellen, ik heb hem als lease auto. (budget was ongeveer 10.000euro).

Het is een erg klein motortje wat erin zit, trekt dus echt niet snel op. Ik kom soms echt een stuk oprit bij een snelweg te kort, om goed op tempo te kunnen invoegen. Nu is het wel zo dat dat een oprit is met een u-bocht ervoor, en het is een hele korte oprit.
Maar ook met willen inhalen, dus van rechterbaan naar linkerbaan, heeft hij soms niet genoeg kracht om mee te komen met de andere auto's die op de linkerbaan rijden.

Ander nadeel; de hele kleine kofferbak. Wij doen altijd boodschappen voor een week, in mijn auto past dat niet, dus daar gebruiken we de auto van mijn vriend voor. Die is in vergelijking van de Pixo dan ook huge.

Maar verder, prima autootje hoor. Alleen weet ik niet of je echt wat aan mijn mening hebt, of ik wel echt objectief ben. Het is mijn eerste autootje, en ik ben een hele rustige rijder. Zelfs nog soms met een stukje rijangst als ik nieuwe routes moet rijden. Dus ik hoef geen scheurbak Wink
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Femme za 14 mei 2011 - 6:08

Gizmo schreef:Ik heb de Nissan Pixo sinds januari 2010, over kosten enzo kan ik niet veel vertellen, ik heb hem als lease auto. (budget was ongeveer 10.000euro).

Het is een erg klein motortje wat erin zit, trekt dus echt niet snel op. Ik kom soms echt een stuk oprit bij een snelweg te kort, om goed op tempo te kunnen invoegen. Nu is het wel zo dat dat een oprit is met een u-bocht ervoor, en het is een hele korte oprit.
Maar ook met willen inhalen, dus van rechterbaan naar linkerbaan, heeft hij soms niet genoeg kracht om mee te komen met de andere auto's die op de linkerbaan rijden.

Ander nadeel; de hele kleine kofferbak. Wij doen altijd boodschappen voor een week, in mijn auto past dat niet, dus daar gebruiken we de auto van mijn vriend voor. Die is in vergelijking van de Pixo dan ook huge.

Maar verder, prima autootje hoor. Alleen weet ik niet of je echt wat aan mijn mening hebt, of ik wel echt objectief ben. Het is mijn eerste autootje, en ik ben een hele rustige rijder. Zelfs nog soms met een stukje rijangst als ik nieuwe routes moet rijden. Dus ik hoef geen scheurbak Wink

Dit verhaal past zo bij de leaseauto van mijn vriend waar ik wel eens in rij, een peugeot 107 (is hetzelfde als de toyota aygo en de citroen C1)

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gizmo za 14 mei 2011 - 6:33

_Femme schreef:
Gizmo schreef:Ik heb de Nissan Pixo sinds januari 2010, over kosten enzo kan ik niet veel vertellen, ik heb hem als lease auto. (budget was ongeveer 10.000euro).

Dit verhaal past zo bij de leaseauto van mijn vriend waar ik wel eens in rij, een peugeot 107 (is hetzelfde als de toyota aygo en de citroen C1)

Ja, zijn ook allemaal dezelfde soort autootjes.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Bericht  Zonnetje za 14 mei 2011 - 6:38

Ik heb een Toyota Aygo, wel uit 2006, maar volgens mij zijn er niet veel verschillen met de versie vanaf 2007. Hij bevalt goed, maar het is voor ons echt een tweede auto.
Edit: Nu ik beter kijk, zie ik dat jullie hem ook zo willen gaan gebruiken.
Ik rijd er iedere dag mee naar mijn werk, zowel snelweg als door het dorp/stad. Als we veel spullen mee moeten nemen of wat verder weg moeten zijn, pakken we de auto van mijn vriend.
Zoals bovenstaande forummers al zeiden, is de achterbak erg klein. Het scheelt wel als je 5 deuren hebt, dan zet je gemakkelijker een krat boodschappen op de achterbank.
Ik vind hem niet erg langzaam optrekken als ik er alleen in zit. Ik hou best wel van doorrijden en dat lukt me met deze auto goed. Aan het einde van de uitvoegstrook kan ik gemakkelijk hard genoeg rijden om in te voegen. Natuurlijk trek je met een grotere motor sneller op, maar ik vind het goed te doen.
Ik heb voorheen wel eens in oudere kleine auto's gereden en dan vind ik de kleine auto's van tegenwoordig echt een heel stuk prettiger rijden.

Qua kosten rijdt mijn auto vrij zuinig: 1 op 19 ongeveer. Met het nieuwere model kun je volgens mij nog net wat zuiniger rijden. Ik betaal geen wegenbelasting en 46 euro all risk-verzekering per maand. Het is het tweede jaar dat ik een auto heb en ik ben 25. Qua onderhoud heb ik pas 1 beurt gehad van 116 euro, dat was de standaardprijs, er hoefde verder niets aan te gebeuren. Ik heb hem tweedehands gekocht, maar hij had pas weinig kilometers gereden, dus ik kreeg 2 jaar garantie. Ik hoef geen ANWB-lidmaatschap af te sluiten, want dat zit er bij in tot de auto 10 jaar oud is, als ik hem bij deze garage in onderhoud houd.

Laatst aangepast door zonnetje op za 14 mei 2011 - 6:42; in totaal 1 keer bewerkt
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gizmo za 14 mei 2011 - 6:41

Haha, zonnetje, misschien dat het dan van de lengte van de oprit afhangt. Ik moet de a44 op, echt een kaa.uuu.teee snelweg zo af en toe, en heb echt het idee dat ik door de bodem heen trap op het gaspedaal. En dan nog red ik maar net de 80 terwijl iedereen daar 120 rijdt. Gelukkig houden veel mensen dan wel rekening met je.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Bericht  Zonnetje za 14 mei 2011 - 6:43

Gizmo schreef:Haha, zonnetje, misschien dat het dan van de lengte van de oprit afhangt. Ik moet de a44 op, echt een kaa.uuu.teee snelweg zo af en toe, en heb echt het idee dat ik door de bodem heen trap op het gaspedaal. En dan nog red ik maar net de 80 terwijl iedereen daar 120 rijdt. Gelukkig houden veel mensen dan wel rekening met je.

Oh, dat zal het zijn dan. Ik voeg vaak in op de A2 en daar heb je lekker lange opritten. Dat klinkt inderdaad niet fijn. Kan het niet ook een verschil zijn tussen de Nissan en de Toyota? Technisch gezien weet ik niets van auto's, dus misschien kan het helemaal niet wat ik zeg.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Beachgirl za 14 mei 2011 - 7:19

Geen ervaringen met een Alto van boven 2007, maar wel met een oudere Alto.

Ben altijd tevreden geweest ove Suzuki, zijn goede betrouwbare auto's. Nooit problemen mee gehad.

Ik zou zelf voor Toyota of Suzuki gaan. Sneller dan Hyundai of Nissan.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  aardbeitje za 14 mei 2011 - 9:49

Ik heb een Alto. Wel een wat ouder model. Maar ben erg tevreden. Rijdt goed, is zuinig. Ik blijf voorlopig bij de Alto. En zou graag zo'n nieuw model willen. Nog even sparen:)
aardbeitje
aardbeitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gizmo za 14 mei 2011 - 11:42

Beachgirl_24 schreef:Geen ervaringen met een Alto van boven 2007, maar wel met een oudere Alto.

Ben altijd tevreden geweest ove Suzuki, zijn goede betrouwbare auto's. Nooit problemen mee gehad.

Ik zou zelf voor Toyota of Suzuki gaan. Sneller dan Hyundai of Nissan.

In het algemeen? Lijkt me toch van type en motor afhangen?
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Bericht  Middleme za 14 mei 2011 - 12:06

Mijn ouders hebben als leenauto een i10 gehad en daar heb ik zelf ook in gereden, maar ik vond m absoluut niet lekker zitten. (ben een Hyundai Matrix en Nissan Micra gewend) Het was ook onwijs wennen met koppelen, auto sloeg vrij snel af.. Met anderen he bik geen ervaring..
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Kqip za 14 mei 2011 - 21:27

Je moet even kijken wat voor vermogen die auto's hebben. Aygo en pixo 67 pk en de i10 69 pk. Ook wil je liever een auto met 4 cilinders...3 cilinders klinken als een blender :P!
Verder zijn de pixo en alto hetzelfde qua model, zo ook aygo, c1 en 107.
Het zijn zoiezo allemaal niet echt mijn auto's..het mag wel een beetje meer vermogen hebben voor mij. Ook vind ik de prijs voor die kleine auto's tweedehands veel te hoog als je kijkt wat een nieuwe dan zou kosten.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Toet za 14 mei 2011 - 21:33

Even offtopic hoor. Maar Gizmo, dat is eigenlijk echt onzin. Dat soort reacties van langzaam met optrekken ligt voornamelijk aan hoe je zelf schakeld/rijdt.
(Vrijwel) iedere auto kan aan het eind van de strook 120 km/h rijden. Is jouw auto een automaat of moet je schakelen? Heb je anders al wel eens geprobeerd hem in de 3 tot ongeveer 80 km/h te trekken, dan overschakelen naar de 4 en dan doortrekken tot 120?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 0:11

Ik lease een Toyota Aygo, als ik dat niet had kunnen doen had ik zelf nooit een Aygo gekocht.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 0:21

Purple schreef:Ik lease een Toyota Aygo, als ik dat niet had kunnen doen had ik zelf nooit een Aygo gekocht.

Het wordt ook zeker geen Aygo, 107 of C1 hier. Simpelweg omdat mijn vriend er in de hoogte niet in past. En omdat ik hem gewoon te klein vind.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 0:25

Kqip schreef:Je moet even kijken wat voor vermogen die auto's hebben. Aygo en pixo 67 pk en de i10 69 pk. Ook wil je liever een auto met 4 cilinders...3 cilinders klinken als een blender :P!
Verder zijn de pixo en alto hetzelfde qua model, zo ook aygo, c1 en 107.
Het zijn zoiezo allemaal niet echt mijn auto's..het mag wel een beetje meer vermogen hebben voor mij. Ook vind ik de prijs voor die kleine auto's tweedehands veel te hoog als je kijkt wat een nieuwe dan zou kosten.

Wij hebben gisteren in een 3 cillinder gereden en vond die herrie eigenlijk best wel meevallen. Zei de verkoper ook tegen ons, dat ie herrie zou maken. In het begin klinkt ie ff als een diesel, maar na 5 minuten viel het me niet meer op.
Ik heb nu een 1.6, dus ja het zal wel ff wennen zijn. Maar we hebben uitgerekend dat het ons per jaar 1100 euro gaat schelen, dus dat is het me wel waard. Daarbij komt ook nog dat dit echt een 2e auto is en we verder alles met de passat van mijn vriend zullen doen.
Ik vind de prijs voor een 2ehands echt meevallen. Als je ziet dat die auto's in 1 jaar al 3000 euro afschrijven. Dan houd ik die liever in mijn zak. Slimst vinden wij om een auto te kopen met de kop eraf. Een auto dus die net 5 a 10 duizend km gelopen heeft.

Gast
Gast

Bericht  Gizmo zo 15 mei 2011 - 5:20

toetje_ schreef:Even offtopic hoor. Maar Gizmo, dat is eigenlijk echt onzin. Dat soort reacties van langzaam met optrekken ligt voornamelijk aan hoe je zelf schakeld/rijdt.
(Vrijwel) iedere auto kan aan het eind van de strook 120 km/h rijden. Is jouw auto een automaat of moet je schakelen? Heb je anders al wel eens geprobeerd hem in de 3 tot ongeveer 80 km/h te trekken, dan overschakelen naar de 4 en dan doortrekken tot 120?

Ja ik trek hem door in zijn 3 tot de 80km. Dus sorry hoor, maar ik praat echt geen onzin. Die oprit is echt kort. Tegen de tijd dat ik op 80 zit is de baan al op zijn einde.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 5:22

Lize schreef:

Het wordt ook zeker geen Aygo, 107 of C1 hier. Simpelweg omdat mijn vriend er in de hoogte niet in past. En omdat ik hem gewoon te klein vind.
Waarom vraag je hier dan naar ervaringen over de Aygo?

Gast
Gast

Bericht  Toet zo 15 mei 2011 - 6:32

Gizmo schreef:
toetje_ schreef:Even offtopic hoor. Maar Gizmo, dat is eigenlijk echt onzin. Dat soort reacties van langzaam met optrekken ligt voornamelijk aan hoe je zelf schakeld/rijdt.

Ja ik trek hem door in zijn 3 tot de 80km. Dus sorry hoor, maar ik praat echt geen onzin. Die oprit is echt kort. Tegen de tijd dat ik op 80 zit is de baan al op zijn einde.

Dan ligt het dus aan de oprit, met inhalen idem dito gewoon eerst zorgen dat je op snelheid bent en dan pas naar links gaan.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873

Bericht  Gizmo zo 15 mei 2011 - 6:35

toetje_ schreef:
Gizmo schreef:

Dan ligt het dus aan de oprit, met inhalen idem dito gewoon eerst zorgen dat je op snelheid bent en dan pas naar links gaan.

Dat zei ik toch ook? Het ging gewoon om minpunten van de auto, en dat is dus de kleine motor die erin zit.
Je hoeft me niet te vertellen hoe ik moet rijden hoor.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Bericht  Floor zo 15 mei 2011 - 7:41

Purple schreef:
Lize schreef:

Waarom vraag je hier dan naar ervaringen over de Aygo?

Inderdaad dat vraag ik me dan ook af.
Ik heb al 3.5 jaar een Aygo, iedereen past tot nu toe prima in mijn auto, een vriend van mij rijdt er ook vaker in, hij is 1.95 en past er prima in. De auto is inderdaad vrij klein, vooral in kofferbak maar verder vind ik het prima te doen (5 deurs).
Maar je schrijft al dat het zeker geen aygo wordt dus hoef ik geen verdere ervaringen over de aygo te melden.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 7:55

Floor schreef:
Maar je schrijft al dat het zeker geen aygo wordt dus hoef ik geen verdere ervaringen over de aygo te melden.
nerd

Gast
Gast

Bericht  kletskousje zo 15 mei 2011 - 9:48

Ik heb zelf bijna 2 jaar in een Alto gereden (degene van je foto!)
Heb hem nu net verkocht omdat er bij ons een tweede op komst is, en dan vinden we hem toch echt te klein (ook al is hij er voor erbij)

Maar.. was er wel heeel tevreden over. Hij reed fijn, was zuinig en hebben er geen onderhoud aangehad (alleen de beurt natuurlijk)
Kofferbak is niet heel ruim, maar ik kon er gemakkelijk boodschappen mee doen.
Verder was er voor iedereen voldoende ruimte in de auto.
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 9:51

De lengte van op en afritten zijn wettelijk bepaald en dus allemaal lang genoeg om fatsoenlijk om snelheid te kunnen komen.. Laughing
En dat kan ook gewoon met een kleine motorinhoud..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: